• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZKM planuje zamienić siedzibę na teren pod zajezdnię autobusową

Michał Brancewicz
21 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Plan dla zajezdni Hallera czeka na uchwalenie
  • Jest pomysł, by grunt, na którym znajduje się siedziba ZKM Gdańsk przy Jaśkowej Dolinie 2 został zamieniony na teren pod nową zajezdnię autobusową na południu miasta.
  • Na tyłach budynku przy Jaśkowej Dolinie 2 znajduje się także inny obiekt, który również wchodzi w skład nieruchomości należących do ZKM w Gdańsku.

ZKM powoli szykuje się do ważnej i kosztownej operacji przeniesienia zajezdni autobusowej w rejon Gdańska Południe. Spółka zamierza nabyć grunt pod bazę bezgotówkowo, dlatego rozważa oddać w zamian m.in. budynek przy Jaśkowej Dolinie zobacz na mapie Gdańska, gdzie ma swoją siedzibę. Nowe miejsce do nocowania autobusów powstanie nie wcześniej niż za 4-5 lat.



Czy ZKM powinien nabyć teren pod zajezdnię oddając swoją siedzibę?

Rozwijające się dzielnice na południu Gdańska oraz plany budowy na tym obszarze sieci dróg i tras tramwajowych sprawiają, że urzędnicy noszą się z zamiarem przeniesienia tam odpowiedniej infrastruktury do obsługi taboru.

Dzisiaj wiadomo już, że nowa zajezdnia tramwajowa znajdzie się u zbiegu Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Warszawskiej i Nowej Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

- To nie będzie duża zajezdnia, a raczej lepszy garaż głównie do nocowania pojazdów, z myjnią i możliwością zrobienia dziennego przeglądu. Większe naprawy nadal będą odbywały się we Wrzeszczu i Nowym Porcie - mówi Maciej Lisicki, wiceprezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Od pewnego czasu mówi się o przeniesieniu autobusów z bazy przy al. Hallera również w rejon południa. Z kolei po zmianie miejscowego planu teren o powierzchni ok. 9 ha ma zostać sprzedany pod inwestycję mieszkaniową.

- To jest perspektywa przynajmniej 4-5 lat. Musimy znaleźć nowy teren, zmienić pod niego studium, plan, wybudować potrzebną infrastrukturę i dopiero zacząć się przenosić. Musimy dobrze się do tego przygotować, bo ta decyzja będzie miała swoje skutki co najmniej na kolejne pół wieku - wyjaśnia Lisicki. - Oczywiście nikt nas z Hallera nie wyrzuca, ale miasto rozwinęło się na południe i nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi.
Jednym z kluczowych elementów jest znalezienie miejsca, gdzie miałaby powstać baza dla autobusów. ZKM, który na ten cel potrzebuje ok. 6 ha już je znalazł i ma nawet pomysł, jak je pozyskać nie wydając przy tym ani złotówki.

- Jedną z opcji jest zamiana na budynek przy Jaśkowej Dolinie wraz z budynkiem znajdującym się na jego tyłach, jednak ta nieruchomość nie pokryje w całości wartości terenów pod zajezdnię, więc taka transakcja będzie wymagała wniesienia przez miasto dodatkowego gruntu - wyjaśnia wiceprezes ZKM. - Gotówka nie wchodzi w grę.
Pochodzący z lat 30. XX wieku budynek ZKM-u nie znajduje się w ewidencji zabytków i nie jest chroniony konserwatorsko. Dla terenu, na którym stoi nie ma także uchwalonego miejscowego planu. Właściciele gruntów pod zajezdnię mają na niego chrapkę, ale wiceszef ZKM nie chce na razie zdradzać, kim są ani o zamianę na jakie tereny chodzi, bo - jak twierdzi - może to zaszkodzić negocjacjom.

- Czy taka wymiana ostatecznie będzie miała miejsce wyjaśni się najwcześniej w połowie przyszłego roku - zapowiada Lisicki.

Opinie (144) 5 zablokowanych

  • panie Lisicki zajmij sie pan lepiej naprawą usterek w tramwajach, albo wyslij swoje zmodernizowane dortmundy na trasy do (2)

    Łostowic i Moreny

    • 16 3

    • a dortmundy to niby nie jezdza na Morene?

      • 3 0

    • "Dortmundy" jeżdżą na wszystkich liniach tramwajowych więc wniosek z tego taki, że jeżdżą i na Morenę i do Łostowic a na Morenę jeżdżą w bardzo dużych ilościach

      • 1 0

  • czy nie lepiej byłoby wystawić budunek na sprzedaż w przetargu (1)

    a następnie ogłosić kolejny przetarg na zakup gruntu?
    Przecież w ten sposób będzie więcej potencjalnych kupujących chętnych na budynek, a więc będzie można uzyskać wyższą cenę.
    Także nie każdy właściciel ziemi jest zainteresowany nabyciem z zamian budynku.
    Przecież to, co proponuje Lisicki śmierdzi na kilometr. Nagle okaże się, że jest tylko jeden chętny i to on dyktuje cenę.
    Gdzie są stosowne służby?

    • 9 2

    • Stosowne sluzby maja przepaske na oczach..dotyczy to : CBA,PROKURATOROW,SEDZIOW w tym miescie.

      To jest pie*rzony kolejny jeden z wielu skandali .Wszyscy sa umoczeni i wszyscy...WSZYSCY w Gdansku powinni byc wymiecieni ze swoich stanowsk.

      • 1 0

  • ?

    budynek o takiej kubaturze w centrum wrzeszcza za grunty na których nic innego nie można wybudować i jeszcze doplacić trzeba no ktoś tu nie umie liczyć albo inna przyczyna i po co dwie zajezdnie

    • 9 2

  • budyń

    Budyń dostanie tam kilka mieszkań, a z byłej siedziby ZKM ktoś z dygnitarzy przerobi sobie na hotel........

    • 9 1

  • Budyniowe lody, ciąg dalszy (2)

    Trzeba go od izolować bo wykonczy wszystkich uczciwych

    • 9 3

    • ale jakby co, to ja nic niepamiętam

      • 1 0

    • Jesteś z CBA czy od Maciarewicza?

      • 0 2

  • lisicki stary deweloper

    Plus budyń dewelopment ....

    • 11 1

  • coś dla ludzi?

    "Oczywiście nikt nas z Hallera nie wyrzuca, ale miasto rozwinęło się na południe i nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi."
    A deweloper sprzedaje już mieszkania na Chrobrego, Grudziądzkiej z odbiorem w IV kwartale 2017 to jaka perspektywa 4-5lat? No i ten akapit "coś dla ludzi" powinno być dla dewelopera bo dla ludzi to była zajezdnia.

    • 13 0

  • A co z Nową Świętokrzyską?

    • 3 0

  • Biedny prezes bez prawa głosu :(

    • 2 0

  • Nowa zajezdnia to będzie raczej lepszy garaż

    No tak bo zajezdnie zbudować taka jaka jest teraz to problem. Myśle ze wy nawet z klocków nic nie potraficie zbudować, zostawcie nowe inwestycje dla specjalistów

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane