• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

Maciej Korolczuk
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze. Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze.

Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.



Czy jesteś zadowolony z zaproponowanych zmian?

Od początku września, gdy ruszyła nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w dotychczasowych rozkładach jazdy dokonała się prawdziwa rewolucja. Zdaniem wielu mieszkańców, pasażerów i naszych czytelników "korekty" - jak określali wprowadzone zmiany gdańscy urzędnicy - okazały się zmianami na gorsze. Wiele kursów zostało wykreślonych, część linii zmieniła swoje trasy, część została skrócona lub skierowana w inne miejsca (np. na pętlę przesiadkową na Siedlcach, która również wymaga wielu poprawek).

Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.

Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia

W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.

- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów

W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.

- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Co się zmieni?
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.

Opinie (575) 4 zablokowane

  • 184

    autobus 184 kursujący za autobus nr 183 ma zmienioną godzinę odjazdu z ul. Potokowej .Brak synchronizacji z autobusami linii 110. Autobus linii 184 odjeżdża z ul Potokoej z 3-4 osobami . linia 184 to jedyne bezpośrednie połączenie z którego korzystali pasażerowie pracujący w Urzędzie Miejskim oraz szpitalu Copernicusl..Czas dojazdu związany z przesiadkami wydłużył się do kilkunastu minut.

    • 31 2

  • Nie bardzo rozumiem (2)

    "- Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak."
    Chyba po to budowano linie tramwajowa,aby zmniejszyć ruch samochodowy a okazuje się że on jest coraz większy.
    Już kiedyś pisałam,ze te wszystkie nowe tory są budowane nie po to,aby lepiej się podróżowało niezmotoryzowanym,ale po żeby wyeliminować autobusy z jezdni.

    • 42 4

    • I gdyby nie polikwidowano połączeń autobusowych, to ruch samochodowy byłby mniejszy. A tak ludziom dodano 30min dojazdu do pracy, więc się na samochody przesiedli

      • 21 3

    • oczywiście że tak

      Oficjalnie się do tego przyznają. Koszty eksploatacji tramwaju są podobno mniejsze niż autobusu. Poza tym nie generują spalin w mieście. Czyli generalnie trend można by uznać za racjonalny gdyby nie:
      - brak priorytetu dla tramwajów na światłach - są wolne
      - nie wszędzie da się dojechać tramwajem
      - idea pętli przesiadkowej na Siedlcach chybiona a wykonanie pętli fatalne

      • 4 0

  • Brzezno (1)

    Zmiany zmiany a z Brzezna bez zmian do centrum mozna dojechac tylko tramwajem linii 3.

    • 18 7

    • No a iloma bys chcial jechac ?

      • 6 1

  • Fashion House (1)

    Miło by było gdyby ZTM wprowadził kurs autobusu z Dworzec Gdańsk Wrzeszcz do Fashion House. Ludzie dojeżdżają do pracy i polaczy Galerie z Outletem.. Jak mozna na to wpłynąć ?

    • 49 5

    • Z Gdańska Wrzescza jest bezpośredni co kilka minut na Łostowice a z tamtąd bezpłatny do Fashion House. Połączenie jest dobre.

      • 0 5

  • zamiast ułatwic ludziom to utrudnili wszystkim-chcemy bezposrednich autobusów (2)

    na dworzec PKP! Ja akurat jestem z Ujesciska,wiec zabrali mi bezposredni autobus 175,ale innym zabrali wiecej autobusów bezposrednich z ich dzielnic! Ludzie,buntujcie sie!

    • 63 3

    • bilet

      bo masz bilet na 1 przejazd tanszy. teraz kupisz bilet na godzine lub 2

      • 0 0

    • Ja się zbuntowałem przeciwko likwidacji 175 do Dworca PKP

      ..i wsiadłem w częściej jeżdżące, przegubowe 118 w relacji Ujeścisko-Wilanowska-Chełm-Zaroślak-Brama Wyżynna-Dworzec PKP... też bezpośrednio, rzecz jasna.

      • 0 0

  • Zmiany i tak na wiele nie pomoga

    Rozklady robione na biurku i nikt nie bierze pod uwage natezenia ruchu itd. To nie bedzie jedyna zmiana znajac zyciu i ZTM

    • 21 2

  • (1)

    jak to dobrze że już nie muszę mieć przyjemności usług tej "wspaniałej" firmy ZTM czy ZKM :). Nigdy nie zapomnę czekania na 210 2 godziny zimą i infolinii która nie wie gdzie są ich autobusu. Never again! CHW..

    • 31 2

    • Też juz nie muszę, ale pamiętam te czasy. Tylko, że mój kierunek to był Pruszcz Wsch. A jednej znajomej kierunek Kokoszki.

      • 0 1

  • Tragedia (2)

    Ztm musiało ładnie zapłacić - moje opinie się nie dodają - pisałam o niedźwiedniku,czyżby ktoś chciał uciszyć temat ?

    • 16 5

    • Przestań WRZESZCZEĆ!!

      • 1 3

    • i "lajki" na tak przy niektórych postaci też są zablokowane -nie można dodać

      • 0 1

  • od 1.09 wróciłem do samochodu (3)

    Do niedawna wybieralem 167 z Jasienia do Gdańska, autobus jechał niewiele dluzej niż samochod. Jak mam się przesiadać to dziękuję. Jeżdżę juz samochodem. Przesiadka to wiele więcej czasu, znacznie mniej wygody i wiele więcej niepewności.

    • 78 2

    • PRZESIEDLI SIĘ DO SAMOCHODÓW (1)

      Wiele osób się przesiadło, co widać, bo korki wzrosły na Kartuskiej i ZTM musi wydłużyć czas przejazdu autobusów z tego powodu.

      "Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia."

      • 25 2

      • Ale za to jeżdżą kompletnie puste nowiusie tramwaje na Brętowo. Coś za coś.

        • 22 2

    • zrobiłem dokładnie to samo

      Wolę drożej ale wygodniej i wbrew pozorom szybciej dojechać samochodem. Autobus stoi i tak w tych samych korkach ale ja przynajmniej nie muszę się przesiadać na Siedlcach.

      • 9 0

  • PRAWDA

    PRAWDA jest taka, że władze miasta sprzedały pętlę Wałową, sprzedały pętlę Jana z Kolna i teraz autobusy w centrum nie miały gdzie stacjonować. Na tymczasowym klepisku... Dlatego wyrzucenie autobusów z centrum to naturalna konsekwencja wyprzedania terenów dawnych pętli. Prawda?

    • 104 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane