• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za 16 miesięcy projekt Nowej Jabłoniowej

Krzysztof Koprowski
18 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Projekt Nowej Jabłoniowej znowu opóźniony
W ramach ul. Nowej Jabłoniowej pierwotnie planowano wybudować także trasę tramwajową. Ostatecznie podjęto decyzję o zastąpieniu jej buspasami i utworzeniu węzła przesiadkowego na tramwaj obok planowanej zajezdni. W ramach ul. Nowej Jabłoniowej pierwotnie planowano wybudować także trasę tramwajową. Ostatecznie podjęto decyzję o zastąpieniu jej buspasami i utworzeniu węzła przesiadkowego na tramwaj obok planowanej zajezdni.

Ulicę Nową Jabłoniową wraz z buspasami zaprojektuje niemal na pewno firma Mosty Katowice. Właśnie dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty, która opiewa na kwotę ok. 1,29 mln zł. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 16 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.



Czy będziesz korzystał(a) z ul. Nowej Jabłoniowej?

Prawie trzech miesięcy potrzebowała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, by spośród ofert złożonych w przetargu na przygotowanie dokumentacji ul. Nowej Jabłoniowej wskazać jako najlepszą ofertę Mostów Katowice. Firma zadeklarowała, że opracuje ją za 1 291 500 zł.

Po uprawomocnieniu się dokonanego przez urzędników wyboru, podpisana zostanie umowa z wykonawcą. Od momentu jej parafowania Mosty Katowice będą miały 16 miesięcy na przygotowanie wszystkich zleconych materiałów, które będą niezbędne do wystąpienia o pozwolenie na budowę, znalezienia wykonawcy oraz rozpoczęcia prac budowlanych.

Obecna procedura przetargowa to już drugie podejście do przygotowania dokumentacji dla ul. Nowej Jabłoniowej.

Wcześniej prace projektowe powierzono konsorcjum firm Znak z Gdańska, Europrojekt z Bielska-Białej i KOMI z Białegostoku. Ostatecznie doszło jednak do rozwiązania umowy, ponieważ nie dotrzymano pierwotnego terminu przygotowania dokumentacji (kwiecień 2015 r.), jak i przedłużonego (wrzesień 2015 r.).

Konsorcjum firm Znak, Europrojekt i KOMI swoje prace wyceniło na ok. 1 mln 143 tys. zł. Ze względu na niewywiązanie się z terminów, projektanci z konsorcjum firm otrzymali wynagrodzenie tylko za wykonaną pracę - ok. 230 tys. zł, przy czym jednocześnie nałożono na nich karę w wysokości ok. 114 tys. zł.

Tak mogła wyglądać ul. Nowa Jabłoniowa z tramwajem

Wersja robocza wizualizacji ul. Nowej Jabłoniowej z tramwajem i przebudową okolicznego układu drogowego, wykonana dla poprzedniego wykonawcy dokumentacji projektowej.



Przy okazji ogłoszenia nowego przetargu podjęto decyzję o rezygnacji z budowy sieci tramwajowej na rzecz wydzielonych pasów dla autobusów. Rezerwa terenowa na budowę trasy tramwajowej zostanie jednak utrzymana, choć nie wiadomo, czy i kiedy tramwaje tędy pojadą. Do tego czasu pasażerowie będą zmuszeni do przesiadek z autobusów na tramwaj na planowanym węźle w rejonie ulic Nowa Jabłoniowa, Nowa Warszawska oraz Nowa Bulońska zobacz na mapie Gdańska. W pobliżu tego skrzyżowania przewidziano również nową zajezdnię tramwajową.

Złożone oferty w przetargu ograniczonym na "Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn. budowa ulicy Nowej Jabłoniowej w Gdańsku":

1. Mosty Katowice Sp. z o.o. - Katowice - 1 291 500 zł
2. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA - Gdańsk - 1 303 800 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o. - Gdańsk - 2 142 660 zł
4. Europrojekt Gdańsk SA - Gdańsk - 2 411 415 zł

Kryteriami wyboru oferty była cena (90 proc.) oraz przedłużenie okresu rękojmi (10 proc.).

Miejsca

Opinie (131) 4 zablokowane

  • rozwiązanie poprzedniej umowy (2)

    Z wizualizacji widać, że mogła być bardzo ciekawa ulica z tramwajem. Należy wnioskować, że poprzednia umowa została rozwiązana nie z winy Wykonawcy a zmiany planów miasta dot. komunikacji tramwajowej w tej części miasta.

    • 8 1

    • Czytaj ze zrozumieniem (1)

      Wykonawca nie dotrzymał dwóch terminów. Jak piszą dostał też karę finansową. A przy okazji nowej umowy podjęto decyzję o rezygnacji z tramwaju na rzecz buspasów.

      • 1 5

      • nie wierz w tabloidy!

        Po wnikliwej analizie wydaje się, że prawda leży w innym miejscu to znaczy:
        jest: Wykonawca nie dotrzymał dwóch terminów. Jak piszą dostał też karę finansową. A przy okazji nowej umowy podjęto decyzję o rezygnacji z tramwaju na rzecz buspasów
        winno być: podjęto decyzję o rezygnacji z tramwaju na rzecz buspasów ponieważ żądano od poprzedniego Wykonawcy zmiany pierwotnych założeń i rozwiązano z nim umowę z winy Zamawiającego.
        Znam sprawę ze strony bliskiej Zamawiającemu i wiem co piszę!

        • 4 0

  • science fiction

    • 2 1

  • przydałby mi się jakis tunel pod skm od trauguta dla mojego bolidu bo na prostych nie mam konkurencji :))))

    • 1 0

  • Tramwaj

    Szkoda że odeszli od pomysłu z tramwajem na szadolki... Może za 30 lat....

    • 5 1

  • Kolejny pomysł idiotów od komunikacji miejskiej..... W odróżnieniu od ul. Bohaterów Getta (1)

    tutaj akurat tramwaj jest niezbędny. Od lat widzę wielką NIECHĘĆ do rozwiązań komunikacyjnych które rzeczywiście ułatwiałyby życie mieszkańcom. Najlepszy od dziesięcioleci pomysł na tramwaj przy UM (ul. Smoluchowskiego) jak widać nie ma szans na realizację. Wpuszczenie pod ziemię trasy pomiędzy Przymorzem a morzem też nie jest brane pod uwagę.... Czy rzeczywiście lepiej jest zaoszczędzić na inwestycji 10% kosztów niż zachować znośne warunki życia kilkuset tysięcy mieszkańcom ? Oj, widzę, że najbliższe wybory samorządowe zmiotą dotychczasowych decydentów z platform decyzyjnych.... Szkoda tylko poniesionych kosztów na idiotyczne dokumentacje. Mam nadzieję, że tylko na dokumentacje i nie powtórzy się idiotyzm z włączeniem linii PKM do trasy dalekobieżnej......

    • 9 4

    • Sensowna wypowiedź, ale cóż urzędnicy mają inne zdanie.

      • 0 2

  • za 16 mies projekt a budowa za 60 mies (1)

    • 8 2

    • Nie załapi się na to rozdanie unijne i po zawodach !!!

      • 1 0

  • Buspas dla 4 autobusów na godzinę? (1)

    proboealem skontaktować sie z ztm w celu zwiększenia liczby połączeń z szadolek do wrzeszcza i oliwy. Dowiedziałem sie ze nie ma na to pieniędzy. W takim razie po jaka cholerę buspasy skoro miasto nie ma pieniędzy na utworzenie nowych linii w tym kierunku. Dla istniejących kilku autobusów na godzinę to jest kpina. Korki na jabloniowej sa tak duże ze trwają od 15 do 19.

    • 8 2

    • odpowiem: aby wpadla dotacja z unii;)

      • 4 1

  • Niech w koncu zbudujs cos naprawde nowego

    A nie tylko POprawiaja nieudolnie i kosztownie to co jest.

    • 5 3

  • Tramwaj do Szadułek (1)

    Apeluje o tramwaj do Szadułek!, Jeden pas na samochody a drugi dla autobusu nie rozwiąże problemu. Czy ten kto zleca projekt nie był nigyd na Jabłoniowej w godzinach szczytu? Czy nikt nie widział ile tam jest aut?
    Wiadomo, że koniecznośc przesiadki skutecznie zniechęca do korzystania z komunikacji miejsckiej. Nic tak nie kusi do skoryztania z autobusu/tramwaju jak mozliwość szybkiego i bezpośredniego dojazdu... Niestety szykuje się niewypał za dziesiątki milonów złotych.

    • 24 6

    • ????

      Tramwaj na Jabłoniowej jest tak samo potrzebny jak i na Morenie. Tramwaje jeżdżą praktycznie puste :/

      • 2 7

  • w 2018

    to mialo byc juz gotowe

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane