• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za 16 miesięcy projekt Nowej Jabłoniowej

Krzysztof Koprowski
18 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Projekt Nowej Jabłoniowej znowu opóźniony
W ramach ul. Nowej Jabłoniowej pierwotnie planowano wybudować także trasę tramwajową. Ostatecznie podjęto decyzję o zastąpieniu jej buspasami i utworzeniu węzła przesiadkowego na tramwaj obok planowanej zajezdni. W ramach ul. Nowej Jabłoniowej pierwotnie planowano wybudować także trasę tramwajową. Ostatecznie podjęto decyzję o zastąpieniu jej buspasami i utworzeniu węzła przesiadkowego na tramwaj obok planowanej zajezdni.

Ulicę Nową Jabłoniową wraz z buspasami zaprojektuje niemal na pewno firma Mosty Katowice. Właśnie dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty, która opiewa na kwotę ok. 1,29 mln zł. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 16 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.



Czy będziesz korzystał(a) z ul. Nowej Jabłoniowej?

Prawie trzech miesięcy potrzebowała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, by spośród ofert złożonych w przetargu na przygotowanie dokumentacji ul. Nowej Jabłoniowej wskazać jako najlepszą ofertę Mostów Katowice. Firma zadeklarowała, że opracuje ją za 1 291 500 zł.

Po uprawomocnieniu się dokonanego przez urzędników wyboru, podpisana zostanie umowa z wykonawcą. Od momentu jej parafowania Mosty Katowice będą miały 16 miesięcy na przygotowanie wszystkich zleconych materiałów, które będą niezbędne do wystąpienia o pozwolenie na budowę, znalezienia wykonawcy oraz rozpoczęcia prac budowlanych.

Obecna procedura przetargowa to już drugie podejście do przygotowania dokumentacji dla ul. Nowej Jabłoniowej.

Wcześniej prace projektowe powierzono konsorcjum firm Znak z Gdańska, Europrojekt z Bielska-Białej i KOMI z Białegostoku. Ostatecznie doszło jednak do rozwiązania umowy, ponieważ nie dotrzymano pierwotnego terminu przygotowania dokumentacji (kwiecień 2015 r.), jak i przedłużonego (wrzesień 2015 r.).

Konsorcjum firm Znak, Europrojekt i KOMI swoje prace wyceniło na ok. 1 mln 143 tys. zł. Ze względu na niewywiązanie się z terminów, projektanci z konsorcjum firm otrzymali wynagrodzenie tylko za wykonaną pracę - ok. 230 tys. zł, przy czym jednocześnie nałożono na nich karę w wysokości ok. 114 tys. zł.

Tak mogła wyglądać ul. Nowa Jabłoniowa z tramwajem

Wersja robocza wizualizacji ul. Nowej Jabłoniowej z tramwajem i przebudową okolicznego układu drogowego, wykonana dla poprzedniego wykonawcy dokumentacji projektowej.



Przy okazji ogłoszenia nowego przetargu podjęto decyzję o rezygnacji z budowy sieci tramwajowej na rzecz wydzielonych pasów dla autobusów. Rezerwa terenowa na budowę trasy tramwajowej zostanie jednak utrzymana, choć nie wiadomo, czy i kiedy tramwaje tędy pojadą. Do tego czasu pasażerowie będą zmuszeni do przesiadek z autobusów na tramwaj na planowanym węźle w rejonie ulic Nowa Jabłoniowa, Nowa Warszawska oraz Nowa Bulońska zobacz na mapie Gdańska. W pobliżu tego skrzyżowania przewidziano również nową zajezdnię tramwajową.

Złożone oferty w przetargu ograniczonym na "Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn. budowa ulicy Nowej Jabłoniowej w Gdańsku":

1. Mosty Katowice Sp. z o.o. - Katowice - 1 291 500 zł
2. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA - Gdańsk - 1 303 800 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o. - Gdańsk - 2 142 660 zł
4. Europrojekt Gdańsk SA - Gdańsk - 2 411 415 zł

Kryteriami wyboru oferty była cena (90 proc.) oraz przedłużenie okresu rękojmi (10 proc.).

Miejsca

Opinie (131) 4 zablokowane

  • Brawo Gdańsk, komunikacja, drogi rozrastają się imponująco, wraz z inwestycjami deweloperskimi.
    Niestety my Gdynianie możemy wam tego pozazdrościć.

    • 8 2

  • Marzenia ściętej głowy....

    To jakiś science fiction! Marzenia odległej przyszłości....Niech najpierw zrobią ścieżkę rowerową z Szadółek żebym nie musiał się ciągle przez chaszcze przeciskać...
    A brakuje raptem ok.300 metrów od górnego stawku w kierunku Ujeściska...

    • 9 4

  • brak linii tramwajowej (2)

    Szkoda ze zreygnowali z linii tramwajowej, to czasem jedyny srodek lokomocji którego korki na drogach nie dotyczą.

    • 10 2

    • Przecież będzie buspas...

      • 3 3

    • Korki sa skutkiem lamerów za kierownicą. Jadą jak muchy w smole, zero impetu, energii.

      • 1 0

  • a konczy sie przy mc donaldzie tak? (1)

    czy mnie wzrok nie szwankuje na prezentacji powyzej, to ta nowa jabloniowa nie laczy sie z obwodnica?
    a prywatnym handlem, czyli zamiast polaczenia komunikacyjnego mamy polaczenie handlowe?

    • 3 3

    • Będzie przebudowa całego węzła, ale to nie jest w gestii miasta, tylko GDDKiA

      • 3 1

  • Baju baj baju baj proszę Pana... (1)

    • 4 0

    • Hej młody Junaku!
      Smutek zwalcz i strach, przecież na tym piachu za 30lat...

      • 4 1

  • Uwielbiam to

    Moje serce się otwiera i raduje jak widzę te projekty, założenia, wizualizacje itp... Szkoda tylko, że mówimy o dalekiejjjj przyszłości. Przecież najpierw muszą zrobić nową Warszawską albo nową Bulońską aby połączyć tramwaj tak więc..... Szkoda się podniecać i lepiej zapomnieć o tym artykule. Jak znam życie dzisiaj pokazują zrobią może za 10 lat :-). P.S. Panie redaktorze jest coś bardziej aktualnego o czym warto napisać??? Pozdrawiam

    • 10 4

  • może za 50 lat.....

    • 5 4

  • po co tramwaj na szadółki? puste puszki mogę wozić autobusem

    • 4 9

  • Węzły przesiadkowe odstraszają !!!

    Nic tak nie odstrasza w podróżowaniu jak przesiadki !!! W naszym klimacie,gdzie zimno,chlapa,opady śniegu utrzymują się łącznie przez siedem miesięcy w roku,każda przesiadka to fatalne przeżycie. Nikt kto podróżuje np. pociągiem do Warszawy nie przesiada się najpierw w Tczewie,a potem w Iławie (choć cenowo jest to korzystne) , tylko kupuje bilet na pociąg bezpośredni. W skali miasta alternatywą dla marznięcia i taplania się w błocie pośniegowym jest własne auto i takie rozwiązanie nadal będą wybierali mieszkańcy dzielnic położonych wzdłuż Obwodnicy.

    • 21 2

  • Tramwaj na Nowa Bulońska Północna to żart (3)

    Za daleko jest do Jasienia a temu osiedlu (Damroki. Pólnicy miało to przede wszystkim służyć) będzie daleko. Zupełnie tak jak z przystankiem PKM Niedźwiednik. (Legenda głosi że jakiś mieszkaniec Niedźwiednika skorzystał z tego przystanku)

    • 8 7

    • przystanek Stolema (1)

      no bez przesady, ludzie z piekarniczej idą do carefour'a na tramwaj to i z damroki/pólnicy/rycerza/stolema też podejdą.

      • 5 6

      • minusujący

        Ci co minusują nie jeżdżą tramwajem tylko podjeżdżają swoim samochodem z salonu do kuchni

        • 3 1

    • co za malkontenci!! najelpiej, żeby każdy miał do przystanku 1min od swojego domu, a jednocześnie żeby trasa nie przebiegała pod oknami, bo za głośno...
      Jeśli ktoś będzie chciał to dojdzie te 5-10minut (tyle się będzie szło z Damroki/Stolema/Pólnicy) na przystanek Stolema. To naprawdę tak daleko?

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane