- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (287 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (232 opinie)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (323 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Za mało biletomatów. ZTM zachęca do zakupu biletów przez aplikacje
Duża część południa Gdańska została praktycznie odcięta od dostępu do biletomatów i na razie tak już zostanie. Zarząd Transportu Miejskiego rusza za to z akcją, w ramach której zachęca do kupowania biletów na autobusy i tramwaje przez aplikacje w telefonie, by nie trzeba było szukać automatu.
Teraz najbliższy biletomat jest na wysokości przystanku Przemyska.
Lista lokalizacji biletomatów
Duża część południa odcięta od biletomatów
- Zostaliśmy całkowicie odcięci od dostępu do biletomatów. W okolicy, w której mieszkam, jest wiele dużych, młodych osiedli. Sporo osób korzysta z komunikacji miejskiej, o czym świadczy dokładanie nowych linii i dodatkowych kursów w te rejony, ale jeśli nie ma się biletu miesięcznego, pojawia się spory problem z zakupem biletu. Najbliższy automat jest przy al. Havla, a to jednak kawałek. U kierowców dostęp do zakupu biletów też jest teraz utrudniony , a w okolicznych sklepach typu Żabka biletów nie sprzedają - wskazuje pani Alicja, mieszkanka ul. Leszczynowej.
Biletomat na pętli przy ul. Piotrkowskiej regularnie się psuł. Ostatecznie został usunięty.
Nowy węzeł integracyjny Ujeścisko też bez biletomatów
Na biletomat nie ma też co na razie liczyć na nowym węźle integracyjnym Ujeścisko (nowa linia tramwajowa na al. Adamowicza).
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
- Zainstalowanie tam biletomatów będzie ważnym uzupełnieniem tej wielkiej inwestycji - napisała ostatnio w interpelacji do władz miasta Katarzyna Czerniewska, radna Wszystko dla Gdańska.
30 czerwca pierwsi pasażerowie przejechali tramwajem przez al. Adamowicza. Biletomatów tam nie ma i na razie nie będzie.
Czytaj też: Plaga awarii biletomatów w Gdańsku
- Obecnie w Gdańsku funkcjonuje system automatów biletowych postawionych i eksploatowanych na własny koszt przez podmiot zewnętrzny. Oznacza to, że o lokalizacji automatu w danym miejscu decyduje ten podmiot na podstawie opłacalności inwestycyjnej - tłumaczy Borawski. - Propozycja lokalizacji automatu przy nowym węźle jest wpisana na listę potrzeb pasażerów w tym zakresie. Jeśli zgłosi się wykonawca zainteresowany tym projektem, to zostanie mu ta lokalizacja zaproponowana - wskazuje.
ZTM rusza z akcją zachęcającą do korzystania z aplikacji
W podobnym tonie, co wiceprezydent, wypowiadają się pracownicy ZTM, podkreślając, że nie mają możliwości samodzielnego stawiania biletomatów tam, gdzie ich rzeczywiście brakuje. Dlatego od piątku, 31 lipca, ZTM wystartował z akcją, w ramach której zachęca do zakupu biletów przez aplikację mobilną.
Codzienne funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Gdańsku
- Korzyści płynące z zakupu biletu przez telefon to:szybkość i łatwość zakupu, możliwość zakupu dowolnego biletu na przejazd w każdej chwili, możliwość tańszego zakupu biletu jednoprzejazdowego: pełnopłatny bilet na autobus/tramwaj zamiast 3,80 zł, kosztuje w aplikacji 3,60 zł (ulgowy 1,80 zł zamiast 1,90 zł). Dlatego to właśnie do tej formy zakupu szczególnie zachęcamy zarówno mieszkańców Gdańska, jak i turystów - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
Zakup biletów komunikacji miejskiej w Gdańsku jest możliwy przy użyciu aplikacji: GoPay, jakdojade.pl, moBiLET, mPay, skycash, zbiletem.
Czytaj też: Pokazała zdjęcie biletu w telefonie, dostała mandat
Każdy, kto ma smartfon albo tablet z dostępem do internetu, może pobrać i zainstalować daną aplikację.
- Coraz więcej osób korzysta z różnych aplikacji na co dzień. A dzięki tym, które pozwalają kupić bilet komunikacji miejskiej, nie trzeba szukać biletomatu lub kiosku. Nie jest potrzebna gotówka ani karta płatnicza, wystarczy mieć smartfon. W przypadku biletu na jeden przejazd można też zaoszczędzić pieniądze. Zachęcam do wypróbowania tej możliwości i korzystania z niej - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Koszt ustawienia jednego biletomatu bez oprogramowania w 2018 r. wynosił ok. 180 tys. zł.
Opinie (216) 6 zablokowanych
-
2020-07-31 16:49
Dla starszych - miesięczne lub więcej biletów
Po problemie
- 0 8
-
2020-07-31 17:26
Co za bzdury z tymi 180 tys
- 4 0
-
2020-07-31 17:46
I pomyśleć że w Gdyni nie ma takich problemów (1)
Tam nie do pomyślenia, żeby biletomat się zepsuł!
- 11 1
-
2020-07-31 18:17
i prawidłowo
w planach jest zapożyczenie nowego systemu z Wrocławia jak tam się już sprawdzi. Wielkie i kosztowne w utrzymaniu biletomaty są już w odwrocie
- 1 1
-
2020-07-31 17:57
Bilety (8)
Czasem po całym dniu mam kilka procent baterii w telefonie i nie będę ryzykować tym, czy mój telefon wytrzyma całą podróż (a w większości pojazdów niestety nie ma ładowarek USB), dlatego dla pewności wolę kupić zwykły bilet - a najwygodniej i najszybciej jest to zrobić w automacie. Nie mam zamiaru codziennie wozić ze sobą powerbanka, żeby móc spokojnie wrócić do domu na bilecie kupionym w apce.
- 19 3
-
2020-07-31 18:08
jak ci siądzie bateria to masz bilet na email-u (6)
w razie kontroli nie przyjmujesz mandatu i się odwołujesz podając przyczynę dlaczego nie mogłeś okazać biletu przy kontroli.
- 0 6
-
2020-07-31 18:20
Bilety (2)
Wiem o tym, ale nie za bardzo mam czas i ochotę pisać odwołania, wolę po prostu kupić bilet papierowy w takiej sytuacji.
- 8 1
-
2020-07-31 20:46
to sobie kupuj bilet papierowy (1)
ale nie marudź, że nie masz biletomatu w każdym pojeździe i na każdym przystanku
- 3 6
-
2020-08-01 14:50
Biletomat
Naucz się czytać. Przecież nikt nie marudzi o tym, że biletomatow nie ma w każdym pojedzie i na każdym przystanku tylko nie ma ich już na flagowych przystankach - np. przy akademii medycznej. Na bramie wyżynnej automat stał zepsuty przez 2 miesiące, przy Hucisku nie można było ostatnio zapłacić gotówką. To jest normalne?
- 0 0
-
2020-07-31 19:08
I jeszcze za odwołanie zapłacić... Faktycznie, rozwiązanie....
- 7 1
-
2020-08-01 06:26
(1)
Masz rację.A ja mam telefon a aplikacji nie mam nawet zamiaru uruchamiać.Mam to gdzieś.Miasto chce zarobić na pasażerach to niech się stara.To też ich interes.Komunikacja jest dla nas a nie my dla komunikacji.
- 2 1
-
2020-08-01 09:19
ale miasto nie chce zarobić na pasażerach
ono do tego interesu dokłada
- 0 0
-
2020-07-31 23:36
Zawsze możesz wydrukować emaila albo poprosić w banku o wyciąg ze kupiłes bilet
po co telefon? Można?można!
- 0 2
-
2020-07-31 19:04
Kupię bilet, rozładuje się telefo i po bilecie. Kupię bilet, zawiesi się internet i po bilecie.
Co papierowy to papierowy. Mam 20 lat i nie będę kupować w aplikacji- 16 3
-
2020-07-31 19:21
Nie raz się spotkałam z tym, że w aplikacji polecanej przez ztm kupiłam bilet i się okazało, że nie pokazuje mi mojego autobusu! Gdzie tydzień wcześniej był normalnie.. Raz kupiłam bilet na jeden przejazd gdy nie pojawił się numer to kupiłam jednogodzinny i tam również go nie było. Biletomatu brak a autobus raz na ok. 40 min. Nie mówiąc o tym, że bilety czekały ponad miesiąc na wykorzystanie
- 9 0
-
2020-07-31 19:29
Nie każda starsza osoba ma kartę do bankomatu. Czyżby ktoś usilnie chciał, aby kupowac przepłacone karnety za 12 zł?
- 8 1
-
2020-07-31 19:49
Czyli, żeby skorzystać z komunikacji muszę sam zapewnić sobie dostęp do zakupu biletów. Takich to mamy miejskich gigantów biznesu.
- 16 0
-
2020-07-31 19:54
Sorry ale nie podpisywałem umowy z pakietem na internet nie skorzystam (3)
Zróbcie wszędzie WIFI to może
- 8 3
-
2020-07-31 20:41
to są jeszcze umowy bez pakietu na internet? (2)
oj chyba dałeś zrobić się w...
- 2 3
-
2020-07-31 22:07
Są jeśli go nie potrzebujesz to nie musisz, podobnie z blueconnectem szybciej padnie niż bilety kupisz (1)
- 1 2
-
2020-08-01 09:20
o rany, czy ty przybyłeś z 2005?
- 1 1
-
2020-07-31 20:20
Gdańsk w pigułce.
Nie do pomyślenia w innych polskich miastach czy na zachodzie. Tu musi się po prostu opłacać ( a najlepiej właśnie inwestorowi zewnętrznemu), nic dla komfortu i wygody mieszkańców. No chyba że reklama, że dotacje dla TVN, że festyny czy eceesy.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.