• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za mało biletomatów. ZTM zachęca do zakupu biletów przez aplikacje

Ewelina Oleksy
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na początku czerwca usunięto biletomat przy ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Do dziś nie wrócił, a wcześniej był regularnie zepsuty. Na początku czerwca usunięto biletomat przy ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Do dziś nie wrócił, a wcześniej był regularnie zepsuty.

Duża część południa Gdańska została praktycznie odcięta od dostępu do biletomatów i na razie tak już zostanie. Zarząd Transportu Miejskiego rusza za to z akcją, w ramach której zachęca do kupowania biletów na autobusy i tramwaje przez aplikacje w telefonie, by nie trzeba było szukać automatu.



Gdzie najczęściej kupujesz bilety na komunikację miejską?

Co najmniej od przystanku LeszczynowaMapka na Jasieniu, aż do al. Havla Mapka mieszkańcy dużych osiedli na południu Gdańska korzystający na co dzień z komunikacji miejskiej nie mają co liczyć na to, że kupią na nią bilet w biletomacie. Urządzeń nie ma na długim i gęsto zaludnionym odcinku. Do czerwca jedyny biletomat w tej okolicy stał przy pętli na ul. PiotrkowskiejMapka. Ale regularnie się psuł i w końcu zostało już po nim tylko wspomnienie.

Teraz najbliższy biletomat jest na wysokości przystanku Przemyska.Mapka

Lista lokalizacji biletomatów

Duża część południa odcięta od biletomatów



- Zostaliśmy całkowicie odcięci od dostępu do biletomatów. W okolicy, w której mieszkam, jest wiele dużych, młodych osiedli. Sporo osób korzysta z komunikacji miejskiej, o czym świadczy dokładanie nowych linii i dodatkowych kursów w te rejony, ale jeśli nie ma się biletu miesięcznego, pojawia się spory problem z zakupem biletu. Najbliższy automat jest przy al. Havla, a to jednak kawałek. U kierowców dostęp do zakupu biletów też jest teraz utrudniony , a w okolicznych sklepach typu Żabka biletów nie sprzedają - wskazuje pani Alicja, mieszkanka ul. Leszczynowej.

Biletomat na pętli przy ul. Piotrkowskiej regularnie się psuł. Ostatecznie został usunięty.

Nowy węzeł integracyjny Ujeścisko też bez biletomatów



Na biletomat nie ma też co na razie liczyć na nowym węźle integracyjnym Ujeścisko (nowa linia tramwajowa na al. Adamowicza).

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk



- Zainstalowanie tam biletomatów będzie ważnym uzupełnieniem tej wielkiej inwestycji - napisała ostatnio w interpelacji do władz miasta Katarzyna Czerniewska, radna Wszystko dla Gdańska.

30 czerwca pierwsi pasażerowie przejechali tramwajem przez al. Adamowicza. Biletomatów tam nie ma i na razie nie będzie.

Wiceprezydent Piotr Borawski odpowiedział, że na razie nie ma na to szans.

Czytaj też: Plaga awarii biletomatów w Gdańsku

- Obecnie w Gdańsku funkcjonuje system automatów biletowych postawionych i eksploatowanych na własny koszt przez podmiot zewnętrzny. Oznacza to, że o lokalizacji automatu w danym miejscu decyduje ten podmiot na podstawie opłacalności inwestycyjnej - tłumaczy Borawski. - Propozycja lokalizacji automatu przy nowym węźle jest wpisana na listę potrzeb pasażerów w tym zakresie. Jeśli zgłosi się wykonawca zainteresowany tym projektem, to zostanie mu ta lokalizacja zaproponowana - wskazuje.

ZTM rusza z akcją zachęcającą do korzystania z aplikacji



W podobnym tonie, co wiceprezydent, wypowiadają się pracownicy ZTM, podkreślając, że nie mają możliwości samodzielnego stawiania biletomatów tam, gdzie ich rzeczywiście brakuje. Dlatego od piątku, 31 lipca, ZTM wystartował z akcją, w ramach której zachęca do zakupu biletów przez aplikację mobilną.

Codzienne funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Gdańsku



- Korzyści płynące z zakupu biletu przez telefon to:szybkość i łatwość zakupu, możliwość zakupu dowolnego biletu na przejazd w każdej chwili, możliwość tańszego zakupu biletu jednoprzejazdowego: pełnopłatny bilet na autobus/tramwaj zamiast 3,80 zł, kosztuje w aplikacji 3,60 zł (ulgowy 1,80 zł zamiast 1,90 zł). Dlatego to właśnie do tej formy zakupu szczególnie zachęcamy zarówno mieszkańców Gdańska, jak i turystów - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
Zakup biletów komunikacji miejskiej w Gdańsku jest możliwy przy użyciu aplikacji: GoPay, jakdojade.pl, moBiLET, mPay, skycash, zbiletem.

Czytaj też: Pokazała zdjęcie biletu w telefonie, dostała mandat

Każdy, kto ma smartfon albo tablet z dostępem do internetu, może pobrać i zainstalować daną aplikację.

- Coraz więcej osób korzysta z różnych aplikacji na co dzień. A dzięki tym, które pozwalają kupić bilet komunikacji miejskiej, nie trzeba szukać biletomatu lub kiosku. Nie jest potrzebna gotówka ani karta płatnicza, wystarczy mieć smartfon. W przypadku biletu na jeden przejazd można też zaoszczędzić pieniądze. Zachęcam do wypróbowania tej możliwości i korzystania z niej - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Koszt ustawienia jednego biletomatu bez oprogramowania w 2018 r. wynosił ok. 180 tys. zł.

Opinie (216) 6 zablokowanych

  • kolejne wyrzucone pieniadze po Mevo teraz biletomaty

    kiedy w koncu włodarze beda liczyc sie w ydawaniem publicznych pieniedzy?? u mnie na morenie jak wzieli 2 miesiace temu tak dotą d nie ma....starsi jak kupia skoro niewielu ma smartfony??? zastanowił sie ktos?

    • 9 0

  • (1)

    Bilet można kupić w telefonie...
    Ciekawe, jak?
    Oglądałem swój telefon. Korpus, tarcza numerowa, widełki, słuchawka, kabel łączący...
    Żadnej "aplikacji" do kupowania czegokolwiek.
    A nawet gdyby była - to chyba i tak nic z tego, bo telefon od dawna odłączony...

    Za komuny, nie było problemów z biletami. W tramwajach i autobusach jeździły takie małe automaciki. Wrzucało się złotówkę po stronie normalnej, albo 50 gr po stronie ulgowej, wciskało taki duży guzik - i bilecik sobie wyskakiwał...
    Komuno wrócić, bo solidaruchom to by piasku na Saharze zabrakło!

    • 9 5

    • Pamiętam te automaty.Byly niezawodne.Po 2 sztuki w wagonie.I było git.

      • 2 1

  • Automaty-Biletomaty

    ZTM zachęca do kupowania w aplikacji, to niech rozbudują tą aplikację, aplikacja nie jest jakaś skomplikowana ale jak wejdzie się w bilet i przypadkiem wyjdzie, to czeka się z 2 minuty jak nie więcej, by aktywować bilet, a z kanarem niema zmiłuj się.
    Wolę stanowczo miesięczny bilet niż papierowy, ale dla starszych osób jak i osób które nie mają pojęcia co do aplikacji czy smartfonów, biletomaty to dobra opcja. I powinny być w większości miejscach, działające a nie co drugi nie działa.
    Niech miasto pomyśli o wszystkich a nie tylko o poszczególnej grupie osób....

    • 6 1

  • To miastu i ZTM powinno zależeć aby sprzedać jak najwięcej biletów.To komunikacja jest dla nas a nie my dla niej.Zadnych aplikacji dodatkowych w telefonie instalować nie będę.

    • 7 2

  • Miasto jest niedopilnowane.
    Brakuje biletomatów, parkometry szwankują, miasto "bezmyślnie" zarasta, na Wilanowskiej i Havla wyścigi. To jest porażka. Jest coraz gorzej...

    • 8 3

  • A wystarczy zrobić małe biletomaty w pojeździe jak w każdym normalnym mieście. Kierowcy tez się nie zawraca głowy i może się skupić na jeździe a nie jeszcze sprzedawać bilety.

    • 6 0

  • (2)

    Aplikacje wymienione w tekście są wadliwe, wystarczy poczytać opinie np w sklepie Google Play.

    • 4 1

    • Skycash mnie nigdy nie zawiódł. zbiletem raz pobrał kasę, a biletu nie wygenerował potem więcej z tej aplikacji nie korzystałem.

      • 0 1

    • Kto produkuje te aplikacje

      Mamy bardzo dobrych informatyków a wymienione w tekście aplikacje są bardzo niskiej jakości. Gorzej, zgłaszane błędy są całkowicie ignorowane, więc nie ma szans, że kiedyś będą lepsze.

      • 0 0

  • Przystanek "Płocka"

    Tam też ciągle się psuje, reset co godzinę sam się robi, kasę bierze a reszty nie oddaje. Ale dalej stoi...

    • 5 0

  • Banda granda celowe działania żeby łupić mieszkancow

    • 1 1

  • (1)

    Jak nie będę mógł kupować biletów w kasie/kiosku/biletomacie, to będę jeździł bez biletu. Nie zamierzam używać totalitarnych technologii.

    • 4 0

    • no fajnie

      ale co zrobisz, jak kanar poprosi o telefon? Zastrzelisz go?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane