• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szykują się duże zmiany na Trakcie Konnym

Arnold Szymczewski
28 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona. Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona.

Zwężenie jezdni do jednego pasa, miejsca parkingowe i strefa Tempo 30 na odcinku 500 metrów - to jedne z największych zmian, jakie zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym. Koniec remontu ulicy zaplanowano na ostatni tydzień sierpnia.



Jak oceniasz zmiany na Trakcie Konnym?

Prace remontowe na Trakcie Konnym rozpoczęły się 23 kwietnia br. Wykonawcy, firmie MTM S.A., w ciągu trzech miesięcy udało się rozebrać starą nawierzchnię oraz chodniki na odcinku 1 km, przebudować zatokę autobusową przy Uniwersytecie Medycznym, a także częściowo ułożyć chodniki i nową nawierzchnię.

Najprawdopodobniej pod koniec sierpnia Trakt Konny zostanie w pełni udostępniony dla zmotoryzowanych, jednak będą musieli się oni przyzwyczaić do sporych zmian.



Zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym:

  • Zawężenie jezdni Traktu Konnego do jednego pasa ruchu na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Wyznaczenie pasa do parkowania pojazdów na prawym pasie jezdni. Miejsca postojowe, które tam powstaną, będą znajdowały się w Strefie Płatnego Parkowania.
  • Rozszerzenie strefy Tempo 30 na jezdnię Traktu Konnego na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Zwężenie do jednego pasa zjazdu z jezdni głównej al. Zwycięstwa na Trakt Konny na wysokości ul. Chodowieckiego - ruch zostanie wprowadzony na lewy pas Traktu Konnego. Wyeliminowana zostanie możliwość wjazdu na wprost w ul. Chodowieckiego.
  • Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima oraz wysp na powierzchniach wyłączonych z ruchu przy skrzyżowaniach z ul. Skłodowskiej-Curie oraz ul. Chodowieckiego.


68 nowych miejsc postojowych na Trakcie Konnym



Według przeprowadzonych przez Gdański Zarząd Dróg i Zielni obliczeń, na wydzielonym pasie do parkowania znajdzie się 68 miejsc postojowych, w tym trzy miejsca dla pojazdów osób niepełnosprawnych.

- Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym mają w założeniu przywrócić mu jego funkcję, jako jezdni zbiorczo-rozprowadzającej. Trakt w mniejszym stopniu ma być drogą tranzytową między dzielnicami Wrzeszcz - Śródmieście. Tę rolę ma spełniać przede wszystkim al. Zwycięstwa. Sam Trakt ma zaś być głównie drogą obsługującą wloty poprzeczne ulic prowadzących w głąb dzielnicy Aniołki, a także zaspokajać potrzeby parkingowe tego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem zlokalizowanego tam kompleksu klinik Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego. Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
Wprowadzenie zmian na Trakcie Konnym było zgodne z wolą mieszkańców dzielnicy Aniołki, choć pierwotny projekt przewidywał nieco inne rozwiązania.

- Mieszkańcy zgłaszali trudności z wyjazdami z posesji i z włączeniem się do ruchu na skrzyżowaniach z powodu dużych prędkości pojazdów jadących Traktem Konnym. Kłopot kierowcom sprawiało również kolizyjne skrzyżowanie z ul. Chodowieckiego, gdzie dochodziło do zderzeń bocznych pojazdów zjeżdżających z al. Zwycięstwa i z ul. Chodowieckiego na Trakt Konny. Zgłaszanym przez mieszkańców problemem było także zastawianie chodników przez parkujące na nich pojazdy - mówi Magdalena Kiljan.
Kontrakt z firmą MTM S.A. opiewa na kwotę 3,9 mln zł. Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym zaczną obowiązywać po zakończeniu remontu nawierzchni jezdni, zaś cała przebudowa zakończyć ma się pod koniec sierpnia.

Zamknięcie Traktu Konnego od 2 do 4 sierpnia

W piątek (2.08) od godz. 20 Trakt Konny będzie nieprzejezdny. Zmiana organizacji ruchu utrzyma się do niedzieli (4.08), do godzin wieczornych. Utrudnienia związane są z koniecznością ułożenia warstwy ścieralnej na Trakcie.

Trakt Konny będzie zamknięty na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego. W tym czasie nie będzie można skręcić z Traktu w ul. Tuwima, ul. Skłodowskiej-Curie i Śniadeckich. Na czas zamknięcia Traktu, ulice te będą dwukierunkowe. Objazd wyznaczono ul. Dębinki i ul. Orzeszkowej.

Miejsca

Opinie (409) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (10)

    Jejku jejku

    • 26 18

    • Tempo 30 (2)

      Pewnie wprowadzą ograniczenie dla koni.

      • 27 7

      • dla rydwanów (1)

        • 11 4

        • dla szpachlolotów

          • 3 3

    • No tak (3)

      Ograniczenie prędkości i zwężenia do jednego pasa na pewno usprawnią ruch

      • 19 11

      • (1)

        Co za gnidy, pracownicy szpitala, ratują życie nicponie, jak oni śmią! Moje miejsce zastawiać, na mojej przestrzeni miejskiej parkować, kto im dał takie pozwolenie?

        • 1 1

        • ale stamtąd do szpitala to jakiś kilometr

          • 1 0

      • Masz rację

        Tam należałoby wyciąć te wszystkie drzewa, wylać na całej szerokości asfalt i wtedy byłaby ładna 6-7 pasmowa droga. A nie jakieś lewackie pomysły coby mieszkańcom żyło się lepiej, nie podoba się to sprzedać i wy....ć na wieś. Wy....ć, wy....ć.

        • 1 1

    • oj tam oj tam

      • 0 1

    • (1)

      to te miejsca dla tych co do tego nieszczęsnego ZUSU muszą przyjeżdżać, gdzie taka sporych gabarytów pani w okienku chciała mnie oszukać i kazała płacić za ZUS za 4 dni, bo przyszedłem wyrejestrować się 4 dni po zamknięciu działalności. Jak jej pokazałem zaświadczenie z Urzędu, że działalność zamknąłem 31-go i chyba się zatrzymała w latach 80-tych i że przyjdę do niej z uwaga tvn to od razu przypomniała jej się znajomość przepisów.

      • 1 1

      • a miało być jedno okienko

        To wasz urząd nadal nie załatwia jednoczesnych powiadomień do ZUS

        • 0 0

  • (6)

    Może nakażcie od razu, żeby ktoś szedł przed samochodami z czerwoną chorągiewką?

    • 235 82

    • A co? Szukasz roboty, a w Polsce nie ma pracy dla ludzi z twoim wykształceniem?

      • 17 15

    • Nie, ale na Trakt Konny powinny zostać wpuszczone konie. (4)

      Najlepiej z napisem Danzig.

      • 15 14

      • sprawdź, jest taki ogier o nazwie Langfuhr

        • 2 4

      • Julian Tuwim: Nazwać kogoś i**ota to nie obraza to diagnoza. (2)

        • 11 1

        • największe osły nie mają własnego zdania i potrzebują autorytetu w każdej chwili

          • 0 1

        • Mocne słowa, jak na bezrobotnego ćpuna :D

          • 2 1

  • Dulkiewicz zakorkuje Grunwaldzką (20)

    Pani prezydent nic nie robi dla Gdańska! Leni się i mizdrzy do polityków! Może korki wkurzą Gdańskich kierowców!

    • 322 230

    • ona te drogi korkuje celowo. przed pisem. to rodzaj walki.

      kiedys jej za to podziekujecie. zwyczajnie poprzyjcie ja we wszystkim ona zbawi Gdansk.

      • 21 26

    • GOŚĆ (6)

      Przestań jatrzyć dopiero mineło pół roku jak objeła urzad nikt w tak krótkim czasie nic nie zrobi a każdy by chciał wszystko od 1 dnia urzedowania aby było zrobione Ludzie opanujcie sie czego żądacie

      • 26 41

      • (4)

        Ona w te pół roku zdążyła tyle nabruździć, że głowa mała.

        • 33 23

        • (1)

          Horała albo inny nierób z pisu, nierób jak każdy polityk (bo nic innego nie potrafią) to by w Gdańsku było jak na paskach w tvp info: "Zachód zazdrości Polsce rozwoju gospodarczego"

          • 5 8

          • Nie wiem jakby było bo nigdy ta opcja nie dostała szans. Od 20 lat za to jest tak że chyba gorzej być nie może.

            • 1 0

        • ale konkretnie, co? (1)

          • 0 1

          • Nie szanuje bożka przepustowości

            a to w Polsce nawet ważniejsza istota nadprzyrodzona niż sam Bóg.

            • 2 0

      • sugerujesz że wczesniej nie miała z miastem nic wspólnego świeżaczek prosto z Biedronki?

        • 1 1

    • (2)

      A co Ty robisz dla Gdańska? Przesiądź się na Ztm.

      • 20 22

      • Wiele dla miasta nie dajemy bo zyski z opłat idą do Francji i Niemiec. (1)

        • 19 14

        • za ogrzewanie płacę jakieś 200zł, a z podatków (choćby dochodowego) płacę wielokrotnie więcej

          Jak się legalnie pracuje i uczciwie płaci podatki, to jednak trochę się wpłaca do kasy miasta.

          • 5 0

    • ??? chory? wściekliźna cię dopadła?

      może zjedz coś zamiast chlać całymi dniami to co gorączka zajdzie

      • 5 9

    • Jak ktoś według ciebie za mało robi dla kierowców to znaczy, że nic nie robi dla Gdańska? Samochody są na którymś tam miejscu priorytetów, a wręcz chodzi i stopniową ich eliminację z pewnych obszarów miasta. Zmiany są dla ludzi, którzy tam mieszkają. To ich dojazdowa a nie przelotówka.

      • 12 15

    • Jakie korki patafianie? (1)

      Mieszkam na Śniadeckich i trakt konny nie jest miejscem które ma wpływ na korki... bardzo dobrze, że będzie tylko jeden pas, a miejsca postojowe się przydadzą. Z traktu konnego jest tak na prawdę wykorzystywany tylko jeden kawałek - skręt w Skłodowskiej aby dojechać do Akademii. Ale mistrzunio jak zwykle dostał 50 gr za wpis to się wypowiedział!!!!

      • 23 23

      • Lol

        Wyjrzyj ma ten trakt, zanim się wypowiesz...i zainkasujesz wspomniane 50gr. ruch jest spory, bo to dojazd do uck, ale tez budynków gumedu: ibmu, zakładów stomatologii i akademików (swoją drogą w czasie remontu dojazd w te części to koszmar od kiedy zamknęli orzeszkowej- chyba, ze coś się zmieniło w ciągu ostatniego tygodnia). Ponadto jest to jedyna droga z pierwszeństwem, by potem swobodnie skręcić w 3 maja i to jest główna przyczyna ruchu- a wystarczy zmienić pierwszeństwo/ cykl świateł na preferujący ruch ze zwycięstwa na wysokości chodowieckiego...

        • 6 3

    • Juz zakorkowali (2)

      Elbląska, teraz czas na Grunwaldzką

      • 16 6

      • Młody jesteś, to korków na Elbląskiej nie pamiętasz...

        • 5 2

      • A skąd Pan codziennie tą Elbląską przyjeżdża?

        Bo może miasto powinno się rozwijać dla osób mieszkających w mieście, a nie dla przyjezdnych.

        Każdego pracownika spoza Gdańska serdecznie witamy. Cieszymy się, że zawodowo wiążą się Państwo z Gdańskiem. Każdy turysta jest także mile widziany.

        I teraz, proszę pamiętać, że Gdańsk powinien być przede wszystkim dobrym miejscem do życia dla gdańszczan, a dopiero przy okazji dla pozostałych.

        • 3 2

    • (1)

      też mam poczucie zmarnowanego głosu to figurantka ciekawe kto naprawdę rządzi miastem?

      • 2 1

      • Czytam te wasze wpisy i oczom nie wierzę. Kto wam płaci PISmacy za wpisy?

        • 1 1

  • Zaluje zw glosowalem na obecne wladze (12)

    W nastepnych zaglosuje na kogo innego

    • 239 162

    • Że* (2)

      • 6 3

      • rze (1)

        ty jesteś myje nabiał podaje nogę? czy ten inny, tez dzban?

        • 2 3

        • Ty zapewne jestes wiadro?

          • 1 1

    • Oj Pisuar cienka ta twoja prowokacja (5)

      Gdańsk to nie wieś, my myślimy a wieś tylko się namyśla

      • 21 30

      • A kto powiedzial ze na pis? (3)

        • 17 5

        • A nie? (2)

          • 6 5

          • Nie (1)

            • 1 2

            • PUK

              partia uprzedzonych kretynów liczy na twoje poparcie

              • 1 1

      • pogarda dla innych w wydaniu sz....... z PO...brawo...a tam się nie przypala nic na gazie, mop nie tęskni?

        • 1 1

    • ja nie zaluje. ziemia sie sprzedala sa grunty mozna budowac

      u nas praca na budowach apartamentow wre.

      • 8 7

    • ja też (1)

      może Kukiz kogoś konkretnego wystawi

      • 0 2

      • Kukiz tez madry

        Tylko jowy i jowy

        • 2 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • nie było inżynierów i specjalistów aby to dobrze wymyślić? (4)

    • 188 44

    • Nie, wystarczyl jeden jajogniot

      Zeby takiego bubla wymyslec

      • 23 8

    • Wiesz jak jest - pewnie taki specjalista by chcial za to wynagrodzenie.

      • 9 3

    • W zarządzie trawy jest taki jeden. Skutki widać co krok.

      Czas wysłać do Afryki.

      • 5 3

    • Jak widać - nie!

      • 2 0

  • Ile progów zwalniających (4)

    Zbudowano w ramach tej inwestycji? Mam nadzieję, że postawiono na takie porządne, listwowe, przy których zawieszenie dobija już przy 10 km/h

    • 124 43

    • rydwanom to nie przeszkadza. w koncu tra\kt jest dla rydwanow.

      • 14 4

    • (1)

      MTM to trochę to potrwa

      • 1 1

      • Oni akurat robią szybko

        • 1 5

    • Użyj mózgu, nie boli. Przygłupie złośliwy

      • 0 1

  • Wstyd (6)

    Zakorkują ulicę!

    • 187 90

    • Mniejsza prędkość to większa pojemność układu drogowego. (5)

      Fizycznie nie ma takiej możliwości aby zakorkować jakąś ulicę zwiększają pojemność.
      Poza tym przepustowość się nie zmieni bo o niej z kolei decydują tylko skrzyżowania.
      Wniosek. Jesteś w błędzie.

      • 14 21

      • przecież gdyby on cokolwiek wiedział o inżynierii ruchu to by się tu nie wymądrzał (1)

        każdy artykuł o drogach to festiwal klasycznego "nie znam się ale się wypowiem" :)

        • 15 4

        • to nie jest kwestia wiedzy czy fachowosci ale wieloletniego planowania

          co z tego ze nagle przyjdzie ci super fachowiec jak trzeba by cale miasto odkorkowac (zmiana w jednej ulicy niewiele da teraz). Nawet najlepszy nic nie zrobi gdy nie ma spojnej koncepcji a wszystko jest w chaosie.

          • 4 3

      • wejdzie wiecej ruchu rydwanowego. zgadza sie.

        • 10 2

      • (1)

        Klara, ty chyba na rowerku trzykołowym jeździsz?

        • 6 3

        • Klara czytuje opracowania amerykańskiego stowarzyszenia inżynierów drogownictwa

          oni o tym wiedzieli już 80 lat temu, a ty nie znasz wyników ich badań. Polecam Walter Kulash lub inny ekspert NACTA.

          • 0 0

  • (7)

    Brawo :) skończy się zapier...anie 90 km/h

    • 213 149

    • (2)

      Chociaż ktoś z komentujacych okazał się osobą rozumną.
      A reszta niech nauczy sie chociaż na zamek jezdzić i wtedy dopiero narzekajcie na korki.

      • 33 13

      • Co ma zamek (1)

        do traktu? Nigdzie na całej jego długości nie ma miejsca, by go zastosować. Do tego 90% piszących o zasadzie zamka nie rozumie, w jakich sytuacjach powinien być stosowany :D

        • 5 7

        • Na każdy zamek wjeżdża się traktem

          najbliższy zamek w Malborku, ale co tam, zapnę suwak w drzwiach i jadę.

          • 7 1

    • Durni rządzą (2)

      Zwężyli estakadę Leningradzką, zwężą Trakt Konny, zwężcie wszystko do jednego pasa albo najlepiej do szerokości pasa rowerowego i cofnijcie się do siermiężnego Gomułki. Gratuluję durnym pomysłodawcom.

      • 34 18

      • aby następnie poszerzać i usprawniać

        należy wcześniej zwęzić.
        Gdyby nie to, urzędnicy nie byliby potrzebni.

        • 9 6

      • Kartuska to samo - jeden pas , nowa Bulońska - jeden pas ! Wszystko na raty robicie czy decyzje podejmuje ktoś komu się tylko wydaje że tak będzie dobrze

        • 5 2

    • zapier 90 km/h? chyba miało być 190? 90 to nie zapier...

      • 7 3

  • Opinia wyróżniona

    Kierowcy (47)

    Trochę to przykre, ale Gdańsk niestety nie jest miastem przyjaznym dla kierowców. Drogi w wielu miejscach w tragicznym stanie, wiele dróg to zwykłe jednopasmówki, nieprzystosowane do takiego natłoku jaki jest w Gdańsku. Strefa parkowania obejmuje pół miasta, a nawet przy tym miejsc parkingowych niewiele.

    • 303 153

    • przyjedz do londynu zobaczysz ile sie jedzie do domu (30)

      • 50 22

      • Londyn (18)

        Porównywać Londyn z Gdańskiem to jak Gdańsk porównać z Kolbudami Slabe

        • 47 27

        • Gdańsk moge porównac z Bremą w Niemczech lub Szczecinem, Olsztynem za Pomorzu (17)

          Srednie miasta porownuje sie ze srednimi miastami, moi mili drodzy i kochani.

          I porównanie wypada kolosalnie na minus dla Gdańska. A potencjał pod koniec wieku był jeszcze ogromny.

          Skonczyło sie na krzyzu tysiaclecia na Gorze Gradowej. Tak to rozpoczal swe rzady wiadomo kto.

          • 33 33

          • (15)

            Szczecin jest wyjątkowo zapyziały - Gdańsk wypada o wiele lepiej.
            Olsztyn ma poniżej 200 tys. mieszkańców - jest więc o wiele mniejszym miastem.

            • 37 7

            • Gdansk wedlug ciebie nie jest zapyzialy ? Szczecinowi blizej do zachodnich miast (2)

              niz obecnie zabudowanemu gdanskowi.

              • 13 37

              • W linii prostej, tak.

                • 15 6

              • ciekawe gdzie - byłem tam ostatnio i miałem wrażenie że miasto się rozpada

                • 0 0

            • ilosc mieszkancow to nie powod do zachwytu (2)

              jesli sie ci ludzie nie moga zmiescic i przemieszczac swobodnie jak w Gdansku. A temu przeciez nie zaprzeczysz.

              I co to za kryterium zapyzialy?
              moze sam masz kompleksy malego miasteczka, co?

              • 10 9

              • Zapyziały = brudny, zaniedbany. Bywam w Szczecinie i choć miasto to się zmienia, to Gdańsk wygląda o wiele lepiej.

                A co do ilości mieszkańców - nie można porównywać trudności komunikacyjnych miasta mającego ponad 450 tys. mieszkańców z miastem mającym ich o połowę mniej.
                Zresztą w Olsztynie też są korki, ponadto tam zainwestowano w tramwaje, w dużej mierze kosztem samochodów.
                I tak - w Olsztynie też bywam.

                • 15 3

              • Zaprzeczę

                Ja się swobodnie mieszczę i bez problemów poruszam po Gdańsku. A zmiany jak te oceniam bardzo pozytywnie.

                • 6 2

            • Wiesz co? Zyje tu już spora liczbe lat. Wiele widziałem i wielu prezydentow przezylem. (6)

              Gdańsk czasy swojej świetnosci ma juz za sobą. Powiedzmy to sobie otwarcie.
              Szczecin i obecny Gdansk sa na podobnym stopniu uprzemysłowienia.
              Czasem wrecz drogi tam są lepiej zachowane wiec ja bym nie wpadal w samozachwyt nad złe poprowadzona polityką. Bo w Gdansku juz jakis czas polityka polegała na ruinacji dlugoletniej by pozniej odsprzedac. Na braku spojnej koncepcji rozwoju transportu oraz zapewnienia infrastruktury pod przyszle inwestycje.
              Taki jest Gdansk AD 2019.

              Gdańsk czasy swojej świetnosci ma juz za sobą. Powiedzmy to sobie otwarcie.

              • 14 26

              • koncepcja rozwoju transportu jest opracowana (1)

                niestety nie jest wdrażana z odpowiednią konsekwencją. Warto pamiętać, że zakłada priorytet dla ruchu pieszych i rowerzystów. Poruszanie się prywatnymi samochodami nie jest priorytetem w zapisach dokumentów strategicznych, w praktyce nadal pokutuje w wyobraźni wielu (całe szczęście nie wszystkich) decydentów i wielu mieszkańców, co widać na tym portalu.

                • 19 6

              • to do kogo nie dociera ten przekaz. komu potrzeba kopa dac !

                Sam porusza sie juz prawie wylacznie pieszo. Na komunikacje nie licze.

                • 2 2

              • (3)

                Gdańsk w ostatnich latach zmienia się i rozwija - nie wiem, w jakich częściach miasta jesteś, że tego nie widzisz.
                A Szczecin wcale nie jest taki cudowny - też są tam dziurawe drogi, a i miasto do pięknych nie należy.

                • 11 7

              • Gdańszczanka z wyboru

                Zgadzam się z Gdańszczaninem. Uciekłam ze Szczecina do Gdańska 6 lat temu i nie mam najmniejszego zamiaru tam wracać. Tam już od dawna nie pachnie paprykarzem, a prowincją. Miasto się bardzo słabo rozwija, nikt nie chce tam inwestować. Dlatego jest mniejszy problem z korkami bo ludzie po prostu tam się nie osiedlają. 70% młodych ludzi, których znam stamtąd też wyjechali-na studia albo za pracą. Dlatego porównywanie tych miast jest wysoce bezsensowne.

                • 13 5

              • (1)

                ale dziur wstydu w okolicach centrum nie ma. w przeciwieńśtwie do Gdańska. Z każdych stron "łąki", "nieużytki" i "ruiny"

                • 4 10

              • Poczekaj chwilke

                I staną wieźowce

                • 0 0

            • ty chyba nigdy w Szczecienie nie byłeś (1)

              Gdańsk nie ma startu do Szczecina.
              Infrastruktura droga czy przestrzenna to kilka klas wyżej tam jest

              • 4 16

              • Byłem w Szczecinie wielokrotnie i nadal uważam, że Gdańsk rozwija się o wiele bardziej. Zresztą powyżej mam wpis mieszkanki Szczecina - i zgadza się on z tym, co można tam usłyszeć.

                • 5 2

          • "Olsztynem za Pomorzu"

            Oto przykład bełkotu miernoty , ciężko pracującego za 30gr. od wpisu.Jeszcze jedno, sprawdź w internecie ilu mieszkańców jest w Olsztynie a ilu w Gdańsku.

            • 6 3

      • (5)

        Jak w Gdańsku zrobią metro to możemy gadać

        • 11 17

        • (3)

          Jest SKM

          • 15 10

          • Jedna nitka sypiącej się SKM to rzeczywiście dobry kontrargument dla metra. Dodajmy jeszcze brak rozwoju SKM i rozbiórkę stacji w Nowym Porcie, "bo nie opłaca się".

            • 17 13

          • To sprobój w nia wsiaść w miejscu gdzie konczy sie trakt konny. (1)

            wiec moze sobie nie zartuj.

            • 6 5

            • wsiadam bez problemu

              nie umiesz wsiąść do skm? jesteś pewien, że nie piszesz z oddziału zamkniętego?

              • 12 5

        • Niech Morawiecki buduje metro i pusci kolejka do Portu. Skm i PkP nalezy do rzadu. Nioech rzad buduje. Forsa jest z vatu .Czemu nie buduje skoro forsa jest. Pytanie do bezrobotnego Kacperka.

          • 2 1

      • W Gdansku nie ma przyjaznych kierowców

        • 5 0

      • W Londynie jest sprawna i komfortowa (2)

        Komunikacja miejska. U nas brudna skm z pijakami i osobnym biletem oraz tramwaje wolniejsze od samochodów. Do tego wszystko w godzinach szczytu wypchane po dach, bo nie opłaca się puścić dodatkowych składów. O braku transportu szynowego prostopadle do osi miasta nie ma co wspominać. Samochód jest jedynym sensownym środkiem transportu w naszym mieście i zanim się go sprobuje ograniczyć warto przemyśleć racjonalne sposoby i zapewnienie alternatyw. W przypadku uck- głównego szpitala na Pomorzu, do którego przenoszą się kolejne oddziały z innych szpitali- nie ma sensownego połączenia komunikacja miejska dla osób, które nie są w stanie podejść sprawnie tych kilkuset metrów pod górę- samochód pozostaje jedynym rozwiązaniem. I tu właśnie eksperymentuje się z ograniczaniem ruchu samochodowego, genialne. Był plan tramwaju pod drzwi szpitala- nie, lepiej na polibude, bo studentów więcej niż w gumedzie...zreszta pewnie i tak nie powstanie

        • 12 6

        • Tramwaje

          nie są wolniejsze od samochodów w centrum.

          • 7 4

        • o to to. samochód powinien być najwolniejszym środkiem transportu w mieście, a nie najszybszym. taxi powinna być najszybszym.

          • 2 1

      • To trzeba było sobie inne miasto na emigracje wybrać.

        A porównywać największą aglomeracje UE, gdzie mieszka z 15 mln ludzi, nawet z całym Trójmiastem z okolicznymi wioskami, gdzie nazbiera się może z milion osób to wyjątkowo nie trafione porównanie.

        • 2 0

    • dla mało kogo jest przyjazny już obecnie (2)

      z wyjatkiem sympatii niepohamowanej dla deweloperow.

      • 21 8

      • ja jestem zadowolony, 20 lat mieszkam w Gdańsku (1)

        musisz być nieszczęśliwy i szukasz winnego, spójrz w lustro to go znajdziesz i przestań obwiniać cały świat

        • 14 10

        • przyjdz za 20 lat i zobaczysz o czym mowa

          widocznie za krotko tu mieszkales jeszcze.

          A siedzenie w domu i patrzenie do lustra sobie zostaw skoro to pozowala ci zachowac samozadowolenie kiedy miasto sie stacza.

          • 3 8

    • Statystyki mówiące o czasach przejazdu

      i korkach oraz ilości inwestycji drogowych wykonanych w ostatnich latach całkowicie przeczą twoim słowom. To piesi są w tym równaniu poszkodowani, których od lat pomija się przy dużych inwestycjach oraz planując transport w mieście.

      • 29 14

    • Gdańsk nie jest miastem przyjaznym dla kierowców? Nie rozśmieszaj mnie (2)

      to miasto, gdzie SM mija samochód zaparkowany na skrzyżowaniu i odjeżdża sobie w spokoju nie podejmując interwencji. To miasto, gdzie można bezkarnie zaparkować na całej szerokości chodnika, zmuszając ludzi do schodzenia na jezdnię. To w końcu miasto, w którym planuje się przesiekę przez Park Krajobrazowy dla ułatwienia dojazdu do sąsiedniej mieściny.

      • 33 9

      • To miasto , którym zielone dla samochodów trwa kilkakrotnie dłużej niż dla pieszych. (1)

        • 17 11

        • W Łodzi nie byłeś

          • 5 0

    • średnia prędkość w Gdańsku nie jest gorsza od innych miast na świecie

      więc dlaczego narzekasz?

      • 11 8

    • zauważ, że to kierowcy sami sobie gotują ten los

      żadne miasto projektowane głównie z myślą o wygodzie kierowców nie jest wygodne dla kierowców. MIasta tworzone z myślą o potrzebach ludzi są przyjazne dla ludzi i wydają się nieprzyjazne bezrefleksyjnym kierowcom. Są to ci, którzy uważają, że samochód to jedyny lub conajmniej główny sposób poruszania się po centrum miasta. Jak wszyscy chcą jechać samochodem, każdy z nich stoi (w korku codziennie rano i po południu).

      • 20 8

    • (1)

      To wszytko byłoby ok, gdybyśmy mieli perfekcyjnie funkcjonująca komunikację miejską, ale ona przelewa jedynie czare goryczy. Po Gdańsku nie da się jeździć ani samochodem, ani komunikacja, ani rowerem. Wszystkie nowe inwestycje pełne są błędów projektowych, dzięki którym wydłuża się czasy przejazdów rowerów i samochodów.

      • 16 1

      • 43 lata nieszkam w Gdańsku

        Czesto jezdze komunikacją i jeszcze nie trafiłam na jakieś kolizje, wykolejenie etc. Zawsze na czas. Minus tylko taki, ze nie zatrzymuje się pod drzwiami mojego domu, ale spacer podobno dobrze robi

        • 2 1

    • Liczba pasów na drodze nie wpływa pozytywnie na przepustowość drogo. Po prostu im więcej pasów tym więcej aut jeździ przyjedzie zwiększać korek. Ten problem już przerabiali bracia ze wschodu, od których bierzecie pieniądze za każdy wpis. Zapytajcie ich :)

      • 4 3

    • Co proponujesz ?

      • 0 0

    • Miasto ma być przyjaznym przede wszystkim dla mieszkańców, a nie kierowców. A mieszkańców jest więcej!

      • 6 0

    • miasto nie może być przyjazne dla kierowców, bo to prowadzi do patologii. dla kierowców przyjazna ma być autostrada albo droga szybkiego ruchu (tutaj jest dla miast/gddkia wielkie pole do popisu na S6)

      • 2 0

    • Nieprzyjazne? A samochodzikiem w 20 minut z Pruszcza do Wrzeszcza...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane