- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Szykują się duże zmiany na Trakcie Konnym
Zwężenie jezdni do jednego pasa, miejsca parkingowe i strefa Tempo 30 na odcinku 500 metrów - to jedne z największych zmian, jakie zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym. Koniec remontu ulicy zaplanowano na ostatni tydzień sierpnia.
Najprawdopodobniej pod koniec sierpnia Trakt Konny zostanie w pełni udostępniony dla zmotoryzowanych, jednak będą musieli się oni przyzwyczaić do sporych zmian.
Zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym:
- Zawężenie jezdni Traktu Konnego do jednego pasa ruchu na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
- Wyznaczenie pasa do parkowania pojazdów na prawym pasie jezdni. Miejsca postojowe, które tam powstaną, będą znajdowały się w Strefie Płatnego Parkowania.
- Rozszerzenie strefy Tempo 30 na jezdnię Traktu Konnego na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
- Zwężenie do jednego pasa zjazdu z jezdni głównej al. Zwycięstwa na Trakt Konny na wysokości ul. Chodowieckiego - ruch zostanie wprowadzony na lewy pas Traktu Konnego. Wyeliminowana zostanie możliwość wjazdu na wprost w ul. Chodowieckiego.
- Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima oraz wysp na powierzchniach wyłączonych z ruchu przy skrzyżowaniach z ul. Skłodowskiej-Curie oraz ul. Chodowieckiego.
68 nowych miejsc postojowych na Trakcie Konnym
Według przeprowadzonych przez Gdański Zarząd Dróg i Zielni obliczeń, na wydzielonym pasie do parkowania znajdzie się 68 miejsc postojowych, w tym trzy miejsca dla pojazdów osób niepełnosprawnych.
- Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym mają w założeniu przywrócić mu jego funkcję, jako jezdni zbiorczo-rozprowadzającej. Trakt w mniejszym stopniu ma być drogą tranzytową między dzielnicami Wrzeszcz - Śródmieście. Tę rolę ma spełniać przede wszystkim al. Zwycięstwa. Sam Trakt ma zaś być głównie drogą obsługującą wloty poprzeczne ulic prowadzących w głąb dzielnicy Aniołki, a także zaspokajać potrzeby parkingowe tego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem zlokalizowanego tam kompleksu klinik Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Wprowadzenie zmian na Trakcie Konnym było zgodne z wolą mieszkańców dzielnicy Aniołki, choć pierwotny projekt przewidywał nieco inne rozwiązania.
- Mieszkańcy zgłaszali trudności z wyjazdami z posesji i z włączeniem się do ruchu na skrzyżowaniach z powodu dużych prędkości pojazdów jadących Traktem Konnym. Kłopot kierowcom sprawiało również kolizyjne skrzyżowanie z ul. Chodowieckiego, gdzie dochodziło do zderzeń bocznych pojazdów zjeżdżających z al. Zwycięstwa i z ul. Chodowieckiego na Trakt Konny. Zgłaszanym przez mieszkańców problemem było także zastawianie chodników przez parkujące na nich pojazdy - mówi Magdalena Kiljan.
Kontrakt z firmą MTM S.A. opiewa na kwotę 3,9 mln zł. Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym zaczną obowiązywać po zakończeniu remontu nawierzchni jezdni, zaś cała przebudowa zakończyć ma się pod koniec sierpnia.
Zamknięcie Traktu Konnego od 2 do 4 sierpnia
Trakt Konny będzie zamknięty na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego. W tym czasie nie będzie można skręcić z Traktu w ul. Tuwima, ul. Skłodowskiej-Curie i Śniadeckich. Na czas zamknięcia Traktu, ulice te będą dwukierunkowe. Objazd wyznaczono ul. Dębinki i ul. Orzeszkowej.
Miejsca
Opinie (409) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-28 20:01
(1)
Co za d**il to wymyślił??? pewnie jeździ MEVO 3 min do roboty ze swojego gniazdka,,,masakra
- 35 8
-
2019-07-28 20:21
tam w okolicy jest sanepid
- 2 0
-
2019-07-28 20:04
Wieś jest tam, gdzie wszędzie można zajechać czterema kołami...
To taki stan umysłu ;)))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 14 14
-
2019-07-28 20:14
Chore.
Proponuję jeszcze kozły hiszpańskie zwieńczone rowem przeciwczołgowym na wys. Placu Zebrań Ludowych. A te auta, które się przedrą, będą ostrzeliwać Pantery gen. Betzela.
- 24 4
-
2019-07-28 20:14
(3)
Nie wiem kto to planował. Masakra. Spowolnić i tak już zakorkowany odcinek Gdańska. Teraz czas aby Grunwaldzka zawęzić do dwóch pasów i miejsca postojowe w zamian. A gdzie parkingi wielkokubaturowe? Jaki ten kraj jest płytki w myśleniu. Aż żal.
- 45 10
-
2019-07-28 22:18
co ci sie tam korkuje? po co takie bzdety piszesz. Siedem szerokich pasów tam bedzie.
Ile ty bys jezcze tam chcial? Piętnaście?- 1 3
-
2019-07-31 10:43
samochodozę się leczy (1)
- 0 1
-
2019-08-01 13:28
Błąd, to rowerozę się powinno leczyć.
- 0 0
-
2019-07-28 20:20
Jak zwykle... (2)
... robią od d*py strony. Najpierw zróbcie porządna komunikacje publiczna z siecią połączeń typu metro/skm a dopiero potem ograniczajcie ruch. Ludzie nie dlatego jeżdżą samochodami bo lubią tylko są do tego zmuszeni
- 48 2
-
2019-07-29 12:21
rekord awarii zdezelowanych NRDowskich tramwajów na bank mamy w kieszeni
- 2 2
-
2019-07-31 10:44
znam wielu, którzy to lubią
szkoda, że prywatyzują korzyści a próbują uspołeczniać koszty. Kierowcy sami sobie ograniczają możliwości ruchu.
- 0 0
-
2019-07-28 20:32
strefa tempo 30 w Polsce oznacza, że najwolniej kierowcy jadą 2x tyle.
- 12 9
-
2019-07-28 20:33
Super. Chociaż kontraruch dla rowerów wypadałoby też zmieścić. (1)
ale i tak jestem miło zaskoczony że nasze władze stać na taki gest ;)
- 5 22
-
2019-07-28 21:30
Instytut zarządzania trawą i miejskimi korkami
To akurat nie władza, a ci*le wynajęci do służby mieszkańcom. Słabi ci*le.
- 1 0
-
2019-07-28 20:34
(1)
Mieszkam przy ulicy z tempem 30. Jak jadę tam rowerem 30 to wyprzedzają mnie wszyscy łącznie z radiowozem.
- 21 5
-
2019-07-28 22:11
Ulica Dąbrowszczaków vel teraz Kaczyńskiego
Jest strefą tempo 30.
I NIKT tam nie jeździ 30 km/h, tylko wszyscy o wiele szybciej- 3 1
-
2019-07-28 20:35
Znowu dobre pomysły panów z GZDiZ (2)
Najpierw wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych w miejscach w których powoduje to zamieszanie i niepotrzebne sytuacje niebezpieczne, nastepnie cale ulice wylączone z ruchu teraz to . Może warto skonsultowac sie z kierowcami z radami dzielnic a nie uszczęśliwiać ich na siłę udając , że dbamy o bezpieczeństwo.
- 32 6
-
2019-07-28 22:12
Chociaz sobie przypomniałeś zasadę ruchu prawostronnego
- 3 5
-
2019-07-31 10:46
Rady dzielnic popierają uspokajanie ruchu i wprowadzanie stref skrzyżowań równorzędnych
zakazy palenia w miejscach publicznych nie były konsultowane z nałogowymi palaczami. Sporadyczni palacze byli za ich wprowadzeniem. Liczba zdarzeń drogowych po wprowadzeniu strefy skrzyżowań równorzędnych uległa znaczącej redukcji. Warto poznać fakty. Z faktami się nie dyskutuje.
- 0 0
-
2019-07-28 20:36
Skoro chcecie żeby aleja zwycięstwa była tranzytem to najpierw wypadałoby przywrócić na niej odpowiednią do tego nawierzchnię bo to co jest teraz to jakiś żart :)
- 28 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.