• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za parkowanie zapłacimy więcej niż za bilet?

Krzysztof Koprowski
16 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po zmianach w Śródmieściu opłata za godzinę parkowania będzie mogła wynieść maksymalnie 0,45 proc. płacy minimalnej, czyli obecnie ok. 9 zł i być pobierana przez wszystkie dni tygodnia. Po zmianach w Śródmieściu opłata za godzinę parkowania będzie mogła wynieść maksymalnie 0,45 proc. płacy minimalnej, czyli obecnie ok. 9 zł i być pobierana przez wszystkie dni tygodnia.

Czy jazda komunikacją miejską będzie wreszcie tańsza od parkowania samochodu w centrum miasta? Ministerstwo Rozwoju planuje dopuścić wprowadzenie opłat nawet do 9 zł za godzinę postoju. Ostateczną decyzję podejmą jednak lokalne samorządy, które od dawna postulowały właśnie takie zmiany w ustawie.



Czy Gdańsk i Gdynia powinny skorzystać z możliwości podwyższenia opłat?

Ministerstwo Rozwoju idzie na rękę samorządom i zapowiada zmiany w ustawie o drogach publicznych. Obecna maksymalna stawka, wynosząca maksymalnie 3 zł za godzinę parkowania, została zapisana w ustawie w 2003 r. i dzisiaj w większości miast jest niższa niż najtańszy bilet komunikacji miejskiej (w Trójmieście 3,20 zł; 14 lat temu bilet w Gdańsku do 10 minut kosztował 1,20 zł).

W efekcie centra miast pękają od nadmiaru aut, a opłata za parkowanie jest zbyt niska, by można było sfinansować z niej budowę parkingów kubaturowych.

- Niezbędne jest uwolnienie lub przynajmniej podniesienie opłat w strefach płatnego parkowania. Niskie stawki utrudniają prowadzenie racjonalnej polityki w tym zakresie i pozyskiwanie partnerów w projektach budowy parkingów kubaturowych - argumentował w piśmie do parlamentarzystów w 2016 r. Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.
Rok wcześniej w podobnym tonie wypowiadał się na targach Trako Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

- To rzecz niebywała, by w ustawie wpisać maksymalną stawkę za parkowanie na terenie całego kraju. Gdybyśmy byli zmuszeni do podwyższenia cen biletów [za komunikację miejską - dop. red.], to właśnie m.in. z tego powodu nie zrobimy tego, ponieważ podwyżka cen biletów i brak możliwości podwyższenia opłaty za parkowanie, spowoduje zwiększenie atrakcyjności transportu indywidualnego.
Czytaj też: Porównujemy ceny biletów w Trójmieście i innych metropoliach

Wypowiedzi polityków z Gdańska i Gdyni nie były odosobnione. Podobnie do tematu parkowania podchodzili samorządowcy z innych miast, które cierpią na nadmiar aut, dewastację infrastruktury przez kierowców (chodników, zieleni) oraz problemy z zanieczyszczeniem powietrza.

Czytaj też: Smart Metropolia 2016: Jak zachęcić do korzystania z transportu zbiorowego?

Obecne maksymalne ceny za parkowania sprawiają, że budowa drogich parkingów kubaturowych w centrach miast jest nieopłacalna. Obecne maksymalne ceny za parkowania sprawiają, że budowa drogich parkingów kubaturowych w centrach miast jest nieopłacalna.
W 2016 r. pojawiły się pierwsze zapowiedzi zmian, które nadal zakładały wprowadzenie sztywnych stawek na poziomie ustawy. W toku prac nad nowelizacją ustawy dokonano jednak poprawek i najnowsza wersja zakłada uzależnienie maksymalnej wysokości opłat za parkowanie od płacy minimalnej (obecnie 2 tys. zł brutto).

Samorządy być może już w przyszłym roku będą mogły wyznaczać dwa rodzaje Stref Płatnego Parkowania: zwykłą oraz śródmiejską.

W strefie zwykłej maksymalna opłata za godzinę parkowania będzie mogła wynieść nie więcej niż 0,15 proc. minimalnej płacy, czyli 3 zł. W strefie śródmiejskiej opłata za pierwszą godzinę parkowania będzie mogła wynosić do 0,45 proc. minimalnej płacy (9 zł). Ponadto będzie mogła być pobierana również w weekendy i święta.

Projekt ustawy pozwoli samorządom również na podwyższenie kar za brak opłat za parkowanie do poziomu 10 proc. płacy minimalnej. Obecnie kara wynosi zaledwie 50 zł i dwukrotnie w ciągu roku może być obniżona do 30 zł, podczas gdy kontrolerzy za brak biletu w tramwaju czy autobusie wystawiają mandat w wysokości 190 zł (przy płatności w ciągu 7 dni od wystawienia 133 zł).

Czytaj też: Kierowcy traktowani lepiej niż pasażerowie

Źródło: Związek Miast Polskich (za: Gazeta Wyborcza). Źródło: Związek Miast Polskich (za: Gazeta Wyborcza).
Zmiany w zakresie Stref Płatnego Parkowania obejmą wyłącznie miasta liczące więcej niż 100 tys. mieszkańców. To oznacza, że w Trójmieście nie dotkną Sopotu, którego władze zachęcały podczas wakacji do pozostawienia aut na parkingu buforowym przy Ergo Arenie.

Ostateczną decyzję o zmianie stawek za parkowanie podejmą lokalne rady miast. Ustawa - o ile zyska poparcie parlamentarzystów - otwiera im jedynie drogę prawną do zmian, a nie obowiązek ich wprowadzenia.

Opinie (369) 7 zablokowanych

  • (20)

    To się Janusze w dieslach zagotują. Przecież w ich mniemaniu darmowe parkowanie na chodnikach i każdym trawniku się należy.

    • 236 156

    • (2)

      Darmowe parkowanie powinno być zagwarantowane przez konstytucje!

      • 35 45

      • tak dla niezorientowanych w temacie:

        "W dniu 14-go lutego 2014 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z 23 września 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach w wyniku czego zmieniła się możliwość egzekwowania od uczestników dróg opłat za parkowanie w strefie płatnego parkowania. Otóż owe należności w tychże strefach mogą być pobierane jedynie pod warunkiem prawidłowego oznakowania miejsc parkingowych – i to jednocześnie znakami pionowymi jak i poziomymi. Jest to ważna informacja dla kierowców gdyż miasta obfitują w płatne parkingi i mimo ponad rocznego czasu obowiązującego rozporządzenia, do tej pory nie zadbano dostatecznie o prawidłowe ich oznakowanie. Taki stan rzeczy ujawnia Bartosz Smoliński – dziennikarz gazety SKARGA.COM niegdyś nazywany strażnikiem strażników. Właśnie w Internecie opublikował kilka miejsc za które wniósł opłatę parkingową a następnie zwrócił się do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta z wnioskiem o zwrot należności w wysokości 50 gr ! pod rygorem skierowania sprawy na drogę sądową. Pewność swojego działania i decyzję ową podeprzeć można wyrokiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy postanowieniem z 7-go września 2015r. w sprawie zarzutu naruszenia art. 33 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji gdzie w części uzasadnienia czytamy, cyt.: Opłaty w strefach płatnego parkowania mogą być pobierane jedynie pod warunkiem prawidłowego oznakowania miejsc parkingowych – i to jednocześnie znakami pionowymi jak i poziomymi… a także opinią Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 14-go kwietnia 2015r. dotyczącą warunków spełniających możliwość pobierania opłat w strefie płatnego parkowania ( DTD II.4401.83.2015.TW.1 )."
        wzór wniosku o zwrot wniesionej opłaty za postój w strefie płatnego parkowania, który jest dostępny dla wszystkich zainteresowanych w googlu.
        pozdrawiam.

        • 11 3

      • Mam nadzieję, że kpisz.

        • 4 14

    • najpierw (9)

      Podnieść płace minimalna do 3000 netto później możecie podnosić ceny za parkowanie

      • 31 51

      • (3)

        I co to da? Podwyżka nie jest aby więcej zarabiać, a aby zniechęcić ludzi. To będzie przywilej lub dla niektórych ostateczność. Nie żyjemy w socjaliźmie

        • 29 7

        • Jak to nie żyjemy w socjalizmie? (2)

          Właśnie w nim żyjemy. Nieroby mają dopłaty, zasiłki i zwolnienia, a pracujący mają podwyżki opłat.

          • 61 8

          • zazdrość, zawiść

            ijeszcze sam z tego korzystasz pajacu na sznurku

            • 7 26

          • Jestem windykatorem z zawodu, dłużniczka ostatnio powiedział mi tak: "Proszę Pana nie mam teraz, będę miała w przyszłym miesiącu. Zabrali mi 500+ i rodzinne! Musiałam iść do pracy. Wypłatę będę miała 20".

            • 7 5

      • janusz a co ma piernik do wiatraka podnosi sie opłaty januszu by tacy jak ty przestali zatruwac ludzi spalinami! (2)

        • 16 25

        • Misiu o małym rozumku, po naszych ulicach jeżdżą auta w klasie E5 i E6. Zatem czego misiu się obawiasz?

          • 9 10

        • ten roszczeniowy pasożyt nigdy tego nie zrozumie

          • 7 5

      • nie stać cię na parking to może sprzedaj auto?

        • 17 15

      • Debil jesteś. Życzę, abyś dostał dużą podwyżkę i abyś musiał tyle samo zapłacić za parkowanie, intelektualisto.

        • 6 7

    • Tam właśnie będzie za darmo idioto

      Oni chcą zwiększyć opłaty tam gdzie się już parkuje za kasę czyli w miejscach dostosowanych do parkowania

      • 10 5

    • na gurze rurze,na dole kszaki,mam horom curke,dej mi swierzaki .

      • 24 10

    • Luzik

      Kasa z podatków się nie zgadza więc Janusze i Grażyny na rowerach też zabulą

      • 4 2

    • Budyn miej chodz kszte Honoru! (1)

      Podaj się do Dymisji!

      • 5 5

      • ??

        To po kaszubsku?

        • 1 2

    • parkowanie na chodnikach jest nie legalne!

      Cieciu !
      chodnik miejski to nie wynajety parking dla kolesi za oplata!

      • 2 1

    • Sam jesteś Janusz

      Wieśniaku

      • 0 0

  • No coż - kierunek jasny - parkowanie w śródmieściu tylko dla bogatych (12)

    a reszta zapitalać z buta.

    • 307 40

    • Dla bogatych i dla urzędników.

      • 39 11

    • (3)

      Tak!!! Dowiezienie czterech liter pod same drzwi to przywilej a nie standard! Wszyscy się passatami w mieście nie zmiescicie, kiedy to do was dotrze?

      • 38 35

      • To wprowadzić zakazy parkowania a nie podnosić ceny do absurdalnego poziomu (2)

        dla przeciętnego mieszkańca. Wtedy jest po równo dla wszystkich

        • 35 17

        • Po równo to było w socjaliźmie.

          • 26 14

        • Zakazów jest sporo, ale jak widać na ulicach, przeciętny gdyński kierowca ma je gdzieś. Co gorsza, policja też.

          • 6 5

    • partia rządzi

      Mamy znów feudalizm: klasa wyższa ma wszystko,a biedota zasuwa w centrach obliczeniowych i stoczniach.

      • 18 8

    • PiS rządzi (1)

      Chcieliście, to macie...

      • 21 19

      • Czytałeś artykuł?

        "
        Niezbędne jest uwolnienie lub przynajmniej podniesienie opłat w strefach płatnego parkowania. Niskie stawki utrudniają prowadzenie racjonalnej polityki w tym zakresie i pozyskiwanie partnerów w projektach budowy parkingów kubaturowych - argumentował w piśmie do parlamentarzystów w 2016 r. Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska."

        • 2 0

    • Mozesz jechac komunikacja jak tysiace ludzi w miescie i tysiace rowerzystów rowerem (2)

      ale ty jak typowy janisz masz zaciasny umysł to dlaciebie za trudne

      • 16 26

      • Rowerzysci jezdza rowerami?

        To dlaczego takie narzekania na brak miejsca w PKM dla rowerow?

        • 15 5

      • Nie mogę. Wyobraź sobie, że nie wszyscy mogą dojechać komunikacją miejską. Do najbliższego przystanku mam 7 km. Rowerem ok, tyle że to przystanek autobusowy. Rower spakuję w kieszeń? Poza tym jak komunikacja miejska będzie niezawodne, to bardzo chętnie. O ile roweru z pszystanku nie ukradną.

        • 6 2

    • Tak jest na świecie

      Nowy jork 10-20$ za godzinę parkowania, Berlin tańszy do 4 euro za godzinę ale dieslem do centrum nie wjedziesz

      • 3 4

  • Za darmo i zabetonować wszystko (4)

    • 66 28

    • (1)

      to jest chore, w zeszłym roku za zbieranie czereśni płacili 3zł/h, a tu proszę
      we własnym kraju na "naszej wspólnej" ziemi takie ceny, pamiętajmy że miejsca parkingowe należą do suwerena czyli obywateli pl, a robią co chcą, czekam aż pęknie 100zł/h a co tam

      • 12 5

      • Wyobrażam sobie sytuację gdzie pod takim sadem jest płatny parking :)

        • 2 1

    • od razu sie poprawi jakosc komunikacji (1)

      Proponuje ustalic maksymalna wysokosc pensji dla urzednikow, np prezydenta miasta Gdanska na 2500 zl

      • 10 2

      • rozumiem, że proponujesz siebie na to stanowisko

        Ferdynandzie

        • 0 0

  • Może inaczej zachęcić do komunikacji zbiorowej. (6)

    To może lepiej obniżyć ceny biletów ZKM/SKM?
    Ceny biletów ciągle rosną, a standard usług w miejscu, czas przejazdu autobusem czy SKM wręcz się nawet wydłuża, punktualność też coraz gorsza, szczególnie w przypadku SKM.
    Bilety są tak drogie, że bardziej się opłaca jeździć "na gapę" i raz w miesiącu dostać mandat.

    • 329 26

    • Myślisz, że oni chcą żeby było "lepiej"

      Chodzi tyko o to że kasa ma się zgadzać i nikt się nie zastanawia czy jest prawidłowo wydawana. SKM przespało ostatnie 10 lat i ma za mały tabor. Liczba pasażerów ciągle rośnie, a oni nawet nie zdążyli wyremontować wszystkich starych pociągów (o kupnie nowych nie wspominając).

      • 42 5

    • (1)

      SKM mało że niepunktualna, to jeszcze coraz bardziej zatłoczona. Ścisk i fetor to norma. Czy na prawdę tak trudno w godzinach szczytu puszczać długie składy, albo zwiększyć częstotliwość do 3-4 minut?

      • 26 3

      • Nie da się

        Pozdrawiam Gluszek i przyjaciele

        • 0 2

    • Moze zeby tak PeKaeMka zaczela jezdzic czesciej i szybciej i przestala sie spozniac

      mozna by sie zastanowic nad ta forma dojazdu do pracy

      • 26 4

    • Raz w miesiącu ?
      Widać że nie jesteś w temacie :)
      Jeżdżąc na gapę zapłacisz z 10 mandatów w miesiącu.
      Nawet 1 mandat w miesiącu wychodzi drożej niż bilet miesięczny.

      • 10 6

    • zgadzam sie ,ale ułatwień dla balchosmrodów tez niemozna robic do niektórych to nic nie dociera

      • 7 10

  • Czyli po podniesieniu opłlat za parkowanie będzie pdwyżka cen biletów na zbiorkom (3)

    ...a jednego biletu dalej nie widać

    • 155 6

    • Po podniesieniu opłat za parkowanie, podniosą ceny biletów (1)

      komunikacji miejskiej i tak jak zwykle będziemy w czarnej ......

      • 43 2

      • chyba, ze podziekujemy wlodarzom obecnym

        • 1 2

    • Dokładnie to! Chcą podnieść ceny za parkowanie, aby mogli bezkarnie podnosić ceny biletów za kom. publiczną. I przyznali to jeszcze publicznie! A ludzie czytają i potakują. Redakcja szczególnie...

      • 15 1

  • (4)

    No to budyn od razu da 100 procent. Dobrze ze ustawa dotyczy tylko scislego centrum miasta bo znajac pazernosc naszych urzednikow zaraz za zatrzymanie po dziecko w szkole w oliwie zadaliby 9zl/h. A tak bedzie trzeba obnizyc poza centrum do 3 zl. I prawidlowo. Rotacje wymusza a nie terroryzuje mieszkancow co musza zalatwiac codzienne sprawy a z komunikacji miejskiej akurat nie mozna skorzystac.

    • 87 30

    • Podwyższenie opłat to pomysł PiSu (2)

      A Ty postanawiasz przypieprzyć się do Adamowicza. Zacznij narzekanie od tego, że to Kaczyński i spółka wprowadzają takie prawo, a dopiero później narzekaj na samorządy, że mogą z niego korzystać.

      • 8 22

      • Broń bron (1)

        Faceta który ciągle tylko kradnie i się śmieje. Mieszkania, Kasa z AG plus inne nieujawnione przekręty. Jest kogo bronić. Ty zryj gruz pan Adamowicz za Ciebie wypije lampkę wina.

        • 10 9

        • Minusy mówią wszystko

          Budyniland

          • 6 5

    • Tak samo jak z opłatami za odholowanie pojazdów.

      Ustawa mówi, że opłata powinna odpowiadać rynkowej cenie jaka obowiązuje w danym regionie, przy czym nie może być wyższa niż xxx zł. I co zrobiło miasto? Ustaliło opłatę na poziomie rynkowym? NIE! Ustaliło na maksymalnym poziomie dopuszczonym przez ustawę. Na szczęście sądy już się tym zajmują. Gdynia już poległa. Czas na Gdańsk.

      • 4 2

  • A gdzie i za ile parkują urzędnicy? (8)

    Proponuję temat na artykuł uzupełniający - Panie Redaktorze? Może warto prześledzić jak rozwiązują kwestię parkowania urzędnicy miejscy. Szczególnie wyższego szczebla. Gdzie parkują i ile ich to kosztuje? Pominąć musimy tych, których wożą służbowe samochody.
    Na zdjęciu widać - chyba - gdański "parking kubaturowy" - jak z wykorzystaniem, co zmienił w kwestii parkowania w centrum?

    • 230 8

    • Ten parking nie miał nic zmienić (3)

      Ten parking powstał aby inwestor Trytona oszczędził na budowie i sam nie musiał finansować wymaganych miejsc parkingowych. Urzędnicy nawet pętle autobusową przenieśli w tę i z powrotem sporym kosztem. Pospisujmy gdzie urzędasy parkują za darmo. Urząd miejski. skarbówka, zus, ratusz przy Hucisku tam wszędzie są strefy parkowania zamknięte dla wybranych. DLACZEGO?!

      • 41 1

      • A do tego w planach mają parking przed urzędem marszałkowskim i parking przy targu maślanym. Też z zarezerwowanymi miejscami dla urzędników. To jest patologia.

        • 25 1

      • bo to elita wyborcza.......

        • 0 0

      • Ale nie mówisz prawdy

        Tam wszędzie są miejsca ogólnodostępne dla petentow, które faktycznie nie zawsze są wolne, ale chyba nie oczekujesz że miejsce zawsze będzie na Ciebie czekać. Na parkingu urzędy jest nieco ponad 200miejsc z czego 14 bodajże dla petentow, z 10 miejsc dla gości, z 10miejsc banku, do tego miejsca na dostawy no i miejsca aut miasta - kilka limuzyn, dwa dostawczaki i coś małego. Dla pracowników zostaje około 150 miejsc co stanowi góra 20% osób pracujących tam. Czy to dużo? Ludzie normalnie tam pracują, jak w każdej innej firmie i chore byłoby gdyby nie mieli jak dojechać autem do pracy.

        • 0 0

    • Urzędnicy (1)

      Która prywatna firma opłaca swoim pracownikom miejsca parkingowe lub zamyka dla nich parkingi. Tylko budżetówka! No może jeszcze hipermarkety

      • 37 1

      • Hmm

        Pracujesz na budowie? W kiosku? Miejsca zapewniają niemal wszyscy tak duzi pracodawcy, nie dla wszystkich oczywiście, ale dla części. Zaczynając od stoczni, poprzez większe placówki banków, kina, większe korpo, lotos, energa i masa innych. Nawet w cenie wynajęcia piętra w biurze są miejsca parkingowe dla pracowników. Pracownicy są tam codziennie, a największe oburzenie mają Janusze co w urzędach są raz na X czasu i nigdy nie czeka na nich miejsce z czerwonym dywanem.

        • 0 0

    • (1)

      masz na myśli tych z ministerstwa ?

      • 3 4

      • Mam na myśli tych co na to zezwalają i ustalają prawo to aprobujące. Daleko nie trzeba patrzeć. Parking na tyłach ratusza przy Hucisku. Cała masa miejsc. Obywatel może tam zaparkować?

        • 17 2

  • Najpierw warto zająć się tymi co łamiąc przepisy parkują na zakazach, trawnikach czy chodnikach.

    • 110 11

  • Może to i słuszna koncepcja, ale ... (9)

    zupełnie nie przełoży się w poprawienie jakości usług transportowych komunikacji miejskiej. Tym bardziej nie przybędzie parkingów przy stacjach SKM itp. To co da się osiągnąć w 100% to większe wpływy do kasy miasta, czyli mamy tu do czynienia z kolejną zwiększoną formą podatku.

    • 149 15

    • (1)

      Po co parkingi przy SKM? We Wrzeszczu pod parking zburzono całą zabytkową wioskę indiańską i co? Parking świeci pustkami!! Poza autem pana ochroniarza nikt tam nie parkuje. Po co kolejne tak głupie inwestycje?!

      • 12 17

      • to nie są głupie inwestycje, w Gdyni na parkingu na wzgórzu i w redłowie o 8 czy 9 znalezienie miejsca postojowego graniczy z cudem. Tak więc ludzie jednak wykorzystują te parkingi... Sam zresztą tak jeździłem, bo po co zimą męczyć się jazdą przez miasto, gdzie większość kierowców jeździć nie potrafi, lepiej samochód zostawić na te kilka godzin.

        • 9 2

    • 0,15% lub 0,45% pensji minimalnej za JEDNĄ GODZINĘ parkowania (4)

      JEDEN bilet ZKM w podobnej cenie. To jest słuszna koncepcja? jaki procent dochodów twoim zdaniem człowiek ma przeznaczać na przemieszczanie sie? Bo to nie jet tak, że mamy wybór; korzystać samochodu/komunikacji miejskiej albo nie. Rower jest tutaj żadną alternatywą

      • 18 5

      • Poprawka (3)

        Jak ktoś słusznie zauważył ten % liczony jest od brutto, czyli tak naprawdę to nie jest 0,45% a 0,6% pensji minimalej

        • 15 1

        • ktoś kto zarabia minimalną raczej nie kupuje samochodu... (2)

          • 2 9

          • A bilety ztm?

            • 8 1

          • Jak ktoś zarabia minimalną to go nie stać na mieszkanie, więc dojeżdża ze swojej wioski... samochodem.

            • 8 2

    • Wieksze wplywy szybko sie skoncza. Ludzie beda jezdzili do strefy w ostatecznosci. Pouciekaja klienci a za nimi firmy. Pracownicy tez beda preferowali firmy gdzie da sie dojechac samochodem. Wg mnie wysokie oplaty zamienia strefy parkowania w slumsy bo nie sadze zeby wystarczylo zielonych aktywistow zeby je zasiedlic.

      • 13 2

    • Tu nie chodzi o odkorkowanie centrum . Chodzi o kasę obywateli !!!! Nie widzicie tego ? PiS czy po kradną z nas jak się tylko da.

      • 7 2

  • Motocyklem nie zapłacimy za postój wcale (7)

    O ile dobrze zaprkujemy - tzn nie zajmiemy nim wyznaczonego znakiem pionowym i poziomym miejsca postojowego. Miejsca czekają, zaparkowanie motocykla to przyjemność, pachołki parkingowe nie stanowią przeszkody :) Parkowanie na stojakach rowerowych też nie jest głupie, a nie jest nielegalne :) Można zaparkować pod samą plażą - jeśli motocykl PROWADZIMY to znak B-1 nas nie dotyczy, tak więc prowadzić można nawet środkiem bulwaru.
    Szkoda tylko, że nie da się jeździć cały rok albo jak pada...

    • 60 36

    • A czemu się nie da cały rok jeździć? (3)

      • 9 1

      • Zimno i deszcz, a ja jestem ciepłolubny (2)

        Mam słabą odporność i się szybko przeziębiam. Na śliskim o wiele łatwiej się przewrócić niż na suchym.

        • 15 2

        • To zmień

          sprzęt na taki z nawiewem ciepłego powietrza i podgrzewanymi manetkami.

          • 9 5

        • Zimno nie jest problemem, motocyklowa trójwarstwowa kurtka i spodnie + pod spodem polar i bielizna termiczna bezpośrednio na ciało i nawet w 0 stopni można śmigać. Do tego grzane manetki, handbary, komin z windstopperem i na prawdę zimno nie będzie :) Problemem jest niska przyczepność i możliwość wywrotki w takiej temperaturze.

          • 8 3

    • Zostaw moto luzem (1)

      a już więcej go nie zobaczysz.

      • 2 11

      • Z pewnością zobaczę, bo jest niewiele wart, jeśli w ogóle :)

        Może 3 zł za kg aluminium. W słabym stanie wizualnym, aby nie kusił a jeździł, nie kupuję po to, aby sąsiadom zaimponować :)

        • 20 1

    • Głupoty wypisujesz, motocykl nie jest jakoś specjalnie uprzywilejowany

      Owszem, możesz sobie motocykl prowadzić środkiem bulwaru, ale nie zaparkujesz go tak łatwo, jak Ci się wydaje.

      Po pierwsze, obecnie strefy płatnego parkowania są oznaczone również strefami ograniczonego postoju (B-39), tzn. jeśli nie parkujesz na wyznaczonym miejscu, to płacisz mandat za zatrzymanie na zakazie.

      Po drugie, nawet jeśli nie ma zakazu, to nie możesz parkować gdzie chcesz. Dotyczą Cię takie same zasady co samochodów osobowych, tj. np. możliwość zatrzymania na chodniku, ale PRZY KRAWĘDZI jezdni, a nie na środku chodniku, gdzieś pod blokiem. Dlatego nie ma znaczenia, czy zaparkujesz sobie przy stojakach rowerowych - nadal łamiesz przepisy. To, że nikt Cię nie ściga, nie znaczy, że to legalne. Po prostu jest to zbyt małe zjawisko, aby policja je "dostrzegała".

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane