• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok przejdziemy suchą stopą wprost na Ołowiankę

Michał Brancewicz
24 maja 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.

Po latach sporów w końcu rusza budowa kładki na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska. Przeprawa, która stanowić będzie nowe połączenie Śródmieścia z wyspą i zapomnianą częścią Gdańska, ma być gotowa dokładnie za rok. Czy inwestycja ożywi ten fragment miasta?



Czy powstanie kładki ożywi tereny Ołowianki i Długich Ogrodów?

Dyskusje o tym, czy i w jakiej formie taka przeprawa powinna powstać, toczyły się od ponad dekady. Głos w sprawie zabierali żeglarze, historycy, architekci, urbaniści jak i zwykli miłośnicy Gdańska.

Pomimo kontrowersji i piętrzących się problemów, projekt udało się w końcu przeforsować.

W tym roku sprawy nabrały rozpędu. W drugiej połowie marca Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na wykonawcę, a dwa miesiące później podpisano umowę z firmą Intercor, która wybuduje 70,5-metrową, zwodzoną przeprawę za 7,6 mln zł (przez lata mówiło się, że budowa pochłonie 13 mln zł).

- Fizycznie przekazanie placu budowy nastąpiło we wtorek [24 maja - red.], ale roboty zaczną się na przełomie czerwca i lipca - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Prace zaczną się od przyczółku po stronie filharmonii, który wejdzie kilka metrów w głąb pasa wody, a po wakacjach wykonawca przeniesie się na drugi brzeg. W tym czasie nie spodziewamy się utrudnień w ruchu żeglarskim.
Prace będą trwały dokładnie rok. Planowany termin ich zakończenia i otwarcie zaplanowane jest na drugą połowę maja 2017 r.

Kładka nie tylko ułatwi dotarcie na Ołowiankę, ale sprawi, że zapomniana przez mieszkańców i nieodwiedzana przez turystów część dzielnicy Długie Ogrody otworzy się na jednych i drugich. W ślad za tym prawdopodobnie nastąpi jej ożywienie.

Powstaniem kładki warunkuje realizację swojej inwestycji holenderska firma zajmująca się stawianiem kół widokowych. Wysoka na 60 metrów atrakcja miałaby stanąć koło filharmonii zobacz na mapie Gdańska, choć ta lokalizacja nie jest wcale przesądzona.

Na ożywienie tej części miasta liczą też deweloperzy, którzy już budują, bądź planują tu budowę kilku osiedli mieszkaniowych. Na początku maja pisaliśmy, że tereny dawnych zakładów mięsnych zobacz na mapie Gdańska zmieniły właściciela zobacz na mapie Gdańska. Została nim firma Vastint, która posiada także inną działkę zlokalizowaną po sąsiedzku, przy ul. Na Stępce zobacz na mapie Gdańska. Po drugiej stronie ul. Angielska Grobla zobacz na mapie Gdańska swoją inwestycję mieszkaniową inspirowaną nazwą ulicy rozpoczęło PB Górski.

Od dłuższego czasu miasto ma wystawione na sprzedaż trzy działki o łącznej powierzchni niemal 3,2 tys. m kw. pod adresem Sienna Grobla 4 i 5 zobacz na mapie Gdańska. Na tym terenie może powstać zabudowa mieszkaniowo-usługowa.

Na zabudowę wciąż czeka Polski Hak zobacz na mapie Gdańska, gdzie deweloper Eco Classic zamierza wybudować 170-metrowy wieżowiec. Na razie jednak wszystko pozostaje w sferze planów.

W połowie ul. Sienna Grobla zobacz na mapie Gdańska prowadzącej na Polski Hak duży teren o powierzchni 4,5 ha posiada także spółka Keglin Enterprise powiązana z firmą Griffin Real Estate, realizującą inwestycje biurowe i handlowo-usługowe w największych polskich miastach. Spółka nie chce niestety zdradzić, jakie ma plany w przypadku Gdańska.

Projekt kładki na Ołowiankę

Miejsca

Opinie (156) 8 zablokowanych

  • (2)

    W Gdyni zbudujemy most z centrum do Obłuża

    • 3 0

    • przydalby sie (1)

      Ale wasz wodz jakos o tym nie wspomina...;)

      • 2 0

      • z Wagi na Polską?

        dokładnie tak samo jak w Gduñsku zamiast KŁÓDKI
        tam powinien być PROM

        promik pieszy, pieszorowerowy, nie wymagał by setnej cześci forsy
        potrzebnej do budowy kładki.

        • 1 1

  • Griffin Real nie chce zdradzic...??

    Tego co juz nie jest tajemnica czyli budowa ponad 200 metrowej wysokosci wiezowca na Polskim Haku....

    "Betonowy Hak" tak po tej inwestycji beda mowic mieszkancy...

    • 2 1

  • Cały Gdańsk wilgotnieje myśląc o nowej kładce!

    • 4 0

  • Oby nie skończyło się jak z kładką w Ustce.

    Długo się tam nie nacieszyli, już drugi rok ciągania po sądach, kto ma naprawić i za ile.

    • 7 0

  • Już to gdzieś słysząłem 4 lata temu

    też miało być za rok :-)
    Wierchuszka PO niech najlepiej najpierw zbuduje most na wyspę sobieszewską i naprawi drogi. Kolarze oznaczyli zieloną farbą dziury na Armii Krajowej więc zadanie ułatwione. Chodniki też wypada załatać bo ludzie już nogi sobie skręcają na tych gdańskich dziurach.

    • 5 3

  • Uwaga - (4)

    Kto się ze mną założy że za trzy lata maks będzie artykuł: "jak ożywić gdańską marinę" i " dlaczego na Motławie nie ma statków?"

    • 17 6

    • Bzdura (3)

      Wielkie europejski miasta przecięte rzekami jakoś nie boją się budować na nich połączeń pieszych

      • 3 3

      • Odpusc

        Debilowi nie ma co tłumaczyć...

        • 2 1

      • Jak bzdura to się załóż.

        • 0 0

      • Kładki za granicą są ale rozsądnie rozmieszczone

        Ale nie w samym "centrum" szlaku wodnego tylko na jego obrzeżach. I nie mówmy o wielkich europejskich miastach śródlądowych, przeciętych rzekami, tylko o portach morskich, które położone są w ujściu rzek - jak np. Hamburg. Tam kładki nie przegradzają głównych dróg wodnych tylko szlaki boczne.

        • 0 0

  • Szkoda, że ta kładka to takie brzydactwo

    Straszne paskudztwo, jakby nie można było zrobić czego stylowego, pasującego do tego miejsca.
    Tragedia.

    • 10 5

  • Nie wymyślili tego nawet komuniści (1)

    Pięknie buduje się nasz Gdańsk, ale większej bzdury niż kładka w tym miejscu wymyślić się nie dało. Zamiast sprawnej przeprawy promowej - blokada ruchu na Motławie. "Może nie wiedzieć Polak, co to morze, gdy pilnie orze". Tego nawet niegdysiejsze komunistyczne władze nie wymyśliły.

    • 13 4

    • dziś navigare nie jest necesse, nie tu w Gdańsku
      wspomnij perypetie Zejmana, wspomnij mandaty za użycie żagli
      na Martwej Wisle (przez wiele lat było to zakazane)

      zabicie Motławy otworzy drogę do zabudowania jej
      już widziałem projekt parkingu wielopoziomowego w miejscu akwatorium Żabiego Kruka ;-(

      • 3 0

  • Kto otwiera kładkę

    Kto bedzie odpowiedzialny za otwieranie kładki i ile będzie kosztowało jego/jej utrzymanie.

    • 6 1

  • Klika Adamowicz Perucki przeforsować a my będziemy mieli utrudnienia w ruchu statków pod źuraw atrakcją gdaźska!!!

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane