- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (169 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (185 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (142 opinie)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (37 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (98 opinii)
- 6 Wzięli pod lupę punktualność SKM (82 opinie)
Zabytkowa wiata na peronie stacji Gdańsk Główny zostanie odtworzona
Zniknęła ozdobna wiata na peronie 2 dworca Gdańsk Główny . Obiekt przejdzie teraz renowację. Podobne prace będą prowadzone na peronie 1, a całość potrwa do marca 2020 r. i będzie kosztowała 60 mln zł.
Praktycznie w całości została rozebrana wiata peronu nr 2. Usunięto zadaszenie i podpory wiaty od strony przystanku SKM. Przejdą one teraz renowację - zostaną zachowane ich historyczne walory. Po odbudowie peronu wrócą one na swoje miejsce.
Obecnie roboty zostały wstrzymane, ale nie nastąpiło to w wyniku działań nadzoru budowlanego. Wykonawca czeka na zamknięcie toru dla pociągów przy istniejącej jeszcze krawędzi. Dopiero wtedy będzie można usunąć podpory.
Przypomnijmy, że podczas prac remontowych prowadzonych na peronie na Dworcu Głównym w Gdańsku młot wyburzeniowy przebił się przez sufit w tunelu. Gruz spadł obok przechodniów, którzy powiadomili o niebezpiecznej awarii nieświadomych pracowników.
Na szczęście odpadające fragmenty sufitu stanowiły element wykończeniowy, a nie konstrukcję - po ich usunięciu nie ma zagrożenia dla pieszych w tunelu.
Inwestycja za 60 mln zł
Na stacji przebudowywane będą perony dalekobieżne. Zostaną one podwyższone do 76 cm i pokryte antypoślizgową nawierzchnią, co ułatwi podróżnym dostęp do pociągów. Zyskają też nowe oświetlenie.
Po przebudowie znikną obecnie istniejące bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych. W związku z przebudową dwóch przejść podziemnych prowadzących do dworca, od strony ul. Podwale Grodzkie i od ul. 3 Maja, zostaną zamontowane cztery windy i tyle samo schodów ruchomych prowadzących na perony.
Warto nadmienić, że PKP PLK zdecydowała się uruchomić schody ruchome na tzw. świeżym powietrzu. Jest to rozwiązanie krytykowane przez innych zarządców infrastruktury z uwagi na dużą awaryjność w czasie zimy - między innymi przez zarządców przystanków SKM czy PKM.
Zabytkowe wiaty na peronach zostaną poddane renowacji, ale będą zachowane ich historyczne walory. Na peronie 2 zmieni się rozstaw podpór wiaty, dotychczas były one zbyt blisko torowiska, co utrudniało poruszanie się pieszym. Na peronach zamontowane zostaną też nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi poruszanie się po całej stacji.
Znikną także dotychczasowe budynki na peronach, dawniej funkcjonowały tam kioski, a jeszcze wcześniej były to budynki socjalne dla kolejarzy - m.in. dyżurnego ruchu.
Opinie (95) 9 zablokowanych
-
2017-11-12 18:45
Do marca 2020 (2)
Tempo zaiste nieziemskie
- 18 1
-
2017-11-12 19:04
Ty ze szwagrem byś zrobił dwa razy szybciej i za pół litra?
- 1 2
-
2017-11-12 19:15
Jakby to ująć...
...Gdańsk stanął w miejscu, a nawet jakby zaczął się cofać takim tempem robót. ;)
- 2 5
-
2017-11-12 18:52
Schody ruchome na świeżym powietrzu
Duża awaryjność? To nie można bylo wyjść/zejść ze schodami ruchomymi oszklić, zadaszyć a przy wyjściach zamontować przeszklone rozsuwane drzwi na fotokomórkę? Jak przy schodach ruchomych do Galerii Metropolia?
- 17 1
-
2017-11-12 18:53
Zabytkowe podpory wiat... (2)
Pamiętam jak na początku lat 80-tych ub. wieku czekając na opóżniony pociąg, chodząc po peronie z nudów "oglądałem" właśnie te 'podpory"...Na niektórych z nich były widoczne jeszcze tzw.przestrzeliny czyli otwory po przebiciu pociskami, teraz nie wiem czy z czasów II Wojny Światowej czy z grudnia 1970 roku.?? .Ale było to widoczne na kilku podporach...
- 23 0
-
2017-11-12 22:04
Pasażer (1)
Też pamiętam te przestrzeliny. Powstały chyba w 1970 roku. Wcześniej ich nie było.
- 5 0
-
2017-11-13 08:42
Nic z tych rzeczy.
Przestrzeliny pamiętam jeszcze z ok.1955 !!!
- 0 0
-
2017-11-12 19:00
gdansk to miasto w czolowce zachorowalnosci na raka (2)
i jeszcze do tego zapach lawendy na pol miasta z szadolek
- 10 8
-
2017-11-12 23:00
Rafineria i Czernobyl nad Martwą Wisłą
- 2 2
-
2017-11-13 09:34
A co to ma wspólnego z dworcem kolejowym?
- 0 0
-
2017-11-12 19:05
Budynek dworca Gdańsk Główny... (3)
Budynek dworca Gdańsk Główny wykonany jest według tego samego projektu co dworzec kolejowy we Francji w miejscowości GARE de COLMAR. Normalnie to jest bliżniak albo wierna kopia. Tam jednak są tylko 3 perony...A i w Japonii od 1984 roku to mają pałac ślubów w Imari i też nawiązuje do tego naszego budynku dworca w Gdańsku, trochę jakby większy( ?? )
- 11 0
-
2017-11-12 20:47
Odwrotnie (1)
Dworzec we Francji jasny wykonany na wzór tego "naszego"
Nasz 1900R
Francuski 1908- 7 0
-
2017-11-13 05:53
Zgadza się, wcześniej to nawet widelcami ich jeść nauczyliśmy, żabojady
- 2 0
-
2017-11-13 08:40
Nie w miejscowości Gare de Colmar , tylko w mieście Colmar.
"Gare" to po francusku "dworzec" i tyle. A tak przy okazji : nasi pożal się Boże projektanci mogli by się duuużo nauczyć na tamtym przykładzie ,jak się adaptuje stary obiekt do nowych wymagań. Bywam w Colmar bardzo często i z przyjemnością oglądam tamten dworzec. A w Gdańsku ? Chaos,chaos,chaos. Szczególnie otoczenie naszego dworca to po prostu katastrofa.
- 3 0
-
2017-11-12 19:32
Papa na dachu też wróci? (1)
- 11 1
-
2017-11-12 22:00
Orunia
Jak jej nie spalą w trakcie nakładania
- 3 1
-
2017-11-12 19:43
(1)
4 lata na pomalowanie paru rur i zmianę płytek na peronie???
- 16 5
-
2017-11-12 21:59
zegar
Jak na kilka kaszubskich brygad pomiędzy zbiorem ziemniaków, a truskawek to szybko
- 9 1
-
2017-11-12 19:49
Fajna papa
- 4 3
-
2017-11-12 19:52
szczur kiedy inwestycje w Gdyni?!? (2)
- 5 6
-
2017-11-12 20:10
Przecież dworzec już macie zmodernizowany, więc o co chodzi? (1)
- 6 2
-
2017-11-13 00:59
Zobacz ile peronów w Gdyni to jeden wielki syf
- 1 1
-
2017-11-12 20:09
Polskie firmy na zachodzie licytują sie która zrobi szybciej taniej i lepiej,a w Polsce maja tempo jak by za kare robili.
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.