- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (501 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (268 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (127 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Zabytkowa wiata na peronie stacji Gdańsk Główny zostanie odtworzona
Zniknęła ozdobna wiata na peronie 2 dworca Gdańsk Główny . Obiekt przejdzie teraz renowację. Podobne prace będą prowadzone na peronie 1, a całość potrwa do marca 2020 r. i będzie kosztowała 60 mln zł.
Praktycznie w całości została rozebrana wiata peronu nr 2. Usunięto zadaszenie i podpory wiaty od strony przystanku SKM. Przejdą one teraz renowację - zostaną zachowane ich historyczne walory. Po odbudowie peronu wrócą one na swoje miejsce.
Obecnie roboty zostały wstrzymane, ale nie nastąpiło to w wyniku działań nadzoru budowlanego. Wykonawca czeka na zamknięcie toru dla pociągów przy istniejącej jeszcze krawędzi. Dopiero wtedy będzie można usunąć podpory.
Przypomnijmy, że podczas prac remontowych prowadzonych na peronie na Dworcu Głównym w Gdańsku młot wyburzeniowy przebił się przez sufit w tunelu. Gruz spadł obok przechodniów, którzy powiadomili o niebezpiecznej awarii nieświadomych pracowników.
Na szczęście odpadające fragmenty sufitu stanowiły element wykończeniowy, a nie konstrukcję - po ich usunięciu nie ma zagrożenia dla pieszych w tunelu.
Inwestycja za 60 mln zł
Na stacji przebudowywane będą perony dalekobieżne. Zostaną one podwyższone do 76 cm i pokryte antypoślizgową nawierzchnią, co ułatwi podróżnym dostęp do pociągów. Zyskają też nowe oświetlenie.
Po przebudowie znikną obecnie istniejące bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych. W związku z przebudową dwóch przejść podziemnych prowadzących do dworca, od strony ul. Podwale Grodzkie i od ul. 3 Maja, zostaną zamontowane cztery windy i tyle samo schodów ruchomych prowadzących na perony.
Warto nadmienić, że PKP PLK zdecydowała się uruchomić schody ruchome na tzw. świeżym powietrzu. Jest to rozwiązanie krytykowane przez innych zarządców infrastruktury z uwagi na dużą awaryjność w czasie zimy - między innymi przez zarządców przystanków SKM czy PKM.
Zabytkowe wiaty na peronach zostaną poddane renowacji, ale będą zachowane ich historyczne walory. Na peronie 2 zmieni się rozstaw podpór wiaty, dotychczas były one zbyt blisko torowiska, co utrudniało poruszanie się pieszym. Na peronach zamontowane zostaną też nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi poruszanie się po całej stacji.
Znikną także dotychczasowe budynki na peronach, dawniej funkcjonowały tam kioski, a jeszcze wcześniej były to budynki socjalne dla kolejarzy - m.in. dyżurnego ruchu.
Opinie (95) 9 zablokowanych
-
2017-11-13 09:30
Praworządność Kalego
Gdyby tę przebudowę prowadziło Miasto, to w sprawie incydentu z przebiciem się przez strop już dawno prokuratura robiłaby trzepanie wszystkiego, łącznie ze złożeniem oświadczenia dekomunizacyjnego przez projektanta...A tu - nic. Bo to przecież sztandarowa inwestycja "dobrozmianu" w Gdańsku. Jedyna i pewnie ostatnia, więc żaden skandal nie może jej zaszkodzić...
Tak wygląda Ziobrowa praworządność...- 3 3
-
2017-11-13 09:35
Szkoda ze pociagi sa tak drogie ze taniej jest jechac samochodem.
- 3 0
-
2017-11-13 10:09
Tiry na Tory
Gdzie rampa do wjazdu?
- 1 0
-
2017-11-13 10:54
Danziger (1)
Most do Sobieszewa 87 mln a taka wiata aż 60 ?
- 3 0
-
2017-11-13 18:28
lopata
Kto ci powiedział, że most będzie na 100%
- 0 0
-
2017-11-14 04:15
WIATA
Ale czy to aby napewno wiata? Ja nazwałbym toto zadaszeniem bo od wiatru to raczej nie chroniło.
- 0 0
-
2017-11-14 18:50
2 miesiace rozbierali 1 wiate hahahaha
co za predkość
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.