• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zabytkowy budynek przy kanale Raduni będzie użytkowany przez urzędników

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.

Niewielki zabytkowy budynek komunalny przy ul. WodopójMapka, tuż nad kanałem Raduni, trzy lata temu przeszedł kapitalny remont. Prace budowlane pochłonęły 279 tys. zł, a obiekt miał zostać wynajęty ponownie pod działalność gastronomiczną. Po trzech latach włodarze zmienili jednak zdanie i wkrótce powstanie w nim punkt obsługi Strefy Ograniczonej Dostępności Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.



Co powinno znajdować się w budynku przy ul. Wodopój?

Budynek przy ul. Wodopój 7 pochodzi z przełomu XVIII i XIX wieku. Pierwotnie był jednym z siedmiu podobnych domów zamieszkiwanych przez miejską biedotę. W 1973 r. został wpisany do rejestru zabytków. W tym czasie przeszedł też pierwszy powojenny gruntowny remont.

W 2017 r. zakończył się kolejny remont prowadzony przez Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych (obecnie Gdańskie Nieruchomości), w ramach którego m.in. wymieniono stolarkę okienną i drzwiową, wykonano nową instalację elektryczną, sanitarną, nowe konstrukcje stropów, docieplanie od wewnątrz oraz wzmocniono i częściowo wymieniono konstrukcję dachu. Wyniesiony został też poziom parteru, aby uniknąć zalewania obiektu.

Przekazanie w sierpniu 2017 r. kluczy do budynku Irminie Olszewskej, właścicielce Vinifery, przez Sławomira Kiszkurno, ówczesnego dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej. Przekazanie w sierpniu 2017 r. kluczy do budynku Irminie Olszewskej, właścicielce Vinifery, przez Sławomira Kiszkurno, ówczesnego dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej.

Remont za 279 tys. zł, najemca zrezygnował z działalności



Prace pochłonęły 279 tys. zł, zaś w dniu oficjalnego przekazania budynku do użytkowania zapowiedziano powrót dotychczasowego najemcy - kawiarni Vinifera.

Rok później problemem w rozpoczęciu działalności gospodarczej okazał się spór o wykończenie obiektu na cele gastronomiczne. Ostatecznie w listopadzie 2019 r. rozwiązano umowę najmu i przejęto obiekt protokołem zdawczo-odbiorczym.

- Dotychczasowy najemca nie posiada żadnych zaległości wobec Gdańskich Nieruchomości - informuje Katarzyna Kowalik z Biura ds. Informacji i Komunikacji Gdańskich Nieruchomości. - Obecnie budynek będzie użytkowany przez jednostkę organizacyjną gminy miasta Gdańska - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni - z przeznaczeniem na wykonywanie zadań własnych.

Kawiarnie i herbaciarnie w Trójmieście



Granice Strefy Ograniczonej Dostępności na Głównym Mieście. Granice Strefy Ograniczonej Dostępności na Głównym Mieście.

Prezydent Gdańska przekazuje budynek urzędnikom GZDiZ



Przekazanie budynku na potrzeby GZDiZ odbyło się na podstawie zarządzenia prezydenta miasta Gdańska. Zgodnie z jego treścią budynek o powierzchni użytkowej ok. 52 m kw. wraz z terenem przyległym o pow. ok. 100 m kw. zostanie bezpłatnie użyczony GZDiZ do 31 lipca 2023 r.

- Planujemy obiekt wykorzystać na potrzeby punktu obsługi Strefy Ograniczonej Dostępności [obszaru Głównego Miasta, do którego wjazd wymaga dodatkowego zezwolenia - dop. red.]. Obecnie długoterminowe "wjazdówki" wydawane są wyłącznie w naszej siedzibie przy ul. Partyzantów 36Mapka we Wrzeszczu Górnym, zaś krótkoterminowe także przez kontrolerów Strefy. Nowy punkt przy ul. Wodopój ułatwi załatwienie tych formalności mieszkańcom SOD - zapowiada Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Obecnie nie są jeszcze znane godziny pracy oraz termin uruchomienia nowego punktu obsługi SOD.

Czytaj też artykuł z 2018 r.:

3 mln zł na przebudowę siedziby Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni



Zarządzanie PMG ws. budynku Wodopój 7 from Trojmiasto.pl


Materiał archiwalny z maja 2016 r. (przed remontem)

Miejsca

Opinie (125) 5 zablokowanych

  • Dobrze że e będzie stał pusty budynek. (1)

    Zdiz powinien być bliżej ludzi.

    • 29 22

    • powinni przejąć jeszcze więcej budynków

      • 1 0

  • ZDiZ to jest w Gdyni, Sopocie, Elblągu itd. w Gdańsku jest GZDiZ z siedzibą w Gdańsku (5)

    • 17 4

    • Każdy wie o co chodzi (2)

      Np. idziesz wysłać sobie Lotto czy raczej mówisz totolotka albo jedziesz zatankować na "CPN" czy mówisz nazwę X stacji paliw?

      • 3 5

      • Mylisz się. W Gdańsku był ZDiZ, ale zmienili nazwę na GZDiZ w Gdańsku.

        • 3 0

      • Kto jeszcze jeździ na CPN? Chyba już tylko Ty.

        • 1 2

    • spotykasz sie pod krewetka a krewetki juz nie ma stoi pusta, idziesz na kebsa a tam pisze kebap, idziesz do maka a tam Mc`Donald`s, idziesz do kosciola a tam bazylika/ katedra, idziesz ulica a to os. Wejhera, idziesz do sklepu a to hipermarket, lub inny supermarket lub dyskont

      • 3 0

    • boli chyba tylko urzedniczków . Zdiz do roboty!

      • 1 0

  • Nie ma już gdzie pomieścić tych wszystkich urzędników (5)

    W biurowcach już się nie mieszczą.

    • 129 13

    • bo to o głosy chodzi (2)

      masz taki przykład , pracownik Autobusów miejskich chodzi o roznosi ulotki podczas wyborów , jest członkiem stowarzyszenia wszystko dla Gdańska i jeszcze przewodniczącą Rady Dzielnicy i tak to się kręci

      • 6 3

      • (1)

        Plus zbieranie podpisów w placówkach muzealnych. Same korzyści, oczywiście tylko dla zabetonowanego ukladu.

        Dla mieszkańców niekoniecznie.

        • 9 2

        • pisy dobrze wiedza jak sami dzialaja

          • 0 1

    • powinni budować hale wielkoprzestrzenne z tysiącami biurek

      • 6 3

    • na zieloną trawkę z nimi

      • 1 0

  • Dramat (9)

    I Kto tam ma pracować ? Lokal o 52m2 litości. Kasa standardowo w błoto. Ani jeden oddział się tam nie pomieści

    • 75 15

    • tragedia (7)

      uważasz że powinni ten budynek wyburzyć? Co proponujesz w tym miejscu?

      • 3 9

      • np. małą kameralną kawiarenkę (2)

        ten piękny, klimatyczny budynek powinien być dostępny dla ludzi

        • 18 1

        • Założysz? Wolę kawiarenkę, ale skoro nikt się nie podjął jej prowadzenia...

          • 5 5

        • a jak to zarobić by miało na 20000 czynszu?

          • 8 1

      • może (2)

        Punkt IT?
        Kancelaria...?
        Galeria sztuki...?

        • 6 1

        • IT

          A jaki czynsz? Rynkowy czy za 1 PLN? Pazerność czy niegospodarność?

          • 2 1

        • moze banasiowka, chyba na czynsz by zarobila?

          • 2 0

      • Ja żabkę

        • 1 0

    • Dramat

      to Twoje czytanie bez rozumienia. Nikt nie napisał,że będzie tam jakiś dział tylko ludek wydający wjazdówki na SOD

      • 1 0

  • Szkoda (2)

    Winifera była niezwykle klimatyczną knajpką, w sam raz na młodzieńcze randki

    • 116 4

    • Teraz młodzież inaczej się lansuje

      • 9 6

    • Klimat

      knajpka tak, ale jak wysoki czynsz po remoncie za kilkaset tys.pln ? Jak zbyt niski - niegospodarność; wysoki - pazerność. Nikomu nie dogodzi.

      • 3 1

  • Ograniczyć tych biurokratów (8)

    Dążyć jak do najmniejszej liczby urzędasów.

    • 76 6

    • a potem krzyk że długie kolejki w urzędach (6)

      pamiętam dobrze jak w dawnych czasach stało się 3-4 godziny w kolejce żeby załatwić błahą sprawę w urzędzie. Teraz jak idę do urzędu to w 10-15 minut jest po sprawie. Urzędników powinno być tylu żeby mieszkańcy nie stali w kolejkach i nie marnowali czasu na korytarzach urzędów.

      • 8 11

      • Nigdy w Polsce nie będzie dobrze z takim podejściem. (4)

        Wiesz co to znaczy ograniczyć biurokrację, żeby nie stać po milion papierków w błahych sprawach, tylko po to, by jakiś urzędas miał coś do roboty, to tylko hamuje gospodarkę.

        • 10 3

        • Ograniczenie biurokracji - tak. (3)

          Tyle że założyciel tematu wnioskował o ograniczenie "liczby urzędasów". A konieczność załatwiania tysiąca spraw to nie wymysł miasta, a państwa.

          • 5 5

          • Jak się ograniczy zbędną biurokrację (2)

            to nie będzie potrzeby zatrudniania tylu pracowników w urzędach.

            • 7 2

            • (1)

              ale pisom tego nie wytlumaczysz

              • 2 0

              • liczba urzędników rośnie systematycznie niezależnie która sitwa jest przy władzy

                bo każda sitwa ma szwagrów i kochanki do obsadzenia

                • 4 0

      • tak jest! urzędnicy są po to żeby rozwiązywać problemy, które sami generują

        • 2 0

    • idz to powiedz pisom

      • 1 1

  • Kamienicami szpiega po remoncie też na bank trafi do urzędników. (7)

    Albo pod biura poselskie dla posłów KO.

    • 57 9

    • (2)

      Albo dla kwiczącego nieudacznika parkingowego kacpra

      • 9 13

      • Albo (1)

        POpaprańca kwiczcego za POdwyżką.

        • 13 5

        • balbinie podwyzka nic nie da i tak zostanie malusi

          • 1 2

    • to chyba dobrze (3)

      bo jak widać tylko miasto jest w stanie remontować stare budynki. Jakoś mieszkańcy prywatni nie są skorzy wydać sporych kwot na remonty zabytkowych budynków.

      • 7 4

      • są tylko miasto trzyma je "pod wyburzenie" (1)

        chyba że uważasz że najemcy komunalni wyskoczą na remont po kilkaset tysięcy złotych

        • 3 1

        • arciszewski to chyba nie miasto, i wiele podobnych przykladow?

          • 0 1

      • Przeciceż remonty zabytków

        finansowane są z pieniędzy mieszkańców. Oczywiście, oprócz tych "gości", którzy nie płacą podatków w Gdańsku, chociaż w nim mieszkają.

        • 5 0

  • Hydra urzednicza rozrasta się w tempie wykładniczym. (10)

    Za 50 lat całe miasto to będą urzędy i urzędnicy. Ciekawe, kto na to zarobi? Bo oni nic nie wytwarzaja.

    • 99 11

    • wykonują usługi dla ciebie i innych mieszkańców (5)

      teraz hejtujesz urzędników, ale jak idziesz coś załatwić to narzekasz że kolejki i że długo trwa. Zdecyduj się chcesz być szybko i sprawnie obsługiwany czy stać w długich kolejkach ??

      • 3 25

      • (2)

        I jakież to uslugi? Coraz więcej można online i bez udziału urzędasa w okienku. Mamy XXI wiek.

        • 12 0

        • (1)

          niestety nadal to urzednik musi sprawę skierowaną online rozpatrzeć - "komputer" sam tego nie zrobi

          • 0 2

          • szkoda bo moglby bez problemu

            • 1 0

      • Gdyby urzędy były prywatną instytucją ...

        ...tę samą pracę, tyle, że sprawniej i z uśmiechem, wykonałaby mniej niż połowa obecnego stanu. W radzie miasta winni zasiadać przewodniczący rad osiedli, a nie dublować się wzajemnie. No cóż socjalizm to państwo urzędnicze.

        • 11 1

      • Kolejki w urzędach

        spowodowane były złą organizacją pracy. Trochę w ostatnich latach się poprawiło, ale w dalszym ciągu jest sporo niepotrzebnej biurokracji.

        • 4 0

    • frustracja

      Powiedział co wiedział. Dalsza dyskusja zbędna.

      • 0 4

    • będzie dostatek i stabilizacja

      • 0 1

    • (1)

      Jak to nie wytwarzają? A tony papierów, zaświadczeń, pozwoleń tudzież formularzy? Wiesz jaki to wysiłek?

      • 7 0

      • XD

        • 0 1

  • To było niesamowite miejsce, dobrze że mogłem tam być. (4)

    Lekko krzywa podłoga na piętrze dostarczała dodatkowych wrażeń. Teraz będzie tam urząd? Porażka. Tak przy okazji uważam, że powinien zostać zrekonstruowany cały ciąg tych klimatycznych domków. Miejsce nabrałoby magicznego charakteru.

    • 93 4

    • Już deweloperka zadba, żeby powstały tam kolejne betonowe kloce. Nasze pokolenie nie zostawi po sobie nic atrakcyjnego wizualnie.

      • 20 2

    • pomysł (2)

      podsuń pomysł. Pamietaj o wysokości czynszu po remoncie za kilkaset tys.pln

      • 1 7

      • Ty pytajnik, (1)

        a urzędnicy to już nie musza płacić czynszu? Bo to miejskie?
        To może najemcy też dać z niskim czynszem....

        • 6 0

        • Anonimie

          Czy mieszkając u siebie też za to płacisz sam sobie?

          • 1 2

  • (1)

    dostęp też będzie ograniczony

    • 33 3

    • Kolejny skrawek pięknego miasta po 15 będzie martwy.

      Stawiajcie więcej banków i urzędów . Obudzicie się jak centrum Wrzeszcza. Człowiek przejdzie cały w poprzek i ani nie ma gdzie przysiąść, ani coś zjeść, ani szkłami herbaty się napić. A po 16 wyludniona pustynia.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane