• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Zaczekinuj" się na kawie, żeby zostać "majorem"

Łukasz Stafiej
16 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zanim zamówią kawę, o swojej obecności w kawiarni informują internetowych znajomych. Czasem nawet nadkładają drogi na spacerze, żeby zameldować się w swoim ulubionym parku. Użytkowników internetowego serwisu Foursquare jest coraz więcej, także w Trójmieście. Gdańscy urzędnicy zainwestowali nawet w kampanię promocyjną prowadzoną właśnie na tej platformie.



Najwięcej w Trójmieście check-inów, czyli wirtualnych meldunków w aplikacji Foursqare, ma gdańskie lotnisko. Najwięcej w Trójmieście check-inów, czyli wirtualnych meldunków w aplikacji Foursqare, ma gdańskie lotnisko.
Tak wyglądają wirtualne miejsce na Foursquare, w których meldują się użytkownicy. Tak wyglądają wirtualne miejsce na Foursquare, w których meldują się użytkownicy.
Co robi przeciętny człowiek tuż po wejściu do restauracji? Rozgląda się i szuka wolnego stolika. Co w takiej samej sytuacji robi użytkownik serwisu Foursquare? Wyciąga telefon i melduje całemu internetowemu światu, gdzie właśnie wszedł. To nie jest dowcip. Użytkowników tego tzw. serwisu geolokalizacyjnego jest w Polsce kilkadziesiąt tysięcy i wciąż ich przybywa. Dlaczego tyle ludzi świadomie i dla przyjemności udostępnia informacje o tym, gdzie akurat przebywa?

- Foursquare wpisuje się w szerszy trend, który przyniosły nam media społecznościowe. Interesuje nas co robią, myślą oraz czym się fascynują inni i część z nas chętnie się tym dzieli. Sygnalizowanie znajomym, gdzie się jest, ma różne cele. Jedni się tym bawią jak grą, inni w ten sposób chcą uprawiać pozytywny lans z uwagi na ich zawód czy pasję - mówi Tomek Nadolny, właściciel gdańskiej agencji PR, a prywatnie zapalony użytkownik Foursquare. - Miejsca, które odwiedzam opowiadają historie z mojego życia. Chcę się nimi dzielić.

Logując się do aplikacji Foursquare przez telefon komórkowy wyposażony w odbiornik GPS, użytkownik dostaje listę wirtualnych odpowiedników miejsc, które znajdują się w jego pobliżu. Wchodząc w ich wizytówkę, może sprawdzić adres, przeczytać opinie zostawione przez innych, dopisać swoją i - co najważniejsze - zameldować się.

Za meldunki (check-in) otrzymujemy punkty. Im częściej w danym miejscu bywamy, tym większą mamy szansę zostać jego burmistrzem (mayor). Oprócz tego za ponadprzeciętną aktywność zdobywamy odznaki (badge). Zabawa polega na tym, że "czekinując się", rywalizujesz ze znajomymi o liczbę punktów i tytuł "majora" popularnych miejsc w mieście.

Nadolny przyznaje, że ta zabawa wciągnęła go bez reszty: - Zauważyłem, że częściej wybieram na spacer z psem te miejsca, gdzie jestem mayorem, a czasem tak układam drogę, żeby zameldować się w miejscu, o które trwa rywalizacja.

Czy dbasz o prywatność w sieci?

- Sam wprowadziłem wiele obiektów i nie jestem szczęśliwy, gdy ktoś odbierze mi tytuł mayora np. mojej ulubionej restauracji czy atrakcji turystycznej - dodaje jeden z najaktywniejszych trójmiejskich użytkowników, Jarosław Marciuk, którego firma prowadzi m.in. szkolenia z marketingu w sieci.

Bo serwis Fousquare - choć w Polsce jest na razie rozrywką dla pasjonatów - na świecie jest potężnym narzędziem promocyjnym. W Trójmieście szlaki przecierają gdańscy urzędnicy, którzy uruchomili niedawno specjalną kampanią promocyjną miasta dedykowaną tej platformie. Akcja skierowana jest do obcokrajowców i ma być swego rodzaju wirtualnym przewodnikiem z listami atrakcji turystycznych, które warto odwiedzić. Ale na Foursquare nawet właściciel małego pubu może promować swój biznes.

- Dla restauracji, hotelu czy muzeum aktywna promocja swojego obiektu przekłada się na sprzedaż. Jeśli miejsce jest popularne, ma dużo meldunków lub wprowadzi specjalne akcje promocyjne dla meldujących się, to trafia z ofertą do nowych osób. Na przykład w restauracji gdańskiego Hotelu Hanza za check-in można otrzymać rabat - mówi Marciuk.

Właśnie w tym miejscu, w poniedziałek 16 kwietnia, zostanie zorganizowane pierwsze trójmiejskie spotkanie fanów Foursquare. W ramach imprezy "4sqday" w blisko dwóch tysiącach miejscowości na całym świecie spotkają się tysiące osób. Dla użytkowników to świetna okazja, żeby na żywo spotkać osoby, którym udostępniają informacje o tym, że właśnie wyszli z domu lub podróżują na drugi koniec świata.

Czy jednak aktywność w serwisach geolokalizacycjnych zawsze jest bezpieczna?

- Czytałam ostatnio badania mówiące, że blisko 80 proc. złodziei monitoruje portale społecznościowe. To oczywiście szersze zjawisko dotyczące tego, jak traktujemy naszą prywatność w sieci - komentuje Natalia Hatalska, specjalistka od sieciowego marketingu. - Niby świadomość jest rosnąca, ale wciąż jeszcze zbyt lekkomyślnie podchodzimy do tego tematu.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (71) 5 zablokowanych

  • : ) (12)

    Foursquare, check in , mayor .......czasami zastanawiam się czy jeszcze żyję w Polsce czy już w Anglii......

    • 126 14

    • yes

      • 15 3

    • (3)

      OLIVA GATE ,BISSNES MARINA GDAŃSK ITP ITD WITAMY W POLSCE

      • 34 2

      • Jedyne co polskie to - ITD. Inspekcja Transportu Drogowego. (2)

        Jak pracuję w Olivia Gate to przychodząc do pracy " czekinuję" się a wychodząc
        " czekoffuję"? Fajnie. Nawet zaje...fajnie. (?)

        • 10 4

        • (1)

          To już nie można po swojsku "odbijać karty"?:)

          • 1 0

          • Nie wiem, ja po prostu przychodzę do pracy.

            Te wszystkie terminy to dla mnie jak grypsera dla zblazowanych.

            • 1 0

    • A mi się wydawało ze piszesz z Anglii (2)

      Inaczej nazywlbyś się pan Rachunek a nie the bill

      • 19 2

      • : )

        mogę się nazywać pay roll: )

        • 4 2

      • Pan Rachunek, no nieee, rozwaliłeś mnie. Jesteś chyba jedynym, który w jego nicku

        zobaczył więcej niż 'debila' ;)

        • 9 1

    • hehe - złodzieje, no właśnie

      jedni hyc się lansują w restauracyjkach, klubikach, a ci bardziej obrotni opróżniają mieszkanka. Ale zdziwko będzie. I plucie w brodę

      Ludzie! Opanujcie się z tymi facebookami, Foursquare i innymi, bo się przejedziecie kiedyś na tym. Tacy strasznie modni chcą być wszyscy...

      • 18 0

    • he he

      • 3 0

    • "the bill" - trójmiasto.pl cię wynajmuje żebyś w każdym temacie "zagajał dyskusję" ??? (1)

      gość siedzi tu 24/7

      • 4 0

      • to musi byc coś poważnego jak kalectwo.

        • 0 0

  • (1)

    Widac, ze niektorym juz naprawde bardzo sie nudzi, skoro maja czas i ochote by ciagle sie gdzies meldowac. Kogo to interesuje gdzie ktos przebywa? Czy w tym calym serwisie szpan polega na ilosci odwiedzin danej agencji towarzyskiej i zostania jej majorem?

    • 83 5

    • Nie czytałeś, że pytasz? Wszystko jest napisane. Tak, na tym to polega.

      • 0 20

  • zaczekinowałęm się włąśnie z psiakiem na trawniku pod blokiem (1)

    zaraz wysyłam mmeska ze zdjeciem parującego klocka mojego piesia, co by wszyscy znajomi wiedzieli, ze dobrze karmię swego podopiecznego - TO MNIEJ WIĘCEJ O TO CHODZI??? Boshe!!!!

    • 130 6

    • Jak jeszcze złożysz publiczną relację ze sprzątania po swoim pupilu, to wyjdzie z tego porządna kampania społeczna.

      • 11 1

  • "|Gdańscy urzędnicy zainwestowali nawet w kampanię promocyjną prowadzoną właśnie na tej platformie."

    No i się potwierdza moja opinia (niziutka) o gdańskich urzędnikach.

    • 45 8

  • Zjadłem śniadanie i idę się zaczekinować w WC

    • 89 2

  • to już jest chore (1)

    -może niedługo będą meldować z kim są w łóżku i gdzie ?

    • 66 4

    • a co - nie chwalą się już kto z kim i ile razy? Pewnie są jakieś fora od tego...

      • 6 1

  • Kolejna fajna zabawa (4)

    A służy jedynie do zbierania informacji o preferencjach, personalizowaniu sprzedaży, wycenie reklam i innym bzdurom, które pozwolą wyciągnąć więcej pieniążków od ciemnej masy, która wierzy, że kupuje to co jest jej potrzebne.

    • 75 0

    • Czipy (1)

      Kiedyś obawialiśmy się zaczipowania. Okazuje się, że nie trzeba tego robić. Sami (dobrowolnie) przekazujemy informacje niezbędne do funkcjonowania koncernów reklamowych.
      Część osób (czyt. konsumentów) nawet nie jest świadoma mechanizmu w jaki została zaprzęgnięta. A najsmutniejsze to, że uważamy, że tak trzeba.

      • 23 0

      • Smutne jest też to, ze ktoś uważa, że to jest fajne.

        • 20 0

    • biedne młodziaki - nie myślałem, że mają taką "nieciekawą" młodość

      robota - knajpa - i jeszcze samoinwigilacja

      • 7 0

    • Generalnie tak, ale o ile dla reklamodawców ważne są zachowania stadne,

      o tyle takie 'niewinne' informacje mogą być traktowane baaaardzo indywidualnie przez zainteresowanych - czyli zarówno przestępców, jak i różne służby - które, jak słyszymy, są w Polsce bardzo aktywne

      • 3 0

  • Zauważyłem że moja Żona gdzieś się czekinuje poza domem (4)

    Chyba muszę sprawdzić co to za major

    • 108 0

    • Chyba muszę sprawdzić co to za major (2)

      Zawsze masz szansę się odegrać. Jak major czekinuje ( ale paskudne słowo) z Twoją żoną to możesz wypoczywać na ...majorce.

      • 19 0

      • majorka jest już pod pułkownikiem.... (1)

        :)

        • 6 0

        • majorka jest już pod pułkownikiem....

          Czyli ma szansę zostać ..panią podpułkownik. A mąż zostanie dalej rogacz- majorem.
          Lepiej być panią major niż majorową. Szybszy awans.

          • 1 1

    • A to komuch jeden

      • 1 0

  • Kiedys na takich łazików mówiki obibruk ,póżniej ulicznik. latch 70 na pytanie co robi ten i tem a nic wałęsa sie.

    Wynalazek ten to fajna rzecz dla dilerow i cichodajek wszak lato już blisko.

    • 38 1

  • Hahahahaha

    Nudzi się społeczeństwo już face,nk i shoping nie wystarcza. Ludzie walnijcie się w dekiel bo nic tam nie macie.

    • 66 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane