• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Początek nowej dzielnicy Gdańska. Duża inwestycja deweloperska

Ewa Budnik
14 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Plan dla zajezdni Hallera czeka na uchwalenie
  • Kształt całej zaprezentowanej na wizualizacji zabudowy to wizja zawarta w opracowywanym planie. <b>Nowe osiedle firmy Robyg zaznaczone zostało na niebiesko.</b> Informacja zamieszczona na grafice: "Wizualizacja nie przedstawia ostatecznego wyglądu osiedla i może ulec zmianie po uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. (...)"
  • Zabudowa projektowana przez Robyg wpisuje się w wyłaniającą się z projektu nowego planu miejscowego koncepcję miasta.
  • Teren, który będzie objęty nowym planem. Szara i niebieskie linie to główne ciągi komunikacyjne, które powstać mają między ciągami nowej zabudowy.

Chociaż plan zagospodarowania przestrzennego dla zajezdni autobusowej we Wrzeszczu oraz terenów sąsiednich zobacz na mapie Gdańska jest jeszcze w opracowaniu, właściciel części tych gruntów już ogłasza sprzedaż nowego projektu mieszkaniowego.



Jaka zabudowa powinna powstać na terenie zajedni przy Hallera i na sąsiednich terenach?

O wizjach miejskich urbanistów zawartych w nowym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pisaliśmy w kwietniu. Miasto, mając na uwadze jak atrakcyjne są tereny w trójkącie pomiędzy ulicami Pstrowskiego, Chrobrego i al. Hallera, zobacz na mapie Gdańska pod koniec maja ubiegłego roku przystąpiło do uchwalenia nowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Czytaj także: nowa zajezdnia na południu Gdańska. Ta przy Hallera będzie na sprzedaż

Koncepcja dopuszcza zabudowę mieszkaniowo-usługową w zwartych śródmiejskich kwartałach. Powstać mają tu nie tylko mieszkania, ale także deptaki, a przy nich sklepy, punkty usługowe i lokale gastronomiczne, słowem - nowa dzielnica.

Pomiędzy kwartałami zabudowy prowadzić mają główne ciągi komunikacyjne - ul. Grudziądzką, równoległym do niej ciągiem, z którego wejść będzie można do Parku Millenium Gdańska zobacz na mapie Gdańska (zobacz projekt planu). Trzecia oś, także w formie deptaka, poprowadzona jest równolegle do al. Hallera i zaczyna się od skrzyżowania al. Hallera z Chrobrego. Jej początek i koniec zaakcentowane są 40-metrową zabudową (ok. 11 pięter).

Według koncepcji wysokość budynków na całym tym terenie ma być stopniowana - najbliżej domów jednorodzinnych przy ul. Pstrowskiego mogłyby one mieć 13 metrów, dalej miałyby rosnąć do 20 i wreszcie 26 metrów. Zróżnicowanie wysokości zabudowy podkreślą wspomniane wcześniej 40-metrowe dominanty.

Wszystko to jednak wciąż wyłącznie koncepcje, bo prace nad planem trwają . Nie został on jeszcze nawet wyłożony do publicznego wglądu. Warto przy tym wiedzieć, że istniejące plany zagospodarowania przestrzennego dla terenu po drugiej stronie al. Hallera zobacz na mapie Gdańska przewidują powstanie zabudowy mieszkaniowo - usługowej o wysokości do 18 metrów (najwyższe budynki do 25 metrów). Zgodne z planem zagospodarowanie tych terenów to jednak pieśń przyszłości, bo póki co znajdują się tam ogrody działkowe.

Pierwsza budowa, zanim uchwalony zostanie plan

Zanim procedura planistyczna zostanie doprowadzona do końca, pierwszy deweloper planuje rozpoczęcie budowy. Warszawska firma Robyg w oparciu o decyzję o warunkach zabudowy zacznie przy ulicy Grudziądzkiej 6 zobacz na mapie Gdańska budowę osiedla o nazwie Zajezdnia Wrzeszcz. Nazwa inwestycji jest nieco myląca, bo nowe osiedle wcale nie będzie powstawało na obszarze istniejącej zajezdni (teren ten nadal nie został wystawiony na sprzedaż), a pomiędzy ulicami Grudziądzką i Pstrowskiego zobacz na mapie Gdańska, gdzie teraz znajdują się hale z salonami samochodowymi i warsztatami oraz hurtownie i sklepy. Deweloper tłumaczy jednak, że taka nazwa inwestycji najlepiej utożsamia ją z lokalizacją.

  • Budynki na osiedlu Zajezdnia Wrzeszcz będą miały od pięciu do dziewięciu kondygnacji.
  • Architektura będzie miała nico industrialny charakter. Na elewacjach wykorzystane mają być miedzy innymi klinkier, stal, szkło (balustrady).
  • Mieszkańcy lokali na parterze będą mieli dostęp do własnych, wydzielonych ogródków. Przestrzeni do rekreacji powstaną także na terenie osiedla.
- Zajezdnia Wrzeszcz to nowy projekt naszej firmy. Ma tu powstać nowa część miasta ze sklepami, restauracjami, placami zieleni - zapowiada Anna Wojciechowska, dyrektor sprzedaży i marketingu w gdańskim oddziale firmy Robyg. - Dużą prezentację osiedla i naszych planów planujemy przeprowadzić w czasie dnia otwartego, w sobotę 18 czerwca.
Deweloper grunty przy Grudziądzkiej zakupił już z wydaną decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jednak ma zamiar wpisać się w koncepcje zaproponowane w planie miejscowym powstającym w Biurze Rozwoju Gdańska. W układzie nowej zabudowy zachowany zostanie m.in. układ ciągów komunikacyjnych.

- Nie mamy jeszcze pozwolenia na budowę. Mamy nadzieję, że uda się je uzyskać do końca tego roku. Dopiero wtedy będzie mogły rozpocząć się realizacja - informuje Anna Wojciechowska.
Industrialna architektura

Nowe osiedle powstaje na styku dwóch dzielnic - Dolnego Wrzeszcza, który kojarzy się z tworzącymi kwartały ciągami powojennych kamienic oraz zabudowanej wielką płytą Zaspy, zakomponowaną w układzie tzw. plastrów miodu. Proponowany projekt ma być połączeniem tych dwóch rodzajów zabudowy.

- Nie unikniemy także skojarzeń z industrialnym charakterem tego miejsca, wynikających z sąsiedztwa wciąż jeszcze istniejącej zajezdni autobusowej oraz hal warsztatowych. Dlatego swoją architekturą zabudowa nawiąże do aktualnego charakteru miejsca. Stanowiły będą o tym detale budynków, bo całe osiedle będzie zielone i przyjazne do wypoczynku. Na terenie powstaną place zieleni, miejsca do rekreacji - opowiada o projekcie Anna Wojciechowska.
Projekt osiedla powstał w gdańskiej pracowni B1 Architekci.

Budynki Zajezdni Wrzeszcz będą miały od pięciu do dziewięciu kondygnacji nadziemnych (czyli cztery i osiem pięter). W pierwszym etapie powstać mają dwa budynki o wysokości ośmiu i sześciu kondygnacji. W sumie znajdzie się tam 207 mieszkań o powierzchni od 30 do 92,5 m kw.

Deweloper ocenia, że widok na morze będzie rozciągał się od wysokości siódmej kondygnacji. Zmieni się to, gdy zaczną powstawać kolejne budynki. W sumie w ramach całej inwestycji powstać może około dwóch tysięcy mieszkań.

Inwestycja realizowana będzie w nieco podwyższonym standardzie. W drugim etapie powstać ma duża siłownia dla wszystkich mieszkańców. Strefy wejścia do budynków zostały tak zaprojektowane, aby w części z nich znalazło się miejsce dla portiera. Nie zabraknie tu także rowerowni oraz parkingów dla rowerów z punktami serwisowymi na świeżym powietrzu. Osiedle wypełnione ma być miejscami do osiedlowego wypoczynku, placami zabaw, przewidziano nawet miejsce dla food trucka.

Kolejne osiedle Robyga powstanie w Letnicy

W ubiegłym tygodniu Grupa Robyg podpisała umowę nabycia działki o powierzchni 6,3 ha w gdańskiej dzielnicy Letnica, pomiędzy ulicami Suchą a Starowiejską zobacz na mapie Gdańska. Łączna cena netto za nieruchomość wynosi około 53 mln zł. Nowo zakupiony teren umożliwi wybudowanie około 2500 lokali. Działka zlokalizowana jest w perspektywicznej dzielnicy Gdańska, w północnej części miasta nad Martwą Wisłą.
W tej chwili Robyg buduje na Morenie (osiedle Słoneczna MorenaMorenova), na Przymorzu (Albatross Towers), na Ujeścisku (Lawendowe WzgórzaStacja Nowy Gdańsk). Najnowszy projekt - osiedle Mila Baltica powstaje na Zaspie

Wydarzenia

Dzień otwarty nowego osiedla Zajezdnia Wrzeszcz (6 opinii)

(6 opinii)
dni otwarte

Miejsca

Opinie (240) 3 zablokowane

  • Wytną teren zielony ? (19)

    • 95 51

    • (6)

      Jakbyś byś nie glosowal na PiS to byś kupił ziemie za miastem i sie oddzielil od ludzi

      • 25 55

      • (4)

        ..normalnie tresc komentarzy jest tu niska.. ale Twoj osiagnal kompletne dno merytoryczne. oddzielony to jestes ty sam.

        • 57 15

        • (3)

          To ty jesteś nieoczytany. PiS zablokowal handel ziemia

          • 21 27

          • i to zle (2)

            ale ja nie mialem najmniejszej ochoty mieszkac poza miestem i pol zycia spedzac w korkach

            • 28 7

            • (1)

              To trzeba zostac rysiem k . Ona ma wille w centrum miasta

              • 9 11

              • Lasu chyba

                • 8 5

      • co ty, ograniczony?

        zastanawiasz się nad tym co piszesz?

        • 7 4

    • Przecież tam jest zajezdnia... (2)

      czytanie nie boli

      • 19 8

      • nie zajezdnia, tylko stary Polmozbyt (1)

        zaczynają od Pstrowskiego do Grudziądzkiej
        zajezdnia jeszcze nie została wystawiona na sprzedaż
        czytanie nie boli

        • 1 1

        • scenariusz lania budyniu

          Czytanie nie boli, ale myślenie mocno. Jesteś bardzo naiwny sądząc, że wszystkiego już dawno nie zapięto na ostatni guzik.

          • 0 0

    • Tak, zielony beton po zajezdni....

      • 40 4

    • tam nie ma nic zielonego ;) (1)

      Polmozbyt i zajezdnia autobusowa - najbardziej szara przestrzeń w Gdańsku ;)

      • 44 4

      • Zajezdnia ? Ta nazwa kojarzy się z mega dziadostwem, kto wpadł na ten pomysł ?

        • 1 6

    • Ja mam inne pytanie. (1)

      Czy deweloper przewidział w projekcie odpowiednią liczbę miejsc parkingowych dla przyszłych mieszkańców, czy jak wszędzie będą parkowali gdzie popadnie?

      • 29 13

      • Odpowiedź masz w treści artykułu.

        • 1 3

    • tak nie bedzie pieknego parku . tak jak twojego rozumu

      • 10 3

    • A wiesz co to jest zajezdnia autobusowa? Wielki asfaltowy plac.

      • 16 2

    • kazdy gdzies tam probuje uragc wiecej i gdzies sciemnia i oszukuje (1)

      ale kupic mieszkanie w robyg to jedno,a drugie to ze wszytkie administracje itp to spolki corki ktore kradna na potege i oszukuja w dzialaniu na szkode wspolnot.

      uwazajcie przy kupnie i duzo pytan zadawajcie.. co i kto

      • 3 2

      • A co za problem zmienic administratora budynku? my w aviatorze sie skrzyknelismy bo co roku coraz wiecej tylko placilismy, rok w rok podwyzki czynszu o 50 zl. jak zaczynalem mieszkac tam to placilem 270zl za / 50 mkw a na koniec juz placilem 570zl. wiec zmienilismy ich i odrazu obnizka do 450 zl, a musimy placic tyle bo poiprzedni narobil nam dlugow, bo nie umial wyegzekwowac napraw gwarancyjnych i w efekcie czego placiclismy posilkujac sie kredytem. wiec teraz trzeba go spalcic, ale to juz wina zarzadu ich tez rozliczamy juz w sadzie.

        • 3 0

  • (11)

    Dowód na koniecznie budowy drogi zielonej . Infrastruktury ktora obsluzy i przyspieszy rozbudowę terenu

    • 46 87

    • bezedura (6)

      Od razu autostradę "Green One" i mnóóóóstwo zielonych ekranów. A co tam!

      • 34 6

      • (1)

        Widzę ze na tym forum mamy sojusz lewicy od PiS po razem

        • 3 15

        • niewiele widzisz.,

          wyjdź na dwór odetchnij. pobierz słońca trochę.

          • 14 2

      • Na wspomnianych terenach oprócz warsztatów i salonów motoryzacyjnych znajduje się

        jeszcze stacja benzynowa.

        • 10 0

      • (2)

        Autostrady raczej nie, ale droga zielona jest coraz bardziej niezbędna

        • 1 2

        • a w czym mialaby pomoc? (1)

          Bo korki nie sa dlatego, ze ludzie chca sobie pojezdzic wzdluz zatoki.

          Korki sa, bo ludzie z tamtych drog, chca zjechac na dolny taras. Poszerzanie drog wokol niewiele pomoze.

          Rozbudowa drog na dolnym tarasie jest glupia, bo w centrum miasta powinno byc miasto, ludzie i zycie, a nie autostrady.

          Czy ktos chce czy nie, komunkacja publiczna i alternatywne srodki lokomocji (skutery, rowery, motocykle, poruszanie sie pieszo czy hulajnoga) sa sposobem na poprawienie sytuacji.

          Od razu odpowiedz: nie, lodowki nie przewozi sie tramwajem.
          I druga: do szpitala w naglych wypadkach mozesz pojechac kartka na sygnale, a jesli nie jest to nagly wypadek najczesciej mozesz jechac 10 minut dluzej.

          Miasto to takze drogi, ale nie tylko drogi. Samochod do dobra rzecz, ale samochody wielofunkcyjne (zatem duze, najczesciej puste) nie sprawdzaja sie w miescie. Gdyby sie sprawdzaly nikt nie narzekalby na korki. Korki nie sa tylko w Gdansku. Korki sa w kazdym duzym miescie. Nie da sie ich zlikwidowac.

          • 4 2

          • Balladyna :)

            Mądry komentarz mało tu takich

            • 0 1

    • (3)

      ..a dlaczego mamy przyspieszac rozbudowe terenu..? poki adamowicz jest u wladzy i robi co deweloperzy mu karza..za wymierne korzysci oczywiscie bo pan prezydent nawet nie wie ile ma juz mieszkan..

      • 17 8

      • (1)

        To ze szczyt twoich marzeń to na socjalka oruni to nie znaczy ze musisz sie zachowywać jak pies ogrodnika

        • 5 13

        • ..tzn mataczy i zlodzieji gonia tylko psy ogrodnika? boisz sie, by Cie samego cos nie pogryzlo, co?

          • 5 8

      • mam nadzieje,że nie będzie pozwolenia na budowę przed gotowym MPZP

        • 6 2

  • To nie jest Wrzeszcz (31)

    Zawsze mówilo się i pisało, także w archiwum trojmiasto .pl że ten teren jest w Brzeźnie.
    Nagle deweloperowi uwidziało się że to Wrzeszcz, bo brzmi to lepiej marketingowo i mieszkańcy będą mieli + 10 pkt do prestiżu

    • 372 22

    • (13)

      A najlepsze jest to, że nikt do nich nie trafi. Spytajcie kogokolwiek gdzie jest "zajezdnia Wrzeszcz"... każdy wskaże zajezdnię tramwajową przy Wita Stwosza.

      • 153 3

      • Racja, patrząc na zdjęcie nie mogłem skumać gdzie ta zajezdnia tramwajowa. Dopiero po dłuższej chwili dotarło że chodzi o autobusową. Nazwa jest bardzo myląca.

        • 62 0

      • (11)

        ... która to zajezdnia, jest na Strzyży a nie we Wrzeszczu :)

        • 24 6

        • (8)

          W Strzyży (dzielnicy), bądź nad Strzyżą (rzeczką, choć ta daleko) -- nie na Strzyży. :)

          • 13 2

          • a dlaczego (7)

            Jest na Przymorzu na Siedlcach, na Stogach, na Zaspie

            • 9 2

            • (5)

              Mieszka się NA terenach wiejskich i W miastach.

              • 7 10

              • czyli (1)

                Przymorze i Zaspa to wsie?

                • 6 2

              • historycznie tak było, że Wrzeszcz czy Oliwa to były niezależne miejscowości

                Dlatego w Oliwie, we Wrzeszczu. Wszelkie pozostałe to wciągnięte przez Gdańsk wsie i nowe dzielnice, dlatego NA.

                • 4 4

              • a jak ktoś mieszka (1)

                na Pieckach?

                • 4 0

              • to mieszka na na Morenie

                • 12 1

              • Jeśli ktoś mieszka na Starym Mieście, bo chyba nie w Starym Mieście, to mieszka na terenach wiejskich ;-) ?

                • 3 0

            • Bo to były tereny wiejskie, które stały się dzielnicami, stąd powszechność formy "na". Do terenów o charakterze miejskim, które również zostały włączone do Gdańska stosuje się przyimek "w" i dlatego mamy, we Wrzeszczu, w Oliwie, w Nowym Porcie, w Brzeźnie, ale już na Zaspie, na Przymorzu, na Chełmie czy właśnie na Siedlcach, chociaż w odniesieniu do miasta w woj. mazowieckim będzie w Siedlcach. Proste.

              • 3 1

        • Oficlanie...

          Strzyża to poddzielnica Wrzeszcza, więc jedno nie wyklucza drugiego.
          Ilekroć masz napisane na tramwajach, że jedzie: do zajezdni Wrzeszcz?

          • 13 5

        • ale wcześniej przez 50 lat była we wrzeszczu:)

          • 7 1

    • (5)

      Teren zajezdni należy do Wrzeszcza, wynika to z mapy podziału administracyjnego Gdańska i o ile dobrze pamiętam nie zmieniło się to wczoraj, nazywanie tego obszaru Brzeźnem byłoby nieścisłością, jak się mylę to proszę o sprostowanie...

      • 43 6

      • Formalnie tak (3)

        podział administracyjny jest oczywisty, ale w mowie potocznej i swiadomości Gdańsczan zajezdnia Wrzeszcz jest na Stwosza i nigdy na tę z Hallera/Marksa nie słyszałem z ust Gdańszczanina że to zajezdnia Wrzeszcz
        formalnie tak, zwyczajowo nie

        • 48 6

        • (1)

          tak jak z Moreną - niby jest a jej nie ma. Mieszkańcy mówią że mieszkają na niej chociaż to Piecki Migowo

          • 24 1

          • Podobnie jest z Aniołkami. Taka np. Akademia Medyczna (czy teraz GUM) leży na Aniołkach, a nie we Wrzeszczu, jak wielu osobom się wydaje - również niektórym redaktorom tego szacownego serwisu

            • 1 1

        • Dokładnie tak.

          Teren leży między Brzeźnem a Zaspą :)
          Wrzeszcz w najlepszym wypadku na okolicach Kościuszki się kończy dla mnie. Zaraz się dowiem, że Stadion Energa to też we Wrzeszczu jest.

          • 4 5

      • Wrzeszcz Dolny

        Obręb 43

        czy się to komuś podoba czy nie, czy w mowie potocznej tak jest czy nie

        • 18 2

    • (1)

      Tam był dwór Eckhof, a nie żaden Wrzeszcz.

      • 10 7

      • dalej tam jest

        Eckhof

        • 1 0

    • Artykuł sponsorowany

      Ile trojmiasto.pl wzieło za napisanie tego artykułu???

      • 25 3

    • Wrzeszcz Dolny (1)

      Jeśli wierzyć serwisowi OpenStreetMap, to zajezdnia autobusowa leży w Dolnym Wrzeszczu.

      • 12 0

      • a co niby gdzie miała leżeć? w Brzeźnie?

        • 6 0

    • podobnie jak centrum MATARNIA (3)

      Matarnia jest za obwodnicą... przed jest złota karczma...

      • 9 2

      • eee?

        Chyba tylko dla ciebie. Matarnia jest za ulicą Złota Karczma, nie za obwodnicą i tak było od zawsze.

        • 3 0

      • dzielnica Matarnia tak, ale CH można sobie chyba nazwac jak się chce a Złota Karczma bardziej im pewnie pasowało do restauracji

        • 1 0

      • Następny "ekspert". Ludzie, przecież wiedza jest na wyciągnięcie ręki, wystarczy chcieć.
        Po pierwsze Złota Karczma to nazwa osiedla, Matarnia to nazwa dzielnicy administracyjnej, jedno nie wyklucza drugiego.
        Po drugie patrząc na kontekst historyczny, to nazwa Złota Karczma wzięła się od istniejącej od 1707 r. karczmy należącej do dóbr Brętowo a zlokalizowanej na gruntach wsi Matarnia.

        • 3 0

    • Teren zajezdni nigdy nie był w Brzeźnie. Historycznie to były tereny rolnicze mieszkańców wsi Zaspa, patrząc na podział na jednostki morfogenetyczne, to również Zaspa, natomiast pod względem administracyjnym to Wrzeszcz Dolny.

      • 3 0

    • żeby było czytelnie dla wszystkich: osiedle Hallera i po sprawie

      • 2 1

  • Betonowe lasy mokną (3)

    Tylko proszę nie kosztem zieleni

    • 118 26

    • Wytną ostatnie drzewo i rozłożą sztuczną zieleń. (2)

      Czego to deweloperzy nie zrobią dla kasy, oczywiście za przyzwoleniem urzędników którzy mają kieszenie szeroko rozwarte. Za parę lat będą budowali od Matemblewa do Rębiechowa, cały las w tym pasie pójdzie, wycinka już zaczęta,

      • 9 2

      • Tak, bo te haszcze sa najwazniejsze (1)

        ludzie rozroznijcie zielen miejska od sr*lnikow i haszczy.

        Zielen miejska to miejsce (niekoniecznie duze), gdzie chetnie przejdziesz sie - nawet wieczorem. Haszcze to wlasnie tamte okolice. Kto chcialby nadlozyc drogi, np o 10 minut pieszo, aby przejsc sie w okolicy tej "zieleni"?

        Dobra przestrzen publiczna jest bardzo korzystna dla okolicy. Busz - nie.

        • 2 1

        • ja się pytam po co i na co to ???

          przyjdą kolesie budynia i mieszkać se będą!

          • 1 3

  • Inwestor powinien zostać zbojkotowany (4)

    pożar jaki miał miejsce w zeszłym roku na terenie centrum motoryzacyjnego, czy to nie przypadek?

    • 190 22

    • Co debil wymysli to od razu robi bo to debil. (2)

      Teraz zliwkidują zajezdnie a autobusy gdzie ??? Będzie podobnie jak z pętlą na Jana z Kolna , Najpierw idiota zlikwidował a teraz lekką łapką nieswoje 4 miliony na nową wydaje z czego 10 % przytula za konsulatcje ? Nosz kur.. mać nie zgdazam się na takie marnotrawienie publicznych pieniędzy , nie i ch.. !!

      • 38 2

      • a na Jana z Kolna pusty parking stoi, byleby zajezdnię przegonić (1)

        • 13 2

        • to ich musimy przegonić !

          tylko Jarosław jest w stanie nas zbawić!

          • 1 2

    • Ja bojkotuję jeszcze przez wiele lat

      Mam kredyt, którego wartość przekracza cenę mieszkania, więc nie mogę go sprzedać i spłacić resztę kredytu.

      • 6 0

  • ale ta nazwa Zajezdnia Wrzeszcz jest myląca... (5)

    niby Wrzeszcz, ale kompletnie inne jego części.

    ja rozumiem, że tam jest zajezdnia autobusowa, ale mówi się na nią Zajezdnia Hallera. i to prawie Brzeźno albo Zaspa Rozstaje :D

    Zajezdnia Wrzeszcz jest na Strzyży ;p

    • 296 7

    • Ale lepiej się sprzeda osiedle "we Wrzeszczu" (choćby tylko z nazwy) niż na Zaspie czy Brzeźnie

      • 26 3

    • dokładnie. Pomieszali coś w tym artykule.

      niech piszą konkretnie a nie sponsoring i kłamstewka.

      • 15 2

    • (1)

      jak się zna podział administracyjny to według mnie nazwa nie jest myląca, a Strzyża to odrębna dzielnica.

      • 10 7

      • oczywiście, Strzyża to odrębna dzielnica.

        nie zmienia to jednak faktu, że tzw. Zajezdnia Wrzeszcz znajduje się właśnie tam :)

        • 17 1

    • Zjezdnia Autobusowa na ul.Karola Marksa

      Od poczatku tak sie nazywala,nikt nie mowil we Wrzeszczu,Zaspie czy Brzeznie,wiem bo tam mialem praktyke (w 1981r) ,pozniej pracowalem a mieszkalem w Brzeznie.

      • 10 0

  • pozar polmozbytu (3)

    czy znana jest juz przyczyna niedawnego pozaru dawnego polmozbytu przy Hallera?

    • 161 4

    • Nie jest wiadoma ale mozna sie domyslac

      • 29 3

    • tak. znana jest:

      1. podpalenie (przypadkowe oczywiście) ew. "samozapłon"
      2. kasa z ubezpieczenia,
      3. nowy projekt, plany, kafffka/piwko/wódeczka z wiadomo kim,
      4. koperty posklejać,
      5. projekcik na 3miasto, wodotryski, kolorki, błyskotki,
      6. kasiorka na konto i firmy z kaszub.
      7. przenosiny w inne miejsce, powrót w iteracji do pkt. 1.

      • 28 8

    • przyczyną pożaru była chęć zdobycia odszkodowania ,

      • 15 0

  • Tylko w Gdańsku w POlandii (8)

    Najpierw szpadel w zimię , pózniej plany uchwalają.
    Nieźle nas robią a my dalej na Pawełka głosujmy. Bezczelność chyba została spuszczona ze smyczy!

    • 155 49

    • (4)

      Powinny być zlikwidowane plany zagospodarowania utrudniają rozwój miast i nabijają kiesę urzędnikom. Na pewno plan zagospodarowania nie może regulować wysokości budynku, ilości miejsc parkingowych itp

      • 4 35

      • pewnie, niech będzie wolna amerykanka :) (3)

        niech koło twojego domu postawią fabrykę azbestu i będzie fajnie :)

        • 39 3

        • (1)

          Narazie to w USA mamy rewolucje lupkowa a w Europie ekoteroryzm

          • 8 8

          • A co ma gaz lupkowy do budowy miast?

            Poczytaj o tym, dlaczego Manhatan w Nowym Jorku jest zbudowany jak od linijki, a potem wroc mowic o tym, jak to nie powinno byc planow.

            • 9 2

        • i tak już to robią o czym świadczy artykuł

          • 5 1

    • najpierw to deweloper musi wygrać przetarg na zajezdnię (1)

      • 5 0

      • ale nazwą już się chełpi

        • 2 0

    • poczytaj ze zrozumieniem - działka ma zatwierdzone warunki zabudowy, można budować skoro nie ma planu zagospodarowania dla tego obszaru

      typowe.. nie zna się a pyszczy

      • 3 3

  • Lepiej poczekać na mieszkanie +. (5)

    Po co nabijać kabzę deweloperowi i samemu się wyportkować ?

    • 61 28

    • (1)

      Mieszkanie # est dla biedkow po 30 latach wyjdzie cie drożej za mieszkanie o niskiej jakosci

      • 9 8

      • te mieszkania będą w minimalnym standardzie

        jeżeli czytałeś program to powinieneś wiedzieć, że mają być budowane w "taniej" technologii, bez luksusów takich jak garaże, miejsca parkingowe, windy, barierki przy schodach, kaloryfery, kible będą wspólne na klatkach.

        • 0 1

    • Mieszkanie+

      Tylko dla rodzin wielodzietnych, minimum 2+4, do 35r życia i dochodem 800-1000zł/osobę, za wynajem mieszkania w stanie deweloperskim - gołe ściany, podłogi i sufity, bez framug i drzwi do pomieszczeń, bez sanitarki, bez AGD, bez mebli... za "jedyne" 12-18zł/m2+media.. I kto na to pójdzie?
      Oczywiście nasza dojna zmiana odtrąbi sukces w TVPis i stwierdzi, że chętnych brak bo tak świetnie rządzą... A na koniec mieszkania zbudowane za nasze pieniądze, odkupią krewni i znajomi królika - Kempy, Kurskie, Błaszczaki i inne Hoffmany - za przysłowiową złotówke.

      • 34 7

    • W tej chwili we Wrzeszczu (1)

      Jest kilkaset "apartamentów" do wynającia, niektóre czekają na najemców już prawie 5 lat.
      Jest nakręcany przez rząd popyt to budują na potęgę - bo niby mieszkań brakuje. Mieszkań nie brakuje, brakuje natomiast pieniądzy ludziom by je kupić lub wynająć :)
      Ciekawe, kiedy to się zawali wszystko i ceny wrócą do pułapów niewiele większych niż przed wejściem do UE. Już teraz można wynająć na strzeżonym osiedlu za 1500 jak się dobrze potargujesz a na sprzedaż mieszkania czekasz średnio 400 dni - chyba, że zejdziesz mocno z ceny - wtedy za chwilę znów widzisz to mieszkanie na sprzedaż, tyle że od pośrednika :)

      • 16 5

      • Inwestuje w nieruchomości wszystko schodzi na pniu pod wynajem. Rząd blokuje możliwości eksmisji na bruk. Jakby byla to wielki kapitał by budowal tysiące tanich mieszkan a tak to tylko drobniacy dzialaja

        • 10 1

  • (5)

    Najpierw trzeba wybudować DZ, a dopiero później to osiedle.

    • 27 21

    • bzdura (3)

      najpierw trzeba zapewnic dobry transport, co wcale nie oznacza jednej wielkiej trasy tranzytowej, a odpowiedni uklad ulic dla calego obszaru.

      Nastepnie trzeba zaplanowac transport publiczny (tramwaje - chocby mozliwosc latwego dojazdu do PG, UG, OBC i GUMed i stacji SKM dla ruchu miedzy miastami, SKM przy stadionie tez moze byc rozpatrywana na dalsza przyszlosc).

      Zbudujesz Droge Zielona i gdzie ten ruch z drogi zielonej sie zmiesci, na juz zakorkowanych drogach dolnego tarasu?

      Ciesze sie, ze wreszcie ktos mowi o jakims planie NOWEJ DZIELNICY. Obawiam sie, ze na pustych haslach sie skonczy.

      Mamy niepowtarzalna okazje pokazac, ze w Gdansku potrafimy planowac z glowa. To miejsce idealne - blisko morza, blisko dolnego tarasu, paradokalnie zle warunki geologiczne sa atutem - trudniej budowac brzydkie punktowce, trzeba postwaci na przyjazniejsza i nizsza zabudowe.

      Poludnie pokazalo, ze brak aktywnej polityki miasta w sprawie tworzenia nowych dzielnic jest katastrofalnym bledem.

      Moze nowa dzielnica (np. Nadmorze) pokaze, ze jednak jest sens utrzymywania tylu urzedow.

      • 11 5

      • (2)

        DZ to zmniejszenie ruchu na Hallera.
        DZ to również tramwaj.

        • 6 5

        • Jakim sposobem zmniejszenie ruchu na Hallera? Te samochody z DZ znikna? (1)

          Przeciez te samochody nie chca sobie pojezdzic po drodze zielonej, tylko dojechac do konkretnego celu.

          Dodatkowo tramwaj jezdzi wszedzie, ale nie tam, gdzie ludzie go potrzebuja.

          Ludzie nie maja ochoty jechac wzdluz zatoki, bo nie ma tam zadnego celu. Tramwaj powinien jechac w strone SKM z wezlami intergracyjnymi przy przystankach SKM.

          Chocby tramwaj wzdluz Kolobrzeskiej (prawdziwe polaczenie Zaspy z OBC, UG, Alchemia).

          Z ciekawosci - korzystasz w ogole z komunikacji publicznej?

          • 2 1

          • tylko patole jeżdżą publiczną

            • 0 2

    • poczekaj

      buduj się

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane