- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (261 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (210 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (82 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (253 opinie)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (120 opinii)
Zajezdnia we Wrzeszczu szykuje się na nowe tramwaje
Ponad 75-letnia zajezdnia tramwajowa przy ul. Wita Stwosza w Gdańsku doczeka się w końcu modernizacji i przebudowy. Miejsce to zyska nie tylko nową elewację, ale profesjonalną myjnię, specjalne podnośniki, ułatwiające przegląd pojazdów czy nowoczesną podtorową tokarkę, by tramwaje ciszej jeździły.
- Obecna zajezdnia, która powstała w połowie lat 30. XX wieku, nie jest w ogóle przystosowana do nowych niskopodłogowych tramwajów. W efekcie przebudowy nie tylko zyskamy lepsze warunki pracy, ale poprawę w dużej mierze odczują pasażerowie. Dzięki inwestycjom w specjalistyczne urządzenia, tramwaje będą cichsze i czystsze - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, p.o. rzecznika prasowego Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Przebudowa zaczęła się na początku maja od drobniejszych prac budowlanych. Poważniejsze rozpoczną się w czerwcu. Całość prac ma być zakończona w połowie przyszłego roku. Będzie ona podzielona na etapy, bo zajezdnia cały czas musi funkcjonować. W pierwszej kolejności nastąpi modernizacja hali obsługi codziennej, gdzie tramwaje zjeżdżają z tras.
- Obecnie cała elektryka tramwaju jest na dachu, a nie, jak w starych pojazdach, na dole. Dlatego istniejące kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów. Dzięki temu dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze - wyjaśnia Krzysztof Wojtkiewicz.
Tramwaje będą częściej myte, bo pojawi się profesjonalna myjnia. Teraz generalne "pucowanie" tramwaju odbywa się raz w miesiącu i to w zasadzie ręcznie. Na dodatek mycie zimą, w nieogrzewanej hali, szczególnie we wnętrzu pojazdu było niemożliwe.
Bardzo ważnym urządzeniem, jakie się pojawi na przełomie sierpnia i września, jest tokarka podtorowa.
- Jak wiadomo, żelazne koła się zużywają, a z powodu nierówności torów, które także będą niwelowane, ich zużycie następuje nierównomiernie i w efekcie słyszymy charakterystyczne pukanie. Tokarka w przeciągu dwóch godzin wyprofiluje wszystkie koła tramwaju, bez konieczności ich demontażu - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz.
W ramach modernizacji zajezdni zakupiony zostanie również specjalistyczny dźwig, służący do podnoszenia uszkodzonych pojazdów. Zostanie zwiększona ilość torów postojowych, odnowione będą rozjazdy. Zmienione i odnowione zostaną też elewacje zajezdni. Koszt zmian w zajezdni wyniesie 30 mln zł.
Miejsca
Opinie (183) 8 zablokowanych
-
2010-05-27 07:13
Niech ZKM najpierw zabierze się za stan techniczny pojazdów.
Tramwaje są nie dość że brudne to jeszcze hałaśliwe. Zamykanie drzwi, byle jak pomalowane poręcze itd.
- 9 3
-
2010-05-27 07:17
Czy będzie w Gdańsku na zajezdni jak w Dortmundzie?
- 5 0
-
2010-05-27 07:19
Artykuł sponsorowany przez ZKM :D
- 10 1
-
2010-05-27 07:31
hmm... tramwaje z PESY
ładne to cacko i ponoć? dobre - ale jak sprawdzi się na gdańskich torach?
co będzie jeździć na Stogi?- 5 1
-
2010-05-27 07:33
(1)
i tak komunistyczni pracownicy warsztatu zniszcza te tramwaje.zmienic kadre to bedzie dobrze.
- 13 4
-
2010-05-27 07:35
a władze ZKM nie są komunistyczne?
- 2 2
-
2010-05-27 07:34
Nagle tuż przed wyborami przeprowadzany jest remont - zaskakujące :-)
Paweł będzie się chwalił na wiecach o remoncie zajezdni
- 13 3
-
2010-05-27 08:21
Tylko po co ta inwestycja? PRzecież ludzie w ZKM/ZTM to ludzie z poprzedniej epoki (prezes po 60-tce, księgowa prawie 70) (3)
Nikt w tej firmie nie martwi sie o sprzęt bo niby po co? Przecież jeśli się zepsuje to miasto kupi im nowe drogie zabawki za nasze pieniądze. Dla tych ludzi komuna jeszcze się nie skończyła. ZKM/ZTM doskonałym miejscem dorabiania dla emerytów, którzy ze względu na brak kompetencji i PRL-owska kulturę pracy w żadnej firmie prywatnej nie mieliby szans piastowania ciepłego stołka.
Co z tego, że zajezdnia zostanie zmodernizowana, skoro tramwaje i tak nie będą miały hamulców?
Swoją droga ciekawe co stąło się z raportem na temat sytuacji w ZKM..?- 21 3
-
2010-05-27 08:28
pełen profesjonalizm
przecież to doświadczneie i pełen profesjonalizm, ja tam nie narzekam na autobusy - a widać tramwaje są też coraz lepsze - niedługo też niskopodłogowe
- 2 2
-
2010-05-27 12:14
(1)
Pozazdrościć horyzontów myślowych;D skoro dla Ciebie Cały ZKM/ZTM składa się z prezesa i księgowej, to spoko....:) na twoim miejscu NIE GENERALIZOWAŁABYM tak. coś mi się wydaje, że jest tam o wiele więcej osób i zadziwię Cie zdarzają się też ludzie koło 30/40-stki - to po pierwsze. A po drugie- co masz do starszych osób na wysokich stanowiskach? Może Ty w ich wieku będziesz siedział tylko i wyłącznie pod odbiornikiem RadiaMaryja i dla odmiany narzekał, że "młodzi" "wykopali" Cie z pracy. Zajmij się sobą daj pożyć innym.
- 4 3
-
2010-05-27 13:56
Skoro nie składa się tylko z emerytów to tylko gorzej świadczy o tych spółkach.
Jaki koń jest każdy widzi.
Nic nie mam do ośób starszych, wręcz przeciwnie - szanuję komtentne starsze osoby, tym bardziej społeczników którzy chcą zrobić coś dla innych a nie tylko dbają o własny stołek i pensję finansowaną z naszych podatków. Gardzę starymi komuchami, tzw. betonem którzy zabierają pracę innym a jak pracują tak jakby nie ponosili żadnej odpowiedzialności za to co robią. Teraz żaden z nich nie pamięta o swojej przeszłości, każdy opowiada o tym jak rzucał kamieniami w zomo.- 4 0
-
2010-05-27 08:28
aha... bardzo fajnie.
a kiedy podwyżka cen biletów?
- 15 1
-
2010-05-27 08:38
Zajezdnia Wrzeszcz na Strzyży (4)
Gratulacje, gratulacje. Ciekawe tylko czemu Zajezdnia mieszcząca się na Strzyży ciągle jest nazywana Zajezdnią Wrzeszcz ? Generalnie nie mam nic przeciwko temu, ale jeżeli zajezdnia znajduje się na terenie dzielnicy Strzyża to zajezdnia od ponad 10 lat powinna być nazywana Zajezdnia Strzyża. Pewnie detal, ale tak dla porządku, bo albo respektujemy obowiązujące nazewnictwo i podział administracyjny albo nie wprowadzajmy zmian. Wydaje się, że 10 lat to szmat czasu na dostosowanie nazewnictwa do współczesnych realiów.
- 5 14
-
2010-05-27 10:14
(3)
Kolejny nawiedzony, któremu przeszkadza brak Strzyży.
Wyobraź sobie, że 40% trójmieszczan nie ma pojęcia, gdzie jest ta wasza Strzyża. Gdzie jest Wrzeszcz - to już z wiedzą znacznie lepiej.- 4 1
-
2010-05-27 10:34
Strzyża = Strzyża (2)
Może i nawiedzony i może nie wiedzą, ale jeżeli już istnieje to trzeba to respektować (tak mi się wydaje). Zresztą nie wiedzą, bo władze i ZKM i UM ciągle ignorują fakt istnienia Strzyży i uporczywie nie stosują tej nazwy. Jeżeli nazwa nie jest stosowana to i mało ludzi o tym wie, ale to żaden argument i o niczym nie świadczy. Wydaje się, że jeżeli istnieje zajezdnia na Strzyży to na Strzyży, a nie we Wrzeszczu. Pętla w Oliwie też jest w Oliwie a nie w Sopocie. Chodzi wyłącznie o porządek w nazewnictwie.
- 3 3
-
2010-05-27 10:47
Też tak uważam w sprawie Strzyży (1)
Też uważam, że jeżeli jakaś nazwa obowiązuje to powinna być zastosowana na codzień. Jeżeli Strzyża faktycznie istnieje już od 10 lat (nawet nie wiedziałam, że aż tak długo) to powinna być w "urzędowym" użyciu.
- 3 3
-
2010-05-27 15:07
A skoro Jasień, Ujeścisko czy Zakoniczyn urzędowo nie istnieją, to mają przepaść na wieki?
Tak długo, jak istnieje "Chełm z dzielnicą Południe", porządku nie ma i nie będzie- 1 0
-
2010-05-27 08:40
Co oznaczają dobre wieści z ZKM? (1)
Ano najpewniej to, że raport ze stanu technicznego hamulców jest druzgocący a władze miasta zamierzają go zbagatelizować i powiedzieć, że wszystko, tak jak zawsze, jest super, a prezes ZKM ma dożywotnią posadę.
Adamowicz Adamowicz, jak nie wywalisz kierownictwa ZKM na zbity pysk to ja i tak na ciebie nie zagłosuje :)- 13 2
-
2010-05-27 17:07
zagłosuj na siebie.....
Podpisz posta,bo najpewniej zdruzgotany jesteś tym,że władze miasta rewelacyjnie,zrównoważenie wyprowadziły transport masowy na pierwsze miejsce nie tylko w kraju......młotek gumowy otrzymasz za darmo...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.