- 1 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (71 opinii)
- 2 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (70 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (204 opinie)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (236 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (309 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (120 opinii)
Zajezdnia we Wrzeszczu szykuje się na nowe tramwaje
Ponad 75-letnia zajezdnia tramwajowa przy ul. Wita Stwosza w Gdańsku doczeka się w końcu modernizacji i przebudowy. Miejsce to zyska nie tylko nową elewację, ale profesjonalną myjnię, specjalne podnośniki, ułatwiające przegląd pojazdów czy nowoczesną podtorową tokarkę, by tramwaje ciszej jeździły.
- Obecna zajezdnia, która powstała w połowie lat 30. XX wieku, nie jest w ogóle przystosowana do nowych niskopodłogowych tramwajów. W efekcie przebudowy nie tylko zyskamy lepsze warunki pracy, ale poprawę w dużej mierze odczują pasażerowie. Dzięki inwestycjom w specjalistyczne urządzenia, tramwaje będą cichsze i czystsze - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, p.o. rzecznika prasowego Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Przebudowa zaczęła się na początku maja od drobniejszych prac budowlanych. Poważniejsze rozpoczną się w czerwcu. Całość prac ma być zakończona w połowie przyszłego roku. Będzie ona podzielona na etapy, bo zajezdnia cały czas musi funkcjonować. W pierwszej kolejności nastąpi modernizacja hali obsługi codziennej, gdzie tramwaje zjeżdżają z tras.
- Obecnie cała elektryka tramwaju jest na dachu, a nie, jak w starych pojazdach, na dole. Dlatego istniejące kanały naprawcze zastąpi specjalny system podnośników i podestów. Dzięki temu dokonywanie przeglądów i napraw będzie o wiele łatwiejsze - wyjaśnia Krzysztof Wojtkiewicz.
Tramwaje będą częściej myte, bo pojawi się profesjonalna myjnia. Teraz generalne "pucowanie" tramwaju odbywa się raz w miesiącu i to w zasadzie ręcznie. Na dodatek mycie zimą, w nieogrzewanej hali, szczególnie we wnętrzu pojazdu było niemożliwe.
Bardzo ważnym urządzeniem, jakie się pojawi na przełomie sierpnia i września, jest tokarka podtorowa.
- Jak wiadomo, żelazne koła się zużywają, a z powodu nierówności torów, które także będą niwelowane, ich zużycie następuje nierównomiernie i w efekcie słyszymy charakterystyczne pukanie. Tokarka w przeciągu dwóch godzin wyprofiluje wszystkie koła tramwaju, bez konieczności ich demontażu - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz.
W ramach modernizacji zajezdni zakupiony zostanie również specjalistyczny dźwig, służący do podnoszenia uszkodzonych pojazdów. Zostanie zwiększona ilość torów postojowych, odnowione będą rozjazdy. Zmienione i odnowione zostaną też elewacje zajezdni. Koszt zmian w zajezdni wyniesie 30 mln zł.
Miejsca
Opinie (183) 8 zablokowanych
-
2010-05-27 08:42
ha ha ha
czekam tylko na moment gdy gdańscy mechanicy zdemolują nowe PESY a hoolsi lechii porysują w nich szyby
- 12 2
-
2010-05-27 09:06
(2)
Kontrola była i wiadomo co znalazła - nie trzeba być specjalistą, żeby wiedzieć, że hamulców postojowych w wagonach 105Na nie ma albo nie działają. Żeby to stwierdzić wystarczy przejechać się takim tramwajem - charakterystyczne "strzelanie" awaryjnymi i ciągły dźwięk dzwonka podczas postoju na pochyłości. Cały pic polega na tym, że doskonale o tym wiedząc ZTM zamówił nie >>kontrolę stanu hamulców>kontrolę stanu tramwajów
- 12 5
-
2010-05-27 09:35
"strzelanie" awaryjnymi
he, niezłe, dobrze, że nie z bacika ...
Nieco się gościu mylisz.- 1 3
-
2010-05-27 17:09
pomylony....
gosć jest pomylony.....
- 0 3
-
2010-05-27 09:06
Wierchuszkę i część zalogi na zbity pysk wykopać, a potem za remonty się brać.
Jak ktoś ma dwie lewe ręce, to mu żadne cuda techniki w pracy nie pomogą - będzie taki sam bajzel jak dotychczas.
A raport pokontrolny to gdzie jest? Zamieciony pod dywan?
Jakie haki ma na Adamowicza i kolesi tramwajowa dyrekcja, że ich jeszcze trzymają?- 9 3
-
2010-05-27 09:34
aaaamatorszczyzna ... (1)
"nowoczesną podtorową tokarkę, by tramwaje ciszej jeździły" - no nieźle!
A ja całe życie myślałem, że tokarki służą do obtaczania obręczy kół bez ich demontażu ... Nie sądziłem, że mają coś wspólnego z hałasem ...- 1 7
-
2010-05-27 11:59
no to źle sądzileś. Proste.
- 1 0
-
2010-05-27 09:54
Pojawi się profesjonalna myjnia-No to koniec IMPELU na zajezdni.
- 5 0
-
2010-05-27 10:19
już wiele lat temu gdańsk powinien to zrobić.
- 6 1
-
2010-05-27 10:36
Nowy powiew
XXI w. w zajezdni, dobrze, że dotarł .. najwyższy czas poprawić standart pracy
oraz poziom serwisu tramwajów, żeby nie psuły się zaraz po wyjeździe z zajezdni.
Podoba mi się ten tramwaj na zdjęciu, na tokarce podtorowej.
Takie tramwaje mogą jeździć po Gdańsku, widać, że nowczesny.
Żeby wszystkie nowe tramwaje poruszały się tak płynnie, jak "Dortmund/y"
byłoby super !- 5 1
-
2010-05-27 10:36
odebrac kase unijna polinteligentom
trzeba s-bane jak w berlinie wybudowac bedzie szybko i wygodnie mozna sie przemieszczac ,inaczej zmarnuja na soich krzeselkach nie tylko dupy ale i kase zenada
- 2 2
-
2010-05-27 10:44
Oddajcie ludziom lepiej kino "Tramwajarz" !!!!!!!!!!!
Tam był klimat !
- 10 0
-
2010-05-27 10:55
fast forward Gdańsk
go!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.