• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakończono prace w tunelu pod Martwą Wisłą. Teraz czas na prace kosmetyczne i odbiory

Maciej Naskręt
21 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Tunel pod Martwą Wisłą - rura nr 2.
  • Odcinek tunelu (rura nr 2) wykonany metodą wykopową.
  • Odcinek tunelu (rura nr 2) wykonany metodą wykopową.
  • Wentylatory w tunelu pod Martwą Wisłą.
  • Przejście poprzeczne w tym instalacja wodociągowa - hydrant.
  • Tunel pod Martwą Wisłą - rura nr 1.
  • Sprzęt gaśniczy i pierwszej pomocy zamontowany w tunelu.
  • Przejście poprzeczne z ognioodpornymi drzwiami.
  • Odcinek tunelu (rura nr 2) wykonany metodą wykopową.
  • Przejście poprzeczne w tym instalacja wodociągowa - hydrant.
  • Wejście do przejścia poprzecznego.
  • Tunel pod Martwą Wisłą - rura nr 1.
  • Oficjeli w tunelu przewiózł zabytkowy Jelcz.
  • Przejście poprzeczne w tym instalacja wodociągowa - hydrant.
  • Przejście poprzeczne w tunelu pod Martwą Wisłą.
  • Wylot z tunelu w stronę ul. Węzła Marynarki Polskiej.
  • Dojazd do tunelu o strony Węzła Marynarki Polskiej.
  • Wyjazd z tunelu (rura nr 1) od strony ul. Ku Ujściu.

Kończą się prace budowlane w tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Pozostały jeszcze m.in. drobne roboty przy instalacjach wewnętrznych. Niebawem ruszą procedury odbiorowe, a podwodną przeprawą pojedziemy za ok. pięć miesięcy.



Czy czekasz na oddanie tunelu pod Martwą Wisłą?

W poniedziałek oficjalnie zakończono prace przy budowie tunelu pod Martwą Wisłą. Realizacja przedsięwzięcia rozpoczęła się jesienią 2011 r. i pochłonęła 885 mln zł.

- W sobotę jeszcze był w tunelu rozkładany asfalt, czyli warstwa ścieralna. Teraz już tylko pozostaje wymalować na nowej nawierzchni linie poziomowe, by pokazać, w którą stronę należy jechać w tunelu - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunale.
Wykonawca prowadzi ostatnie prace instalatorskie, które mają umożliwić funkcjonowanie systemu monitoringu i ostrzegania o zdarzeniach w samym obiekcie. Montowane są także bariery energochłonne na wlotach do tunelu.

Teraz przed wykonawcą i inwestorem jeszcze czynności odbiorowe.

- Sądzimy, że tunel uda się udostępnić mieszkańcom w kwietniu. Kiedy to nastąpi dokładnie trudno jeszcze wskazać - mówi Trykosko.
Zgodnie z pierwotną umową na roboty, zawartą w 2011 r. pomiędzy miejską spółką Gdańskie Inwestycje Komunalne a firmą OHL, budowa tunelu pod Martwą Wisłą powinna zakończyć się w październiku 2014 r. Prace miały potrwać równe trzy lata. Tego terminu nie udało się jednak dotrzymać. Roboty w tunelu trwają do teraz - 14 miesięcy po pierwotnej dacie zakończenia prac.

Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że jeszcze przed otwarciem tunelu pod Martwą Wisłą planowany jest dzień otwarty dla mieszkańców. Tego dnia będzie można pokonać tunel rowerem lub piechotą.



Tunel pod Martwą Wisłą

Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zainkasuje 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Miejsca

Opinie (228) 2 zablokowane

  • Wystarczył miesiąc (4)

    i PiS dokończył tunel, a gdzie były PełOwcy darmozjady i no nie wiem inne takie

    • 26 36

    • buuuahhaha (1)

      I jedni i drudzy jak dżuma z cholerą. Szkoda, że kukiz trochę się zatracił, chciał coś zmienić niestety dopóki będzie potrzebny to pis go będzie tolerował. Jedno fiknięcie i go wykasują nic nie zmieni co nie będzie pisowi pasowało.

      • 5 3

      • Tak, masz rację, Kukiz miał wszystko rozwalać. I nagle się zatrzymał. Nawet szyb nie powybijał. A zapowiadało się ta taką piękną totalną demolkę.

        • 0 0

    • typowa piSowska propaganda

      PiS do tej budowy nie zdążył palca włożyć, bo po pierwsze Ministrestwo Infrastruktury przejął w drugiej połowie listopada , gdy wszystko już było zapłacone, a prace toczyły się rozpędem, po drugie to nie jest inwestycja GDDkiA tylko miasta a tutaj nadal rządzi PO.

      • 12 3

    • Pisowcy nawet nie wiedzą, że jakiś tunel był budowany

      Oni tylko miesięcznice obchodzą i kombinują jak postawić pomnik kaczyńskim.

      • 4 1

  • szybko haha hip hip hurra Trysko i kolesie:)

    • 7 10

  • Ogórek jak tam wjechał to musieli

    testować wentylatory bo inaczej by się udusili :)

    • 20 2

  • nie pojadę nim, ze strachu. (2)

    każda gdańska inwestycja ostatniej dekady musiała być naprawiana, poprawiana, modyfikowana chwilę po odbiorze. nawet głupi dach na lotnisku przeciekał.

    • 15 19

    • też się trochę obawiam, choc do mojej pracy to skrócenie drogi dojazdu

      o ponad 20 min autem
      a ponad 1 godz.20 min . środkami komunikacji miejskiej

      • 8 4

    • Obejrzyj program o lotnisku w dubaju (chyba) to dopiero czegoś się dowiesz o takich inwestycjach.

      A na pewno nie pokazali wszystkiego.

      • 7 2

  • Zakończono prace, ale prace trwają....

    ...czy jednak redakcja mógłby więcej wysiłku wkładać w te artykuły?

    • 23 1

  • Jego bracia już dawno przetopieni w hucie, a on ci śmiga i to pod wodą.
    Pierwszy i ostatni Ogórek, który dostąpił przeprawy poniżej tafli wody i się nie zakisił wcale.

    • 13 1

  • "...która zarobi 885 mln zł..." (1)

    Czyli budowa tunelu nic nie kosztowała?

    • 13 3

    • Powinno być otrzyma bo ile zarobiła to się nigdy nie dowiemy a nawet powiedzą, że stracili.

      • 5 1

  • Myśl pozytywnie

    Przynajmniej wyszedł im tunel w poprzek rzeki a nie wzdłuż jak w Warszawie.

    • 24 4

  • ile to już po terminie?

    • 11 6

  • Fajnie ale....

    ....zbieżność należy ustawić w tym autobusie bo kierownica krzywo stoi ;-)

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane