- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (278 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (217 opinii)
- 3 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (78 opinii)
- 4 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (20 opinii)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 6 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (114 opinii)
Zakończono prace w tunelu pod Martwą Wisłą. Teraz czas na prace kosmetyczne i odbiory
Kończą się prace budowlane w tunelu pod Martwą Wisłą . Pozostały jeszcze m.in. drobne roboty przy instalacjach wewnętrznych. Niebawem ruszą procedury odbiorowe, a podwodną przeprawą pojedziemy za ok. pięć miesięcy.
- W sobotę jeszcze był w tunelu rozkładany asfalt, czyli warstwa ścieralna. Teraz już tylko pozostaje wymalować na nowej nawierzchni linie poziomowe, by pokazać, w którą stronę należy jechać w tunelu - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunale.
Wykonawca prowadzi ostatnie prace instalatorskie, które mają umożliwić funkcjonowanie systemu monitoringu i ostrzegania o zdarzeniach w samym obiekcie. Montowane są także bariery energochłonne na wlotach do tunelu.
Teraz przed wykonawcą i inwestorem jeszcze czynności odbiorowe.
- Sądzimy, że tunel uda się udostępnić mieszkańcom w kwietniu. Kiedy to nastąpi dokładnie trudno jeszcze wskazać - mówi Trykosko.
Zgodnie z pierwotną umową na roboty, zawartą w 2011 r. pomiędzy miejską spółką Gdańskie Inwestycje Komunalne a firmą OHL, budowa tunelu pod Martwą Wisłą powinna zakończyć się w październiku 2014 r. Prace miały potrwać równe trzy lata. Tego terminu nie udało się jednak dotrzymać. Roboty w tunelu trwają do teraz - 14 miesięcy po pierwotnej dacie zakończenia prac.
Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że jeszcze przed otwarciem tunelu pod Martwą Wisłą planowany jest dzień otwarty dla mieszkańców. Tego dnia będzie można pokonać tunel rowerem lub piechotą.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zainkasuje 885 mln zł.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Miejsca
Opinie (228) 2 zablokowane
-
2015-12-22 10:20
...
do pioruna dlaczego jeszcze musimy czekać tak długo !!!
- 1 2
-
2015-12-22 13:20
5 miesięcy korków na Kołobrzeskiej, a później permanentny czop
jak ktoś raz tam wjedzie to będzie musiał porzucić auto.
- 1 3
-
2015-12-22 14:54
Pasażer
A może by taki zabytkowy autobus przewoził pasażerów pieszych regularną linią tunelem w obie strony np. za 1 zł?
- 4 1
-
2015-12-22 16:00
jak długo....
Jak dlugo budowalibyśmy 20km metra?.....30 lat.Na szczęscie potrzebujemy tylko paru estskad i wiaduktów....my młodzi bo starzy niepotrzebują.Mają rozwój miasta w d*pie.
- 3 3
-
2015-12-22 18:22
A gdzie tam koniec.
Cały czas grzebią coś tam.
- 3 1
-
2015-12-27 17:32
prorok
Mam tylko nadzieje ze po uroczystym otwarciu nie znajdzie sie jakas trojmiejska Diana ani niepoczytalny driver z Monciaka bo az sie prosi o baczki debili
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.