• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakręt-katapulta na Trasie WZ

Maciej Korolczuk
24 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Nadmierna prędkość jest najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków na wylocie z obwodnicy na Trasę WZ.

Rzadko się zdarza, by w jednym miejscu, jednego dnia doszło do trzech groźnie wyglądających kolizji. Tak było we wtorek na zjeździe z obwodnicy na Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Rano jedna po drugiej dachowały tam dwie osobówki, po południu od poważniejszego wypadku uchroniły kierowcę bariery energochłonne.



Czy opisany odcinek węzła Karczemki i Trasy WZ sprawił ci kiedykolwiek problemy?

Dotychczas w Gdańsku drogowcy i policja jako czarne punkty na drogach wskazywały górny odcinek Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska, leśny fragment ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska czy ostry zakręt przy kapliczce na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz także: Najniebezpieczniejsze ulice w Trójmieście

We wtorek do niechlubnej listy można było dopisać łącznicę zjazdową z obwodnicy na Trasę WZ w kierunku centrum Gdańska. Choć obowiązuje na niej ograniczenie prędkości do 50 km/h, to specyfika tego odcinka - łączącego ekspresówkę z szeroką dwupasmówką - raczej zachęca kierowców do szybszej jazdy.

I właśnie nadmierna prędkość przy niesprzyjającej pogodzie była wczoraj przyczyną trzech kolizji, do których doszło dokładnie w tym samym miejscu.

O wszystkich zdarzeniach jako pierwsi informowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Przed zakrętem stoi znak ograniczający prędkość do 50 km/h. Niestety specyfika węzła i całej Trasy WZ powoduje, że wielu kierowców jedzie tamtędy zdecydowanie szybciej. Przed zakrętem stoi znak ograniczający prędkość do 50 km/h. Niestety specyfika węzła i całej Trasy WZ powoduje, że wielu kierowców jedzie tamtędy zdecydowanie szybciej.
Dwa dachowania i auto na barierkach

  • Najpierw po godz. 10 kierujący samochodem osobowym marki volkswagen bora, jadąc łącznikiem w kierunku centrum, nie dostosował prędkości do warunków na drodze, w wyniku czego na łuku drogi stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na prawe pobocze, po czym auto dachowało i uderzyło w słup oświetleniowy. Kierowca był trzeźwy, a za spowodowanie kolizji został ukarany przez policję mandatem karnym.
  • Zaledwie pół godziny później, w tym samym miejscu znów doszło do dachowania. Kierujący samochodem marki bmw, jadąc lewym pasem ruchu na łączniku, także nie dostosował prędkości do warunków ruchu, w wyniku czego na łuku drogi stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na prawy pas ruchu, a następnie na pobocze. Auto także się wywróciło. Sprawca był trzeźwy i podobnie jak jego poprzednik został ukarany mandatem.
  • Służby w to samo miejsce musiały wrócić jeszcze wieczorem. Ok. godz. 20:30 z zakrętem nie poradził sobie kierujący samochodem osobowym marki nissan micra. Jadąc prawym pasem łącznicy w kierunku centrum wpadł w poślizg, stracił panowanie nad pojazdem i uderzył w barierę energochłonną po lewej stronie jezdni. Kierowca także był trzeźwy, także został ukarany mandatem.


- Policjanci apelują do kierowców o ostrożną jazdę i dostosowanie prędkości do warunków na drodze. Jesień to niebezpieczny czas dla wszystkich użytkowników dróg. Mokra, śliska nawierzchnia, coraz częstsze intensywne opady deszczu pogarszają warunki jazdy, znacznie wydłużając drogę hamowania. W konsekwencji prowadzić to może do kolizji i wypadków drogowych. Zmiana aury wymusza zmianę techniki prowadzenia pojazdu - niestety wielu kierowców o tym zapomina - podkreśla nadkom. Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
O tym, że to miejsce szczególnie niebezpieczne, kierowcy przekonali się już wcześniej. O podobnych zdarzeniach w tym miejscu w ostatnich tygodniach czy miesiącach informowaliśmy w Raporcie wielokrotnie: 31 sierpnia, 26 września czy 28 września.



- Przekraczanie dopuszczalnej prędkości oraz niezachowanie bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu to jedne z najczęstszych przyczyn wypadków. Jeżeli jest mgła lub intensywne opady deszczu oraz duże natężenie ruchu na drodze - należy zwolnić do prędkości pozwalającej kierowcy kontrolować sytuację na drodze. Dlatego przypominamy, że ważne jest, by jechać samochodem z tzw. "prędkością bezpieczną", czyli taką, przy której kierowca zachowuje możliwość pełnego panowania nad pojazdem i - w razie potrzeby - może go zatrzymać przed pojawiającą się przeszkodą bądź ominąć ją bez zbędnego ryzyka. Należy więc jeździć spokojnie, z prędkością dostosowaną do panujących warunków - natężenia ruchu, pogody, stanu nawierzchni itp. - mówi Ciska.
O problemie wie już zarówno zarządca Trasy WZ, a więc Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, jak i węzła Karczemki, o który na co dzień dba Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jak usłyszeliśmy od drogowców z obu jednostek, w najbliższym czasie przyjrzą się oni ewentualnym rozwiązaniom, które mogłyby ograniczyć podobne zdarzenia w przyszłości.

Opinie (387) 8 zablokowanych

  • gamonie jeździć nie potrafią (38)

    a na tym zakręcie można spokojnie 120km/h jechać

    • 283 191

    • (5)

      120 to może nie i nie w taka pogodę ale 80-90 na pełnym luzie

      • 56 8

      • Jadąc z łącznicy od strony A1 do WZ należy do końca wykorzystać pas do wyłączenia się (2)

        i bez żadnego ruchu kierownicą jesteśmy na WZ. Jeżeli ktoś robi inaczej a robią Tak wszyscy to jesteście korkotwórcami bez mózgu.

        • 24 0

        • Napiszę to tak (1)

          jeżdżę tam bardzo często , fakt zakręt jest specyficzny , ale mogę się założyć o wszystko ,że jak by ludzie jechali tam tak jak jest , czyli te 50 km/h to żaden samochód nie wypadnie , nie wpadnie itp.
          Ale jak ktoś jedzie szybko i do tego wydaje mu się że umie jeździć to jest tak jest , jeszcze nie wymyślono zabezpieczenia przed głupotą !

          • 9 1

          • Twoja pisownia potwierdza złotą myśl na końcu.

            • 0 0

      • (1)

        Jesteś idiota.

        • 1 3

        • Uzasadnij

          • 1 1

    • I kto tu jest gamoniem... (5)

      • 5 1

      • (4)

        słoiki oraz wiesniaki z pod Gdańska!

        • 0 11

        • Z pod? (2)

          • 14 1

          • przed 1936

            • 0 0

          • Pracownicze Ogrody Działkowe

            • 3 0

        • A twojego dziadka ruskie wojsko przywiozło z takiego miejsca że nikt tej dziury nie pamięta. Hahaha

          • 0 1

    • uwielbiam ten zakręt

      ... i tyle

      • 0 0

    • (7)

      Taaa 150,mając Biemwu albo cztery pierścienie.Plus brak muzgu.

      • 29 15

      • mózgó (1)

        • 3 0

        • Muzguf nie macie

          • 1 0

      • (2)

        bje em wu to akurat tyłek ucieka przy końcu zakrętu - te cztery kółka szybcioej zwłaszcza 4x4

        • 3 2

        • (1)

          Nic nie ucieka, sunie jak po szynach.

          Chyba, że jakiś tępy nieświadomy ćwoko-biedak ma 3+ letnie opony ;)

          Do tego zużyte tuleje.
          Nie sprawne amortyzatory.
          Brak świadomości i wiedzy na temat działania zawieszenia.

          Dlateog mamy sytuacje jak powyżej....

          Opony się zmienia na nowe po max 3 latach.
          Guma parcieje i traci swoje właściwości.

          Zabij się a pokaż się.
          To, że 99% ludzi na to nie stać to już inna kwestia - won do autobusów biedaki cebulaki!

          • 10 18

          • profesor od tylca

            lepiej ci?

            • 7 0

      • do The Bill

        MÓZGU to Ty nie masz pisząc "muzgu"

        • 1 0

      • Ale mają słownik ortograficzny gamoniu

        • 4 2

    • jedź śmiało... jednego idiotę mniej będzie :) przy deszczu

      • 2 0

    • Biorę ten zakręt na pełnym fulu (5)

      140 to rekord na tym zakręcie przy czym z obwodnicy zjezdzałem z około 150
      Na samym zakrecie dajesz fuul gazu aby zachowac przyczepnosc.Najlepiej redukcja,wcisniete sprzegło,pełen gaz i na łuku puszczasz szybko sprzęgło.

      • 8 22

      • Idiota

        • 0 0

      • Brawo panie Pawle

        własnie dlatego Budyniuniu tak bardzo Cię szanujemy

        • 4 2

      • ty chyba wciskasz to sprzęgło na łuku (1)

        • 6 0

        • strzelisz ze sprzęgła w polowie zakrętu i BMW robi obroty bziiiiii

          • 3 0

      • Mówiłem, abyś nie odstawiał leków...

        • 9 0

    • dokładnie, jak tam można wywalić to nie wiem

      mam 2 auta, Seat Leon spokojnie całą sekwencję 120-130, Nissan Micra 110 i nawet opony nie piszczą. Kto tym ludziom daje prawo jazdy ? jeżdżą jak ostatnie osły na "kanciato", z jedną ręką na kierownicy i jeszcze hamują w środku zakrętu. Kto im daje prawo jazdy ? Takie czasy, że teraz każdy "mapet" dostaje uprawnienia.

      • 3 1

    • Tylko nie dla idjotow

      Tyle razy piszę w komentarzu, nie hamować na zakręcie, już lepiej puścić pedały całkowicie niż delikatnie wcisnąć hamulec. A najlepiej dodać gazu

      • 0 0

    • z jaką prędkością można wejść w zakręt? wejść w zakręt można z każdą prędkością! (1)

      co innego z niego wyjść

      • 22 0

      • Z każdego zakrętu się wychodzi. Sztuką jest wyjść z niego na kołach w granicach swojego pasa ruchu ;-)

        • 6 1

    • Jak widać takie durne mity ludzie wierzą a potem jeszcze durniejsze artykuły o zakręcie katapulcie...
      Ma wysoki samochód i nigdy tam szybciej niż 70-80 nie jadę. Bo i po co? Na górze zaraz się kończą dwa pasy, więc zapiep**anie tam 120 nic Ci nie da, poza pozornym przekonaniem o swoich umiejętnościach...

      • 6 1

    • gamoń

      120 km/h? a może 150 km/h?
      odważny kierowca zawodowy...

      • 4 0

    • dokladnie tam można wejsć i 120 ale trzeba mieć umiejetnosci i sprawny samochód a nie Passerati GKA.. (1)

      • 16 16

      • i nie więcej niż 2 promile

        • 16 2

    • dokładnie 167 rekord w tym miejscu

      i to bez driftu!

      • 8 13

    • raczej latać

      • 1 0

  • Droga jest dobra. Tylko jechać wolniej!!

    • 2 0

  • Fotoradar

    postawić i kasa jeszcze będzie

    • 2 0

  • ... jak sie spi... zakret to stawia się ograniczenie (38)

    specjalisci od budowy duktów...

    • 188 357

    • jak się nie umie jezdzic...

      ... to sie nie z...a i nie SCINA zakretow. zwlaszcza w ruchu w ciagu dnia.

      • 1 0

    • (16)

      zakręt jest zrobiony po to, by zmniejszyć prędkość samochodow wjezdzajacych z obwodnicy, gdyż zaraz po nim natsepuje redukcja ilości pasow. Inaczej, gdyby wpadali tam po 140 km/h , dochodziloby do wiekszych tragedii.

      • 102 14

      • (8)

        Na obwodowej proszę Ciebie jest 120km/h a na wz 100. Także można było to trochę lepiej przemyśleć i zaprojektować. Nie bronię oczywiście tych co łamią tam przepisy. Skoro tak zrobili to trzeba się dostosować. Druga sprawa to deszcze, które zawsze weryfikują umiejętności, fantazje oraz stan ogumienia co po niektórych...

        • 38 33

        • ależ, na obwodowej jest 120, a w mieście tempo 30 (2)

          toż to absurd!

          • 2 0

          • fakt .... trzeb na obwodowej zmniejszyć do 70.

            Dziękujemy za podpowiedź.
            Pozdrawiamy
            Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku

            • 3 0

          • Masz rację, powinno być odwrotnie

            • 7 0

        • (2)

          na obwodnicy może tak, ale nie na krętym zjeździe

          • 26 5

          • a pomyślałeś dlaczego? Bo jest z**b...ne. (1)

            • 7 15

            • nie jest z...bany, ja ten zakręt 90 km/h regularnie przejeżdżam i jakoś probemów nie mam

              a auto mam h.jowe i cały rok śmigam na zimówkach. Wystarczy odrobinę zwolnić

              • 4 1

        • w tamtym miejscu dość szybko kończy się zjazd z obwodnicy i zaczyna pas do zjazdu z WZ na Jasień. widziałem tam kilka razy jak kierowcy z lewego pasa jadący od Kokoszek wbijali się na prawy pas pomiędzy tych zjeżdżających z obwodnicy zajeżdżając im drogę i potem kolejny raz zmieniali pas wjeżdżając na obszar wyłączony z ruchu. można marudzić na projekty i wykonania, ale tylko gdy się samemu wykazuje przynajmniej podstawowe zasady kultury jazdy

          • 12 0

        • przecież tam jest bardzo długi ten zakręt

          najwyczajniejszy w świecie ślimak, nie wyobrażam sobie, ze pruć tamtędy ile wlezie... Potem mamy dachowania i zagrożenie dla innych, bardziej rozgarniętych kierowców

          • 38 4

      • Czyli jest spie....!!! (6)

        Tam było tyle miejsca ,że spokojnie dało się tą łącznice zrobić bezpieczną!! W tej chwili jest postawiony tzw "d*pochron" w postaci ograniczenia prędkości. Bo komuś coś znów nie wyszło...... "w najbliższym czasie przyjrzą się oni ewentualnym rozwiązaniom, które mogłyby ograniczyć podobne zdarzenia w przyszłości " Czyli zamontują garby , szykany.

        • 15 55

        • To, że jest jakieś miejsce jeszcze nie znaczy, że można na nim budować (1)

          • 5 1

          • Koszty

            Tam jest miejsce na łagodniejsze połączenie WZ i łącznicy ale wymagało to likwidacji skarpy. A to kosztuje. Dlatego wykonawca zoptymalizował koszty i zrobił nie po łuku tylko z dość niebezpiecznym ostrym wyjściem z prostej.

            • 3 0

        • (3)

          napisał znawca tematu po budownictwie- haha! takim trolom powinni zakazac komentarzy w necie- pozwolenie tylko za okazaniem dyplomu z uczelni w danej dziedzinie

          • 33 12

          • ... (1)

            a pamietasz moze zjazd z wantowego na elblaska ... jak bylo 0,5 metra róznicy w połowie zakrętu no ale kierowca powinien wiedzieć i co po 10 latach w końcu ktos się dopatrzył ze to moglo byc przyczyną wypadkow w tym miejscu...
            a co do fachowcow z dyplomem to czemu studzienka jest zawsze pod kolem a nie na srodku pasa... o masz inteligentów z dyplomem....

            • 16 8

            • najpierw zobacz sam jakim jesteś fachowcem a potem ... przestań się wszystkiemu dziwić - dobrze że ktokolwiek jeszcze cokolwiek potrafi bo jak patrzę na pokolenie smartfonowych zombiaków to dopiero jestem przerażony -" dzień dobry pani doktor " yyy pan poczeka bo muszę zalajkowac trzy posty i odpowiedzieć trzem osobom na massangerze"

              • 2 5

          • To przejedź się fachowcu z dyplomami po A1 po opadach deszczu!!

            To zobaczysz jakie rzeki i jeziora robią się na autostradzie !!! Ten zakręt to jest pikuś !!! Ale cóż - może to ktoś z Twojej rodziny jest odpowiedzialny za projekt tej łącznicy skoro tak żarliwie się wypowiadasz?? Jest spie...... y i tyle !!! A żeby za bardzo nikt nie wnikał to postawili ograniczenie i wszystko jest
            OK!! Jakby co to d....pa kryta!!!

            • 13 17

    • w tym miejscu jest ograniczenie prędkości

      • 1 2

    • Bo jeździć to trzeba umieć

      Do tego sprawne auto i normalne opony a nie używki po taniości.

      • 3 0

    • .... jak się stawia ograniczenie na zakręcie to się nie zap..i..er... 3x tyle co ograniczenie.. (3)

      ....specjaliści od "bezpiecznej, szybkiej" jazdy

      • 69 4

      • (2)

        Bzdura, ja tam regularnie walę 80-100 i nic takiego się nie dzieje.

        Januszki mają zużyte opony, zużyte tuleje, zużyte amortyzatory.

        To w połączeniu brakiem świadomości o swoim g*wnIANYM samochodziku kończy się jak na obrazkach powyżej.

        • 12 22

        • tobie się wkrótce zużyją zapasy szczęścia i też tak skończysz (1)

          myślisz że cały czas ci się będzie udawać?

          • 12 3

          • to nie jest szczescie a sprawny samochod

            wiesz ze budowane drogi musza spelniac normy?
            skoro jest zakret a na nim ograniczenie do 50 to nie znaczy ze jeden urzedac walnal ograniczenie z sufitu
            to znaczy ze wedlug norm pokonanie takiego zakretu z taka predkosica jest bezpieczne

            normy ustalano dla owczesnych samochodow. bylo to w latach 60 kiedy polacy jezdizli syrenkami warszwami i innymi zlomami
            i dla takich aut ustalono normy
            teraz masz w samochodach abs esp 30 innych systemow a i tak jeden jelop z drugim jak jedzie swoim zdezelowanym samochodem to nie daje rady i dachuje
            czemu?
            bo ich 20 letnie auta sa w gorszym stanie i mniej bezpieczne niz auta sprzed 60 lat

            • 1 9

    • (5)

      Ale ty jesteś głupi
      MAsz chociaż prawo jazdy?

      • 88 37

      • mam (3)

        się nie martw tam mozna wyrobic sie spokojnie przy 100 tylko własnie oprócz prawa jazdy trzeba potrafić jeździć!
        Poza tym nie dziwi Cię komentarz że teraz przyjrza się sprawie, moze bedzie tak jak na ślowackiego gdzie się okazuję że za wypadkami stała oprócz za wysokiej prędkosci, zbyt niska szorstkość nawierzchni.... ale tak tak wina kierowcow bo niedostosowali predkości ...no nie ja oczekuję że droga spelnia normy w tym i te dotyczące odpowiedniego profilowania łuków, odpowiedniej szorstkosci, odpowiedniej nosnosci (koleiny) i paru innych!

        • 27 51

        • To, że potrafisz pokonać jakiś zakręt

          jadąc 100, 140 czy nawet 200km/h wcale nie oznacza, że umiesz jeździć. Jeżeli nie rozumiesz co mam na myśli to tym większe jest moje przekonanie o Twoim braku umiejętności prowadzenia auta.

          • 23 8

        • może potrzebny jest próg zwalniający (1)

          • 26 14

          • Mózg jest potrzebny...

            • 22 5

      • po co mu prawo jazdy do Need for Speed?

        wystarczą czipsy i cola

        • 44 5

    • 98% kierowcow nie ma problemow,reszta powinna jezdzic komunikacja miejska.

      • 12 0

    • Driver

      Tam jest ograniczenie do 50 madralo

      • 7 0

    • Jak jest ograniczenie to się do niego stosuje.

      • 9 1

    • ten zakręt jest problemem tylko dla części kierowców - tych gorszych

      • 14 2

    • Przecież wjazd w stronę Gdańska jest bezkolizyjny

      Z kolei wjazd na obwodnice jest dość długi. Mądry ogarnie i dostosuje prędkość. A d**il nie wie że jest d**il więc cyk szosteczka i do podłogi, A później "te złodzieje nakładki, to nie wystarczyło na sensowny projekt".

      • 21 2

    • Jest żle zaprojektowana i wykonana droga ..

      A wy macie pretensje do mnie :) , nie chodzi o nieszanowanie ograniczenia tylko o spartoloną robote...ale jak ktos lubi bylejakosc i znaki zastepcze zamiast poprawnego wykonawstwa to jeszcze bedziemy się ciagnąć za europą przez kolejne 100 lat!

      • 9 22

    • Ci co jadą od strony Kartuz mają prostą drogę, a nie zakręt

      Z kolei Ci, którzy włączają się do ruchu, mają zwolnienie choćby z tego względu, nie mówiąc o zakręcie... Nie, nigdy nie byłem świadkiem wypadku w tym miejscu i nigdy bym nie pomyślał, że można z tego zakrętu wylecieć...

      • 17 3

    • ...powiedział specjalista od przestrzegania przepisów drogowych

      • 17 2

  • Taka prawda.

    Tam nikt nie przestrzega szybkości 50.Tam wszyscy cisną minimum 70 - 80.

    • 3 1

  • Kupujcie porządne opony (1)

    Pamiętaj tylko opona łączy Twoje auto z nawierzchnią...

    • 3 2

    • Nie pomogą opony na kołach przy niedostatku opon mózgowych.

      • 0 0

  • Bingo!

    Samoeliminacja głupoli jest przy braku kontroli policyjnych najlepszą metodą. Niestety dość powolną. Za kierownice samochodów z recyklingu usiedli wiejscy Kubicowie. Trochę popadało i już problemy. Bardzo cieszą mnie takie obrazki. Od trzech takich odpoczniemy na jakiś czas.

    • 1 1

  • kara 2000zl

    pijany czy na narkotykach-wariat tak sie zachowoje

    • 1 0

  • Szybcy i Wściekli ver. 3M (1)

    Jak zwykle winny jest zły zakręt;) Jak taki mistrz szybko i bezpiecznie pierdyknie w drzewo ..to oczywiście winne jest drzewo;) Jeszcze pół biedy jak tacy mistrzowie kierownicy sami się rozwalają ..gorzej jak robią krzywdę innym:(

    • 14 0

    • Chyba z M-3

      • 0 0

  • Jak jechałem tam 170 to mnie tak dociskało do asfaltu że nie było szansy (1)

    żeby mnie wyrzuciło i katapultowało. Trza umić jeździć,lewy pas to nie kółko różańcowe jak to mówio.

    • 4 8

    • I o czym tu mówimy.

      Jesteś tak tępy, że szkoda słów

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane