- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (338 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (262 opinie)
- 3 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (120 opinii)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (294 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (101 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (30 opinii)
Zakręty-katapulty na ważnym łączniku na południu Gdańska?
Zdaniem naszego czytelnika łącznik między Łuczniczą a Niepołomicką jest źle wyprofilowany.
Wyczekiwany przez mieszkańców południa Gdańska łącznik między ul. Łuczniczą a Niepołomicką to trasa, na której można trafić na "zakręty-katapulty". Czytelnicy alarmują, że droga jest źle wyprofilowana, a zimą lub podczas dużych opadów auta łatwo wypadną z zakrętu na pobocze.
Wszystko dlatego, że dzięki tej krótkiej trasie udało się rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżowały dzielnicę. Długość zatorów sięgała wówczas nawet 2,5 km.
I choć mieszkańcy cieszą się, że inwestycję wreszcie udało się oddać, niektórzy z nich mają wątpliwości co do tego, czy jej wykonanie zostało dobrze przemyślane.
- Czy po pierwszych przymrozkach i opadach śniegu samochody nie będą wypadać na pobocze? - zastanawia się pan Wojciech.
Jak wskazuje nasz rozmówca, zakręty na łączniku "wyprofilowane" są do zewnętrznej strony jezdni, co powoduje, że auta, wchodząc w zakręt, mocno przechylają się w kierunku pobocza.
- Z reguły zakręty mają spadek "do wewnątrz", tak by siła odśrodkowa pomagała pojazdowi zostać na drodze. W tym przypadku przy większych opadach deszczu albo "szklance" samochód wypadnie z takiego zakrętu jak z katapulty - uważa kierowca.
Rowy odprowadzą wodę, kierowcy powinni przestrzegać ograniczenia prędkości
Co na to drogowcy? Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przekazała, że łącznik został wykonany zgodnie z projektem.
Jak tłumaczy, by można było połączyć ulicę Łuczniczą z Niepołomicką, trzeba było dopasować fragment trasy do już istniejącego układu drogowego.
Nasza rozmówczyni przyznaje, że na trasie faktycznie jest "duży spadek", woda na drodze stać jednak nie powinna, ponieważ na poboczach trasy wybudowano specjalne rowy odprowadzające deszczówkę.
Zakręt-katapulta na Trasie WZ
Zakrętów nie można było także "wyprofilować" w drugą stronę w związku z ukształtowaniem terenu.
Przedstawicielka DRMG podkreśla także, że na drodze obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Stosowanie się do niego ograniczy więc ryzyko wypadnięcia z zakrętu.
Opinie wybrane
-
2022-10-05 15:05
Zakręty są zrobione w ten sposób jak zawsze z oszczędności (6)
Odprowadzenie jest zrobione tylko z jednej strony drogi i dlatego zawsze jest pochylona w tą samą stronę.
Żeby zakręt miał odpowiednie pochylenia także z drugiej strony powinno być odprowadzenie wody.- 111 19
-
2022-10-09 10:36
Drogi
Ten odcinek drogi jak i wiele innych, projektowała osoba niemająca wiedzy o podstawowych prawach fizyki. Gdzie tu bezpieczeństwo na drodze? Jeśli ukształtowanie terenu nie pozwalało go inaczej wyprofilować to trzeba było zmienić ukształtowanie, wykonać rów odprowadzający wody opadowe po wewnętrznej stronie zakrętu i wykonać przepust pod powierzchnią jezdni, a nie mówić że się nieda.
- 1 0
-
2022-10-05 17:48
No i bardzo dobrze, przejechać się da wiec po co przepłacać?
- 3 10
-
2022-10-05 17:27
wystarczy jechać przepisowo (2)
tam jest 30.
- 16 15
-
2022-10-06 08:38
Przy gołoledzi nawet 5kmh wyrzuci na pobocze. Pocieszajace jest tylko to, że nie będzie czołówki, bo z dołu nikt tam nie podjedzie w tych warunkach.
- 7 0
-
2022-10-05 17:43
inaczej mówiąc warto nie lekceważyć limitów prędkości tam i gdzie indziej
jeśli ktoś w mieście wypada z jezdni, należy go pozbawić prawa do prowadzenia samochodu co najmniej na 3 miesiące.
- 14 13
-
2022-10-05 16:26
gdzieś trzeba uciąć żeby starczyło na kozy...
- 22 5
-
2022-10-05 13:47
(24)
Drogi powinno się budować tak, żeby wybaczały nawet największe błędy. Stwierdzenie "przy 30km/h nie da rady wypaść" jest bzdurą, bo np. podczas oblodzenia da rady wypaść i ewentualne argumenty typu "to trzeba dostosować prędkość do panujących warunków" nie mają nic do rzeczy, bo kierowca jadący przepisowe 30km/h nie musi wiedzieć, że zaraz trafi na źle wyprofilowany zakręt.
- 303 147
-
2022-10-06 08:37
Chłopie, 30km/h to prawie jakbyś stał. (1)
Musiałaby być naprawdę szklanka, żeby przy takiej prędkości wypaść z drogi, albo trzeba być mistrzem. Podejrzewam, że mistrzowie to będą wypadać nie tylko z powodu złego wyprofilowania, ale też z powodu nachylenia terenu i zakrętów. No i dla mistrzów właśnie wybudowano te ładne rowo-schodki po boku.
PS. To nawet dobrze, że zakręty odsieją niektórych, przynajmniej nie będą wpadać w niekontrolowany sposób na Niepołomicką, gdyż stanowiliby zagrożenie.- 0 0
-
2022-10-08 01:02
Skoro to taka prędkość "jakbyś stał"
to kto będzie tego ograniczenia przestrzegać? Nieżyciowe podejście mają ci drogowcy, oj nieżyciowe.
- 1 0
-
2022-10-05 22:55
Z takim podejściem należy pamiętać, że
droga zaraz po wybaczeniu grzecznie kładzie kierowcę spać do rowu.
- 1 0
-
2022-10-05 22:46
Spokojnie.
Jeśli wypadnie to zatrzyma się na słupkach, które zablokują koła. W najgorszym wypadku będzie dachowanie. O wszystkim pomyśleli ;D.
- 0 1
-
2022-10-05 20:20
Jeśli nie zna drogi i ciężkie warunki drogowe to tym bardziej redukujesz prędkość a nie bo ulica mnie nie pozwoliła grzać ile fabryka dała.
- 3 0
-
2022-10-05 18:13
Tego typu rozwiązanie jak tam zastosowane jest oczywiście niezgodnie ze sztuką budowlaną i wytycznymi budowy dróg. W przypadku oblodzenia jezdni, a nawet zwykłych opadów deszczu dojdzie do tragedii nawet przy prędkości 30 km/h. Ten kto tak zaprojektował tę drogę uprawnienia budowlane zapewne uzyskał za przysłowiowego świniaka.
- 9 2
-
2022-10-05 14:56
Takim myśleniem
To nie wychodź z domu. Bo jak możesz przewidzieć idąc po malu że się przewrócisz, jak możesz przewidzieć że wchodzisz na przejście dla pieszych przy zielonym światełku potrąci ciebie auto itd
- 5 7
-
2022-10-05 13:57
Wiadomo (2)
Drogi powinny nie tylko wybaczać nawet największe błędy, ale i przytulić w potrzebie, pocieszyć i poczęstować gorącą herbatą.
- 90 52
-
2022-10-05 14:55
(1)
Oczywiście! Należy również zaufać drodze i wciskać gaz do dechy!
- 39 9
-
2022-10-06 07:53
czeakm az ktos na rowerze tam sie wypitol.... i wtedy szybko zrobia remont
- 6 3
-
2022-10-05 13:59
(3)
Jak ktoś wygrał prawo jazdy w czipsach, to sorka, ale nawet i lepsze drogi nie uratują osobnika gnającego bez wyobraźni. Przez ostatnie 10 lat poczyniono ogromny skok infrastruturalny, a mimo tego śmiertelność na naszych drogach jest prawie najwyższa w Europie.
- 23 30
-
2022-10-05 14:52
(2)
ale mówimy tu o dwóch aspektach. Jeden to kierowcy którzy przeginają a drugi to dziadowska droga na której musi stać takie ograniczenie żeby się ludzie nie pozabijali. Co ci po tym że jesteś rozważny jeśli ktoś na ciebie wpadnie i cię zabije? Ludzie niestety popełniają błędy i to nigdy nie minie. M.in. dlatego przepisy lotnicze dostosowuje się do ludzkiej ułomności po to by piloci mieli jak najmniej miejsca na błąd. Jak widać w przepisach drogowych to nie działa.
- 29 7
-
2022-10-05 16:01
(1)
Nareszcie głos rozsądku.
- 17 4
-
2022-10-05 16:51
Autor po prostu potrafi stosować analizę ryzyka, a nie gadać trzy po trzy.
- 7 4
-
2022-10-05 13:57
normalni kierowcy nigdy nie maja problemow z zakretami ani z drzewami przydroznymi (4)
- 28 30
-
2022-10-05 19:11
Normalni kierowcy (1)
przewidują niebezpieczne sytuacje. Tak jak autor spostrzeżenia. Ale normalny kierowca nie zapobiegnie oblodzeniu. A tam przy dobrym lodzie przy każdej prędkości samochód będzie się ślizgał.
- 12 2
-
2022-10-05 19:46
Jużeli zakręt z fotki by mieł pochylenie do środka,
to przy małych opadach powstanie duży staw.
- 7 1
-
2022-10-05 14:14
(1)
jesteś tego absolutnie pewien alfo i omego?
- 18 15
-
2022-10-05 14:49
on jest alfą i romeą
- 18 2
-
2022-10-05 13:57
Wybaczyc to trzeba najwyrazniej Tobie (4)
Za pisanie takich bzdur
- 46 35
-
2022-10-05 14:04
Nie masz racji. (3)
Przepisy mówią wyraźnie, że ograniczenie prędkości to nie wszystko. Trzeba dostosować prędkość także do warunków na drodze. Ale nie wszyscy o tym pamiętają. Tak samo jazda we mgle na drodze z ograniczeniem do 90 km/h może być wykroczeniem. Ale profil zakrętu jest kiepski, to fakt.
- 40 3
-
2022-10-05 14:48
masz rację, prędkość trzeba dostosować ale jest jedno ale i nie chodzi tu o przepisy (2)
jeśli coś robimy to róbmy to porządnie zamiast zasłaniać się ograniczeniem do 30 bo dojdzie do tego że jak będzie fuszerka to postawią znaki z ograniczeniem do 10 km/h. Pamiętam jak jeszcze był stary wiadukt na wysokości urzędu wojewódzkiego. Stan drogi przez lata się pogarszał, aż przestali ją remontować i postawili właśnie znak ograniczenia do 30 km/h. Wcześniej - 20 lat temu było 60.
- 22 7
-
2022-10-06 07:45
Bzdury (1)
Ograniczenie na starym wiadukcie związane było z brakiem bariery energochłonnej - między pojazdami, a potencjalnym spadnięciem na tory kolejowe była jedynie krucha poręcz - a nie "stanem drogi". Po zainstalowaniu bariery ograniczenie zostało usunięte. Komentarze wszystko przyjmą...
- 1 2
-
2022-10-06 10:58
bzdury to ty piszesz
20 lat temu bariera była ta sama i ograniczenia do 30 nie było.
- 1 0
-
2022-10-05 13:45
Ciężko wyjechać. (20)
Wszystko super, fajnie, że ta drogą powstała ale dlaczego na końcu Łuczniczej nie ma ronda bądź świateł? Żeby przeciąć ulice i jechać na wprost czasem trzeba naprawdę długo czekać gdyż Niepołomicka jest ruchliwa drogą. Czy jest szansa na światła w tamtym miejscu?
- 86 36
-
2022-10-08 01:06
Światła? Czemu nie, ale pod warunkiem że wraz z monitoringiem i sterowaniem przy pomocy SI (sztucznej inteligencji). Niech system automatycznie nauczy się optymalizować zmiany świateł i zmienia je w taki sposób, aby skrócić korki z zapewnieniem sprawiedliwego czasu oczekiwania na przejazd.
- 0 0
-
2022-10-07 08:17
Ślimak
mają Wam wybudować. Z domku do pracy prosto i to bardzo dobre ułatwienie.
- 0 0
-
2022-10-05 17:35
Proponuje przesiąśc sie na rower skoro chcesz przeciąć ulice i jechać nawprost
- 3 3
-
2022-10-05 17:23
więcej świateł
jeszcze proponuje światła na skrzyżowaniu z przebiśniegową... a i jeszcze może ze srebrną .. jeszcze jest jakaś ulica z której ciężko się włączyć w Niepołomicką?
- 5 1
-
2022-10-05 14:08
Dlaczego
ciężko? Przecież to po polskawemu!!!
- 4 1
-
2022-10-05 13:58
rondo musi byc to kwestia czasu (4)
- 6 9
-
2022-10-05 14:36
Rondo nic nie pomoże (3)
Korki będą nadal. Jest tyle aut i tyle mieszkań, ze takie uliczki po prostu nie dają rady obsłużyć takiej ilości aut. To infrastruktura dostosowana do zabudowy jednorodzinnej.
- 24 2
-
2022-10-06 11:08
nie chodzi o korki a o bezpieczeństwo
- 0 0
-
2022-10-05 19:12
(1)
Niepołomicka widnieje na planach przestrzennych już z lat 50. Więc to nawet nie pod domki jednorodzinne a przejazd dla gospodarza wozem z koniem
- 4 1
-
2022-10-06 11:07
skoro istnieje tak długo to znaczy że była wylotówką i w sumie nadal nią jest, a takie drogi powinny mieć odpowiedni przepust. Tyle że kiedyś powstanie nowa Niepołomicka i tylko dlatego tej nie rozbudowują.
- 0 0
-
2022-10-05 13:50
Nie!!! Nigdy!!! (9)
Już wystarczy że korkujecie swoimi autami przebiśniegową i Starogardzką na zjeździe na trakt, trzeba było myśleć przy kupowaniu mieszkania nad możliwością wyjazdu z terenów, a nie się teraz jeszcze światełek zachciało, całą Niepołomicką zakorkujecie swoimi zachciankami
- 18 34
-
2022-10-05 14:54
(6)
jak z niej nie korzystasz to po co się udzielasz? Ludzie kupowali tam mieszkania świadomie bo wiedzieli że infrastruktura drogowa ulegnie poprawie. Natomiast nie tego tyczyła się ta wypowiedź a wprowadzenia świateł i upłynnienia ruchu.
- 7 7
-
2022-10-06 06:32
Nie podoba sie to wracac do siebie (1)
Sloje. Tansze miejsznia to gorszy standard. Trzeba bylo sie z tym liczyć. Nie ma mowy żeby teraz rozbudowywać sloikowo z pieniędzy podatników.
- 1 3
-
2022-10-06 11:06
standard mieszkań a nie infrastruktury słoju
ja tu mieszkam od pokoleń w przeciwieństwie do ciebie więc dla mnie to ty jesteś słoikiem
- 0 0
-
2022-10-05 15:34
Mieszkam właśnie na Niepołomickiej (3)
Niedaleko tego skrzyżowania, w miejscu gdzie jeszcze korki się nie pojawiają co jest rzadkością na Niepołomickiej. I nie chcę świateł, które miałyby tam powstać i zakorkować pozostałą część tej ulicy. Wyspy spowalniające, przejścia dla pieszych powinny być wystarczające. Chcecie zakorkować wszystko jak na Ujeścisku
- 9 7
-
2022-10-06 11:03
nic się nie zakorkuje, wystarczy odpowiednio ustawić te światła
dla Niepołomickiej zielone, przykładowo bo nie chodzi tu o liczby, 5 razy dłużej niż dla Łuczniczej i Pastelowej. Dlatego że Niepołomicka jest bardziej obciążona. Zwiększy to bezpieczeństwo, ale na ruch w ogóle nie wpłynie. Idealne natomiast byłoby tam rondo, ale to są koszta.
- 0 0
-
2022-10-05 16:52
(1)
Ale tam są już znacznie większe morski niż na Ujescisku. Ta droga to porażka. Patologia gdańskiej myśli zabudowania przestrzennego.
- 3 4
-
2022-10-05 19:24
Bardziej morski?
Raczej nie. Bardziej morski jest np. Nowy Port.
- 1 1
-
2022-10-05 14:21
(1)
No pewnie, bo Niepołomicka to przecież twoja prywatna własność, prawda? No jak ktoś śmie się włączać tam do ruchu! Skąd się biorą takie typy...
- 23 13
-
2022-10-05 15:37
Oczywiście, że nie
Ale wy z tych terenów, które chcą stamtąd wyjechać właśnie się tak zachowujecie jakby to był wasz prywatny teren. Dać Wam palec z wyjazdem, to teraz jeszcze światła. Jeszcze rondo to rozumiem, ale światła nie
- 9 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.