• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zalewane ulice Obłuża zmorą mieszkańców


Po większych opadach wybija studzienki na zjeździe z ul. Kwiatkowskiego na ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, a ścieki zalewają ulicę oraz przyległe tereny - alarmują mieszkańcy. - To nie przez nas, ale będziemy starali się wspólnie z pracownikami ZDiZ sytuacji jak najszybciej zaradzić - odpowiadają przedstawiciele Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Gdyni.



Jak oceniasz stan kanalizacji deszczowej w mieście?

Zobacz wyniki (500)
O sprawie poinformowali nas mieszkańcy jednego z okolicznych budynków. Z ich relacji wynika, że problem powraca po większych opadach i powinien być doskonale znany służbom odpowiedzialnym za stan kanalizacji sanitarnej w mieście.

- Nasze zgłoszenia mejlowe w 2015 roku zostały zignorowane. Były kolejne burze, które doprowadzały do ponownych podtopień ściekami skrzyżowania na Unruga. Mimo zgłoszeń - tym razem telefonicznych - w dalszym ciągu PEWiK nic nie robił. Przez ten czas zjazd na ulicę Unruga został zniszczony, a odór ścieków unosił się nad centrum Obłuża. W 2015 roku wybijała jedna studzienka, dzisiaj już trzy - relacjonują mieszkańcy jednego z budynków, pokazujący zdjęcia dokumentujące podtopienia po jednej z lipcowych ulew.
PEWiK: stan sieci sanitarnej jest dobry

Sytuacją postanowiliśmy jeszcze raz zainteresować pracowników PEWiK-u. Usłyszeliśmy, że zarówno zgłoszenie sprzed roku, jak i ostatnie, nie pozostało bez reakcji. W obydwu przypadkach na miejscu pojawili się odpowiedzialni za stan kanalizacji sanitarnej, badając okoliczności wylewania wody na ulice.

Jak wyjaśniają przedstawiciele firmy, stwierdzono, że kanalizacja sanitarna oraz studnie rewizyjne są w tym miejscu w odpowiednim stanie technicznym, więc winnych trzeba szukać gdzie indziej.

Skąd zatem woda zalewająca ul. Unruga i okoliczne tereny?

- Bezpośrednią przyczyną zdarzenia jest wprowadzanie i przedostawanie się wód opadowych z ulic i placów utwardzonych do kanalizacji sanitarnej, co jest ustawowo zabronione. Niewydolna, w przypadku takich gwałtownych i obfitych opadów, kanalizacja deszczowa eksploatowana przez Zarząd Dróg i Zieleni, praktycznie zawsze może doprowadzać do przedostawania się wody opadowej do kanalizacji sanitarnej. To w efekcie może skutkować wylewami mieszaniny ścieków i wód opadowych poprzez studzienki - wyjaśnia Anna Szpajer z Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Gdyni.
Jak dodaje, przedostawanie się wody deszczowej do urządzeń kanalizacyjnych to częsta sytuacja.

Czytaj też: Przebudowa płk. Dąbka odkorkuje Obłuże

- Przeprowadzone przez nas szacunki udziału wód deszczowych w urządzeniach kanalizacyjnych w czasie takich opadów pokazują, że udział ten osiąga nawet powyżej 90 procent przepływu w naszej kanalizacji - zaznacza Szpajer.
Będzie współpraca z ZDiZ

Oprócz analizy przyczyn i statystyk, padają też deklaracje rozwiązań kłopotów mieszkańców. Na razie nie wiadomo, kiedy rozpoczną się konkretne działania, bo wymuszają one współpracę z Zarządem Dróg i Zieleni w Gdyni, który zajmuje się kanalizacją deszczową.

- Zadeklarowaliśmy w najbliższym czasie współpracę z ZDiZ w zakresie kompleksowej kontroli i sprawdzenia stanu sieci na omawianym terenie i w granicach zlewni wód opadowych. Prowadzić będziemy także dalsze rozpoznania w tym rejonie miasta pod kątem niedozwolonych podłączeń kanalizacji deszczowej do sanitarnej - zapewnia Anna Szpajer.

Opinie (104) 4 zablokowane

  • Masakra z tym zalewaniem przy byle deszczu. Niech w końcu coś z tym zrobią (9)

    Ale pewnie jak to często u Szczurka "się nie da"

    • 66 12

    • Szczurek Ci odpowie, że to na północy Gdyni a tam całą infrastruktrę ma robić gmina Kosakowo:). (3)

      • 22 3

      • Kanalizacji nie widać (2)

        Ale szkoła filmowa, kolejka na kamienną górę i lotnisko widać. No dobra lotniska nie widać

        • 17 2

        • To sobie wykop dziurę i tam sr*j!!! (1)

          czlowieku daj żyć innym co nas obchodzi twoja kanalizacja

          • 1 20

          • Gamoń

            Jemioł!!! I to konkretny! Wysiedlić go pod Sanok!!! Słoiku wracaj do siebie do swojej dziury!!

            • 3 1

    • nie da się

      słuchać waszego wiecznego malkontenctwa. Co ca kraj :(

      • 7 14

    • (1)

      to niech Horała wbije łopatę i naprawi

      • 5 7

      • A ty co Horala sobie gębę wycierasz

        troche kultury cepie

        • 6 5

    • Jak widać, troll internetowy może wszsytko i każdy artykuł skomentuje z tym samym przesłaniem.

      • 1 2

    • To przyjedź do Gdańska i zobaczysz co to znaczy nie da się. We Wrzeszczu ludzie w ciągu 15 lat dwa razy stracili całe majątki a miasto umywa ręce I udaję że nic się nie stało. W gdyni Zalalo ulice którą jeżdżą auta wiec nic takiego sie nie stało.. no ale jako mieszkaniec Gdańska wiem,że tutaj wiele się nie da

      • 2 1

  • Oooo tak! (10)

    Wreszcie sie media tym zainteresowali! Dzielnica super ale nik sie nio nie interesuje! Szlag mnie trafia! Porzadni ludzie, w niedziele u kobiet po kostiumach i garsonkach widac ze byla kto tu nie mieszka! Przychodnia super a parafia to powinna byc wzorem dla samego Watykanu! Swoje wlasnosciowe mieszkanie juz zem im przepisała! Cała reszta gdyni powinna brac przyklad!

    • 33 22

    • buahahahahah

      :D

      • 5 1

    • Przestan marudzić kobieto (8)

      kup sobie kajak łódkę i wszędzie doplyniesz! Myśl czasem

      • 4 7

      • (7)

        Słucha no młoda Panno! Nie czepiaj sie starszej kobiety bo nic o zyciu nie wiesz! Mleko masz pod nosem zapewne i sie madrzysz. Nie mieszkam w Wenecji zeby kupowac kajak zeby na msze sie dostac!

        • 3 4

        • Proponuje furmankę sobie kupic i woźnicę wynająć !kosciol nie zając nie ucieknie

          • 3 8

        • Znam Kasię,mogła by być Twoją matką.A tak poza tym opisujesz siebie jak byś 2 wojny światowe przeżyła.

          • 3 2

        • P Małgorzato (4)

          mam juz 69 lat na karku,urodziłam ośmioro dzieci mam pięcioro w wnuków i trójkę prawnuków wiec sobie wypraszam takie głupie teksty ze mam mleko pod nosem! Ty babo nie spłaciłaś za mleko swojej matce lafiryndo! Gdy ha siedziałam na barykadach w zomo rzucałam kamieniami to co ty robiłaś???? no co pudernico?

          • 5 3

          • (1)

            Rzucała gazem w tych na barykadach...

            • 4 1

            • dzielnieście stali, raze rzucali...w barykadę

              • 0 0

          • Lafiryndo, pudernico ? ! Kasiu idź się leczyć ! (1)

            • 1 6

            • Ty pudernico

              nie masz nawet odwagi sie podpisać bujaj sie do kościoła i tam wylewaj swoje żale

              • 0 2

  • za te lotniska, muzea i inne gupoty obecnie nam panujacej (7)

    zrobiłoby się kanalizę ze hej, a tak popada i w Redłowie mamy w piwnicach amazonkę :)

    • 49 6

    • Proponuje zakup pompy

      i przestan marudzić gryzoń wie w co inwestować

      • 3 14

    • Proponuje za domem wykopać dziurę i tam sr*c (5)

      odczep sie od p szczurka

      • 1 14

      • jak tam etacik w wydziale propagandy um ? (1)

        ile za komentarz?

        • 8 1

        • Duzo nie interesuj sie

          • 1 4

      • Nie każdy robi kaka do dziury jak ty Kasiu. (2)

        • 5 0

        • Czy ja napisałam ze robię kake do dziury! (1)

          naucz sie czytać ze zrozumieniem gimbusie

          • 1 3

          • grzeczniej tępa flanelo...

            • 2 1

  • Przecież w gdyni nic nie zalewa. (2)

    Po ostatniej powodzi wszystkie media udawały, że u nas nic się nie stało.

    • 55 5

    • kilkaset zalanych piwnic, zerwany most, schody,obsunięty nasyp to przecież nic. (1)

      • 13 0

      • Zamiast marudzić bujaj sie po szwagra dalej do roboty

        • 3 7

  • to na północy Gdyni. Szczurek udaje, że nas nie ma, że pólnocne dzielnice nie istnieją. (8)

    kiedy zakończy się wieczny remont estakady? kiedy PKM na północ? Kiedy poszerzenie estakady? Stań z nami choć raz w korku o wielki cesarzu.

    • 98 4

    • No i jeszcze kiedy tunel w Chyloni? (3)

      • 23 0

      • o tym zapomnij. nie da się:). (1)

        • 18 1

        • ruski trol założył więcej kont, zabawa trwa

          • 0 3

      • w Chyloni to pewnie powinna Rumia robić

        bo to już też nie należy do Gdyni podobnie jak Obłuże

        • 7 3

    • jak zrobi się blokadę Openera

      • 18 0

    • Jak długo mamy czekać na tunel do Szwecji ???

      do chu.....a pana rece opadają

      • 4 11

    • Kiedy poszerzenie estakady? Niezły odlot masz chłopie. Podaj koszta i technologię. (1)

      Do 40 letniej estakady chcesz dobudowywać kolejne pasy? Zastanów się co piszesz.

      • 2 2

      • Nie chodzi o samą estakadę a o zjazd z niej w stronę Górnego Pogórza. Wszystko się blokuje bo powstają nowe osiedla na północnej granicy miasta. A infrastruktura drogowa jak sam powiedziałeś ma z 40 lat. Niestety problem w tym, że nasi cudowni włodarze mieszkają na płd miasta więc tą część mają w nosie. Wybudowali debilną estakadę rowerową, która jest kompletnie nie przemyślana bo dubluje przejazd zamiast puścić ten most na morską. Wtedy przynajmniej łatwiej byłoby dostać się do skm-ki rowerem i to może też by odciążyło północ. Niestety myślenie jest wyłączone jeżeli chodzi o ta część miasta.
        Poza tym pomysł z blokadą np w Open Air-a nie byłby głupim pomysłem w innym wypadku poczekamy kolejne 25 lat aby ktoś coś zrobił.

        • 1 0

  • Bezradność urzędników. (3)

    zdięcia jasno pokazują że jest duży problem ,ale urzędasy co siedzą za biurkami nie widzą problemu tak to już jest...., a ja dodam tylko że w lesie zlokalizowanym na obłużu lesnym w czasie ulew woda zrobiła sobie koryto i już nie długo to będzie płynąć tam rzeczka w czasie opadów a wszystko spływa z pogórza górnego ale co tam problemu nie ma tak samo jak watacha dzików która hasa sobie chodnikami po osiedlu...do czas u jak się nie stanie krzywda jakiemuś dziecku.

    • 40 1

    • Nie przesadzaj !!! (2)

      zamiast marudzić skocz po sąsiada i wczynie społecznym przepchaj studzienki!pokaz innym ze jestes twardy

      • 4 9

      • (1)

        Twardy to ja jestem ale w łóżku, kasiu, jak chcesz to ci pokaże (:

        • 4 0

        • Synek ja juz mam 69 lat

          wiec troche kultury

          • 0 5

  • (5)

    Koło szkoły specjalnej u góry to samo ciągle zalana cała ulica i studzienki zapchane

    • 24 0

    • (4)

      Wzgórze Św.Maksymiliana też codziennie zalewa,wylewajom wodę z klimatyzatora i nie mogę potem z pieskiem wychodzić na dwór ,bo jak wejdzie w kałuże to brudzi łapki a potem zostawia nieodwracalne plamy na kafelkach w postaci błota.

      • 0 1

      • Proponuje zakup mopa (3)

        albo chodzić z pieskiem do myjni

        • 0 3

        • Kasia czy aby nie masz podwójnego nazwiska na litery G-S ? (2)

          • 3 0

          • (1)

            mam na G-W

            • 1 2

            • zapewne masz Beata H

              cały dzień siedzi i wychwala męża pod niebiosa

              • 0 1

  • Dzisiaj wieczorem znowu zaleje (2)

    • 17 3

    • (1)

      Super bardzo sie cieszę z tego powodu

      • 0 4

      • Ciebie też zaleje Kasiu.

        • 2 1

  • Kto to pisał? (1)

    Chodzi o kanalizację sanitarną (ściekową) czy burzową? Zalewa ulice wodą deszczową czy ściekami? Chyba autor gdzieś pobłądził, potem nie wiedział co cytować.

    • 4 23

    • Woda z niewydolnej instalacji burzowej przelewa się do instalacji sanitarnej, która nie jest w stanie przyjąć tej wody i w efekcie na Obłużu jest miejsce gdzie g... ulicą płynie

      • 3 0

  • (4)

    Ul. Kwiatkowskiego powinna zostać jak najszybciej wyremontowana!

    • 26 1

    • Taa jasne zadzieram kece i juz lecę

      wybij sobie z głowy remont ulicy.p szczurek ma ważniejsze inwestycje

      • 3 6

    • prosciej wyeksmitowac stamtad ludzi lub niech sie przeprowadza to woda nie bedzie problemem.

      nalezy zbudowac osiedla kontenerowe za miastami i tam powinni ludzie zamieszkiwac a w miescie wtedy nawet jakby zalalo to nic sie nie stanie . Taka mam koncepcje !. logiczne .

      • 1 4

    • chyba zaorana

      • 0 2

    • Juz :-)

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.