• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamieszanie na PKM wokół nowego rozkładu kolei

Maciej Naskręt
8 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Pasażerowie korzystający z pociągów na linii PKM od niedzieli będą musieli zachować czujność. Pasażerowie korzystający z pociągów na linii PKM od niedzieli będą musieli zachować czujność.

W niedzielę 9 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład na kolei. Niemiła niespodzianka czeka pasażerów korzystający z pociągów PKM. Po pierwsze nie znajdą pełnego rozkładu jazdy na stronach SKM. Po drugie - niektóre kursy mogą być droższe niż dotąd.



Jak oceniasz plan większej konkurencji na linii PKM?

Choć zmiana rozkładu jazdy dotyczy pociągów w całej Polsce, przyjrzyjmy się zmianom, które dotyczyć będą pasażerów korzystających z pociągów poruszających się po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nowością jest to, że niektóre połączenia (trzy z jedenastu dziennie tzw. obiegów) będą obsługiwane przez pociągi PolRegio. Do tej pory wszystkie kursy obsługiwała PKP Szybka Kolej Miejska.

Pisaliśmy o tym w artykule Przewozy Regionalne na trasie PKM

Wicemarszałek województwa pomorskiego, Ryszard Świlski zapewniał, że nie będzie się to wiązało z problemami dla pasażerów. Taryfa i ceny biletów miały się nie zmienić.

Mimo to problemy są.

Mniej kursów w internetowych rozkładach jazdy



Pierwszy wynika z tego, że SKM Trójmiasto wykreśliła z publikowanego na swojej stronie rozkładu jazdy te połączenia, które przejęło PolRegio.

Owszem, spółka miała do tego prawo, bo nie musi "reklamować" pociągów obsługiwanych przez jej konkurencję. Jednak nieświadomy niczego pasażer, który w niedzielę sprawdzi rozkład połączeń między Trójmiastem i Kaszubami odniesie wrażenie, że połączeń jest mniej niż jeszcze dzień wcześniej.

Sytuacja może przyczynić się do dezinformacji i doprowadzić nawet do przesiadki pasażerów do autobusów podmiejskich.

Różnice cenowe w sprzedaży biletów w serwisie Koleo. Różnice cenowe w sprzedaży biletów w serwisie Koleo.

Taryfa Polregio obniżona, ale nie w internecie. A kas nie ma



Zgodnie z umową z samorządem, który zarządza połączeniami na Pomorzu, a więc także na trasie PKM, PolRegio miał obniżyć swoją taryfę przed 9 grudnia. I teoretycznie to zrobił w stosunku do biletów papierowych. Ale już nie w sprzedaży elektronicznej.

Efekt? Kupując bilet on-line, za podróż z Żukowa do Gdańska SKM-ką zapłacimy 6,5 zł. Gdy połączenie obsługuje PolRegio - już 7,7 zł.

Kiedy można spodziewać się korekty tego błędu na stronach PolRegio i firm pośredniczących w sprzedaży biletów on-line?

- Pracujemy nad tym, proszę udać się do kas biletowych na przystankach - usłyszeliśmy w piątek na infolinii Polregio.
Szkopuł w tym, że nie każda stacja jest wyposażona w zwykłą kasę biletową.

Dlaczego SKM-ka wycofała z rozkładu połączenia PolRegio od nowego rozkładu?

- Za publikacje rozkładu jazdy odpowiada zarządca linii. Na tzw. liniach PKM są to spółki PKM i PKP PLK. Przewoźnicy podają rozkłady jazdy tylko swoich pociągów. Na odcinku Wejherowo - Lębork, gdzie też jeżdżą pociągi Polregio my publikujemy swoje pociągi, a PolRegio swoje. - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM w Trójmieście.
Szczegółowy rozkład jazdy pociągów na linii PKM. Szczegółowy rozkład jazdy pociągów na linii PKM.

Samorząd: robimy wszystko, by zaradzić problemom



Konkurencja na torach miała poprawić sytuację pasażerów. Jak widać, przynajmniej na wstępie, wywołała spore zamieszanie. O wyjaśnienia sprawy poprosiliśmy władze województwa pomorskiego.

- Trudno wytłumaczyć działania SKM. Jest mi przykro. Z naszej strony będziemy możliwie maksymalnie uzupełniać informację pasażerską tak, by pasażerowie mogli zaznajomić się z pełną ofertą połączeń kolejowych finansowanych z naszego budżetu - mówi Ryszard Świlski.
W kwestii wyższych cen biletów w PolRegio władze województwa pomorskiego już interweniowały u przewoźnika.

Miejsca

Opinie (267) 9 zablokowanych

  • Dowód na dziecinne rozumienie konkurencji (5)

    Drogie SKM!
    Publikowanie rozkładu jazdy innego przewoźnika nie wpływa na zmniejszenie liczby pasażerów przez Was. Są liczne dowody w literaturze przedmiotu, że jest wręcz przeciwnie.
    Pasażerowi jest naprawdę obojętne, czy przewoźnikiem jest SKM, polRegio, PKP czy Deutsche Bahn. Naprawdę. Ceny biletów, jakość składów i miejsce zatrzymywania się są identyczne w każdym przypadku. Identyczne.

    Coś co rzeczywiście przyprawia Wam pasażerów to c z ę s t o t l i w o ś ć kursowania. Obsługującym może być ktokolwiek.

    Wasze rozumowanie przypomina analogię do myślenia: w katalogu wycieczki do ciepłych krajów nie drukujemy zdjęć palm, zabytków i podwodnych raf koralowych, bo klienci to zobaczą o już nie będą chcieli przyjechać... Po co, skoro już widzieli?

    Podsumowując, więcej pociągów w rozkładzie ma realny wpływ na liczbę przewozów.

    • 42 5

    • Rada (1)

      Arriva w KP to rozumie, nie tepi konkurencji tylko stara sie z nia wspolpracowac. Wiadomo ze kurs z Grudziadza do laskowic bedzie atrakcyjniejszy, jesli bedzie przesiadja w laskowicach do Poznania czy Gdyni. SKM jak dziecko. Ta firma, nieumiejaca wykorzystac wlasnego potencjalu, nastawiona na branie dotacji, z betonowym nastawieniem do pasazera i betonowymi procedurami jest archaizmem. Pierwsze co marszalkowie powinni zrobic to zakonczyc temat wspolpracy z skm. Przynajmniej w zakresie linii do niej nienalezacych. A potem zastanowic sie czy lepiej utworzyc wlasna spolke czy powierzyc prywatnemu przewoznikowi czy podzielic tort. Bo uzaleznienie sie od polregio to kopia sytuacji z skm.

      • 7 1

      • " to zakonczyc temat wspolpracy z skm."

        Jakoś zaniechano "Drogę Czerwoną" i rezerwa przy torach powoli znika podbierana przez deweloperów. A to była jedyna szansa na budowę drogi lub rozbudowę linii kolejowej, np. konkurencyjnej dla SKM.

        Zaniechać i...???
        Stanąć przed rozwścieczonym tłumem gdynian dojeżdżających do pracy do Gdańska? Moze wtedy Szczurek dowiedziałby się, skąd ma budżet w 50% składający sie z PIT?

        • 2 1

    • Struk odejdź od komputera

      • 3 4

    • (1)

      Dowód na brak umiejętności czytania ze zrozumieniem. Za rozkłady odpowiada zarządca linii czyli PKM i pkp plk. a czyje jest PKM? Jakoś nie widziałem by Polregio publikowało rozkłady Intercity czy SKM...

      • 1 2

      • bo tak samo głupie...

        • 1 1

  • ... (2)

    Od roku jeżdżę samochodem do pracy i to był bardzo dobry pomysł, aby się z PKMki przesiąść na własne 4 kółka. Jest szybciej, wygodniej i bez nerwów, a cenowo wychodzi co prawda drożej, ale... I tak nie wrócę do PKMki. Zagłosujcie portfelami, jak chcecie poprawę. Jeżeli pociągi będą jeździć puste to samorząd będzie musiał zwrócić dofinansowanie z Unii Europejskiej, a to sytuacja w której poleca głowy i rozkład zmieni się na lepsze, bo nic bardziej kierowników z partii nie boli niż odspawanie od stołka. Swoją drogą fajnie byłoby zobaczyć marszałka województwa w pośredniaku

    • 29 6

    • Na złość mamusi nie założę czapeczki (1)

      I odmrożę sobie uszka

      Taka logika myślenia....

      • 5 7

      • Struk, nie nawalaj komentarzy

        • 4 0

  • O rany, wiochą trąci.

    płacic każdy ma dużo a otrzymuje byle co.
    Co za wiocha. Straszne.

    Trzeba było powiedzieć że mamy eopkę kamienia łupanego, silniejszy może więcej i że trzeba uzbroić się w karabin.

    • 12 0

  • Wszystko dla Gdańska prosze nie marudzić tylko głosować na Budynia

    I tyle w tym temacie

    • 22 6

  • Odkąd zaczęły się cyrki z rezerwacjami i płatnym przewozem rowerow (1)

    przestałem korzystać z pkm. Stwierdziłem, że szkoda moich nerwów.
    I z tego co tu czytam widzę, że szybko nie wrócę.
    niedługo korzystanie z pkm będzie bardziej skomplikowane niż przepisy podatkowe.

    • 39 0

    • zdziwią się jak w pr zapalania 7 zł za rower

      • 0 1

  • Cyrk

    Cała komunikacja w Gdańsku to tragedia. Codziennie awarie tramwajów, skm codziennie opóźnienia itd. Wybrałem auto i nie narzekam

    • 24 4

  • Miało być lepiej

    a wyszło jak zwykle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 18 1

  • Urzednik to stan umysłu

    • 26 0

  • Kolejowo marszalkowski beton

    • 22 0

  • Nie wiem co powiedzieć bo nie korzystam (5)

    Za duży plebs tym jeździ. Smród, za tłoczno, za niebezpiecznie. No i nie po drodze. Dla mnie to mogą nawet zlikwidować.

    • 4 32

    • Siebie zlikwiduj prosze (1)

      • 7 3

      • Prawda w oczy kole

        Nikt przecież wam nie zabrania wdychania wdychania własnego i cudzego odoru czy innych oparów. Jak dla mnie to korzystaj ie.

        • 3 3

    • (1)

      Najgorsze jest to że ja też nie korzystam,ale w jakiejś tam formie za to płacę (dotacje). Dlaczego samo się nie finansuje?

      • 4 3

      • najgorsze to dopiero jest to

        że nie korzystam z tego waszego pseudopaństwa, a na każdym kroku muszę słono za nie płacić. Szwajcarom utrzymanie Szwajcarii wychodzi taniej, a poziomy nieporównywalne

        • 1 1

    • .

      z tym, że tłoczno akurat się zgodzę

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane