• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwierają nitkę wiaduktu Biskupia Górka, zamykają most nad kanałem

Michał Brancewicz
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W nocy z wtorku na środę zostanie zamknięty most w ciągu ul. Zaroślak, co spowoduje duże zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. W nocy z wtorku na środę zostanie zamknięty most w ciągu ul. Zaroślak, co spowoduje duże zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

We wtorek w południe udostępniona zostanie kierowcom pierwsza nitka wiaduktu Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. Nieco wcześniej, bo w nocy z poniedziałku na wtorek zamknięty zostanie most nad kanałem Raduni zobacz na mapie Gdańska. Autobusy linii 108 w ogóle nie będą dojeżdżały do centrum Gdańska, a linia 118 pojedzie zmienioną trasą przez al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska.



We wtorek w południe otwarta zostanie pierwsza nitka nowego wiaduktu Biskupia Górka, choć jeszcze kilka dni temu urzędnicy zapowiadali, że stanie się to dopiero jesienią.

Nie zmieni się jednak obowiązująca na Trakcie św. Wojciecha organizacja ruchu. Na odcinku od stacji paliw do wysokości ul. Toruńskiej obowiązywać będzie ruch o przekroju 2+1.

W późniejszym terminie auta znikną z wysłużonego wiaduktu, po którym poruszały się przez ostatnie 60 lat, obiekt zostanie zdemontowany, a w jego miejscu powstanie drugi wiadukt.

W ramach inwestycji powstanie też nowe połączenie Traktu św. Wojciecha z ul. Zaroślak. Konstrukcja nowego mostu nad kanałem Raduni jest już od dawna gotowa, ale musi zostać włączona w powstający układ drogowy.

Z tego powodu w nocy z poniedziałku na wtorek zamknięta zostanie istniejąca przeprawa przez kanał Raduni, a to spowoduje szereg zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Linia autobusowa 108 przestanie docierać do centrum Gdańska, natomiast linia 118 zacznie kursować przez al. Armii Krajowej.

Zmiany tras linii 108, 118 i N4. Zmiany tras linii 108, 118 i N4.
Zmiany czekają także kierowców chcących dojechać na ul. Zaroślak. Dotarcie tam będzie możliwe od strony ul. Stoczniowców i Brzegi oraz od strony ul. Biskupiej i Na Stoku.

Budowa drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka ma się zakończyć w październiku 2020 roku. Głównym wykonawcą prac jest spółka Budimex. Koszt inwestycji to prawie 147 mln zł, z czego 114 mln zł pochodzi z dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Opinie (105) ponad 10 zablokowanych

  • Brawo Gdańsk. (1)

    Mam nadzieję, że jednak kiedyś na tym wiadukcie albo zakończy się podróż samochodziarzy i zaparkują tuż za wiaduktem w megaparkingu a dalej na autonogach, albo tez droga ta następnie wpadnie w tunel i wyleci gdzieś hen za zieleniakiem.

    • 10 8

    • Można usunąć ruch samochody z części Okopowej

      Nie trzeba tak komplikować sprawę. Wystarczy wywalić tramwaj z 3 maja i przekierować ruch w kierunku Wrzeszcza na ulicę 3 maja. W następnym kroku likwidujemy Wały Jagiellońskie i Okopową wpierw od Huciska do Węzła UE. Pozostaje tam tylko tramwaj. Tworzymy nowy plac zebrań w środku miasta.

      Ruch z Oruni w kierunku Wrzeszcza wyjeżdża z nowego tunelu pod Podwalami Przedmiejskimi i w łuku jest prowadzony do Podwali Przedmiejskich, gdzie łączy się przed mostem z ruchem z kierunku zachodnim.

      Ruch z Oruni w kierunku Elbląga prowadzony jest po lewej stronie od nowego tunelu i łączy się z Podwalami Przedmiejskimi w kierunku Elbląga. Czyli zamieniamy dzisiejsze położenie Okopowej na wysokości komendy policji.

      Ruch na Podwalach Przedmiejskich z Elbląga w kierunku Oruni jest prowadzony w miejsce dzisiejszej estakady i przystanku tramwajowego Okopowa i na wysokości dzisiejszego tunelu Okopowa pod Podwalami Przedmiejskimi jest przeprowadzany na drugą stronę w kierunku Traktu św. Wojciecha.

      Tramwaj z przystanku Śródmieście SKM prowadzony jest dalej prosto w kierunku Stogów. Za skrzyżowaniem Okopowa tramwaj wjeżdża do tunelu. Na wysokości ulicy Zbytki tramwaj już całkowicie znika w tunelu. Między Zbytki a Kotwiczników powstaje podziemna pętla tramwajowa, która umożliwia zmianę kierunków tramwajów w tunelu. Tramwaje ze Stogów i Chełma jadą pod ulicą Wojciecha Bogusławskiego dalej prosto pod ziemią w kierunku Forum i zakręcają w kierunku podziemnego przystanku Brama Wyżynna. Za przystankiem Brama Wyżynna a przed Huciskiem tramwaje wyjeżdżają z tunelu.
      Środek miasta zyskuje wielki plac w samym centrum na różne imprezy. Można poszerzyć park. Znika tunel dla pieszych przy Bramie Wyżynnej. Można zastanowić się, czy tramwaj przy Bramie Wyżynnej może mieć dwa tory w każdym kierunku, tak aby można było zwiększyć takt i długość tramwajów.

      Koszt przebudowy nie do wyliczenia a projekt byłby do wykonania może przez 15 do 20 lat.

      • 3 4

  • Proponuję zadbać o dobre oznakowanie. (2)

    Bo to co się działo na Trakcie to dantejskie sceny, dwa pasy popołudniu w stronę Pruszcza, a tumany jeżdżą pod prąd. Dobre miejsce skądinąd na zgłuche.

    • 31 2

    • teraz bedzie lepiej, będzie na stałe po jednym pasie w obu kierunkach (1)

      • 2 1

      • Bedzie jeszcze drugi wiadukt

        • 5 0

  • Badziewie które nic nie daje kierowca,szpetny,ohydny wygląd tylko kaska lapowkarze z po i budimexu się zgadza

    • 3 14

  • Zacne białe łuki

    spartoliły pejzaż miejski jak ta lala. To nie hejt. Wiadukt był/jest potrzebny. Jakiś Janusz projektant i Grażyna akceptująca postawili to to to to.... ni ładu ni składu.

    • 21 5

  • brawo Gdański!

    a rząd niech się uczy, bo jak na razie przez 4 lata, żadnej inwestycji nie przeprowadzili. Z kolejnych odcinków dróg schodzą wykonawcy, S3, S5..

    • 22 4

  • Wreszcie

    Ktoś z ztmu umie narysować przebieg tras autobusów na tle planu miasta. Na przystankach i w sieci powinien być schemat wszystkich lini na tle mapy Gdańska. Tak jest w Warszawie. Jest to bardzo wygodne , tylko to wymaga pomyślenia. I inicjatywy pracownika ztm, wygodniej nic nie robić

    • 7 5

  • budują jak za gierka...milion lat (1)

    nawet gdynia ma bekę

    • 5 24

    • W Gdyni farbą malują szybciej.

      • 8 0

  • Dobrze wiedzieć

    Jak trzeba to trzeba

    • 59 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane