• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamknęli objazd korków. Dla wojewody i prokuratora?

Maciej Naskręt
9 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku. Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku.

Na ul. Marii Ludwiki zobacz na mapie Gdańskaul. Królowej Jadwigi zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku stanęły blokady, które utrudniły przejazd mieszkańcom Ujeściska do ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańska. Ulica stanowiła skrót, ale nie spodobało się to m.in. mieszkającym tam znanemu prokuratorowi i byłemu wojewodzie pomorskiemu Tomaszowi Sowińskiemu, którzy czuli się zagrożeni z powodu samochodów.



Kto ma rację w sprawie zamknięcia ul. Marii Ludwiki?

Kierowcy-mieszkańcy: nikt nie pytał nas o zdanie

Zmiany oczywiście wywołały głosy niezadowolenia ze strony kierowców-mieszkańców z okolicznych budynków wielorodzinnych.

- Zablokowanie tych ulic spowodowało, że ul. Wawelska i ul. Małomiejska od momentu zakończenia tegorocznych ferii wygląda w godzinach szczytu jak parking. Wiem, że były prowadzone rozmowy z mieszkańcami, ale tylko tymi z ul. Marii Ludwiki. Problem w tym, że miasto nie zapytało o kwestie zamknięcia ulic mieszkańców budynków położnych powyżej - żali się Wojciech Gołąb, mieszkaniec pobliskiego bloku.
- Nie może być tak, że garstka osób swoją decyzją paraliżuje ogromną dzielnicę - dodaje nasz czytelnik.
Nowa organizacja ruchu na ul. Marii Ludwiki. Nowa organizacja ruchu na ul. Marii Ludwiki.
ZDiZ: będzie bezpieczniej

Zmiany w ruchu objęły dwie ulice. Pierwsza to ul. Królowej Jadwigi przy numerach od 13 do 29, gdzie wprowadzono ruch dwukierunkowy. Druga ulica to ul. Marii Ludwiki przy numerach od 19 do 41. Tam wprowadzono natomiast odwrócony kierunek ruchu.

- Dzięki temu rozwiązaniu możliwe będzie podniesienie bezpieczeństwa przede wszystkim niechronionych uczestników ruchu - pieszych. Niejednokrotnie interweniowali oni bowiem wcześniej w sprawie licznych incydentów zagrażających ich bezpieczeństwu. Prośby o zmiany płynęły też między innymi od mieszkańców ulicy Marii Ludwiki - odcinki odchodzące od ul. Madalińskiego - którzy w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego nie mieli możliwości bezpiecznego włączenia się do ruchu - tłumaczyła przed wprowadzeniem utrudnień Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Zmiany argumentowano charakterem ulic, które miały jezdnie o szerokości 4 m i brak chodników, a także natężeniem ruchu drogowego, spowodowanym tranzytem pojazdów chcących ominąć poranne i popołudniowe korki.

Część mieszkańców z ul. Marii Ludwiki: żyliśmy jak na ruchliwej drodze

Warto podkreślić, że sprawa zmierzająca do zamknięcia ul. Marii Ludwiki ruszyła wiosną ubiegłego roku. Argumentem za zmianą organizacji miało być m.in. otwarcie pętli i al. Havla, które miały odciążyć ul. Marii Ludwiki. Tak się nie stało.

Mieszkańcy przygotowali pismo do prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza z prośbą o rozwiązanie problemu. Wśród zainteresowanych wprowadzeniem ograniczeń był znany gdański prokurator, a także były wojewoda pomorski, którzy mieszkają przy ul. Marii Ludwiki.

Gdy wykonywaliśmy zdjęcia, udało nam się porozmawiać z jednym z mieszkańców, który optował za wykonaniem ograniczeń. W rozmowie przyznał nam, że nie chcieli mieszkać przy ruchliwej drodze. Teraz na ich ulicy jest bezpiecznie. Skończyły się też awantury i wyzwiska ze strony przejeżdżających tutaj kierowców. Niektórzy kierowcy próbowali podobno nawet pobić mieszkańców.

  • Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku.
  • Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku.
  • Blokada na ul. Królowej Jadwigi w Gdańsku.
  • Blokada na ul. Królowej Jadwigi w Gdańsku.
  • Ulica Marii Ludwiki po wprowadzonych zmianach w ruchu.
Nie wszystkim z ul. Marii Ludwiki podoba się zmiana

Co ciekawe, mieszkańcy z domów przy ul. Marii Ludwiki są podzieleni. Nie wszystkim podoba się zmiana organizacji ruchu.

- Musimy nadkładać samochodem 2 km, by dojechać do sklepu czy kościoła. Do tej pory jeździliśmy swobodnie. Teraz musimy korzystać z ul. Madalińskiego, która jest w fatalnym stanie. Ponadto zapory wyglądają szpetnie i już zamieniają się w kosze na śmieci. Nie tego oczekiwałam od zarządcy drogi - opowiada mieszkanka.
Czy podpisała pismo mieszkańców do prezydenta?

- Tak, ale liczyłam, że zamiast tych stałych blokad powstaną tutaj jakieś zapory chowane w jezdni na pilota. Niestety, przeliczyłam się.
Dwa samochody na minutę

- Rozwiązanie to wypracowane zostało podczas wspólnego spotkania członków Komisji ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu z przedstawicielami mieszkańców - wyjaśnia Kaczmarek.
W rejonie zmian w październiku 2015 r. wykonano 24-godzinne pomiary ruchu równocześnie na obu drogach jednokierunkowych. Na kierunku do ul. Madalińskiego natężenie ruchu w ciągu doby wyniosło 434 pojazdy, z czego podczas porannego szczytu komunikacyjnego od godz. 6 do godz. 9 przejechało tamtędy ok. 330 pojazdów, czyli 75 proc. odnotowanych. Średnio wychodzi dwa samochody na minutę.

Jeżeli chodzi o kierunek przeciwny - od ul. Madalińskiego - to tendencja była odwrotna. Natężenie ruchu w ciągu doby wyniosło tam 432 pojazdy. Z tego podczas popołudniowego szczytu komunikacyjnego w godz. 15-18 przejechało tamtędy ok. 250 pojazdów.

Tak kierowcy jeździli przed wprowadzeniem ograniczenia ruchu ul. Marii Ludwiki

Opinie (361) 1 zablokowana

  • Co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie :D (19)

    Bolandia, bolandia...

    • 506 31

    • Bolkowa lll RP na układy nie ma rady i dawna nomenklatura rządzi (5)

      • 58 14

      • (3)

        Gdyby to chodziło o pisuara był to już blokad by nie było. Kaczysland działa sprawnie po nocy

        • 18 28

        • wojewoda i prorok to z jakiej opcji politycznej pochodzą? (2)

          święte krowy i świetni koledzy obecnych władz miasta. Ciekawe jak wysoko skaczą na kodowskich zlotach świętych krów?

          • 45 10

          • Sowiński byly wojewoda jest z PIS :) (1)

            A prokurator to ten co tak ochoczo oskarżał Jaruzela . Czyli dobre zmiany !

            • 24 5

            • Jakiej by ulicy nie zamknęli mieszkałby tam jakiś polityk, urzędnik, syn, wujek, ciocia, babcia lub znajomy ich. Gdyby ludzie jeździli jak ludzie to nie było by ograniczeń. A tak przez 2-3 łosi na 100 kierowców trzeba takie rzeczy wprowadzać.

              • 3 16

      • Bolkowa nomenklatura a Sowiński to AWS i PiS :)))

        • 9 6

    • Jest mój ulubiony troll z Gdańska. Jak zawsze komentarz o czasie, czyli o godz. 6.01. Przez 1 min. przeczytał cały artykuł, (4)

      obejrzał zdjęcia i filmik i jeszcze miał czas w ciągu tej 1 minuty pomyśleć nad tematem komentarza. Geniusz klawiatury jednym słowem.

      • 30 15

      • (3)

        Te arty są takie, że starczy przeczytać lead.

        • 10 6

        • A wypowiadamy sie TYLKO w temacie o ktorym mamy pojecie.

          • 6 1

        • Symbol obecnych czasów, gdzie ludzie nie potrafią przeczytać i zrozumieć więcej niż kilknaście linijek tekstu. (1)

          Gdzie panuje kultura obrazu, a nie tekstu. Gdzie coś co jest skrótem, np. słowo sms, jest przez młodszą część społeczeństwa jeszcze skracane do tzw. "esa".
          Tak więc, oczywiście, można czytać sam tytuł i pisać na jego podstawie komentarze nie znając merytorycznej zawartości, tylko pytam się, po co taki jełop jeden z drugim to robią i po co wypisują to po 1 minucie od ukazania się artykułu?

          • 6 3

          • żebyś mógł się potem brandzlować tym trollingiem

            • 7 2

    • Dobra zmiana! ku*wa

      • 11 11

    • Gdanski uklad (1)

      moze wkrotce weźmie sie za nich Zbyszek Z. byłoby miło, bo to juz przerasta wszelka bezczelnosc.

      • 12 10

      • najpierw sobie sprawdź z jakiej opcji ten układ

        Tak samo jak samozapłon zajezdni w Oliwie i wiele innych szwindli robił ten lepszy sort. W tym kociołku nie ma czerni i bieli, dobrych i złych.
        Bardzo bym się cieszył, gdyby ktokolwiek zrobił z nimi porządek, ale nie robiłbym sobie zbytnich nadziei, że akurat ta ekipa coś zmieni.

        • 13 6

    • Może tak wywrotkę żwiru na drugim końcu ulicy? :)

      • 13 2

    • Budyńlandia

      Budyńlandia raczej .

      • 10 7

    • (1)

      Wstyd, że dopiero interwencja jakiegoś prokurora doprowadza do NORMALNOŚCI. Samochód nie może być religią.

      • 7 10

      • samochód -religia

        A dlaczego nie, ja się modlę do mojego rzęcha żeby się nie rozkraczył.

        • 8 1

    • Ulica Polanki

      Polanki była jednokierunkowa, na czyje polecenie ?

      • 2 1

  • A jeśli mieszkańcy al. Grunwaldzkiej nie zechcą mieszkać przy ruchliwej ulicy, to też zamkną ją? (16)

    To ulice też już mamy prywatne, otwierane i zamykane według widzimisię lokalnych kacyków? To jest miasto! Jak się komuś nie podoba ruch na ulicy, to niech się wyprowadzi do lasu, albo w kartofle.

    • 734 38

    • (3)

      Widzisz różnicę między Grunwaldzką a taką uliczką? Bo ja tak. Poza tym ulica jest otwarta, dojazd do posesji zachowany, tylko że na objazd się już nie nadaje.

      • 25 94

      • To może wszystkie oprócz Grunwaldzkiej zróbmy tak?

        • 79 9

      • Niezbyt rozumiem na czym polega lepszosc ludzi przy takiej ulicy, ze oni chca moc korzystac z Grunwaldzkiej

        ale nikt nie ma korzystac z ich ulicy.

        To ciekawe.

        • 55 6

      • Samolubni...

        Dojazd do posesji nie jest zachowany, ponieważ część mieszkańców została odcięta i musi nadkładać drogi po "płytach" ul. Madalińskiego + ul. Małomiejską.

        • 1 0

    • Marzy mi się (6)

      Grunwaldzka bez samochodów...

      • 37 12

      • Wszyscy równi... (3)

        już to w tamtym wieku przerabialiśmy, nie wyszło najlepiej

        • 20 9

        • Nie, jak najbardziej nie! (2)

          Kazdy powinien placic za dostep do drogi. Placic w przypadku Grunwaldzkiej bardzo duzo. Np. 20 zlotych za przejazd.

          Wtedy dopiero Janusz moglby pokazac, ze jest bogaty

          • 8 9

          • (1)

            Tak i jeszcze za oddychanie płacić.

            • 8 2

            • i za puszczanie bąków 1 zł.

              • 7 1

      • (1)

        Obejrzyj sobie filmy z Korei Płn - tam masz szerokie arterie bez samochodów i wszyscy w autobusach i na rowerach

        • 15 4

        • to proponuje wyprowadzić się do korei

          też pewnie będziesz jeździł rowerem lub autobusem, bo ciebie nie bezie stać na co innego

          • 6 10

    • (1)

      ja proponuję także zamknięcie ulicy Myśliwskiej w kierunku Armii Krajowej. po otwarciu Nowej Myśliwskiej jadę do swojego osiedla na Myśliwskiej zamiast 2 minut czasami i 15.

      • 14 3

      • Popieram!

        • 1 2

    • Przykład bez sensu

      Abstrahując od powyższego przykładu: nie można rozważać w tych samych kategoriach przelotówek i dróg osiedlowych.

      • 10 10

    • najpierw musiałbys przesiedlic sobie na ulice jakiegos wojewodę (1)

      • 13 6

      • jak Płażyński mieszkał na Podhalańskiej, to też ulicę połowicznie zamknięto

        buce wsjech stran sajediniajtjeś

        • 0 0

  • "Liczyłam, że zamiast tych stałych blokad powstaną tutaj jakieś zapory chowane w jezdni na pilota" (21)

    Zdumiewa mnie jak po iluś latach mieszkania w Gdańsku można mieć taką wyobraźnię. Nie pierwszy to rok rządów Budynia i jego Mieczysława żeby nie przewidzieć jaką instalacją może się skończyć ten pomysł. A że brak dróg objazdowych a te co są wyglądają jak poligon - to chyba też nic dziwnego. Proponuję mieszkańce iść na marsz KOD-u i porozmawiać z Pawłem, który tam często skacze, dlaczego nie dba o swój elektorat. Paweł w zamian opowie jej o rankignach i reputacjach Gdańska i zaprosi na jakieś fascynujące spotkanie do ECS lub performance w Teatrze Szekspirowskim. Ostatecznie odstąpi może VIP-owski bilet na stadion, żeby zobaczyła jak się rozwija Gdańsk i przestała narzekać, że nie może normalnie wyjechać z domu. Ostatecznie żeby poprawić swój byt mieszkanka może też wziąć kredyt i zmienić pracę jak radził Bredzisław.

    • 339 59

    • A może inna wersja? (7)

      Ciekawe czy ewentualny prezydent A.Jaworski w ogóle przejąłby się głosem jakichś mieszkańców. Co najwyżej skonsultował sprawę z proboszczem (albo biskupem); ale skoro zakazu wjazdu pragnąłby prominentny członek PiS T. Sowiński oraz prokurator Szegda, pogromca Jaruzelskiego w procesie Grudnia 1970 - to przecież z jakimiś tam podstarzałymi lemingami nie konsultowałby się. Tak to widzę!

      • 24 37

      • ewentualny prezydent? (1)

        d*pcinger a skąd ta futurystyczna mowa? Czego wy się boicie! Dlaczego walicie w portki na sama myśl o zmianach?

        • 30 12

        • bo po 2 latach i 3 miesiacach jest sie czego bac

          • 1 0

      • Twoja wersja to fantastyka a ja pisałem o rzeczywistości czyli o epoce Budynia

        Natomiast rację masz z tym, że sitwa to sitwa i przynależność do PiS czy PO nie ma większego znaczenia bo czy teraz czy w przeszłości śpiewali w tym samym chórze i bez problemu dogadują się ze sobą udając przed gawiedzią wielki spór polityczny.

        • 35 0

      • jakby babka miała wąsy to by była dziadkiem (2)

        • 6 3

        • Bolkiem (1)

          • 14 8

          • A głupek kretynem,zawsze to awans.

            • 4 1

      • Dalej żyj w wirtualnej rzeczywistości, ale na litość - nie katuj już nas więcej swoimi "mądrościami"

        Przewały Budynia cię jakoś nie mierzą, ignorowanie wyroków sądowych też - wiadomo swój POpapraniec, jemu wolno.
        Ale ten mityczny już Jaworski>? Jemu nic nie wolno, a zawsze można postraszyć durny motłoch, tak samo jak Ruscy straszyli imperialistami.
        I zrobić hucpę przy budżecie, mimo, iż rzekoma poprawka nic nie zmieniała, a potem zwalić na Jaworskiego, bo był przeciwny oczywistej bzdurze. Zwłaszcza, że przez kilkanaście lat kadencji Budyń tak naprawdę nic nie zrobił w tym kierunku (choćby most na Wyspę Sobieszewską - niedopracowany projekcik i krzyk, że wszystko gotowe).

        • 19 10

    • Mnie zastanawia coś innego... (3)

      Pani chciała korzystać z ulic sąsiedniego osiedla ale już na przejazd swoim osiedlem nie pozwala... Trochę jak z teorią Kalego... "Jak Kalemu ukraść słonia - źle, jak Kali ukraść słonia -dobrze"

      • 51 2

      • Dokładnie.

        Niech każde osiedle zamknie ulice i nikt donikąd nie wyjedzie i znikąd nie przyjedzie. Wszyscy pójdą pieszo, z torbami :P

        • 34 2

      • (1)

        "Musimy nadkładać samochodem 2 km, by dojechać do sklepu czy kościoła." - no tak, ponieważ 500m piechotą to za daleko i trzeba koniecznie wziąć samochód pod sam kościół.

        • 16 5

        • jak sie ma

          to sie d*psko wozi

          • 5 1

    • jakże trafne

      • 11 1

    • HEHEHEHEHEHEHEHE

      jak słabomyślącym trzeba być aby myśleć że miasto wywali kilkaset tysięcy złotych na takie słupki :D boże jak śmiesznie! Zamykają drogę miejską, za którą płacimy nasze podatki :D rozumiem, że teraz będę płacił mniej bo tylko mieszkańcy tamtej ulicy będą płacili za naprawę i odśnieżanie tych ulic. Mieszkańcy tych uliczek to (lekko mówiąc) głupki :D

      • 37 2

    • Blondynka (2)

      'Liczyłam na zapory na pilota'...Blondynka. Koniec i kropka.

      • 26 1

      • "Na pilota" - to jakaś nowa pozycja? (1)

        • 16 2

        • wibrator na pilota

          zdalnego

          • 0 0

    • a kto niby miał sponsorować te ruchome zapory?? (1)

      • 11 0

      • moze pomysłodawcy powinni

        • 7 0

    • "Liczyłam, że zamiast tych stałych blokad powstaną tutaj jakieś zapory chowane w jezdni na pilota" (1)

      typowa polska mentalność. Należy ograniczyć bydłu przejazd, ale MNIE dać pilota. Bo JA muszę mieć przejazd, ale inni już nie. Ale jak się moje JA potraktuje tak samo jak to bydło to źle, straszny dramat. Upadek JA to chyba najgorsze co może polaka spotkać....

      • 5 0

      • polactwo

        tez zauważyłem tego pilota na chowane zapory
        za friko powinni dostać pilota, oraz po limuzynie na łeb

        obrzydlistwo

        • 1 0

  • (11)

    I dobrze. Nie szło wytrzymać. Jechało auto za autem a to nie autostradą.

    • 69 264

    • idioci (7)

      "dwa auta na minutę pomiędzy 6 a 9", to faktycznie sznur samochodów, a potem spokój. Poczekamy jak będą płakać gdy straż pożarna lub karetka nie zdąży dojechać na czas...

      • 81 17

      • (4)

        Dwa auta na minutę między 6 a 9 to jest uśrednienie. Może się okazać, że między 7 a 7.30 tych aut było 10 na minutę.

        • 15 32

        • Nawet jesli 10 to i tak po 30 minutach maja spokoj. O co tu drzec ryja? Jak nie umieja sie wlaczyc do ruchu to marsz na przystanek!- kierowca autobusu ma w tym wprawe.

          • 42 19

        • (2)

          Naucz sie czytac tekst ze zrozumieniem kretynie

          • 8 23

          • (1)

            A konkretniej i bardziej merytorycznie, idioto?

            • 23 3

            • Wlasnie w godzinach szczytu przejezdzaja srednio 2auta na mintute, a nie 10 jak to sugerujesz. Po za godzinami szczytu znacznie mniej. Wracaj do szkoły kretynie sie douczyc, zwlaszcza czytania tekstu ze zrozumieniem.

              • 6 4

      • A po co ma do nich jechac karetka? juz nie warto.

        • 18 5

      • Czyli AŻ 360 samochodów!!!

        Straszne, Panie Prezydenci - żyć się nie da.
        Na Bulońskiej o tej samej porze 360 samochodów przejeżdża w ciągu góra kwadransa.
        A od 16 do 19 ruch powrotny jest równie intensywny.
        Wniosek w podpisie

        • 21 6

    • .

      Dokładnie

      • 3 2

    • Dębski

      Japa bocie

      • 0 0

    • Przesadzacie

      Jeździłem tamtędy dość często (świetny skrót z Chełmu na Orunie Górną) i naprawdę nie pamiętam, żebym jechał za jakimś samochodem lub za mną ktoś gonił. Czasem myślałem, że tylko ja znam ten skrót hehe

      • 4 3

  • To tak mozna (5)

    sobie ulice zamykać? Wielkie natężenie ruchu - średnio 2 samochody na minutę w trakcie porannego szczytu... jakieś jaja. Ile takich ulic trzeba w takim razie zamknąć w KAŻDEJ dzielnicy?

    • 367 21

    • Można, można, szczególnie jak się ściskało rękę samemu Wojciechowi J. (będąc jego oskarżycielem).

      Bogdan! Bogdan!
      Co!?
      Trzymaj się!!!

      • 14 6

    • Ogrodzić

      wszystko drutem kolczastym , postawić strażników z bronią niech żyje "wolna" Polska urzędników i baranów !!!!!

      • 15 5

    • Objazdy samochodów tymi uliczkami od lat były dla mnie swoistym kuriozum. Bardzo dobrze zrobili, że skierowali samochody na drogi, a nie uliczki osiedlowe. Paranoja, że komuś się nie podoba wyprowadzenie ruchu z uliczek osiedlowych bez poboczy i chodników na drogi...

      • 10 12

    • Sami szlaban postawili na blokowisku (1)

      Sami szlaban postawili na blokowisku 20m dalej... A teraz pretensje mają...

      • 6 3

      • szlaban, bo ulica prywatna, a nie miejska...

        z blokowiska się nie burzą, bo zostali zmuszeni przez ulubieńca władz czyli PB Górski do wykupienia drogi... mieli oczywiście wyjście, bo byli szantażowani przez dewelopera, że sprzeda ulicę podmiotowi zewnętrznemu, który będzie pobierał opłaty :( ... kochane urzędasy zrobią zawsze po swojemu :(

        • 7 2

  • precz z preczem (4)

    wszystko pozamykać, tiry na rowery.

    • 246 6

    • (1)

      Zaorać i posadzić truskawki!

      • 12 1

      • Ta ulica idealnie nadaje się na rekultywację zagonem kartofli. Ekspertyza naukowa wykazała, że poziom emisji CO2 w tym miejscu spadnie o 95%.

        • 7 1

    • Tiry na rowery, tirówki na drogi. Wszędzie tylko ulice jednokierunkowe!

      • 6 0

    • Tiry na rowery, rowery na tiry, tirówki do Sanepidu!

      • 6 1

  • A ja się nie dziwię i popieram (8)

    Nie jestem prokuratorem, ani nawet tam nie mieszkam, ale jestem w stanie zrozumieć takie rozwiązanie. Te uliczki nie nadają się na "objazd". To zwykłe, wewnątrzosiedlowe ulice, z bezpośrednim wyjazdem z posesji, a nie obejście miejskich arterii. Kto bardziej cwany - Sowiński i prokurator - czy może kierowcy, którzy tamtędy urządzali sobie objazd? Moim zdaniem, ci drudzy. Zwłaszcza, że nierzadko "objeżdżający" są tymi, którzy najbardziej się spieszą i przeginają. Niech tak zostanie, w takich miejscach ulice mają być spokojne.

    • 153 153

    • Tylko dopytaj jeszcze dlaczego ludzie tamtędy jeżdżą. (7)

      Może starsi opowiedzą ci, jak to zrezygnowano z połączenia Oruni Górnej z Chełmem z wylotem obok obecnego Tesco (nad Małomiejską). Ze 30 lat temu zostawiono rezerwę terenu na przyszłość pod takie rozwiązanie. W epoce Budynia te plany zostały odłożone a potem ostatecznie z nich zrezygnowano. Teraz teren rezerwy jest stopniowo zabudowywany przez deweloperkę lub np komisariat Policji, czyli coraz więcej mieszkańców i samochodów a układ dróg przedwojenny. W zamian za to od kilku lat słychać bliżej nieokreślone w czasie opowieści Nowa Małomiejska, Nowa Świętokrzyska, węzeł komunikacyjny Czerwony Most itp itd

      • 47 7

      • Nie muszę pytać, ponieważ (6)

        sam od 7 lat mieszkam na Nieborowskiej, bliżej Wilanowskiej. Dawniej wielokrotnie korzystałem z objazdu przez Chełm, w dół serpentynką na te nowe osiedla i dalej wewnętrznymi uliczkami, dopóki takiej możliwości mieszkańcy nowych bloków nie zablokowali. Szanuję to i rozumiem, od 3-4 lat jak to się zmieniło, jeżdżę z Chełmu do siebie inaczej i nie mam z tym problemu.

        • 24 2

        • Ja też rozumiem mieszkańców bo te uliczki to ich dojazdy do posesji a nie drogi tranzytowe (5)

          Chcę tylko, żebyś zastanowił się nad przyczyną tych problemów czyli brakiem właśnie dróg tranzytowych. Z tego rejonu istnieją praktycznie 2 główne dojazdy - Havla i Małomiejska. Nigdy nie zrealizowane połączenie na Chełm jest m.in. przyczyną korków a co za tym idzie objazdów osiedlowymi uliczkami.

          • 26 4

          • (4)

            Ta sprawa nie podlega dyskusji, bo jak nie ma drogi, to nie ma o czym dywagować. Ale zaniedbania miasta nie oznaczają, że należy ludziom na siłę jeździć pod bramą domu.

            • 18 1

            • Zanim postawiono zapory i znaki przejazd tamtędy był legalny (3)

              Więc nie można było zabronić kierowcom legalnego poruszania się po drogach.

              • 10 8

              • nie chodziło o samo poruszanie się ale o kulturę jazdy (1)

                trąbienie na pieszego na osiedlówce bez chodnika to skrajne buractwo

                • 20 0

              • buractwa nie wyleczysz blokadami

                jedynie przeniesiesz ich w inne miejsce - na sąsiednie ulice...

                • 2 1

              • I to był błąd który naprawiono

                Takie lokalne uliczki nie są do przejazdów "tranzytowych" a tylko do dojazdu dla mieszkańców. Szanujmy sie na wzajem zamiast powielac złe wzorce.

                • 14 6

  • Zależy, kto ponosi koszty jej utrzymania i kto jest jej właścicielem. (4)

    Jeśli koszty utrzymania tej drogi ponoszą wyłącznie mieszkańcy tej ulicy, to w sumie nie widzę problemu. Jeśli jednak do jej utrzymania dokładają się też mieszkańcy pozostałych budynków lub co gorsza miasto się do niej dokłada, to blokady powinny zostać natychmiast usunięte. Osobiście mieszkam na nowym osiedlu, gdzie wszystkie uliczki zbudował deweloper, a ja ponoszę jakiś tam procent kosztu utrzymania tych dróg - bo są one częścią wspólną. Wówczas jako członek wspólnoty mogę z innymi mieszkańcami decydować o tym, jaki ma się tam odbywać ruch. Jeśli droga osiedlowa zamienia się w "miejską", a koszty jej remontów miałyby być ponoszone tylko przez współwłaścicieli, to zrozumiałe jest to, że nie będą oni zainteresowani tym, aby inni z niej korzystali. Natomiast ja nie powinienem mieć już prawa głosu odnośnie ulic, których kosztów utrzymania nie ponoszę - czyli np. należących do miasta.

    • 234 25

    • (1)

      Za drogi należące do miasta płacimy wszyscy. I wszyscy powinniśmy mieć do nich taki sam dostęp.

      • 34 6

      • przecież jezt dostępne wszystko. da sie dojechać wszedix

        smart fona głupi słownika

        • 1 8

    • (1)

      Czyli ja nie bardzo mogę jeździć po Pana drodze bo w niej nie partycypowalem?

      • 1 1

      • Dokładnie tak. Jeśli by Pan nią jechał po to, aby dojechać do mieszkańców osiedla czy znajdujących się tutaj punktów handlowo-usługowych, to nie pa problemu. Jeśli zaś korzystałby Pan z tej drogi po to aby dojechać gdzieś indziej (ta droga byłaby skrótem), to jeśli takich jak Pan kierowców byłoby więcej, to zaczęlibyśmy myśleć o ograniczeniu takiego ruchu. Miasto na utrzymanie dróg osiedlowych nie daje nic, więc po co mieliby z nich korzystać ludzie, którzy się nie dokładają do ich utrzymania ? W każdym razie uliczki osiedlowe tam gdzie mieszkam, nie są jak na razie żadnym skrótem, no chyba, że z czasem postaną kolejne osiedla w okolicy.

        • 3 2

  • ja bym opracował nad blokadą Mysliwskiej (9)

    Najlepiej gdzieś po środku, żeby Ci z Jasienia sobie drogi nie skracali. Można też pomyśleć o buspasie na Slowackiego u kontrpasie rowerowym na odcinku lesnym

    • 108 30

    • Ciekawe czy byś pojechał pod prąd rowerem na Slowaka haha

      • 17 2

    • (4)

      Mondsze gada! Dac mu medal! I ja chcem jeszczem blokade na grunwaldzkiej olivia/mak- , bo chcem po łyżwach na burgera z frytami skoczyc a nie chce mi sie na przejsciu stac i czekac na zielone!

      • 30 1

      • (3)

        To jest do ogarnięcia.
        Postawi się wyskok , rozpędzisz się na łyżwach , wybijesz z wyskoku i wpadniesz wprost do maca, nie potrzeba ograniczeń ruchu

        • 14 2

        • Telemark, telemark! Jak Małysz!

          • 9 0

        • chyba lepiej kapatulta (1)

          • 3 0

          • Katapulta odpada bo mi grzywke rozwieje. I jak ja bede potem jak wiesniak kupowac wiesmaka??? Myślta ludziska! :)

            • 4 0

    • Wyburzmy spacerowa bo sztucznie dzieli las zagrażając mieszkającym tam zwierzątkom!

      • 16 1

    • a ci z Moreny nie skracają sobie drogi przez Jasień? (1)

      puknij się w łeb

      • 0 4

      • Nie. Oni sobie wydłużają...

        • 4 0

  • No prosze do czego to doszło !!!... (14)

    co za zbydlęcenie !- oj gdyby to tak zrobili w innym normalnym kraju !!! - jakim trzeba być prostakiem i prymitywnym snobem i cynikiem , komusze potomki ! no i jak Zbynio nie ma się za takich wziąć ?

    • 113 31

    • Ok weźmie się. Już to widzę. ...

      • 3 2

    • ciekawe, co byś pisał jak byś miał pod domem rajdy, nie mógł wyjechać (8)

      spokojnie z posesji, dziecka z psem byś się bał na spacer puścić....

      • 13 20

      • takich ulic w Polsce jest 99% i nikt oprócz świętych krów nie narzeka (2)

        dlaczego takie luksusowe rozwiązanie nie zostanie wdrożone w życie dla np. 50% obywateli? Bo nie są świętymi krowami tylko baranami do strzyżenia!

        • 26 7

        • (1)

          Gdzieś trzeba zacząć, a nie protestować, że ktoś zaczął żyć NORMALNIE, że tak nie można, niech też żyje nienormalnie, jak my nieudacznicy, którzy nie potrafimy wymóc NORMALNOŚCI...

          Zazdrość...

          • 3 4

          • ale to jest normalne

            chcesz mieć dojazd do domu - musi do niego prowadzić ulica.

            jak nie stać cię na wybudowanie prywatnej drogi to musisz korzystać z drogi PUBLICZNEJ. Charakteryzuje się ona m.in tym że może po niej jeździć każdy, i w jakim celu tylko mu się podoba.

            zamykanie ludziom drogi "bo mi się tak podoba" jest bzdurą i nie powinno mieć miejsca.

            Przykład spod mojego domu: na końcu uliczki osiedlowej (dwukierunkowa, 2,5m szerokości + parking z obu stron) jest przedszkole. Ludzie muszą oczywiście dowieźć d*pe pod same drzwi, więc w godzinach 7:00-8:00 praktycznie nie da się wyjechać spod domu. Powinienem zamknąć ulicę? a może zlikwidować przedszkole? w końcu walczymy o dobro mieszkańców!

            • 2 0

      • np mieszkając przy Kartuskiej lub Słowackiego też nie można swobodnie wyjechać z posesji i można bać się... (3)

        ... wypuścić dziecko z psem.

        • 13 4

        • tam są chodniki, tu nie ma (1)

          • 5 7

          • ale problem nie polega na tym że oni tam jeżdżą niebezpiecznie, szybko itp. itd.

            sam charakter uliczki nie pozwala na rozpędzanie się.

            Problemem jest sam fakt że ktoś tam jeździ...

            • 3 0

        • Mieszkania przy drogach głównych to tańsza opcja. Dlatego wiadomo, że tam będzie gorzej i śmieszne jest oburzanie się na to. Natomiast robienie z osiedli mieszkaniowych dróg tranzytowych jest idiotyzmem.

          • 2 3

      • Żebyś jeszcze po tym psie sprzątał.....

        • 10 3

    • (1)

      to jest akurat 'dobra zmiana'

      • 4 3

      • Ciekawe tylko czy weźmie się za swojego?

        • 1 0

    • (1)

      Jak jednego prominentnego prokuratora komunistę mają w Sejmie a wcześniej sędziego stanu wojennego za wiceministra sprawiedliwości, to się raczej nie weźmie za nich - swój swego nie ruszy. Co najwyżej robi czystki według klucza wierności partii tak jak to już zrobili z mediami publicznymi i służbą cywilną.

      • 5 3

      • Errarum humanum est

        Nie jest grzechem błądzenie, lecz trwanie w błędzie.

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane