Fakty i opinie

Gdynia: zamknięto drogę, objazdu brak

artykuł czytelnika

Remonty i budowy zazwyczaj utrudniają nam poruszanie się w miejscach, gdzie są prowadzone. Ale pan Maciej opisuje przypadek inny - droga przy hali Gdynia ArenaMapka została zamknięta, a objazdu nie ma. W jego miejsce stanęło kino samochodowe. Oto list naszego czytelnika.



Co robisz, gdy nie ma możliwości legalnego przejazdu np. z powodu budowy?

zawracam i szukam innej drogi 33%
przejeżdżam mimo to, jeśli tylko się da 67%
zakończona Łącznie głosów: 1049
Pan Maciej to nasz czytelnik na co dzień dojeżdżający do pracy rowerem. Przemierza m.in. odcinek przy hali Gdynia Arena, gdzie właśnie powstaje duża prywatna inwestycja. Wykonawca wieżowca musi też przebudować pobliski układ drogowy, co zawsze wiąże się z uciążliwościami. Tylko że tym razem nie jest to mniejszy komfort, a całkowity brak przejazdu. Oto list pana Macieja, który o sprawie poinformował już gdyński Zarząd Dróg i Zieleni:

W związku z budową przy ul. Kazimierza GórskiegoMapka i rozkopaniem drogi dla rowerów oraz udostępnieniem parkingu na kino samochodowe zapomniano o zapewnieniu tymczasowej organizacji ruchu rowerów w ciągu ul. Górskiego. Ze smutkiem trzeba przyznać, że Gdynia kolejny raz pokazuje, że pomimo górnolotnych deklaracji włodarzy miasta zapewnienie sprawnego ruchu pieszego i rowerowego po mieście jest daleko w skali priorytetów.

Normalnym jest, że z budową wiąże się konieczność wykonania przyłączy do instalacji znajdujących się w ciągu chodnika i drogi dla rowerów. Z uwagi na konieczność prac ziemnych skutkujących rozkopaniem części jezdni, chodnika i drogi rowerowej zapewniono tymczasową organizację ruchu: pieszym - przez chodniki przy samej hali sportowej, rowerzystom - jezdnią za halą sportową oraz przez miejski parking. Samochody mają do dyspozycji jeden pas ruchu i objazd przez Drogę Gdyńską. Pomimo lekkich niedogodności wszystko działało w miarę sprawnie.

Do czasu, gdy na miejskim parkingu przy hali sportowej uruchomiono kino samochodowe. Parking ogrodzono, na wjeździe pojawiły się bramki, przejazd całkowicie zamknięto. Moje interwencje do ZDiZ przynosiły skutek mizerny, a niektórzy rowerzyści, z braku alternatywy, próbowali przejechać odcinek jezdnią pod prąd.

Obecnie sytuacja jest niewiele lepsza. Piesi i rowerzyści omijają hałdy piachu lub człapią po błocie. A wystarczyłoby pozostawić objazd skrajem parkingu pasem szerokości ok. 2,5 metra i umożliwić wjazd i wyjazd rowerom. Jestem przekonany, że kino, które wedle moich codziennych obserwacji cieszy się wątpliwym zainteresowaniem, w żadnym stopniu by na tym nie ucierpiało.

W deklaracjach gospodarzy miasta "jazda na rowerze w Gdyni jest coraz przyjemniejsza i bezpieczniejsza, a to wszystko dzięki skutecznie realizowanej polityce rowerowej". Rzeczywistość jest jednak inna.
Brak oznakowania sprawia, że niektórzy rowerzyści jadą jezdnią pod prąd - nawet o tym nie wiedząc.
Brak oznakowania sprawia, że niektórzy rowerzyści jadą jezdnią pod prąd - nawet o tym nie wiedząc. fot. Maciej/czytelnik Trojmiasto.pl
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie.

Opinie (199) ponad 20 zablokowanych

  • Typowe (2)

    Witamy w Polsce, przy okazji robienia jednego zrobić burdel z drugim i najlepiej to jeszcze tak zostawić. Przecież jakoś to będzie...

    • 148 19

    • najlepszy to był remont chylońskiej (1)

      już tydzień po skończeniu - facie przeryli w poprzek asfalt rurą CO... a potem był jeszcze lepszy kabaret - wysepki powstawały i znikały... dobudowywano prawo i lewoskręty na sermater bo ktoś przy remoncie zapomniał, że mamy już XXIw i 30x więcej samochodów itd itd itd

      • 2 4

      • 30x więcej powiadasz? ;P

        • 3 0

  • Ale piękny budynek powstaje w Gdyni - jak jest inwestycja to są kłopoty :)

    Ale to przecież kłopoty przejściowe - potem będzie lepiej i ładniej :)

    • 17 68

  • (12)

    A ciężko objechac drogą leśną wzdłuż parkingu ? Bez przesady rower to nie ciężarówka :)

    • 141 52

    • Słusznie - to są jakieś bzdury i urojenia kolejnego malkontenta :)

      • 41 19

    • Teraz nastały takie czasy, że bez znaków i sygnalizacji świetlnej wszyscy się gubią :(

      • 27 11

    • Albo przez Witomino...
      A może by tak samochody puścić tą drogą pod lasem? Dadzą radę

      • 25 9

    • (2)

      Al zwycięstwa i potem kładką w redłowie, to jest druga opcja objazdu, ale po co wytężać mózg, lepiej popłakać się w mediach jak nieudolnie wychowywane dziecko.

      • 21 22

      • Najbliższy taras widokowy

        We Wrocławiu.

        • 11 6

      • Dokładnie to samo miałam napisać. Znając życie na łużycką do pracy jeździ.

        • 2 2

    • zamknijmy miasto dla samochodów

      Tak ciężko objechać miasto obwodnicą? Bez przesady samochód to nie łódka :)

      • 23 4

    • (3)

      Pan kolarz szosówką nie pojedzie bo mu te kółka szerokosci kabanosa się wygną.

      Dlatego uważam że póki nie ma się w pobliżu toru kupowanie takiego roweru to jak jazda bolidem f1 po normalnej drodze. Czyli kompletny nonsens.

      • 6 6

      • I jeszcze jadą takie pod górkę spacerową i takie tam (1)

        • 2 9

        • Latać mają?

          • 8 2

      • rower do jazdy po asfalcie i wyścigowy bolid no porównanie godne i**oty

        • 3 3

    • rowery sa rozne

      Nie kazdy rower nadaje sie na lesna sciezke...dokladnie tak jak nie kazdy samochod

      • 5 3

  • Objazdu brak i mało tego - zakaz skrętu w lewo i zawracania aż skończy się Gdynia. (2)

    To miasto tak ma.

    • 31 30

    • tych 12 pacjentow co dalo Ci minusa (1)

      jest prosba do was, nie wsiadajcie do samochodow

      • 3 10

      • Jest taki tajemny patent

        skręcesz w prawo, w poprzecznej robisz nawrotkę i włączasz się bezpiecznie na główną w pożądanym kierunku. Nawet takie tajemne tablice drogowe o numerze kodowym F-7 są miejscami umieszczane, ale ludzie nie wiedzą, że można wygooglować, co one znaczą. Tylko ciiiiiii, bo ktoś się zorientuje i po spisku...

        • 9 1

  • Jak nie ma drogi dla rowerów (13)

    to jest ulica. Jakiś wydumany ten problem. Rozumiem, że Pan/Pani rowerzystka jak nie ma drogi dla rowerów to śmiga chodnikiem czyli łamie przepisy?

    • 89 42

    • Przeczytaj ze zrozumieniem (8)

      Po jezdni tylko pod prąd tam można

      • 23 11

      • Nie pod prąd tylko zgodnie z kierunkiem ruchu. A w drugą stronę nie jedzie nikt. (2)

        Sorry, nikt nie będzie budował tymczasowej drogi technicznej dla ulicy o podrzędnym znaczeniu. Tip dla autora artykułu - za parkingiem pod samym lasem spokojnie i legalnie przejedze.

        • 25 14

        • nie jedzie nikt? puknij się w ten pusty łep! (1)

          • 6 7

          • Abstrahując od konieczności nabycia słownika

            Taki ładny czerwony znak z białym paseczkiem pośrodku oznacza zakaz wjazdu. Może się przydać w przyszłości.

            • 6 2

      • (2)

        Wzdluz parkingu jest lesna droga, ktora mozna przejechac. Czytelnik Maciej niech poluzni gume w majtach z lajkry i ruszy glowa.

        • 20 15

        • Wsiadaj na rower i przejedź ta droga. (1)

          Najlepiej teraz, gdy pada deszcz i są Twoje ulubione kałuże.

          • 18 17

          • Jeszcze chwila i będą pretensje o deszcz....

            i żądanie zadaszonych DDR.

            • 8 8

      • A samochody którędy objeżdżają? (1)

        • 3 6

        • drogą gdyńską czubku gdzie są znaki zakazu B9

          • 7 3

    • zapraszam rowerzystó-kierowców samochodów, na ulice od Hali targowej do Pomnika stoczniowca

      tylko opcja po ulicy i zajeżdząjący rowerom drogę, kierowcy samochodów, taki sport...

      • 2 1

    • Rower

      Tak bo czuje się tylko wówczas bezpieczna.

      • 0 0

    • jazda rowerem chodnikiem to nie zlamanie przepisu pod warunkiem ze chodnik ma szerokosc min 2 metrow

      • 0 0

    • przyjrzyj się

      chodzi o to, że tą ulicą rowerzyści muszą jechać pod prąd

      • 0 0

  • (52)

    Z policyjnego raportu wynika, że w 2019 roku rowerzyści uczestniczyli w 4426 wypadkach drogowych, w których zginęło 257 rowerzystów i 1 pasażer roweru, a rany odniosło 3999 osób (3979 kierujących rowerami i 20 pasażerów). Sami rowerzyści byli sprawcami 1626 wypadków, w których zginęły - uwaga - 132 osoby, a 1555 osób doznało obrażeń ciała. Oznacza to, że wypadek spowodowany przez cyklistę pochłania średnio blisko dwa razy więcej ofiar, niż wypadek z udziałem rowerzysty spowodowany przez kierowcę auta osobowego!
    Najczęstszymi przyczynami wypadków powodowanych przez rowerzystów były: nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu (584 wypadki), nieprawidłowe wykonywanie manewru skrętu (159 wypadków) oraz - uwaga - niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (139 wypadków)!
    na podstawie Interia.pl

    • 83 24

    • (21)

      No, chciałeś chyba udowodnić, że kierowcy powodują więcej wypadków i że jak rowerzysta zawali sprawę, to sam w tym wypadku ginie. Zgadza się. A co to ma wspólnego z tematem?

      • 16 7

      • (20)

        No ale tez: "Sami rowerzyści byli sprawcami 1626 wypadków, w których zginęły - uwaga - 132 osoby, a 1555 osób doznało obrażeń ciała."

        Czyli sami jeszcze powoduja uszczerbek na zdrowiu u innych. Panie Macieju, ma Pan ubezpieczenie OC i NW na swoje Wigry3?

        • 8 13

        • uszczerbek na zdrowiu kogo innego poza sobą kilku osób rocznie?

          • 9 0

        • OC (10)

          Mam OC w życiu prywatnym obejmujące jazdę rowerem.
          Łyso?

          • 10 2

          • a do jakiej kwoty ? (9)

            a do jakiej kwoty ? bo moze byc np do 100 tys i wtedy przy rannych moze okazac sie to bardzo mało czy lepszym samochodzie

            • 3 12

            • hahaa. Co to za samochód by musiał być i co by musiał zrobić rowerzysta żeby tak go uszkodzić :D

              co niektórzy to naprawdę mają watę zamiast mózgu

              • 14 1

            • (7)

              ty i**oto przeciętny wiek samochodu w Polsce to ok 15 lat o czym ty mówisz 100 tysięcy za Passata rocznik 2005?

              • 5 4

              • On utożsamia lakierowanie 2 elementów ze szkodą całkowitą (3)

                W końcu jak samochód dotknięty przez rower to skażony, trzeba kupić nowy ;)

                • 10 1

              • (2)

                A czy w swym ograniczeniu umyslowym zakladasz, ze rowerzysta moze spowodowac wypadek w ktorym samochod chcac uniknac kolizji uderza w dom, wjezdza w przystanek, uderza w inne auto warte np. 200tys PLN powodujac na nim szkode calkowita?

                • 3 8

              • Może też spaść meteoryt. Co z tego

                Nie wiem jak p. Marcina, ale moje OC w życiu prywatnym dołączone za bodajże 10 złotych do pakietu pokryje szkody kilkukrotnie wyższe niż cena statystycznego pojazdu w Polsce. A jak będę miał pecha, i a) będę sprawcą karambolu b) w którym jakimś cudem był nowy samochód to przecież sprawca odpowiada całym majątkiem. Sprawę załatwia Twoja ubezpieczalnia i ściąga regresem.

                • 6 2

              • nie znam takiego przypadku. chyba nikt nie zna :D

                • 2 0

              • rozejrzyj sie po ulicach Gdańska jakie auta jeżdzą. Pełno jest starych trupów ale bardzo tez bardzo duzo drogich aut (2)

                lekierowanie i naprawa u Tadka w garazu to moze jakies grosze. ale naprawa auta leasingowanego w autoryzowanym serwisie taka tania nie jest. i taka naprawa to nie tylko musi byc lakierowanie jak kierujacy autem skreci aby uniknac zderzenia i uderzy w inne auto ktorych na nanaszych drogach nie brakuje. Wlasciwie to po co OC skoro wszyskie konsekwencje nawet wypadku sa tanie :)

                • 1 7

              • haha baranie jak wymusi na mnie pierwszeństwo na przejeździe rowerowym to mi wisi kto i za ile mu to polakieruje to ten śmieć będzie mi płacił za remont mojego roweru

                • 1 0

              • Tu chodzi o prawdopodobieństwo wyrządzenia szkody znacznej wartości

                samochodem o to nie trudno, rowerem raczej trzeba się mocno postarać. Nawet jeśli takie rzeczy się zdarzają to niezwykle rzadko.

                • 3 0

        • w tym 67 zabitych to byli rowerzyści 60+

          więc żadne z nich obcisłe gacie

          • 7 0

        • "U innych" (6)

          Wiesz, jeśli rowerzysta z własnej winy wjeżdża pod ciężarówkę, to to raczej rowerzysta będzie tu poszkodowanym, prawda?

          Na stronie Sewik można znaleźć dokładniejsze liczby. Np. wypadków typu rower+pieszy, gdzie ktoś zginął, było 8, w tym 2 rowerzystów. Czyli rowerzyści w 2019 zabili 6 osób. To jednak trochę inna skala niż 132.

          • 10 0

          • (4)

            Czyli w 8 wypadkach, rowerzysci zabili 75% przechodniow. To bardzo duzo i jasno widac jak roszczeniowa i niebezpieczna jest ta grupa.

            • 2 7

            • Dobry trolling (3)

              Trzymajac się Twojego toku rozumowania, niestety trzeba stwierdzić, że polska policja jest najbardziej rasistowską policją na świecie. Przez zastrzelenie w 2010r. nielegalnie handlującego Nigeryjczyka pod budowanym Stadionem Narodowym mamy gorsze statystyki procentowe niż USA.

              • 6 3

              • (2)

                No ilu czarnych procentowo zastrzelila Polska policja na tle wszystkich strzelanin z udzialem policji? 1%, a wiec statystyki sa bardzo dobre.

                • 0 3

              • są takie bardzo dobre ty d**ilu że w wypadkach rowerzystów osoby postronne stanowią jednostkowe przypadki wśród ofiar

                • 2 0

              • To sprawdź te statystyki

                Bardzo się zdziwisz. Tak działa zawężanie bazy statystycznej.

                • 1 0

          • w 2019r. było to dwóch pieszych. reszta ofiar to sami rowerzyści

            • 3 0

    • (7)

      Tymczasem pan Maciej w majtach z lajkry zamiast ruszyc glowa i pojechac lesna droga wzdluz parkingu woli napisac to wszystkich mediow w kraju. Zaraz fanpejdz zalozy.

      • 15 11

      • (1)

        ale to nie jest droga dla wszystkich typów rowerów nie ma legalnego zgodnego z ustawą PORD objazdu i o co się pultasz frajerze?O stan faktyczny?Zapytaj d*pku gdyńskich nierobów z pobliskiego urzędu dlaczego nie potrafią nawet znaków dobrze ustawić

        • 5 6

        • Jako rowerzysta na tak głęboką i kulturalną argumentację powiem tak

          Ciągnik siodłowy też nie wszędzie wjedzie. I nie musi. Przestań gwiazdorzyć.

          • 7 3

      • Ciekawe, jak by się kierowcy zachowywali, gdyby im zrobili objazd taką drogą. (4)

        Mi to wisi, i tak wolę las, niż piękny zapach lejących wtrysków, ale poziom hipokryzji kierowców jest niewyobrażalny.

        • 11 0

        • (3)

          Kierowcy w paliwie oplacaja szereg podatkow i akcyze, wiec sa jakby nieco wyzej w lancuchu pokarmowym od pana Macieja, ktory sobie w zyciu nie radzi.

          • 2 9

          • Te podatki nie idą na drogi miejskie, tylko krajowe (1)

            Miejskie są budowane i utrzymywane z podatków wszystkich mieszkańców. A koszty są generowane i tu i tu. Więc z punktu widzenia miasta jest dokładnie odwrotnie, niż piszesz.

            • 4 1

            • Nie idą na drogi. Nie starcza to nawet na pokrycie wypadków które powodują.

              wypadki powodowane przez kierowców kosztują nas wszystkich 56mld rocznie. To 2.5% pkb

              • 2 0

          • Hmm nie radzi?

            Jakby wziąć statystykę ile ludzi umiera i ma krótsze życie od wdychania spalin, to by pozamiatało wszystkie tematy.
            Powyższy wpis typowo polskiej mentalności. Kto ma samochód ten jest lepszy.

            • 2 0

    • Trol kopiuj wklej powiele te klamstwa wielokrotnie . Adolf hitler zyje żródło interia.pl

      • 1 1

    • nic odkrywczego

      po prostu rowerzyści jako niechronieni uczestnicy ruchu są dużo bardziej narażeni na śmierć - bez względu czy w wypadkach które spowodowali sami rowerzyści czy inni uczestnicy ruchu.
      Z drugiej strony rower ze względu na niewielką prędkość i masę nie jest w stanie zazwyczaj wyrządzić większej krzywdy innym uczestnikom ruchu, zwłaszcza zmotoryzowanym.

      Stąd taka a nie inna statystyka wypadków z udziałem rowerzystów.

      • 8 1

    • (6)

      Ale jednoczesnie ponad 50% wypadkow byla z winy osob prowadzacych samochody. 1626 do 2800

      • 3 0

      • Dwie-trzecie nie połowa. coś źle liczysz (5)

        • 0 0

        • Biorąc pod uwagę liczbę rowerów i liczbę samochodów na drogach.... (4)

          ...wniosek dotyczący umiejętności, przestrzegania przepisów wśród rowerzystów i kierowców nasuwa się sam.

          • 0 8

          • (1)

            relacja rower-samochód jest taka sama w obie strony .
            2/3 wypadków z udziałem rowerzystów powodują kierowcy 4 kółek

            Jak by rowerzyści byli tacy beznadziejni, a kierowcy tacy wspaniali to 100% wypadków byłoby z winy rowerzystów.
            Prosta logika. Nie ma znaczenia że jest kogoś więcej, a innych mniej.

            Pieszych jest zdecydowanie więcej niż samochodów a za 3/4 wypadków z udziałem pieszych również odpowiadają kierowcy.

            • 12 0

            • Dodajmy, że w tym za 90% wypadków na przejściach dla pieszych

              gdzie kierowca jest zobowiązany zachować szczególną ostrożność i zwolnić celem umożliwienia bezpiecznego przejścia. A jednak 9 na 10 nie potrafi.

              • 12 0

          • sytuacja z soboty pindzia traficarem wyprzedza na trzeciego kolarza i wymija mnie jednocześnie ulica Kcyńska zakaz wjazdu pod górkę droga jednokierunkowa dla samochodów jedynie wyjazd z marketu tesco p..zda hamuje gwałtownie bo staje przed nią barierka w poprzek drogi o takich kierowcach mówisz i o takich umiejętnościach?Racz już się zamknąć gościu

            • 7 0

          • A więc te 30000 wypadków i 3000 trupów spowodowanych przez kierowców w zeszłym roku

            To pewnie ci bez prawa jazdy, co?

            • 9 0

    • No właśnie 4426-1629 = 2797

      Kto więc spowodował pozostałe 2797 ( dwie-trzecie ) wypadków z udziałem rowerzystów?

      Czyżby doskonale znający przepisy kierofczyki?

      • 10 1

    • Twój argument jest inwalidą (1)

      Nie wnikam już w to czy te statystyki mają jakieś pokrycie w rzeczywistości, ale, drogi autorze wpisu, z Twojego komentarza nie wynika wcale, że "cykliści" powodują dwa razy więcej ofiar - ani śmiertelnych, ani takich, po których kończy się obrażeniami ciała. Z danych, które podałeś wynika, że:
      - Ofiary śmiertelne wypadków spowodowanych przez rowerzystów to 51,4 % wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków z udziałem rowerzystów,
      - ofiary, które doznały obrażeń ciała w wypadkach spowodowanych przez rowerzystów to 38,9 % wszystkich ofiar, które doznały obrażeń ciała w wypadkach z udziałem rowerzystów.

      Nie wiem skąd, szanowny autorze wpisu, wzięły Ci się te "blisko dwa razy więcej ofiar", aczkolwiek prostuję Twoją wypowiedź, która, swoją drogą, nijak ma się do omawianego tematu.

      Dziękuję za uwagę.

      • 5 1

      • 1626 wypadków spowodowanych przez cyklist; 132zgony, czyli 8%wypadków to zgon; 1555obrażen, czyli 96%wypadków to obrażenia

        2800 wypadków spowodowanych przez auto; 126zgony, czyli 5%wypadków to zgon; 2464 obrażeń, czyli 88%wypadków to obrażenia.

        5%, a 8% - tu masz to jego 'blisko 2 razy więcej (z wykrzyknikiem)'

        Aczkolwiek nie wiem co to wnosi do tematu. Gość pewnie szuka gdzie może jakoś liczb, które poprą jakoś jego urojenia co przyczyn wypadków. Coś jak PO w 2015 szukało liczb, które pokazały ich dobry wpływ na gospodarkę.

        • 2 3

    • ze społecznego raportu wynika, że Jaco83 lub "matematyk, do tego kierowca" (5)

      ma problemy z potencją z powodu siedzenia na podgrzewanym fotelu. W dodatku jest pracownikiem portalu i sobie nabija lajki z panelu serwera.

      • 8 2

      • Cóż za kultura.... (1)

        Z twych słów wnioskuję, że nie lubisz samochodziarzy i, że rodzice ponieśli porażkę próbując cię wychować.

        • 2 8

        • Większość rowerzystów ma też samochody, spokojnie.

          A buc bucem zostanie i należy go tępić, żeby się d**ilizm za kółkiem nie szerzył.

          • 10 0

      • (2)

        Jeżeli już o problemach z potencją to wystarczy sięgnąć do literatury fachowej.
        Częsta jazda na rowerze sprzyja impotencji u mężczyzn, sugerują badania opublikowane przez The Journal of Sexual Medicine.
        Dr Marsha K. Guess z Yale School of Medicine tłumaczy, że u mężczyzn podczas jazdy rowerem dochodzi do ucisku nerwów oraz naczyń krwionośnych prostaty, co sprzyja zaburzeniom erekcji. We wcześniejszych badaniach dr Steven M. Schrader z National Institute for Occupational Safety and Health zauważył, że często występują one u policjantów patrolujących dzielnice miast rowerami.

        • 0 11

        • Ale już o tym, że dotyczy to nielicznego odsetka profesjonalistów

          Którzy spędzają na rowerze ponad 6h dziennie, i z bardzo specyficznymi (już niedostępnymi w sprzedaży) siodełkami to nie doczytałeś? No pech. Gorzej, że nawet taki układ warunków jest mniej ryzykowny z punktu widzenia dysfunkcji erekcji niż nadużywanie alkoholu, palenie, bezruch (auć, kierowcy) czy depresja...

          • 9 0

        • Mnie ojca ponad setki dzieci z setką kobiet

          chcesz przekonać, że jestem impotentem po przejechaniu ponad 300 000 km w życiu na rowerze ?

          Zapytasz, skąd mam kasę na alimenty ?
          Z lotto. Wygrałem, więc ... hulaj dusza !

          • 2 0

    • Kto ma pierwszeństwo ( rowerzysta kontra pieszy) (1)

      Co zrobić, kiedy rowerzysta zatrzymuje się przy przejściu dla pieszych, przy którym Ty stoisz? Puścić go, czy iść pierwszemu?

      • 1 0

      • no jak się zatrzymał to chyba ciebie przepuszcza?

        • 3 0

    • Oc (1)

      Pora wprowadzić obowiązkowe oc dla rowerzystów

      • 2 3

      • OC

        proponuję uszczelnić system wymagania obowiązkowego OC od kierowców. ponad 20% samochodów w Polsce prowadzą kierowcy, którzy nie wykupili OC

        • 0 0

  • Mieszkańcy wynocha! (13)

    Inwestorzy i turyści mają zostawiać pieniążki, a mieszkańcy głosować. Tak od kilkunastu lat wygląda maszynka do rządzenia w Gdyni. Gdynianie marsz na księżyc, albo do rowów, mostów czy innych wiczlin.

    • 70 23

    • (7)

      A teraz wyobrazmy sobie, ze nie ma inwestycji i turystow. Kto wtedy bedzie finansowal twoje eskapady do MOPSu?

      • 6 15

      • Inwestować w uczelnie, port, stocznię i terminale kontenerowy i pasażerski (3)

        Gdynia miastem ludzi morza, ludzi młodych, konstruktorów, a nie spasłej deweloperki i podchmielonych turystów. Nie wystarczyło spie*rzyć Sopot?

        • 13 4

        • spie*rzyć Sopot? (2)

          a co Ci się w Sopocie nie podoba?

          • 3 8

          • Inaczej. Co w Sopocie się podoba poza centralną lokalizacją między GD a GA?

            • 9 0

          • że jest między Gdańskiem i Gdynią

            i tłumy żądne alkoholu płynące SKM w każdy piątkowy wieczór. Którym często tej podrózy nie wytrzymują układy pokarmowe...
            Bo już w samym Sopocie, publiczne wydalanie każdym otworem ciała to norma i przeciętność.

            • 4 0

      • inwestycja - działalność mająca na celu stymulację rzeczywistosci (2)

        w celu osiągnięcia przyszłych zysków.

        Nie widzę takiej aktywności na terenie miasta Gdyni.

        To co widać, to próby wyszarpania szybkiego pieniądza z gruntów. A jak perspektywa szybkiego pieniadza się oddali, to grunt będzie leżał. Kapitał spekulacyjny ciśnienia nie ma, grunt jeść nie woła. Turystyka to również działalność nastawiona na szybki pieniądz po minimalnych kosztach na niewyszukanej i taniej ofercie. Działalność dewastująca rynek nieruchomości, bo terenu potrzebuje. W zamian dostarcza tanich miejsc pracy, dla stosunkowo niewielkiej liczby "support-people" w enklawach turystycznych. Chętnie dla studentów, bo odpada socjal a oni lubią "elastyczne godziny pracy". Zyski transferowane poza miejsce ich powstawania. Domena krajów, które mają tylko krajobrazy...

        • 6 4

        • A co spełnia tą definicję? (1)

          Lanie asfaltu? Nie - generuje przyszłe koszty, nie zyski.
          Rozbudowa bazy turystycznej jak najbardziej jest inwestycją.

          • 5 2

          • "rozbudowa bazy turystycznej jak najbardziej jest inwestycją"

            w bardzo niewłasciwym kierunku.
            To jest kierunek działania dla Władysławowa, Łeby czy Mielna a nie dla miasta o 250 tysiącach mieszkańców.

            A już na pewno nie w wariancie obranym przez Gdańsk i również Gdynię.

            Lanie asfaltu czy betonu samo w sobie nie jest złe. Jak zwykle, trzeba to robić z głową i z sensem a nie w imię partykularnego interesu wąskiej grupy interesariuszy, którzy upatrzyli sobie drobny wycinek miasta i "mają pomysła".

            • 2 5

    • (4)

      Tez tak odczuwam i od października przenoszę sie do Gdańska, podatki oczywiscie tez

      • 2 3

      • Jako osoba, która spierdzieliła w drugą stronę - będzie bolało ;) (2)

        • 3 3

        • A co ma boleć? (1)

          Parę stówek rocznie więcej na OC?

          • 0 3

          • Mieszkałem we Wrzeszczu, mieszkam w gdyńskim śródmieściu

            Co mnie boli mniej? Niech pomyślę. Piechotą do morza (rodzina zachwycona), niezłych restauracji w pobliżu na pęczki, ten wyśmiewany park centralny jest super, do parku krajobrazowego też mam bliżej, paradoksalnie ciszej (a tego się nie spodziewałem), zamiast 2 samochodów jeden i to używany nie na co dzień (komunikacja miejska jest absolutnie nieporównywalna), brak specyficznego sąsiedztwa, opłaty miały być wyższe - są niższe, galerii handlowych nie trawię - ale w sumie do Riviery mam tyle samo co miałem do Bałtyckiej. Wyjazd do teatru muzycznego (regularny!) przestał być wyprawą, zaczał być spacerem. Co było zmianą na gorsze? Gorszy wylot na Warszawę, więc się przesiadłem do Pendolino.

            • 6 2

      • Nie oszukujmy sie nie do Gdanska tylko na Szadolki i z powodu, ze tylko tam cie bylo stac na mieszkanie.

        • 4 3

  • w 3miescie i tak jest Ameryka (2)

    Jak się pojedzie gdzieś na prowincje tam jest dopiero dramat.
    Po jezdni jechać nie można bo zakaz i nakaz jazdy rowerem po 0.5m chodniku.
    Masakra.

    • 17 13

    • (1)

      Podlasie to nie jest Polska, to jest stan umyslu. Nie jedz tam.

      • 2 1

      • bardziej chodzi o inne gminy w pomorskim

        • 1 2

  • (1)

    ""jazda na rowerze w Gdyni jest coraz przyjemniejsza i bezpieczniejsza, a to wszystko dzięki skutecznie realizowanej polityce rowerowej"
    ???
    Chyba na Wiczlinie

    • 48 6

    • bo na wiczlinie mieszka radny który sobie wkoło bloku robi udogodnienia

      • 5 1

  • (10)

    No straszne, rowerzysta nie może przejechać. Niech w końcu zaczną płacić OC.

    • 70 42

    • Buraku nigdzie nie placi i nie bedzie placic w Gdańsku przez takich jak ty ja musze płacic wiecej

      Bo w Gdańsku przez takich piratów drogowych OC jest najwyższe w kraju!

      • 4 4

    • a kierowcy za własne szkody, a nie wszyscy muszą się na dekli składac.

      • 6 0

    • A wiesz, czemu OC na rower jest 70x mniejsze, niż na samochód? (2)

      Bo rowerzyści powodują szkody tylko w umysłach kierowców...

      • 10 5

      • taaa... powodują szkody w umysłach kierowców rowerów

        • 3 7

      • To jeszcze drozej,bo rehabilitacja czlowieka a szczegolnie obrazen glowy jak piszesz jest b.droga.

        • 1 3

    • OC na rower jest niepotrzebne (4)

      rowerem nie narobisz takich szkod jak samochodem. Jak sa szkody to do sadu i zaplaci

      • 5 2

      • (3)

        To sprobuj zbic lusterko lub lampe w Bmc,Tesli czy innym.Zdziwisz sie bardzo nie mowiac o wypadkach z pieszymi,ktorych coraz wiecej.

        • 1 6

        • To zapłaci więcej, nie Twoje tylko jego zmartwienie.

          • 3 0

        • Mimo że udział rowerów w ruchu wzrasta wypadków wcale nie jest więcej. zmyślasz.

          • 2 1

        • BMC

          Akurat BMC to marka niezbyt tanich rowerów ;)

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.