• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamknięto parking przy SKM Wzgórze

Michał Sielski
25 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Na wjeździe na parking pojawiły się słupki i zamykana, metalowa blokada.
  • Klucze do blokady mają urzędnicy i miejskie służby.
  • Zdziwieni kierowcy parkują przed wjazdem na parking.

Od miesięcy coraz więcej kierowców korzystało z darmowego parkingu przy SKM Wzgórze zobacz na mapie Gdyni. Ale parking nagle zamknięto. Dlaczego? - Samochody były tam zostawiane na kilka dni, a nie do tego ten parking ma służyć - tłumaczą gdyńscy urzędnicy.



Jak oceniasz decyzję urzędników o zamknięciu parkingu?

- Kto to zamknął? Zrobi pan coś z tym, żeby otworzyli? - zapytała nas kierująca volkswagenem, gdy wybraliśmy się zrobić zdjęcia zabezpieczeń parkingu przy SKM Wzgórze św. Maksymiliana.
Przypomnijmy: parking przy SKM Wzgórze był przez ostatnie lata idealnym miejscem dla osób, które za darmo chciały pozostawić auto i pojechać do pracy kolejką SKM lub załatwić swoje sprawy w centrum miasta. Cieszył się rosnącym zainteresowaniem, bo był dużym, wygodnym i przede wszystkim darmowym parkingiem w bezpośredniej bliskości centrum.

Czytaj więcej: Darmowy parking przy SKM Wzgórze kusi kierowców.

Dla pani z czerwonego samochodu, a także wszystkich innych, którzy z tego parkingu korzystali, nie mamy jednak dobrych wieści. Miejscy urzędnicy zablokowali wjazd na parking. Co ciekawe, decyzję podjęli mimo tego, że nie są jedynymi właścicielami gruntu. Struktura własnościowa jest mocno rozdrobniona, a poszukiwania właścicieli oraz ich spadkobierców cały czas trwają.

Zapytaliśmy, dlaczego parking został zamknięty. Czy zaczęło tam dochodzić do kradzieży? Czy zbierały się tam osoby pijące alkohol? Samochody były dewastowane? Teren zaśmiecany?

Na wszystkie pytania odpowiedź brzmi tak samo: "nie".

- Wjazd na parking został zamknięty przez Zarząd Dróg i Zieleni, bo zaczęły się na nim pojawiać samochody, które były pozostawiane na długo. A nie do tego miał ten parking służyć - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu.
W aktualnym planie zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru dopuszczona jest m.in. możliwość wybudowania parkingu wielopoziomowego na od 100 do 500 aut, a także zabudowa do 24 m wysokości z zapewnieniem usług w parterze budynku.

Opinie (211) 3 zablokowane

  • (9)

    Bardzo dobrze! Dość dyktatu blachosmrodów.
    Nie może być tak że garstka (wg. badań około 1/4 ankietowanych w centrum) dojeżdżając samochodem, zawłaszcza większość powierzchni miasta na bezsensowne drogi, parkingi itp.

    • 6 44

    • Aktywisto rowerowy! masz dzieci, masz matkę? Wozisz ich na ramie roweru? (7)

      • 14 2

      • aktywisto samochodowy! jeśli dzieci i matkę dowozisz swoim samochodem (5)

        nie zauważasz, że to nie rowerzyści ci korkują miasto i zabierają miejsce do parkowania?

        W wyniku czego stoisz w korkach codziennie: w wyniku nadmiaru samochodów czy niedoboru dróg?

        Jeśli wydaje ci się, że to drugie, pomyśl o miastach, w których kierowcy stoją codziennie w kilometrowych korkach na wielopasmowych autostradach, bo ich zarządcom się wydawało że tylko inwestowanie w drogi wyeliminuje korki.

        Każdy rowerzysta jadący po mieście po rezygnacji z dojazdu samochodem to korzyść dla ciebie.

        • 4 10

        • NIe jestem aktywista samochodowym, ale zaden fanatyk nie bedzie mnie zmuszal do jezdzenia rowerem. (4)

          Rowery niczego nie rozwiazuja, Normalni ludzie maja dzieci a to oznacza albo samochod, albo rozwiniety i pewny transport masowy, typu tramwaj, pkm.

          Szczurek przez 20 lat rzadow nie zrobil niczego, aby ulepszych transport masowy, buduje miasto pilnujac wylacznie interesu deweloperow i ulegajac fanatykom rowerowym, co konczy sie jak w Orlowie, naprzeciw Klifu, gdzie pieszy ryzykuje zycie ilekroc wychyla nos zza wiaty przystanku, bo idioci na rowerach nie maja zwyczaju zwracac uwagi na kogokolwiek.

          • 7 1

          • d*p! (3)

            "normalni ludzie mają dzieci a to oznacza samochód"

            no genialnie, po prostu oszywista oszywissość, hep

            • 1 5

            • tak, to jest oczywiste. normalni ludzie maja dzieci, (2)

              a w rzeczywistosci gdynskiej inaczej niz samochodem nie da sie funkcjonowac w rodzinie. TO tragedia ze dzis trzeba takie oczywistosci tlumaczyc, "nowemu wspanialemu pokoleniu"

              • 5 1

              • Przecież ci "kalesoniarze" nie mogą mieć dzieci bo im siodełka odcisnęły.....

                • 3 0

              • On Cie nie zrozumie

                Widzi tylko 5m blachosmroda co zajął 15m2 Jego wspaniałej przestrzeni miejskiej i to niepotrzebnie, bo akurat Ty siedzisz w pracy a Twój blachosmród zżera jak rak tkankę miejską.

                • 2 1

      • obserwuję często kto tam jedzie i zapycha miasto tymi samochodami.
        I prawdę mówiąc rzadko widzę żeby w samochodzie jechały dzieci, matki, babki, niepełnosprawni itp. itd.
        I oczywiście jestem jak najbardziej za tym, żeby takie osoby samochodami jeździły.
        Nikt nie twierdzi że samochodów ma nie być.

        Problemem jest tylko to, że cały korek spowodowany jest przez pięciometrowe samochody, gdzie w 90% z nich jedzie jedna osoba.
        A autobusy który na 12m wiozą kilkadziesiąt osób muszą stać za nimi w korkach.

        Gdyby ograniczyć ruch samochodów, to autobusy przestałyby stać w korkach i jakość komunikacji byłaby znacznie większa.

        Dlatego likwidowanie miejsc parkingowych w centrum, do ilości w której kierowca wie że nie znajdzie miejsca parkingowego, nie ma więc po co jechać do centrum samochodem, spowoduje wspaniałe podniesienie jakości transportu w mieście.

        I każda taka inicjatywa jest godna pochwały.

        • 0 5

    • Skąd ta 1/4?

      W oficjalnym raporcie na temat preferencji komunikacyjnych mieszkańców Gdyni odpowiedzi "zawsze samochodem" lub "przeważnie samochodem" udzieliło 40% ankietowanych. W grupie "pracujący" było to prawie 60%. Mniejszy odsetek był tylko w grupach uczniowie, emeryci i niezatrudnieni. Co zresztą pokrywa się z empiryczną obserwacją, że trzon pasażerów komunikacji miejskiej to renta, gimbaza i melina.

      • 2 0

  • Dzial Infrastukruty Drogowej w Gdyni ......

    Kolejny świetny pomysł urzędasów, zamknijmy parking dla wszystkich, dlatego że paru kierowców stawia auta na stałe. No ja p..... dobrze że w centrum jest tak dużo innych miejsc do parkowania ....

    Za co Ci d..... kasę biorą. Budowanie ścieżek i zaraz ich zamykanie, usuwanie miejsc parkingowych, gdzie aut przybywa., Już nie wspomnieć o drodze na Obłuże.

    • 16 2

  • ja (1)

    W Gdyni nic nie może być za darmo :d

    • 11 2

    • nie tylko w Gdyni nie może nic być za darmo

      wszystko kosztuje: albo czas, albo pieniądze, albo jedno i drugie i wiele innych rzeczy.

      Nie ma darmowych obiadów.

      Jak nie ma sensownego zestawu zasad korzystania z parkingu, to mamy kongo lub omawiane w tekście absurdy.

      • 0 4

  • Zablokować...

    ...też tych darmozjadów,miejskich urzędników....wysadzić ich ze stołków i oderwać od korytka!!!

    • 17 2

  • W Europie już to wymyślili!

    Parking jest za darmo np. 2 godziny. Wychodzę z auta, zostawiam za szybą specjalną kartkę, tabliczkę czy coś tam innego, z godziną, o której zaparkowałem. Kontrolerzy płatnych miejsc sprawdzą i gotowe!

    • 15 0

  • urzedasy miejskie to sku.....

    dosc zamykania miasta w weekendy i inne bzdurne marotoniki , stawiania slupkow i zakazow parkowania precz z urzedem miasta i urzedasami

    • 13 1

  • urzad miasta to dno i zera

    komunistyczno szczurze miasto dna

    • 12 1

  • Dziwi mnie , (5)

    że 100 m. dalej przy ul. Władysława IV w kierunku Gdańska zamiast bezpłatnego parkingu urządzono ogromny teren zielony. Idealne miejsce na park & ride.

    • 12 4

    • Dobrze zrobili

      ileż można wszystko betonować.

      • 3 2

    • park and ride nie ma sensu w pobliżu centrum miasta (3)

      poznaj pojęcie "rozwoju zorientowanego na transport publiczny/szynowy".

      • 3 3

      • Moim zdaniem ma (2)

        kiedy mieszka się np. na Witominie a pracuje w Gdańsku czy Wejherowie .

        • 3 1

        • Moim zdaniem przejechanie 1 km samochodem żeby wsiąść do pociągu nie ma sensu.. (1)

          Szkoda samochodu i środowiska, bo zimny silnik najbardziej truje.

          • 1 1

          • Twoim zdaniem Guru rowerowy?

            Przyjmij do wiadomości, że są inni i mają różne potrzeby. Patrz dookoła, nie jesteś sam.

            • 2 0

  • urzedasy na rowery zaden urzedas nie ma prawa przyjechac autem

    szczur z chwarzna na rower

    • 14 0

  • autopilot (2)

    Żeby problem się nie powtórzył, proponuję w autach montować systemy autonomiczne, dzięki którym pozostawione na parkingu auto od czasu do czasu się ruszy, żeby nie drażnić urzędników.

    A na poważnie, to czy był tam jakiś znak ograniczający długość postoju? Mam wrażenie, że w Trójmieście problemem nie jest rosnąca liczba pojazdów, tylko malejąca ilość miejsc parkingowych. Deweloperka potrzebuje przestrzeni. Gomorra.

    • 21 2

    • w mieście stale rośnie liczba miejsc parkingowych (1)

      w pobliżu centrum rosnąca nawet wolniej od niej liczba samochodów natychmiast je wypełnia.

      Nienasycony/ niekontrolowany moloch masowej motoryzacji pożera przestrzeń miejską i jakość życia w mieście.

      • 2 7

      • mylisz się

        kiedyś można było parkować w centrum na chodnikach, było sporo nieużytków i nieutwardzonych placyków, gdzie mimo błota dało się zaparkować, było mniej ograniczeń jakimiś strefami itd. Tkanka miejska była dostosowana do ruchu pieszo-samochodowego. Mam wrażenie, że powstałe ograniczenia wynikają z chęci napędzenia klientów do centrów handlowych, a nie z troski o warunki życia mieszkańców. Tak gospodarka lokalnie korumpowana, a efekt jak przy centralnie sterowanej, która prowadzi do deficytu piasku na pustyni.

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane