• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Alternatywne drogi bez terminów realizacji

Krzysztof Koprowski
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przesuń aby
porównać

Na popularnym lokalnym skrócie między ulicami KartuskąMapkaHausbrandtaMapka od niedawna obowiązuje zakaz ruchu. Okazuje się, że część drogi należy do wspólnoty mieszkaniowej, a docelowy jej przebieg nie ma sprecyzowanego terminu budowy. Urzędnicy nie planują na razie budować brakującego krótkiego odcinka ul. HausbrandtaMapka, który mógłby nieco pomóc kierowcom z osiedla Słoneczna Morena.



Kto powinien przede wszystkim finansować budowę dróg w obrębie nowych osiedli?

Ulica Lema na odcinku Kartuska-Hausbrandta, mimo złego stanu technicznego i niewielkiej szerokości, jest coraz częściej wykorzystywana przez kierowców, którzy w ten sposób skracają drogę z osiedla Słoneczna Morena w kierunku Siedlec.

Przejazd ten pozwala ominąć zakorkowane w godzinach szczytu ulice Rakoczego czy dolny fragment ul. Myśliwskiej, a od niedawna służy także za najkrótszy dojazd do nowego dyskontu spożywczego przy zbiorniku ZaborniaMapka.

Sytuacja drogowa w rejonie osiedla Słoneczna Morena, zajmującego teren aż po ul. Piekarniczą. Sytuacja drogowa w rejonie osiedla Słoneczna Morena, zajmującego teren aż po ul. Piekarniczą.

Ulica Lema zbudowana na prywatnym gruncie



- W ostatnich tygodniach właściciele budynku Kartuska 251Mapka postawili na dolnym odcinku w ul. Lema znak zakazu ruchu oraz rozpoczęli montaż bramy. Widząc te działania bardzo się zdziwiłem, ale po spojrzeniu w mapy geodezyjne zdałem sobie sprawę, że mieli do tego pełne prawo - wjazd znajduje się na ich działce. Problem w tym, że jednocześnie po tym terenie powinna być poprowadzona ulica - pisze do nas pan Piotr.
Urzędnicy potwierdzają sytuację własnościową w tej części miasta. Od wielu lat zarezerwowany jest grunt na potrzeby drogowe docelowego przebiegu ul. Lema w bezpośrednim sąsiedztwie - po drugiej stronie budynku Kartuska 251. Sęk w tym, że nie wiadomo kiedy ruszy budowa tego brakującego fragmentu.

Rezerwa pod zmieniony przebieg drogi bez terminu realizacji



- Wykonanie przejazdu na działce miejskiej zgodnie z planem zagospodarowania wymaga budowy w procesie inwestycyjnym nowego fragmentu ulicy, a tym samym opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania pozwolenia na budowę oraz zabezpieczenia środków finansowych na ten cel - mówi Konrad Marciński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, dodając jednocześnie - Obecnie nie ma określonego terminu realizacji tej drogi.
Urzędnicy zapewniają też, że będą utrzymywali ul. Lema na odcinku miejskim tj. od strony skrzyżowania z ul. Hausbrandta aż do budynku Kartuska 251 w stanie "zapewniającym bezpieczeństwo ruchu drogowego".
  • Oznakowanie ul. Lema od strony ul. Kartuskiej.
  • Oznakowanie ul. Lema od strony ul. Hausbrandta. Droga w planach miasta ma w tym miejscu odbijać w prawo, obok przenośnej toalety.
  • Stan ulicy Lema na środkowym odcinku.

Ulica Hausbrandta bez środkowego odcinka



Mieszkańcy osiedla Słoneczna Morena zwracają uwagę także na brak krótkiego odcinka ul. Hausbrandta, który ułatwiłby wyjazd na ul. Myśliwską i Pagórkową, a stamtąd do ul. Kartuskiej.

- Nie mogę zrozumieć, dlaczego władze miasta nie wymusiły na deweloperze tak ogromnego osiedla budowy krótkiego połączenia dwóch odcinków ul. Hausbrandta. Obecnie cały ruch koncentruje się na wyjeździe w stronę ul. Piekarniczej, na którą wjeżdżają też mieszkańcy innych nowych osiedli w sąsiedztwie. Brakuje nam alternatywnego wyjazdu, aby upłynnić ruch i zapewnić dojazd w sytuacjach awaryjnych - pisze pan Dariusz.
Urzędnicy tłumaczą, że deweloper osiedla miał zapewnić jedynie dojazd od strony ul. Piekarniczej, realizując niezbędne odcinki ul. Lema i Hausbrandta oraz korektę jezdni ul. Piekarniczej.

Ulica Hausbrandta widziana od strony ul. Myśliwskiej. W oddali widoczne są bariery drugiego fragmentu tej ulicy. Ulica Hausbrandta widziana od strony ul. Myśliwskiej. W oddali widoczne są bariery drugiego fragmentu tej ulicy.
- Brakujący odcinek znajduje się w miejscowym planie zagospodarowania, jednak na chwilę obecną nie ma sprecyzowanych planów jego budowy. Obsługa komunikacyjna osiedla Słoneczna Morena nie zakładała dojazdu przez ul. Hausbrandta od strony ul. Myśliwskiej, lecz Piekarniczej - wyjaśnia przedstawiciel Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W planach budowa osiedla z budynkami do 40 m wysokości



Przypomnijmy, że w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla Słoneczna Morena (deweloper Robyg) planowane jest kolejne osiedle - firmy Euro Styl. Działka pod ten cel została zakupiona już w 2015 r.

Wstępny projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dopuszcza na działce Euro Styl zabudowę do 28 i 40 metrów wysokości. Wstępny projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dopuszcza na działce Euro Styl zabudowę do 28 i 40 metrów wysokości.
Od 2018 r. trwają prace nad nowym planem zagospodarowania przestrzennego dla tej części Gdańska. W uzasadnieniu dla jego sporządzenia czytamy, że "zgodnie z ideą rozwoju miasta do wewnątrz wskazane byłoby dopuszczenie w tym miejscu wielorodzinnej zabudowy mieszkaniowej".

Wstępny projekt z czerwca br. (jeszcze na etapie przed publicznym wyłożeniem) zakłada zgodę na realizację w tym terenie zabudowy mieszkaniowo-usługowej o wysokości do 28 i 40 metrów.

Budowa osiedla Słoneczna Morena w 2013 r.

Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Inwestycje

Słoneczna Morena

Słoneczna Morena

ROBYG

Gdańsk Morena, ul. Piekarnicza Mapa

28.8 do 203.7 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (218) 5 zablokowanych

  • Bardzo śmieszny artykuł

    Że się zdziwił i sprawdził i chyba wtedy był zdziw brawo dla pani prezydent szybciej metro do Warszawy wybuduje

    • 4 0

  • Adamowicz zdewastował Gdańsk rękami developerów (1)

    Dobry gospodarz nie sprzedawałby działek inwestycyjnych po to zeby za pieniądze ze sprzedaży robić później drogi dojazdowe i utrzymywać je przez najbliższe 100 lat. Dobry gospodarz zawiązał by spółkę budowlaną celową na każdy projekt, wniósł aportem grunty i zarobiłby 3 krotnie po sprzedaży.

    • 4 0

    • Dlatego został wyeliminowany, ale ludzie wybrali jeszcze gorszego, kierując się sentymentem i naiwnością.

      • 0 0

  • Tak pracujo 'fahofcy' z magistratu...

    Banda cymbałów bez poJĘCIA, usłużna w d.peloperom!!! A ludzie, mieszkańcy? A co tam ich sprawy...

    • 3 0

  • i co tera?

    Nie dość, że dolny odcinek Myśliwskiej z płyt betonowych dopuszczony do ruchu dwukierunkowego a nie ma żadnego pobocza to teraz Lema zamknięta. Za narażanie życia pieszych Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska do wymiany!

    • 3 0

  • Wolne Miasto

    To wolno wszystko idzie .Najpierw bloki potem będzie droga za 20 lat

    • 0 0

  • Drogi należą do miast i gmin

    Nie rozumiem pytania pod artykułem,faktem jest że Jest organ zarządzający drogami publicznymi-z pewnością nie są to deweloperzy.Co z tego że deweloper wybuduje drogę?Miasto pod byle pretekstem jej nie przejmuje -gdyż nie spełnia warunków-przykład odcinka Wawelskiej za szlabanem.Droga stała się prywatna z płatnym dostępem do pilota od Szlabanu.Dojazd z Nieborowskiej do Madalińskiego też nie był miastu potrzebny-po kilku latach już tu stoją kolejne 3 bloki bez alternatywnego wyjazdu.To jest podejście do dróg.Dlaczego ktoś kto sprzedaje teren nie zapewnia chodników i dróg?Mieszkańcy płaca kredyty za mieszkania,drogę tez sobie mają kupować?To jest Dziadostwo i Kolesiostwo w Urzędach!

    • 1 0

  • Rozwój miasta do wewnątrz? Ktoś cię za to rozliczy Grzelak!

    Ten 'rozwój" przez zagęszczanie to upychanie punktowców gdzie się da, brak parkingów, brak retencji wody, brak komunikacji, korki i tłok. Przydałoby się specjalne piekło - puszka na sardynki dla takich "samorządowców". Gdańsk to nie Singapur czy Manhattan, że nie ma gdzie szpilki wcisnąć, Gdańsk ma wiele terenów gdzie można budować bez ścisku, ale deweloper ma większy zysk jak wciśnie punktowiec w zagospodarowanej dzielnicy.

    • 0 0

  • Spadł z choinki.

    "Nie mogę zrozumieć, dlaczego władze miasta nie wymusiły na deweloperze tak ogromnego osiedla budowy krótkiego połączenia dwóch odcinków ul. Hausbrandta." Bo w Gdańsku się dzieje odwrotnie, deweloperzy wymuszają na mieście aby budowało to co deweloperowi potrzebne do korzystnego sprzedania mieszkań. Widać jakieś niedopatrzenie ze strony urzędników, ale w ramach Budżetu Obywatelskiego brakujący odcinek Hausbrandta zostanie zbudowany.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane