• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamykają część Wilanowskiej. Do końca wakacji

Michał Brancewicz
15 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny jar będzie miejscem rekreacji
  • Tunel będzie powstawał w otwartym wykopie.
  • Miejsce, gdzie powstanie tunel łączący dwie doliny jaru.
  • Budowa tunelu oznacza zamknięcie ok. 150-metrowego odcinka ul. Wilanowskiej.
  • Wschodnia część Jaru Wilanowskiego została częściowo zagospodarowania już kilka lat temu.
  • Zachodnia część Jaru Wilanowskiego zmieni się wkrótce w teren rekreacyjny.
  • Tunel pod ul. Wilanowską połączy dwie części jaru.

W związku z budową tunelu łączącego dwie części Jaru Wilanowskiego w Gdańsku, przebiegający nad nim fragment ulicy zobacz na mapie Gdańska zostanie zamknięty dla ruchu. Utrudnienia rozpoczną się w najbliższą sobotę o godz. 5 i potrwają do końca wakacji. Połączone doliny jaru staną się dużym terenem rekreacyjnym dla okolicznych mieszkańców.



Czy zamknięcie Wilanowskiej będzie dla ciebie problemem?

Pod koniec marca rozpoczął się drugi etap przekształcania Jaru Wilanowskiego w teren rekreacyjny. Jego najbardziej kosztownym elementem będzie tunel o długości 33 metrów pod ul. Wilanowską, który połączy obie doliny.

Tunel w otwartym wykopie



Przygotowania do jego budowy właśnie się rozpoczynają, a to niestety wiązać się będzie z zamknięciem ok. 150-metrowego odcinka ulicy między ul. Łańcucką zobacz na mapie Gdańska a skrzyżowaniem na wysokości bloku przy Wilanowskiej 7 zobacz na mapie Gdańska.

- Tunel będzie powstawał w technologii wykopu otwartego, dlatego konieczne jest zamknięcie na ten czas fragmentu jezdni - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zamknięta Wilanowska, utrudnienia dla kierowców



Wilanowska nie jest wyłącznie lokalną ulicą, z której korzystają okoliczni mieszkańcy. Wielu kierowców jadących z południa Gdańska traktuje ją jako alternatywę dla zakorkowanej al. Havla zobacz na mapie Gdańska.

- Jadąc rano do centrum praktycznie zawsze jechałem al. Havla do góry, skręcałem w Wilanowską zobacz na mapie Gdańska, by wyjechać na końcu ulicy zobacz na mapie Gdańska i znowu włączyć się w Havla, dzięki czemu omijałem auta stojące w korku - przyznaje pan Wojciech, czytelnik trojmiasto.pl.
Jednak przez najbliższe dwa i pół miesiąca ani on, ani inni kierowcy nie będą mogli korzystać z tego wariantu. Czy w tych okolicznościach drogowcy zamierzają jakoś ulżyć kierowcom na Havla, tym bardziej, że na co dzień przejazd całej arterii na zielonym świetle graniczy z cudem?

- Jeśli już, to będą niewielkie korekty na górnym skrzyżowaniu Havla - Wilanowska, ale należy pamiętać, że zmniejszy się liczba aut włączających się w Havla z ul. Wilanowskiej, ale natężenie ruchu na wlocie Havla do al. Armii Krajowej i Łostowickiej pozostanie na podobnym poziomie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Z kolei na dolnym skrzyżowaniu Wilanowskiej i Havla będziemy obserwować czy zielone światło dla skręcających z Wilanowskiej w prawo trwa odpowiednio długo. Dzisiaj ta relacja ma spory zapas, bo jest mało wykorzystywana.

Ścieżki, mini golf, oczkowo wodne, Tai Chi



Wykonawcą wszystkich prac jest firma Eurovia Polska. Ich wartość to niemal 5,8 mln zł.

Poza tunelem w zachodniej części jaru Wilanowskiego powstanie nowe, bardziej komfortowe zejście oraz ścieżki parkowe i chodniki. Znajdzie się tam również plac sąsiedzki, plac zabaw "Lokomotywa" oraz skwer z oczkiem wodnym.

Z kolei istniejąca część rekreacyjna zostanie uzupełniona o linowy plac zabaw, pole do minigolfa, stoły do ping-ponga, plac sąsiedzki oraz miejsce do ćwiczeń Tai Chi. Powstanie też nowe energooszczędne oświetlenie i monitoring, ustawione zostaną nowe ławki parkowe i kosze na śmieci.

Jar w nowej odsłonie ma zacząć działać na przełomie października i listopada 2018 roku.
07:00 19 CZERWCA 18

Coraz gorsza sytuacja na Havla i Małomiejskiej (19 opinii)

Niestety potwierdzają się nasze obawy o korki na al. Havla sprzed dwóch kwadransów. Wyjazd z południowych dzielnic jest już zatkany na całej długości. Podobnie sytuacja wygląda na Małomiejskiej w kierunku Traktu św. Wojciecha. Paraliż na obu trasach to skutek zamkniętej Wilanowskiej. Niestety ma być ona wyłączona z ruchu aż do końca wakacji. Więcej informacji w naszym artykule.

Poza tymi trasami postoicie także na Świętokrzyskiej do Kowal i Armii Krajowej między Jabłoniową a Łostowicką.

W Sopocie i Gdyni jeszcze spokojnie. Obwodnica także przejezdna.
Zobacz więcej
Niestety potwierdzają się nasze obawy o korki na al. Havla sprzed dwóch kwadransów. Wyjazd z południowych dzielnic jest już zatkany na całej długości. Podobnie sytuacja wygląda na Małomiejskiej w kierunku Traktu św. Wojciecha. Paraliż na obu trasach to skutek zamkniętej Wilanowskiej. Niestety ma być ona wyłączona z ruchu aż do końca wakacji. Więcej informacji w naszym artykule.

Poza tymi trasami postoicie także na Świętokrzyskiej do Kowal i Armii Krajowej między Jabłoniową a Łostowicką.

W Sopocie i Gdyni jeszcze spokojnie. Obwodnica także przejezdna.
Zobacz więcej

Opinie (230) 4 zablokowane

  • Totalna głupota. (3)

    Fanaberie za parę baniek.

    • 25 12

    • rysiu

      za darmo to my na pana Admowicza głosować nie będziemy

      • 1 5

    • Totalną głupotą była zamiana linii SKM w Jarze Madalińskiego na jezioro.

      Tak. Tak. Takie były kiedyś plany. Nawet jeszcze nie dawno w mpzp na końcu ul. Porębskiego była stacja.
      Teraz to już są zmiany raczej na plus. W sumie fajnie byłoby gdyby powstały tam jakieś ciągi pieszo-rowerowe. Komunikację rowerową po terenach zielonych realizuje np Monachium.

      • 4 2

    • Co za naród...
      W artykule o nowych nieruchomościach na Wałowej żale i płacze bo dlaczego nie tereny zielone, tylko blokowisko.
      Tutaj robią tereny zielone, to znów źle bo to fanaberie.
      Nie dogodzisz.

      • 0 1

  • Miejmy nadzieję że wykonawca ma inne podejście niż poprzednik (4)

    poprzedni wykonawca nakazał robotnikom malowanie ławek wokół zbiornika retencyjnego gdy padał deszcz. Skutek to spróchniałe dziś drewno po kilku latach.
    niestety do Jaru nie sposób się dostać gdy ma się dziecko w wózku lub jest się osoba niepełnosprawną i to się niestety nie zmieni.
    Dodatkowo na Wilanowskiej bariery energochłonne są zamontowane w taki sposób że piesi są narażeni na kolizję. Takie usytuowanie barier miało śmiertelny skutek kilka lat temu podczas wypadku w innym mieście. redakcja powinna przyjrzeć się tej sprawie i może wpłynąć na lokalizację barier energochłonnych tak aby były przed chodnikiem dla pieszych.

    • 16 0

    • no te bariery to jakiś debil zaprojektował w tym miejscu

      • 4 1

    • jest wejście dla wózków do jar (1)

      Proszę się przyjrzeć mapce jest dobre wejście do jaru dla osób z wózkami i na wózkach, w końcu auta wjeżdżają na teren jaru, wjazd jest od ul Antoniego Madalińskiego
      po modernizacji ma być rampa zjazdowa do jaru Wilanowskiego od ulicy Wilanowskiej
      cała dokumentacja jest na stronie z przetargami publicznymi

      • 1 3

      • spoko, podrałuję sobię 2 km, żeby po parku pospacerować

        a z powrotem do samo

        • 6 1

    • .

      Z pisma które napisała wynika że w nowej części mają być dogodne zejścia dla wózków

      • 0 1

  • i dobrze (1)

    tam sami dorobkiewicze

    • 4 17

    • a co jest złego w dorobkiewiczu?

      lepszy synek dziedzic?

      • 10 1

  • A co z komunikacją miejską? (2)

    Ah... To i tak nie ma znaczenia bo autobusy nie wyjadą i to nie z winy GAiT!

    • 15 3

    • na Havla są tramwaje (1)

      ale ty na wsi o tym nie wiesz zapewne bo chcesz się komunikować starym dieslem :-)

      Wy tam pod pruszczem to nawet za krzyżaków się macie podobno :-).
      danziger rozprawia o terenie który nigdy nie był Gdańskiem :-) Samo to określenie wskazuje ze masz pieczeniu tyłka mocne. Nie przejmuj się nawet jak sie urodziłes na wsi to możesz być normalny. Tylko nie afiszuj się że jesteś z miasta i to po niemiecku w języku morderców polaków z Gdańska.

      • 4 12

      • co ty piłeś z rana?

        • 9 0

  • Ok panie Adamowicz kupił nas pan. (3)

    To jeszcze tylko prosimy o przesunięcie barierek energochłonnych na Wilanowskiej przed chodnik aby piesi byli chronieni i o wybory może być pan spokojny.

    • 10 12

    • barierki są dobre (1)

      Przypominam że jest to strefa tempo 30, i jest to odcinek prosty drogi, niech kierowcy zaczną jeździć zgodnie z przepisami i nic nikomu sie nie stanie

      • 2 5

      • tam nie ma strefy 30, normalne 50 obowiązuje

        nie wiesz to się nie wypowiadaj, bo wprowadzasz błąd

        • 5 5

    • Może ciebie kurko idź się do zatoki teraz wykap do ścieków szambiarza

      • 0 0

  • bedzie tunel do chlania piwka

    • 16 0

  • Nie rozumiem Wawrzonka, cyt. (3)

    "Z kolei na dolnym skrzyżowaniu Wilanowskiej i Havla będziemy obserwować czy zielone światło dla skręcających z Wilanowskiej w prawo trwa odpowiednio długo. Dzisiaj ta relacja ma spory zapas, bo jest mało wykorzystywana."

    Dzisiaj mało wykorzystywana? Rano jest dociążona, a właśnie podczas remontu znaczenie tej relacji osłabnie. Tak więc, na czas remontu, zielone światło dla skręcających z Wilanowskiej w prawo w Havla (oraz, równocześnie, jadących od Łostowickiej przez Havla w lewo w Wilanowską) powinno trwać odpowiednio krótko (a nie "długo"), a uzyskany zapas dodany do zielonego dla jazdy Havla na wprost. Czy nie tak?

    • 14 4

    • wydaje mi się że tu jest mowa o skrzyżowaniu przy Płockiej (2)

      a nie przy Armii Krajowej
      więc to co mówi ma sens, bo z Nieborowskiej, Rogalińskiej, Wawelskiej itd. ludzie pojadą do Havla właśnie na to skrzyżowanie i może się okazać, że teraz zielone światło tam będzie za krótko, choć obecnie w zupełności wystarczy

      • 3 0

      • (1)

        Nie. Skrzyżowanie Havla-Wilanowska-Płocka określił mianem "górnego". A to co zacytowałem nazwał "dolnym" - czyli to duże skrzyżowanie

        • 2 1

        • To może wcześniej był błąd w treści, ale teraz jest już prawidłowo:

          "Jeśli już, to będą niewielkie korekty na górnym skrzyżowaniu Havla - Wilanowska, ale należy pamiętać, że zmniejszy się liczba aut włączających się w Havla z ul. Wilanowskiej, ale natężenie ruchu na wlocie Havla do al. Armii Krajowej i Łostowickiej pozostanie na podobnym poziomie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Z kolei na dolnym skrzyżowaniu Wilanowskiej i Havla będziemy obserwować czy zielone światło dla skręcających z Wilanowskiej w prawo trwa odpowiednio długo. Dzisiaj ta relacja ma spory zapas, bo jest mało wykorzystywana."

          • 2 0

  • Nie koniecznie musi się Havla zakorkować

    Zaczynają się wakacje a w tym czasie ruch jest mniejszy więc pewnie na Havla nic się nie zmieni.

    • 2 13

  • Jeśli nie zrobią korekty świateł

    musi być korekta świateł, bo jak jest zielone z Wilanowskiej w Havla, rejon płockiej, to piesi też mają zielone, więc będzie masakra żeby wyjchać na Havla i z Havla na Wilanowską.

    • 9 1

  • natężenie ruchu na wlocie Havla do al. Armii Krajowej i Łostowickiej pozostanie na podobnym poziomie - wyjaśnia Tomasz (2)

    Więc nie pozostanie tylko się bardziej zakorkuje, bo spora część objeżdzała to skrzyżowanie jadąc przez dragana i wilanowską, teraz nie maja takich możliwości.

    • 11 3

    • Fakt, tych co w prawo odpadali w Witosa z Wilanowskiej to było sporo. (1)

      • 6 0

      • tak samo tych co wracali po południu przez Chełm - teraz utkną na lewoskręcie z AK

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane