- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (169 opinii)
- 2 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (106 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (290 opinii)
- 4 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (184 opinie)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (44 opinie)
- 6 Dwóch 29-latków z narkotykami (102 opinie)
"Zapuszczamy korzenie na czerwonym". Na te skrzyżowania kierowcy narzekają
Skrzyżowanie Wielkopolskiej i al. Zwycięstwa w Gdyni, ul. Bulońska czy Kartuska w Gdańsku - to tylko wycinek tras, na których sygnalizacja świetlna doprowadza kierowców do białej gorączki. W Raporcie z Trójmiasta regularnie otrzymujemy sygnały o "czerwonej fali". W których miejscach jest najgorzej i od czego to zależy? Sprawdziliśmy.
I choć w większości przypadków sygnalizacja zdaje egzamin: ułatwia ruch, poprawia bezpieczeństwo pieszych i pozytywnie wpływa na tzw. przepustowość, są miejsca na trójmiejskich drogach, gdzie kierowcy narzekają na "czerwoną falę".
- Zero zgrania pomiędzy sygnalizacją. Jadąc przepisowo, czerwone światło zapala się wręcz przed nadjeżdżającym pojazdem. Po co? - napisał do naszej redakcji czytelnik, dołączając film z ul. Bulońskiej.
Jak podkreśla, na "czerwoną falę" trafił w nocy, kiedy ruch był minimalny.
Kolejne miejsce to skrzyżowanie ulicy Nowomiejskiej i Jana z Kolna w centrum Gdańska.
Ile kosztuje paliwo? Sprawdź ceny
- Obok pomnika Trzech Krzyży. Stoję w tym miejscu regularnie, "korek" ze światłami to nawet 10 minut... - podkreśla kolejny użytkownik Raportu z Trójmiasta.
Kierowcom życie uprzykrzają także światła przy ul. 3 Maja (w kierunku Armii Krajowej).
Czerwone światło na Bulońskiej. I to nocą.
- Przy areszcie czeka się dłużej na zielone światło. Tworzy się korek od Dworca PKS. Zamknąć tunel i wydłużyć czerwone na jednej z głównych dróg. Ma to "sens" - napisał w Raporcie pan Tomasz.
Podobnie jest z płynnym przejazdem Kartuską.
- Od Łostowickiej po Hucisko każde światło czerwone. Tworzy to duże zatory. Nigdy nie było tam dobrej synchronizacji, ale teraz to po prostu tragedia - twierdzi inny kierowca.
Zmotoryzowani narzekają także na "światła" w Gdyni.
- W piątkowy wieczór okolice godziny 21-22 jechałam z Redłowa do centrum przewieźć kilka sprzętów budowlanych. Pomimo że jechałam z przepisową prędkością, to na każdym przejściu od Redłowa do Wendy łapało mnie czerwone światło. To jest ten słynny płynny przejazd? Bo chyba teleportowałam się przypadkiem do innej rzeczywistości, gdzie sławny Tristar nie działa prawidłowo - zauważyła inna czytelniczka.
"Czerwone" przez 10 minut? To możliwe
Co o światłach na skrzyżowaniach piszą urzędnicy?
Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że długość sygnału zielonego oraz czerwonego na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych z sygnalizacją świetlną jest zależna od wielu czynników, m.in.:
- długości cyklu programu sygnalizacji świetlnej,
- liczby faz ruchu,
- akomodacji sygnałów,
- cykliczności programów sygnalizacji świetlnych,
- natężenia ruchu na skrzyżowaniu czy też geometrii skrzyżowania.
- Możliwa jest sytuacja, w której sygnalizacja pracuje cyklicznie i długości sygnałów są stałe, jednak częściej stosuje się skracanie i wydłużanie sygnałów zależnych od aktualnego ruchu na skrzyżowaniu, co z kolei przekłada się na zwiększenie przepustowości skrzyżowania. Stosuje się również pomijanie faz ruchu, na które nie ma aktualnie zapotrzebowania, np. relacja do skrętu w lewo - tłumaczy urzędniczka.
W takiej sytuacji możliwe jest np. nadawanie sygnału czerwonego przez 10 minut aż do pojawienia się zgłoszenia. Średnia długość światła czerwonego w opisanej sytuacji jest zdecydowanie wyższa niż światła zielonego, jednak nie świadczy to o błędnym działaniu programu sygnalizacji świetlnej.
W Gdyni światła przeważnie "dostosowują się" do ruchu
Jaki jest przeciętny czas wyświetlania sygnału czerwonego na skrzyżowaniach? Zapytaliśmy o to w Zarządzie Dróg i Zieleni.
Urzędnicy tłumaczą, że na większości skrzyżowań w Gdyni sygnalizacja świetlna pracuje w trybie akomodacyjnym, tzn. dostosowuje się do zmiennych warunków ruchu.
Niektóre fazy i grupy sygnałowe są pomijane, co oznacza, że wyświetlany jest na nich sygnał czerwony, dopóki nie pojawi się zgłoszenie z detektora (przycisku, pętli indukcyjnej itp.).
- Dotyczy to grup sygnałowych na żądanie - część przejść dla pieszych, lewoskręty, część przejazdów rowerowych, wloty boczne, śluzy autobusowe itd. Oznacza to, że średnia będzie zaburzona i zawyżona o długość czasu czerwonego, w którym żaden z uczestników ruchu nie oczekuje na pokonanie skrzyżowania, a w tym czasie sygnał zielony otrzymują pozostałe relacje, na których występuje zapotrzebowanie - mówi Magdalena Wojtkiewicz z ZDiZ.
Tym samym - jak podkreśla urzędniczka, próba udzielenia odpowiedzi na te pytania nie odzwierciedliłaby stanu faktycznego, w którym podczas wyświetlania sygnału czerwonego dla wybranych grup sygnałowych (z nie zawsze oczekującymi uczestnikami ruchu) pozostałe otrzymują sygnał zielony.
- Sprawdziliśmy to na przykładzie kilku wybranych skrzyżowań. Analiza pozwoliła stwierdzić, że średnia długość światła czerwonego bywa większa niż maksymalna długość cyklu, co jest dobitnym przykładem, jak bardzo średnia może odbiegać od wartości, z którą w rzeczywistości mają do czynienia uczestnicy ruchu w przypadku skrzyżowań pracujących akomodacyjnie i acyklicznie. Należałoby rozważyć także, jak traktować grupy sygnałowe z tzw. warunkową strzałką, ponieważ pozwala ona na częściowe poruszanie się w trakcie światła czerwonego - mówi urzędniczka z Gdyni.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Luksusowe samochody na sprzedaż:
Na średnią długość sygnału czerwonego wpływ będzie również miała:
- liczba grup sygnałowych,
- ich istotność,
- podział w cyklu.
- Jeśli spojrzymy na skrzyżowanie, na którym jedna z relacji na drodze głównej posiada znacznie większe natężenie ruchu i tym samym większy udział sygnału zielonego w cyklu, to pozostałe, liczniejsze, lecz mniej istotne pod kątem natężenia ruchu grupy sygnalizacyjne zwiększają wartość średnią czasu czerwonego, pomimo że przepustowość skrzyżowania dzięki takiemu podziałowi cyklu jest znacznie większa - tłumaczy Magdalena Wojtkiewicz.
Należy zwrócić uwagę, że w inżynierii ruchu drogowego nie zostały zdefiniowane metody na ocenę warunków ruchu bazujące na średniej długości światła czerwonego z całego skrzyżowania.
Ile czasu wyświetla się "czerwone" na skrzyżowaniach w Sopocie?
Anna Dyksińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie wyjaśnia, że wszystkie skrzyżowania w mieście podłączone są do systemu Tristar.
- Długość sygnału czerwonego na skrzyżowaniach jest zmienna i niemożliwa do określenia jednoznacznie, ponieważ na terenie Sopotu działa sygnalizacja akomodacyjna dostosowująca się do warunków ruchu drogowego. Czas trwania sygnału czerwonego zależny jest od długości cyklu (120 s, 110 s, 100 s, 90 s i 80 s), wlotu skrzyżowania (główny lub podporządkowany) i natężenia - podsumowuje urzędniczka.
Są kierowcy, którzy nie mają cierpliwości do czekania na czerwonym świetle. Nie jest to jednak odpowiedzialna postawa. I grozi za nią mandat.
Opinie wybrane
-
2022-04-21 07:22
Zwycięstwa kierunek do Wrzeszcza (20)
Ruszając przy Operze w kierunku Wrzeszcza podjeżdża się kawałek do przystanku Politechnika i światło czerwone od jakiegoś czasu pali się i pali nie wiadomo dlaczego aż tyle i to powoduje wstrzymanie ruchu i na skrzyżowaniu przy Operze tworzy się przez to korek którego nigdy nie było. Może ktoś mądry tym się zajmie
- 142 11
-
2022-04-22 11:07
"Może ktoś mądry się tym zajmie" - w tym jest problem
ludzi z pomyślunkiem niewielu
- 0 0
-
2022-04-21 14:21
Ciągle UM stara się pokazać jak to nie jest super na zachodzie dając wyższe mandaty itp
Dlaczego nie wprowadzić pomysłu z Danii czy Szwecji gdzie system zmienia światło na zielone jak nie ma kolizji z innymi uczestnikami ruchu? Po co czekać cały cykl jak nikogo nie ma na skrzyżowaniu?
- 8 1
-
2022-04-21 08:18
(6)
cała Zwyciestwa w kierunku Wrzeszcza to porażka - żeby załapać się na zielona falę to trzeba by jechać z 90km/h. Jadą 50 km/h stoi się przynajmniej 3 razy i to w niedzielę. W stronę centrum jest lepiej - da się w miarę płynnie przejechać od Bałtyckiej do Placu Zebrań Ludowych
- 21 6
-
2022-04-21 10:52
Tylko jeden sygnalizator w stronę Wrzeszcza nie działa dobrze - ten przy operze. (3)
Cała reszta, to piękna zielona fala ustawiona na 50.
- 3 9
-
2022-04-21 12:57
Zwłaszcza wczoraj. 5 postojów na trasie dwóch kilometrów
wszystko zgodnie z przepisami. Możnaby film "Czerwona Fala" nakręcić. Tyle że teraz to się będzie jeszcze gorzej kojarzyło...
- 4 1
-
2022-04-21 12:01
Na 90 ta sama fala też działa ;)
- 5 2
-
2022-04-21 11:30
Dokładnie
- 1 5
-
2022-04-21 10:23
Stoi się, bo ci co jadą 70 blokują płynny przejazd na zielonej fali. (1)
- 6 13
-
2022-04-22 06:35
Jakim cudem?
- 1 1
-
2022-04-21 07:57
(6)
Latem ubiegłego roku byłem u rodziny we Francji . Widziałem tam m.in. takie coś . Na kilku skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w chwili ,, zapalenia się " czerwonego światła na sygnalizatorze , na całym słupie + wysięgniku zaświeciła się ledowa listwa w jaskrowym silnym czerwonym kolorze . Robi to wrażenie . Kuzyn powiedział mi , że zrobiono
Latem ubiegłego roku byłem u rodziny we Francji . Widziałem tam m.in. takie coś . Na kilku skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w chwili ,, zapalenia się " czerwonego światła na sygnalizatorze , na całym słupie + wysięgniku zaświeciła się ledowa listwa w jaskrowym silnym czerwonym kolorze . Robi to wrażenie . Kuzyn powiedział mi , że zrobiono to tam dlatego , bo często tam dochodziło do wypadków przez kierowców, którzy przejeżdżali na tzw. wczesnym czerwonym . Powiedział mi , że po zamontowaniu tych ledów zdecydowanie poprawiło się bezpieczeństwo na tych skrzyżowaniach . Koszt niewielki , bezpieczeństwo zwiększone . Może u nas warto skorzystać z takiego pomysłu .
- 7 9
-
2022-04-21 16:57
(1)
W tej europejskiej Francji jazda na żółtym i czerwonym to standard od zawsze. Byłem i potwierdzam. Do dziś jestem w lewackim szoku że tak można ;)
- 2 1
-
2022-04-21 17:34
No i właśnie dlatego dla tych francuskich lewaków musieli dodatkowo zamontować jaskrawe czerwone listwy ledowe na słupie i wysięgniku przy sygnalizatorze po to żeby to dotarło do sianołbów tym , którym jedena czerwona lampa to za mało .
- 2 1
-
2022-04-21 08:01
(3)
Czyli kierowcom trzeba specjalnie walić po oczach jaskrawymi czerwonymi listwami, bo olewają zwykłe światła??? Masakra...
- 25 7
-
2022-04-21 14:27
Młody jesteś
Ludzie są coraz głupsi. Pieszym też trzeba mówić że mają się rozejrzeć zanim przejdą. Co za różnica czy zginiesz bo miałeś zielone czy czerwone? Upewnij się że pojazd się zatrzyma. Trochę już dorosłem i nauczyłem się tylko że nie można oczekiwać od innych że potrafią używać mózgu.
Przykre ale prawdziwe.- 10 0
-
2022-04-21 13:32
Nic nie wali po oczach . To jest listwa ledowa , a nie jupiterki . Spokojna Twoja rozczochrana , gdyby to , jak piszesz , waliło po oczach to już by tam ludzie interweniowali i te listwy ledowe zostałyby usunięte , a jednak są tam już kilka lat .
- 2 1
-
2022-04-21 09:07
Tak, trzeba
- 7 9
-
2022-04-21 07:40
(3)
Jeżdżę tamtędy i praktycznie nigdy się nie zdarza żebym ruszając spod opery stał tam na czerwonym
- 11 29
-
2022-04-21 11:56
Codziennie i o kazdej porze sie tam stoi. (2)
Pierwsze dwa, trzy pojazdy ruszajace na zielonej strzalce maja szanse przejechac to miejsce na zielonym, choc gdy pierwszy ruszy ospale, to nie zdazy pewnie zaden. Czerwone tam przy politechnice jest wyswietlane dlugo po zapaleniu sie zielonego przy operze, dopiero ostatnie pojazdy z tej zielonej operowej fazy, jadac bardzo spokojnie, maja szanse
Pierwsze dwa, trzy pojazdy ruszajace na zielonej strzalce maja szanse przejechac to miejsce na zielonym, choc gdy pierwszy ruszy ospale, to nie zdazy pewnie zaden. Czerwone tam przy politechnice jest wyswietlane dlugo po zapaleniu sie zielonego przy operze, dopiero ostatnie pojazdy z tej zielonej operowej fazy, jadac bardzo spokojnie, maja szanse nie zatrzymac sie na tym czerwonym przy politechnice. Zeby bylo weselej, na tym przejsciu przy politechnice dobre 20 sekund wszystkim uczestnikom wyswietlane jest czerwone swiatlo, maja wowczas stac i piesi, i pojazdy i spogladac na siebie z konsternacja.
- 13 1
-
2022-04-21 15:33
(1)
A, no bo jak zmieniasz kierunek to dziwne by było trafić na zieloną falę. Zrozumiałem że chodzi o jazdę przy operze na wprost. Jak się zapala zielone przy operze, to przy tych następnych światłach prawie zawsze też jest zielone.
- 2 2
-
2022-04-22 15:29
Niby dlaczego dziwne? Stamtąd idzie naprawdę spory ruch.
Tym bardziej, ze wystarczy skasować ten bezsensownie marnowany czas, gry wszyscy maja czerwone.
- 0 0
-
2022-04-21 07:22
Należy dojeżdżać do lini zatrzymania przed skrzyżowaniem (31)
Wtedy sygnalizacja działa poprawnie i nie trzeba zbyt długo czekać. Niestety większość kierowców ma z tym ogromny problem. Typowa polakówowatość. Samemu stworzyć problem i za jego powstanie obarczyć innych.
- 75 149
-
2022-04-22 12:32
RONDO! wystarczy rondo!!!!!!
- 0 0
-
2022-04-22 11:50
Otóż to, na skrzyżowaniu Jana z Kolna przy pomniku trzeba dojechać do linii.
W przeciwnym wypadku można stać i tydzień, lub dopóki nie zjawi się ktoś na prawoskręcie.
- 0 0
-
2022-04-21 19:05
Wystarczy umieścic czujnik 10 - 15 metrów wczesniej (1)
Ne trzeba by dojeżdżać do tej lini. Auto przecieło by czujke i w momencie dojechani do lini zatrzymania juz swiatło mogłoby sie zmienić na zielone. Mówie tu o przypadku jazdy gdy nic innego nie jedzie. Tak działa sygnalizacja w Holandii i sie sprawdza od lat. Zadnej wyzszej matematyki w tym nie ma.
- 2 0
-
2022-04-22 04:15
Pętle na pasie z reguły są 2 lub 3... najczęściej 2 przed sama linia zatrzymania i jedna kilka metrów dalej. Robienie
- 0 0
-
2022-04-21 13:53
Bredzisz. Wiem co to linia stop. Dojeżdżam do niej i co? (1)
Jeżeli chodzi o Nowomiejską i Jana z Kolna to przejeżdżam, przeważnie, na trzecim cyklu. To znaczy, przejeżdżałem, bo teraz, gdy widzę, że samochody na Jana z Kolna stoją w obu kierunkach, tnę na czerwonym. Niestety :(
- 5 1
-
2022-04-21 22:34
Kiedyś mi się nie zdarzało. Dziś bardzo często na wczesnym czerwonym, a na pomarańczowym gaz do dechy zamiast hamować, no chyba ze naprawdę daleko mnie złapało i na luzie wyhamowuje.
- 0 0
-
2022-04-21 11:58
Nie kazdy jest krasnoludkiem, zeby moc wjechac pod sam sygnalizator.
- 9 0
-
2022-04-21 09:38
Wolę polakówowatość niż kacapski zryty beret.
- 11 1
-
2022-04-21 09:35
(5)
Stoją na luzie. Wrzucają bieg jak światło zmieni się na zielone (już strata kilku sekund)
Inni stroją 3m od innego pojazdu (tworzą korki)
Jeden pojazd ruszy to zanim inny za nim się ogarnie to troche minie (2-3 więcej samochody mogłyby przejechać ale nie bo dystanse sa zbyt duze miedzy pojazdami)
Suma Sumarum - brakStoją na luzie. Wrzucają bieg jak światło zmieni się na zielone (już strata kilku sekund)
Inni stroją 3m od innego pojazdu (tworzą korki)
Jeden pojazd ruszy to zanim inny za nim się ogarnie to troche minie (2-3 więcej samochody mogłyby przejechać ale nie bo dystanse sa zbyt duze miedzy pojazdami)
Suma Sumarum - brak dynamiki jazdy, nagminne przejazdy na czerwonym świetle, problem z myśleniem oraz przewidywaniem.
PORD i cały system nauczania jazdy jest do kitu.- 12 6
-
2022-04-22 00:13
Hmm...
Powiedziałbym, że właśnie stanie poprzednikowi na zderzaku uniemożliwia płynne ruszenie wszystkich pojazdów w jednym momencie. Poza tym w jaki sposób zjedziesz na bok, żeby np. przepuścić jadącą na sygnale straż pożarną, jeżeli będziesz stać 20 cm za zderzakiem poprzedzającego samochodu? Co do reszty zgoda - niektórzy wykorzystują postój na czerwonym świetle do przeglądania internetu albo drzemki, dlatego ruszają kilka sekund po zapaleniu się zielonego światła.
- 1 1
-
2022-04-21 13:30
(2)
Zgadzam się całkowicie. Szukanie jedynki przez pięć minut po zmianie świateł zawsze spowoduje korki.
- 4 1
-
2022-04-21 22:31
(1)
Generalnie nie powinno się oczekiwać na ruszenie na biegu. Nie jest zbyt zdrowe dla sprzęgła. Są inne rozwiązania: obserwacja światła dla pieszych - jak zaczyna mrugać, należy się przygotwać do wrzucenia biegu, ale nadal nie wrzucać, tylko patrzymy wtedy na nasz sygnalizator i wrzucamy bieg na światło pomarańczowe i od razu ruszamy, oczywiście nie
Generalnie nie powinno się oczekiwać na ruszenie na biegu. Nie jest zbyt zdrowe dla sprzęgła. Są inne rozwiązania: obserwacja światła dla pieszych - jak zaczyna mrugać, należy się przygotwać do wrzucenia biegu, ale nadal nie wrzucać, tylko patrzymy wtedy na nasz sygnalizator i wrzucamy bieg na światło pomarańczowe i od razu ruszamy, oczywiście nie spiskiem tylko obserwując czy wszyscy opuścili skrzyżowanie lub czy ktoś nie ładuje się na czerwonym. Gdy nie stoimy pierwsi tylko trzeci czwarci czy nawet jeszce dalej, tez nie wrzucamy biegu jak się zapali zielone a obserwujemy mniej więcej dwa samochody do przodu, jak zgasną zwiała stopu znaczy ze i zaraz ten przed nami ruszy wiec juz należy wrzucać bieg. Oczywiście na zmianę świateł nie oczekujemy z nosem w telefonie tudzież nie spędzamy na innych zajęciach tylko cały czas obserwując co się się dzieje na skrzyżowaniu. Można co najwyżej w radiu stacje zmienić, to nie odrywa znacząco.
- 1 2
-
2022-04-23 09:47
A ja lubię "spiskiem ", :))))
- 0 0
-
2022-04-21 09:40
Nie badz taki wszystkowiedzacy dzolero
- 3 6
-
2022-04-21 08:30
A ty co arlekinie? Chinczyk jestes?
- 2 4
-
2022-04-21 07:51
Problem (9)
Jest taki, że jak podjedziesz do linii to nie widać jaki sygnał wyświetla sygnalizator nad jezdnią. Jak jest wiecej niż jeden pas ruchu to prawego sygnalizatora nie widać.
- 63 11
-
2022-04-21 08:57
(6)
Prowadzisz samochód z gorsetem usztywniającym szyjny odcinek kręgosłupa? Nie możesz się wychylić? Same hrabiny i panicze wszędzie ostatnio.
- 17 47
-
2022-04-21 10:38
(1)
a nie można było zrobić pętli indukcyjnej 3 metry dalej od sygnalizatora mądralo?
- 13 0
-
2022-04-21 11:59
Wtedy nie złapie tego, co dojechał do linii
- 0 5
-
2022-04-21 10:34
to się wychyl jak obok stoi ciężarówka albo choćby SUV i zasłania sygnalizator z boku
- 6 8
-
2022-04-21 09:03
Nie wszscy maja szyje ja zyrafa (2)
- 26 8
-
2022-04-21 09:57
To nie jeździj mądralo. Dla mnie część przypadków fatalnego cofania na parkingach, gdzie ludzie (1)
cofając uderzają w inne samochody jest być może spowodowana tym, że nie mogą jak należy obrócić głową. Właśnie z powodu problemów z szyjnym odcinkiem kręgosłupa.
- 3 14
-
2022-04-21 10:13
Nie pisalem o szyi jak sowa krotora oglada sie do tylu
Tylko ja zyrafa , do wyglądania poza obrys samochodu logiku i mistrzu czytania ze zrozumieniem
- 14 0
-
2022-04-21 08:02
(1)
ale masz ten obok jezdni który widać bo jest oddalony od 2-4m od linii więc przestań gadać głupoty
- 8 57
-
2022-04-22 07:34
Przeczytaj jeszcze raz
I spróbuj zrozumieć.
- 0 0
-
2022-04-21 07:43
(5)
Przy okazji jest inny problem - motocykle mogą sobie tam czekać na zielone przez godzinę i nic się nie dzieje
- 48 3
-
2022-04-21 11:15
chyba rozwiazaniem byłby montaż przycisków jak na przejściach :P
- 4 3
-
2022-04-21 09:40
zgadza się (1)
Kiedyś czekałem chyba kwadrans na lewoskręcie z sygnalizają. Rowerem. Ostatecznie zrezygnowałem...
- 7 3
-
2022-04-21 11:29
Ale w Gdyni poprawili to.
- 0 0
-
2022-04-21 08:56
(1)
Świetnym przykładem jest ulica Nawigatorów w Gdyni, Wjazd na Aleję Zwycięstwa. Niezależnie jak się motocyklem ustawisz i tak pętla indukcyjna nie łapie. A zielone świeci się tam tylko "na żądanie".
- 16 0
-
2022-04-21 22:23
Staraj się ustawić tak by silnik był na wysokości tych czarnych łączeń. Powinno załapywać.
- 1 0
-
2022-04-21 07:02
(26)
Na każdym dużym skrzyżowaniu powinny być sekundniki.
- 265 22
-
2022-04-23 20:40
Czy wskazanie na "sekundniku" 300s na pewno poprawi przepustowość? Nie sądzę
- 0 0
-
2022-04-21 15:28
Oraz lepsza organizacja świateł!
- 0 0
-
2022-04-21 14:31
Patrz na światła dla pieszych. (1)
Zapali się im czerwone to zaraz twoja kolej
- 0 2
-
2022-04-21 15:30
Różnie z tym bywa, jeszcze rowerzysta zdąży na czerwonym śmignąć po pasach, nie DR.
- 0 0
-
2022-04-21 11:31
i kamera łapiąca kierowców zombiaków smartfonowych , ile ku..a musze razy trąbic by takiego oderwać od smartpana bo się zagapił zamiast prowadzic auto , korki sa przez frajerów uzależnionych od telefoniku który nimi rządzi
- 11 0
-
2022-04-21 08:52
wtedy tristar stalby sie zbyteczny
- 4 1
-
2022-04-21 08:30
Przyciski, nie sekundniki
Jak kierowca chce przejechać przez skrzyżowanie, to powinien wciskać przycisk. Po co ma się palić zielone (czyli czerwone dla drugiego kierunku) jeżeli nikt nie czeka na przejazd?
- 11 6
-
2022-04-21 08:01
Zgadzam sie w 100%
Tylko w sondach robionych przez i na zlecenie UM :)
Jestesmy takim miastem europejskim pieknym.
A realia wiadomo drogi jak w bangladeszu nie robione 20 lat!
Nie liczac łatania czym POpadnie
Spójrzcie na inne duze miasta eu u nas GD do popluczyny, wiadomo- 6 12
-
2022-04-21 07:59
(7)
Nie ma dowodów że sekundniki poprawiają płynność, ruchu. Poprawiają tylko komfort psychiczny kierowcy nic więcej.
- 12 24
-
2022-04-21 12:39
wiesz za ile musisz skończyć oglądać dziubki na fejsie - pomaga
- 0 0
-
2022-04-21 10:01
Są dowody
Wg badań przeprowadzonych w Guangzhou w Chinach sekundniki odmierzające czas do zielonego światła poprawiły przepustowość w dzień o 10%, a w nocy o 5%.
- 10 0
-
2022-04-21 09:54
Poprawiają coś kierowcom?
A, to nie, to nie wolno
- 8 0
-
2022-04-21 08:58
(3)
Komfort psychiczny = mniej stresu na drodze = mniejsza szansa na błąd kierowcy = mniej wypadków powodujących zatory = zwiększenie płynności ruchu
- 26 0
-
2022-04-21 15:37
(2)
kursy doszkalające dla kobiet , "jak i kiedy wjechać płynnie na RONDO" ... wiele by to usprawniło
- 5 3
-
2022-04-21 16:47
(1)
I urzędowo prawo jazdy powinno być odbierane po 70 roku życia. Męczą się i dziadki i cała reszta kierowców
- 3 4
-
2022-04-22 09:34
kontorlny egzamin dopuszczający raz do roku, wiem , w jakim stanie jest mój wujek 87 lat , mdleje , traci przytomność ale dalej za kółkiem bo może
- 0 0
-
2022-04-21 07:09
(2)
Generuje jazdę na czerwonym.
- 6 20
-
2022-04-21 07:38
(1)
W jaki sposób???
- 15 0
-
2022-04-23 11:31
bolanda faso
- 0 0
-
2022-04-21 07:09
(5)
Zmienny czas wyświetlania syganału-światła, więc to nie działa jak trzeba z sekudnikamia.
- 5 28
-
2022-04-21 08:58
(1)
Zmiana długości światła zielonego w systemie Tristar nie odnosi się do jednego cyklu działania. System nie jest na tyle inteligentny, aby takie coś zrobić. Zazwyczaj jak chcemy dać przejechać pojazdom jadącym w jednym kierunku skrzyżowaniem musi kierować Policja.
- 3 0
-
2022-04-21 17:07
Działa normalnie
M.in. jak są pętle indukcyjne. W nocy to dobrze widać m.in. na skrzyżowaniu Wielkopolska-Łowicka. Nie musi kierować policja, bo jakby było inaczej to na/z głównej by nigdy nie szło zjechać/wjechać, a ruch przecież normalnie się odbywa. Więc bez herezji, że wszędzie musi stać policjant kierujący ruchem.
- 0 1
-
2022-04-21 07:56
Da się (2)
Wystarczy aby wyświetlało odliczanie na 10s przed zmianą światła czerwonego/zielonego. Ten system nie zmienia czasu co sekundę tylko co cykl. Któreś miasto to już zrobiło nawet jak się zdaje.
- 25 2
-
2022-04-21 10:54
I zwinęło eksperyment (1)
Ludzie zaczęli startować jak w F1, nie patrząc, co jest przed nimi i dochodziło do wypadków...
- 2 18
-
2022-04-21 11:33
sam startuje jak na F1, tak mi się wypracowało przez 30 lat jazdy , dzieki temu mam bezpiecznie przezd i za a te cale tałatajstwo niech sie miksuje , zajeżdża sobie droge , staje na śrdoku jezdni albo zmienia pasy bez kierunku , po co mnie to, nie lubię być ofiarą czyjegoś braku umiejętności
- 14 2
-
2022-04-21 07:03
Dokładnie
Prosta i skuteczna metoda
- 35 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.