- 1 Strefa ograniczonego wjazdu w Sopocie? (86 opinii)
- 2 Tych inwestycji chcieli gdynianie (84 opinie)
- 3 Części pasa startowego na sprzedaż (176 opinii)
- 4 Jechał tunelem pod Martwą Wisłą 299 km/h (730 opinii)
- 5 Parking prywatny na mapie był miejski (249 opinii)
- 6 Młode Miasto. Mieszkania lex deweloper (154 opinie)
Zaspa: bloki zamiast biur oraz plany dla innych dzielnic
Nie budynki biurowe, a kolejne bloki mieszkalne powstaną na Zaspie przy al. Jana Pawła II. Tak zdecydował deweloper, dla którego trwa opracowywanie projektu planu zagospodarowania przestrzennego. W toku prac są także inne dokumenty planistyczne m.in. dla rejonu zajezdni autobusowej, VII Dworu i Ujeściska.
Teraz zgodnie z jego pomysłem trwa przygotowanie nowego projektu planu zagospodarowania, który był prezentowany podczas ostatniej Komisji Zagospodarowania Przestrzennego Rady Miasta Gdańska.
- Chcieliśmy podzielić inwestycję na dwie części: osiedle mieszkaniowe i zbudować namiastkę centrum biurowego. Centra biurowe zaczęły powstawać jednak w innym miejscu - wzdłuż al. Grunwaldzkiej. To oczywiste dla nich miejsce, sami też kupiliśmy nieruchomość i będziemy budować biurowiec. Dlatego chcemy zmienić przeznaczenie tego terenu na Zaspie na mieszkaniowy, co jest naturalną funkcją w tej części miasta - wyjaśnia Krzysztof Maraszek, wiceprezes zarządu firmy Inpro.
- Szczęśliwie złożyło się, że inwestycja została rozciągnięta w czasie. Biurowce w tym miejscu straciły sens przestrzenny, urbanistyczny, funkcjonalny i ekonomiczny. Cieszę się, że projekt ewoluuje w korzystną stronę i wprowadzą zabudowę mieszkaniową, dla której ta lokalizacja jest jak najbardziej odpowiednia - dodaje Antoni Taraszkiewicz z pracowni architektonicznej Fort, która odpowiada za dotychczas zrealizowaną część osiedla oraz projekt nowego etapu.
Nowa zabudowa ma nawiązywać swoim wyglądem do istniejących już sześciu budynków City Parku. Dwa nowe bloki będą jednak niższe - mają mieć dziesięć, a nie dwanaście kondygnacji. Ich usytuowanie ma natomiast kontynuować linię zabudowy pobliskiego osiedla Awiator, którego budynki powstają wzdłuż al. Jana Pawła II.
Między nowymi blokami a istniejącymi przewidziano w projekcie planu zagospodarowania przejście piesze (wraz z drogą wewnątrzosiedlową) z małym skwerem przy ruchliwej al. Rzeczypospolitej, wokół którego będą zlokalizowane sklepy.
- To połączenie piesze, zawarte w projekcie planu, stanowi naturalny skrót z rejonu al. Jana Pawła II w stronę przystanku tramwajowego [Startowa - dop. red.]. Wielu mieszkańców idzie właśnie tędy, by ominąć przystanek tramwajowy dostępny poprzez kładkę - dodaje Adam Rodziewicz, projektant z Biura Rozwoju Gdańska.
W dwóch nowych budynkach przewiduje się łącznie 160 mieszkań. Dodatkowo deweloper chce zrealizować jeszcze niewielki czterokondygnacjny blok na skraju parku z 22 mieszkaniami. Inpro zapowiada, że wejście na plac budowy będzie gotowe już w ciągu sześciu miesięcy od uchwalenia planu.
Wideoprezentacja osiedla City Park.
Także z myślą o deweloperach jest tworzony kolejny plan zagospodarowania - w rejonie al. Hallera dla terenu zajezdni autobusowej oraz na południe od niej, do zabudowy wzdłuż ul. Pstrowskiego .
Plan ten ma pozwolić na sprzedaż gruntów bazy autobusowej ZKM Gdańsk, a za pozyskane w ten sposób środki finansowe ułatwić budowę nowej zajezdni (najprawdopodobniej na Południu).
Dla południowej części planu urbaniści z BRG potwierdzili informację, która pojawiła się w komentarzach pod artykułem dot. pożaru centrum samochodowego przy al. Hallera w grudniu ub. r., o zakupie gruntów przez jednego z deweloperów,
- W części południowej struktura własnościowa mocno się zmienia, ponieważ jeden z deweloperów stopniowo wykupuje teren. Chodzi o firmę Robyg - przyznaje Artur Budziak, projektant z Biura Rozwoju Gdańska.
Dodajmy, że jeszcze w grudniu sam deweloper odmawiał nam udzielenia informacji w zakresie nabycia tych terenów.
- Ze względu na to, że Grupa Robyg jest spółką giełdową nie możemy podać do publicznej wiadomości danych, które nie zostały opublikowane w raporcie giełdowym. Jak tylko pojawi się taka możliwość, będziemy informować o dokładniejszej lokalizacji działki. Nie możemy w związku z tym podać także od kogo działka został zakupiona. Przedwstępna umowę nabycia prawa użytkowania wieczystego gruntu została zawarta w dniu 10 grudnia. Na działce, której dotyczy transakcja Grupa Robyg planuje realizację inwestycji mieszkaniowej - oświadczyła jeszcze w grudniu Magdalena Karpienko, reprezentująca dewelopera Robyg w kontaktach z mediami.
Założeń planu podczas komisji nie udało się jednak przedstawić. Przewodnicząca komisji, Aleksandra Dulkiewicz, stwierdziła, że radni nie otrzymali kompletu dokumentów od BRG i dlatego też projekt planu będzie prezentowany podczas kolejnego posiedzenia komisji.
Bez problemu udało się natomiast przedstawić zamierzenia dla VII Dworu. Tutaj w rejonie ul. Orłowskiego planuje się dopuścić niewielkie budynki mieszkalne, które zastąpią obecną prowizoryczną zabudowę.
Nowa zabudowa ma być niższa niż sąsiednie czteropiętrowe bloki i parametrami nawiązywać do bardziej kameralnej zabudowy wzdłuż ul. Orłowskiej po stronie lasu. Plan ponadto ma pozwolić na zachowanie istniejącego wejścia do lasu w tym rejonie.
Urbaniści pracują także nad planem zagospodarowania dla Ujeściska w rejonie ul. Warszawskiej, Cedrowej i Trasy W-Z . Dopuszczona będzie tutaj zabudowa mieszkaniowo-usługowa.
Dodatkowo dla lepszej dostępności samochodem przewiduje się budowę kolejnego węzła z Trasą W-Z poprzez ul. Cedrową . Będzie to węzeł w formie dobudowanych obustronnie ramp wjazdowych i zjazdowych z "wuzetki" na poziom ul. Cedrowej, umożliwiając podróż "wuzetką", jak i Cedrową w dowolnym kierunku (do obwodnicy i centrum oraz do ul. Warszawskiej i Kartuskiej).
W toku sporządzania są także plany zagospodarowania dla: rejonu ul. Nowatorów , dopuszczając tam budowę hotelu oraz wieży kontroli ruchu, nowa zabudowa ma być tak kształtowana, by w przyszłości w razie potrzeby była możliwość poszerzenia ul. Nowatorów do czterech pasów ruchu; al. Grunwaldzkiej w obrębie kompleksu biurowego Alchemia - korekta parametrów zabudowy, w tym wjazdu; terenu zespołu szkół ogólnokształcących nr 5 w Nowym Porcie - korekta parametrów pod kątem realizacji urządzeń lekkoatletycznych.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (191) 2 zablokowane
-
2016-03-12 18:05
Może trochę zieleni a nie te betony... (14)
- 281 58
-
2016-03-12 18:25
(8)
no tak 1 inwestycja obok wielka zielona plama to samo przy 2 las :P
- 23 6
-
2016-03-12 19:46
Klienci (7)
Zastanawia mnie skąd się wezmą klienci? Niby miasta się wyludniają ze względu na demografię, ludzie wyprowadzają się za miasto, a tu ciągle powstają nowe mieszkania i ktoś je kupuje. Jedyne sensowne wytłumaczenie to zmniejszenie obłożenia obecnych mieszkań np z 5 do 3 ludzi bo np dzieci poszły na swoje. No ale z kolei inne mieszkania wchodzą na rynek nieruchomości z powodu choćby śmierci właściciela lub wyprowadzki.... Czy rzeczywiście tak jest? Ma ktoś z Was takie informacje?
- 16 10
-
2016-03-12 20:16
Mysle, ze moda na "domek za miastem" spada (4)
Chocby z powodu tego, ze potencjalnie coraz wiecej ludzi moze sobie na to pozwolic, jak i coraz wiecej ludzi do pracy dojezdza samochodem.
Domek + korek 2h dziennie. Dziekuje. Poza tym, teren "pod miastem" jest dzis jakies 10km dalej niz 20 lat temu.
Mlodzi ludzie chca mieszkac w miescie, chca prowadzic zycie towarzyskie i korzystac z silowni, kina, teatru itp.
Mozna sie oklamywac, ze mieszkanie duzo tansze na koncu swiata pozwala na to, aby sobie raz w tychodniu pojechac taksowka na piwo do centrum ze znajomymi. Tylko, ze juz nikomu sie nie chce.- 37 3
-
2016-03-12 21:22
A nie pomyślałeś że nie wszyscy prowadzą takie życie towarzyskie jak ty? (3)
Oczywiście jest grupa ludzi dla których bloki w sypialni są najlepszą opcją i chwała im za to, ale potencjalni nabywcy mieszkań czy domów to nie tylko dwudziestoparolatkowie którzy myślą o pójściu na piwo po pracy. Może niektórzy wolą tereny podmiejskie choćby ze względu na przestrzeń, spokój, powietrze, mozliwość rozwijania swoich pasji których nie da się zrealizować w bloku. A na tych terenach podmiejskich też czasem teatr zagości, siłownia też niedaleko, a do kina też nie problem - o tej porze nie mam już korków i dojeżdzam w 15minut. A moda zawsze była i będzie. Tylko jedni w ramach mody zmieniają trampki, a inni domy lub samochody.
- 20 9
-
2016-03-12 21:33
z tym swieżym powietrzem zwłaszcza zimą to bym polemizował (2)
Ilekroć przejeżdżam autem przez podmiejskie wiochy wdycham palony w piecach plastik czy inne opony... Na zaspie tego nie ma.
- 31 4
-
2016-03-12 22:55
ale jest na Oliwie i we Wrzeszczu (1)
i wszędzie tam, gdzie domki czy kamienice. Niestety
- 10 2
-
2016-03-13 16:37
Na Orunii i Olszynce na przykład
- 0 0
-
2016-03-12 21:47
W Gdańsku akurat liczba mieszkańców nie spada
To wszystko dzięki dużemu napływowi słoików
- 24 3
-
2016-03-13 17:31
a bierzesz pod uwage, ze ludzie maja po 7 mieszkan?
czasem nawet nie potrafia sie doliczyc.
- 6 0
-
2016-03-12 22:13
akurat tam jest troche zieleni, park jest, a zapewne jak postawia ładne bloki, to i zieleni tez troche bedzie, bo zaspa gdzie (1)
- 12 1
-
2016-03-13 09:09
Żeby chociaż te bloki były ładne... Wszystkie wygląd bardzo podobnie
- 11 1
-
2016-03-13 00:48
Wytną tam cały ten las !
Zobaczycie .
- 12 1
-
2016-03-13 10:55
KOLEJNY...
Masz PEŁNO zieleni DOOKOŁA całego Trojmiasta w postaci Trojmeiskiego Parku Krajobrazowego - żadne inne miasto w Polsce nie ma czegos takiego. W miescie ma byc miasto a nie polany i skwerki zielone dla pijakow i babć z jamnikami sr*jącymi w takich miejscach
- 7 13
-
2016-03-22 22:57
Pomorzanka
W dzielnicy vii dwór chcą się wcisnąć troche w trójmiejski park 3 małe domki za nimi las ale żeby je zbudować napewno teren zielony uciepi .Jest tam pod górke .To napewno nie jest dobry pomysł teren wkoło spółdzielni mieszkaniowej vii dwór ten skrawek miejski co pokazane na zdjeciach.A wkoło bloki 4 piętrowe teren zadbany
- 1 0
-
2016-03-12 18:08
Zabudują wszystko jak nie Galeria to Bloki (6)
Kaliningrad i Warszafka się ucieszą, będą mieć apartamenty nad morzem bo przeciętnemu człekowi nawet kredytu nie dadzą..
- 210 61
-
2016-03-12 18:29
a gdzie ludzie mają mieszkac.....w lesie w szałasach? (5)
.....bardzo dobrze ze budują mieszkania tzn na dole handel i usługi powyżej mieszkania
- 31 14
-
2016-03-12 18:53
a widzisz gdzieś teraz bezdomnych? jak pobudują to nam się kolejne słoikarstwo zwali (4)
kolejne samochody, kolejny smród i brud
- 19 18
-
2016-03-12 19:04
"słoikarstwo" a co to jest - jakis serial w TV? (2)
gdyby nie PG i Akademia Medyczna i ludzie którzy przyjeżdźają z całej PL żeby tu studiować a później pracować to Gdańsk można było zaorać i posadzić ryż albo ziemniaki.............
- 29 31
-
2016-03-12 21:08
Cebulę można by posadzić.
- 6 1
-
2016-03-13 15:37
... jak ja zacząłem mieszkać w Wielkim Gdańsku to gościu jeździł z takim kijem gasił rano latarnię a przy okazji zostawiał krowę, niektórzy kozy aby się trochę popasły na okolicznych trawnikach a wieczorem było podobnie. Zapalał te latarnie i oczywiście krowę zabierał. A potem jak już dostałem pierwsze mieszkanie (oczywiście za pieniądze dostałem, nie tak jak Wałęsa). To wyobraźcie sobie że, obok, na obecnej Żabiance rosło zboże na przemian z kartoflami. A więc nich budują jak ma być miasto to miasto a nie taki jeden z drugim chciałby aby tylko dookoła domu rosły te kartofle. Najwyższy już czas aby te nikczemne działki pozamieniać na coś użytecznego dla ogółu ludzkości. Bo dziś z takich działek to ani bydło ni powidło.
- 6 3
-
2016-03-12 20:19
rozumiem, ze ty jestes Gdanszczaninem z dziada pradziada od 10 pokolen.
Co do mieszkania na Zaspie... Powoduje ono mniejsze korki niz mieszkanie na Ujescisku, chocby dlatego, ze w wielu wypadkach nie trzeba wcale korzystac z samochodu.
Dziwi mnie niezwykle, ze patrzac, jak bardzo zabudowuje sie Zaspa i Oliwa nie rozpatruje sie tramwajuwzdluz JPII i Kolobrzeskiej. Z Zaspy na Uniwersytet, PG czy OBC jest zawsz dookola. Chyba, ze ktos chce bardzo jechac samochodem.- 27 6
-
2016-03-12 18:09
(7)
Okropne jest to osiedle. Ciemne i ponure. Do tego z płotem, który niczego nie chroni, a utrudnia przejście do parku.
- 217 28
-
2016-03-12 18:48
(2)
jestem ciekawy kto wydał zgodę na budowę tych molochów na terenie parku?
- 33 10
-
2016-03-12 21:29
(1)
Tam nigdy nie było parku, a pusty plac. Spytaj starszych mieszkańców zaspy
- 25 4
-
2016-03-13 16:24
Zgadza się, park był zawsze obok
- 1 0
-
2016-03-12 22:14
ja uwazam ze tam jest ladnie, ale zawsze bedzie ktos narzekal
- 9 8
-
2016-03-13 08:53
(2)
Teraz już do parku nie ma co chodzić bo zrobiło się z niego pole minowe.
- 9 3
-
2016-03-13 15:48
widac ze nic nie wiecie , wcale tam nie łazicie i sie wypowiadacie.. (1)
nie raz tam chodze na spacery, wiec park jest, a te budynki mieszkalne dodatkowo uroku dodaja, przypominam ze wczesniej tam byly pozostalosci po pasie startowym po ktorym malolaci scigali sie po nocach, wiec co jest lepsze i po co tyle marudzenia? dodam ze fajny widok z tych budynków :-)
- 4 1
-
2016-03-14 08:34
Wiem co mówię, bo mieszkam w jednym z nich.
- 1 0
-
2016-03-12 18:10
(7)
dosc tych pustych biur , u mnie w gdyni to 60 procent stoi pusta
Gdynia nigdy nie byla tak zuborzala- 108 16
-
2016-03-12 18:16
Brak dobrego dojazdu (2)
W Gdyni brakuje inwestycji. Inwestycje drogowe na przestrzeni lat między Gdańskiem a Gdynia to przepaść.
- 32 2
-
2016-03-12 18:21
to prawda...
- 17 2
-
2016-03-13 13:27
ale za to jaka estakada rowerowa
- 3 2
-
2016-03-12 18:19
ten szczur na kopach wyjedzie z tego urzedu
I dlugi niech zabierze ze soba- 16 2
-
2016-03-12 18:54
PiS prowadzi sobotni dyzur przy komentarzach (1)
a redakcja nic...
- 7 21
-
2016-03-12 19:26
Pracownicy UM zawsze na posterunku
- 20 4
-
2016-03-12 22:10
jest tak biednie, że nie stać Cię na słownik?
ubogo-zubożenie
- 4 3
-
2016-03-12 18:15
Nie wiem kto chce mieszkać w takim mrowisku (3)
Jeszcze za takie pieniądze.
- 159 29
-
2016-03-12 18:38
Mówisz o falowcach? bo chyba nie byłeś w środku tych nowych bloków, ok jedni wolą domek pod miastem inni bedą przeszczęśliwi mieszkajac w takich inwestycjach. A standard ich jest naprawde porządny, estetyczni i elegancki.
- 22 30
-
2016-03-12 18:59
Każdy, kto chce mieć dostęp do rozwiniętej infrastuktury miejskiej
Kto nie chce stać w korkach na dojeździe i wyjeździe z miasta. Kto chce mieć blisko do pracy, przedszkoli, szkół, uniwersytetu i innych uczelni wyższych. Kto chce mieć blisko morza i parku nadmorskiego. To dość oczywiste argumenty.
- 49 9
-
2016-03-12 22:15
np Ja
i jakie mrowisko, to bardzo ładne budynki, park w poblizu i wszedzie blisko, zawsze bedzie ktos narzekal
- 12 11
-
2016-03-12 18:16
(1)
Udusimy się tymi betonami !!!
- 146 27
-
2016-03-14 09:12
to się wyprowadź
co do pożaru na Hallera to zanim wysżło oficjalnie każdy wiedziął że deweloper kupuje te ziemie, jeżeli ktoś wierzy że pożar był przypadkowy to jest idiotą- 1 0
-
2016-03-12 18:16
litości (4)
ileż tych bloków tam będą upychać ? blok blok blok a tam trzeba jakiegoś urozmaicenia !
- 152 18
-
2016-03-12 18:40
Co wy mówicie jest park, niedaleko las potem palza i morze. Naprawdę myslicie ze są miasta gdzie stja 2 bloki i każdy ma 30 hektarów przestrzeni w około? Prywatny inwestor buduje to jego sprawa czy ciasno czy gęsto buduje na tyle na ile terenu wykupił i jego brocha czy będą klienci czy nie.
- 21 16
-
2016-03-12 22:44
chcesz urozmaicenia?
idz do kodu, glosuj za lewica, wprowadz imiggrantow co beda.... w tedy dostaniesz swojego urozmaicenia
- 11 20
-
2016-03-13 01:02
spoko
będzie urozmaicenie w postaci kolejnej biedronki
- 10 0
-
2016-04-11 15:22
Dokladnie to jest nienormalne!!!!!
- 0 0
-
2016-03-12 18:19
Będzie jak chce deweloper (2)
Normalnie już nie mam słów do władz Gdańska
- 198 21
-
2016-03-12 20:22
Nie, bedzie tak jak chca klient
Jesli klient chcialby zaplacic milion za mieszkanie 30m kw to mialby 3-pietrowy blok i wokol same drzewa.
Klient nie chce tyle zaplacic, to bedzie inaczej.
Aha, zapomnialem, ze w Polsce kazdy, kto zarabia wiecej niz minimum socjalne to na pewno zlodziej i lapowkarz.- 19 15
-
2016-03-12 21:42
pamietaj o tym co napisales przy nastepnych wyborach
a nie tu jeczysz teraz
- 5 3
-
2016-03-12 18:19
celofan (1)
A te bloki to z celofanu?
- 62 4
-
2016-03-13 11:58
Tego nie pomalujesz
Nie. Z amelinium.
- 6 1
-
2016-03-12 18:50
Robyg, inpro... (1)
... czyli szykują się kolejne koszmarki.
- 135 17
-
2016-03-12 22:11
jak to w Forcie
dobrze żę BPBK nie zatrudnili - ostoja komunizmu w 3mieście
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.