- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (169 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (186 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (38 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (145 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (98 opinii)
- 6 Wzięli pod lupę punktualność SKM (82 opinie)
Zatrzymał pijaną kierującą i poczekał, aż przyjedzie policja
Zobaczył auto jadące "od krawężnika do krawężnika", bez świateł, wyprzedził je, zmusił kierującą nim kobietę do zatrzymania się i uniemożliwił jej dalszą jazdę. Policjantom, którzy przyjechali na miejsce, pozostało tylko zatrzymać kompletnie pijaną 42-latkę.
Czytaj także: Pijany kierowca w centrum miasta
Dyżurny od razu powiadomił policję, a ta wysłała na miejsce swój patrol. Okazało się, że policjanci przyjechali, gdy osoba, która zgłosiła sprawę, sama zatrzymała pijaną kierującą.
- Okazało się, że zgłaszający interwencję mężczyzna nie czekając na przyjazd policjantów pojechał za kobietą, wyprzedził jej samochód, zmuszając ją do zatrzymania się, przez co uniemożliwił jej dalszą jazdę - mówi Karina Kamińska z Komendy Miejskiej Policji w Sopocie.
W zatrzymanym przez mężczyznę audi siedziała 42-letnia mieszkanka Gdyni. Kiedy policjanci kazali jej dmuchnąć w alkomat, okazało się, że w wydychanym powietrzu ma ponad dwa promile alkoholu. Kobieta trafiła na komendę, gdzie przez dłuższy czas trzeźwiała, a jej samochód - na policyjny parking.
- Już wkrótce 42-letnia kobieta usłyszy zarzut kierowania samochodem w stanie nietrzeźwości, za co może jej grozić do dwóch lat pozbawienia wolności, kary finansowe oraz zakaz kierowania samochodami - mówi Kamińska.
Podczas weekendu policjanci z Sopotu zatrzymali jeszcze dwóch innych nietrzeźwych kierowców. Jeden z nich - 21-letni mieszkaniec Rumi - jechał samochodem pod wpływem marihuany i wiózł autem czterech pasażerów. Kolejną zatrzymaną przez policjantów kierującą była 32-letnia mieszkanka Kościerzyny, która kierowała samochodem mając ponad promil alkoholu w wydychanym powietrzu.
Jazda za pijanym kierowcą
Opinie (141) 3 zablokowane
-
2016-11-01 23:55
zaczynam się bać (1)
i to serio jeżdżę od krawężnika do krawężnika ładnym równiutkim slalomem jak mi się tak koszmarnie nudzi, bo nie ma wyprzedzania a młody pan przede mną jedzie góra 41 km/h. Czy ja łamię jakis przepis???!
dodam że ostatnio to on albo tak specjalnie albo smsy trzskał, rozpacz bo przed nim pusta droga a ja po godzinie jazdy jestem 5 km od domu, a ten sunie w audi jak jakiś ślepy dziadek po omacku
aha alkoholu nie lubię i nie używam podobnie całej reszty syfu
to co można mi za mandat dać i za co??- 0 0
-
2016-11-02 08:14
Brawo, brawo !!!!
I jeszcze raz brawo dla młodego człowieka, który zareagował......Ci którzy dali dziwny komentarz.... Robią to samo- jasne.....
- 2 0
-
2016-10-31 18:51
to nie byl gentelmen (1)
zamiast zaprosic na balange doniósl na babke
- 7 8
-
2016-11-01 21:58
i gdzie te chłopy
takie gnioty teraz te chłopaki...to zwykly donosiciel i tyle.
- 0 0
-
2016-10-31 15:14
Marihuana (2)
Jazda pod wpływem marihuany może nie jest bezpieczniejsza niż jazda na trzeźwo, ale nie jest też niebezpieczna jak jazda po alkoholu. Kierujący zachowuje spokój, jedzie wolno, zwraca uwagę na znaki i światła.
Żadnym też wyczynem jest zatrzymać kogoś pod wpływem marihuany. Nawet jeśli nie palił bezpośrednio kilkunastu minut przed jazdą (wtedy poznać możemy to chociażby po oczach) a wiele wiele wcześniej, wtedy test również wykaże, że dana osoba paliła marihuanę, gdyż utrzymuje się ona w organizmie przez kilka tygodni.
Daję głowę, że gdyby zbadali testerami dajmy na to 100 kierujących studentów, praktycznie 90% mogłoby mieć postawiony zarzut jazdy pod wpływem marihuany. Jest to bez sensu, bo to że paliłem kilka tygodni wcześniej relaksacyjnie w domu, nie ma wpływu na to jak kieruję pojazdem w danym momencie. Tak naprawdę odczekanie 2-3 godzin po paleniu przywraca kierowcy normalny stan.
Nie popieram oczywiście jazdy po takich środkach, ale nie dajmy się zwariować!- 15 17
-
2016-10-31 16:00
buch buch (1)
a ja po ściągnięciu sporego bucha z butli, nie jestem w stanie nawet stanąć na nogach i to przez kilka godzin. Więc zgodnie z twoją teorią mogę prowadzić auto.
- 4 1
-
2016-11-01 20:28
to palisz chyba jakiś dopał
- 0 0
-
2016-10-31 14:04
(23)
Jestem za jak największą iloscią patroli wyrywkowych na "dmuchanko". Ktoś może jechać spokojnie a tu wjeżdża w niego pijany wariat.
- 299 27
-
2016-10-31 14:20
(20)
'Wyrywkowe' kontrole trzeźwości są w Polsce nielegalne. Jakiekolwiek dowody zdobyte w ten sposób z średnio rozgarniętym prawnikiem nie będą uznane w sądzie.
Policja może Cię - zgodnie z literą prawa - zatrzymać tylko jeśli popełniłeś jakieś wykroczenie.
Policja przy zatrzymaniu Cię musi podać Ci podstawę prawną i przyczynę faktyczną zatrzymania.
Nie istnieje ŻADNA podstawa prawna, żeby kogoś zatrzymać do przypadkowej kontroli - tak samo jak nie istnieje podstawa prawna do legitymowania przypadkowych przechodniów.
Podstawą prawną byłoby natomiast to, że gość/babka jechał/a od krawężnika do krawężnika - bo po pijanemu jeździć nie wolno. A przyczyną zatrzymania jest wtedy obserwacja że gość nie jedzie prosto, że kierowca jest nietrzeźwy.
Ale muszą być ku temu jasne i jednoznaczne przesłanki - nie można kontrolować wszystkich jak to robią obecnie np. z okazji zbliżającego się święta zmarłych :D
Ale bydlątka o tym nie wiedzą.
I bydlątka dają się potulnie zatrzymywać.
Powtórzę to kolejny raz: rozwiązaniem jest drastyczne zaostrzenie absolutnie wszystkich kar.
Jeśli ktoś będzie żył ze świadomością, że pójdzie bezapelacyjnie do pierdla na 5 lat za jazdę w stanie nietrzeźwym - albo nie wsiądzie za kółko, albo będzie ryzykował zmarnowanie CAŁEGO swojego życia.... Zapewniam, że liczba pijanych/podpitych kierowców spadnie prawie do zera, a ci którzy wciąż będą jeździli zasługują na więzienie - dla społeczeństwa: win win.
ps. Zgadzam się z kolegą niżej o "wyrywkowej kontroli mieszkań" - sarkazm pięknie obrazujący to, co opisałem powyżej.- 30 27
-
2016-10-31 14:37
(7)
Co za głupota., że policjant nie może zatrzymać do kontroli bez podania przyczyny haha to co krokodyle z IDT mogą sobie leżeć w krzakach cała służbę bo nie mogą nikogo zatrzymać no chyba że totalnego strucla !
- 17 5
-
2016-10-31 14:39
(6)
Nie ja pisałem obowiązujące prawo kolego. Dla mnie to też absurd.
Ludziom się chyba wydaje, że to moja wina - dostałem łapki w dół za przekazanie "jak jest" :)- 10 10
-
2016-10-31 14:52
(5)
Dziwne. Rozpisałes się całkiem obszernie nt. wyrywkowego zatrzymywania, a potem stwierdziłeś ze to absurd. Czyli jednak jesteś za "wyrywkowym kontrolowaniem mieszkań"?
- 12 3
-
2016-10-31 15:05
(2)
Nie.
Co innego na drodze publicznej gdzie możesz skrzywdzić innych.
Co innego we własnym domu.- 8 1
-
2016-10-31 21:04
(1)
mogę albo nie mogę skrz6ywdzić to takie przypuszczenie debila typowa gadka na zasadzie gdyby babcia miała wąsy
- 0 2
-
2016-11-01 19:07
"mogę albo nie mogę skrz6ywdzić to takie przypuszczenie debila"
Jedynym debilem tutaj jesteś najwyraźniej ty pajacu ;D
"przypuszczenie"? twierdzisz, ze nie ma wypadków na drogach? :D
litości matole...- 0 0
-
2016-10-31 14:55
(1)
przecież tak to spuentował...
- 5 2
-
2016-10-31 15:06
Nie.
Wygooglaj czym jest sarkazm.- 1 4
-
2016-11-01 09:38
Jak nie będzie wyrywkowych kontroli to ci ludzie będą wyłapywani dopiero po spowodowaniu wypadku i przez to zginie sporo osób. ważniejsza jest prewencja. To trzeba zmienić prawo
- 0 0
-
2016-10-31 14:57
Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym: (9)
"Art. 129. 1. Czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach,
kierowanie ruchem i jego kontrolowanie należą do zadań Policji." - Tak więc "wyrywkowa kontrola mieszkań" jest raczej nietrafionym porównaniem. Poza tym nie rób ludziom wody z mózgu, ponieważ ujawnienie, podczas "trzeźwego poranka" czy inaczej nazwanej akcji (wg. Ciebie nielegalnej) nietrzeźwego kierującego będzie w każdym przypadku skutkowało sankcjami.- 17 0
-
2016-10-31 15:05
(8)
Nie 'wg mnie' ;)
Nie wg mnie kolego... Tylko wg Rzecznika Praw Obywatelskich.
Kontrola trzeźwości może nastąpić tylko przy podejrzeniu - a więc to co pisałem - o tym, że kierowca może być nietrzeźwy. Nie możesz podejrzewać wszystkich co jadą ;)
Poczytaj.
Dopiero potem się wypowiadaj proszę.- 5 13
-
2016-10-31 16:20
(5)
Rzecznik Praw Obywatelskich nie stanowi prawa. Może je co najwyżej zaskarżyć. Możesz się drzeć z Policją, chodzić po sądach, nawet dostać odszkodowanie ale wyniku kontroli nie podważysz.
- 7 3
-
2016-10-31 21:09
(2)
a stanowi je policja?Co mają znaczyć jakieś okolniki ober psa z KGP o zatrzymywaniu praw jazdy na podstawie widzimisię krawężnika czy o trzeźwych porankach?Od kiedy to jakiś k..wysyn zwany komendantem głównym policji stanowi prawa obowiązujące mnie jako cywila?Ten mianowany politycznie sk..syn nie ma żadnej mocy by wymyślać prawa i zasady które mnie obowiązują.Takie prawa ma sejm a nie przygłupi pies z paroma gwiazdkami na pagonach
- 3 3
-
2016-10-31 21:21
(1)
Zabrali prawko po "jednym piwku"?
- 2 1
-
2016-10-31 21:53
nie baranie jestem człowiekiem który zna po prostu swoje prawa żadna k..wska policja nie stanowi w demokratycznym kraju prawa
- 5 2
-
2016-10-31 16:44
(1)
Nie stanowi, ale zna, rozumie a przede wszystkim przestrzega prawa co do joty, dzięki czemu broni ludzi, którzy chcą dociekać swoich praw w sądzie.
Wynik kontroli jest dowodem w sprawie. Nie musisz podważać tego wyniku.
Gdybyś miał kolego chociaż minimalne pojęcie o systemie prawnym w naszym kraju, a w sumie w dowolnym kraju, to wiedziałbyś, że dowód zdobyty w sposób bezprawny nie jest żadnym dowodem.
Nie musisz więc go podważać - bo w ogóle nie zostanie dopuszczony na salę rozpraw.- 2 5
-
2016-10-31 18:54
Nieprawda. Po prostu. :-)
- 3 1
-
2016-10-31 16:15
(1)
u nas w Polsce spokojnie można podejrzewać wszystkich bo jazda po pijaku to dość powszechne zjawisko
- 9 5
-
2016-10-31 21:06
tak powszechne że w łapance na A4 na południu przetrzepali 10 tysięcy ludzi powodując korki i zabierając tym ludziom cenny czas by zatrzymać kilka czy kilkanaście osób z 0,2-0,3 promila to debilizm do n tej potęgi
- 4 5
-
2016-10-31 21:21
Dużo napisałeś. Ale nie podpisałeś swojej wypowiedzi.
Wypowiedź jest niespójna, przeczytaj uważnie co napisałeś.
- 0 3
-
2016-10-31 21:01
wypadki powodowane przez pijanych to maleńki % wszystkich no ale łatwo tak tym policyjnym idiotom potem w mediach rżnąć szeryfów pilnujących porządku a tak na marginesie sami sobie niech robią te kontrole bo jeżdżą jak na..ni i to permanentnie
- 6 0
-
2016-10-31 14:22
Głupota
Jestem za wyrywkową kontrolą mieszkań. Kto wie czy ktoś nie robi w domu czegoś nielegalnego
- 14 7
-
2016-10-31 14:13
I po co zaraz policja? (6)
Ja bym się dogadywał ;)
- 28 90
-
2016-11-01 17:40
Janusz to Ty ?
Kibol Lechii ?
Bo to by wszystko tłumaczyło .- 0 0
-
2016-10-31 14:44
daj znać jak taka nieodpowiedzialna pinda potrąci (może uda się że nie na śmierć...) kogoś Ci bliskiego (1)
chętnie posłucham tego "dogadywania się"
- 13 6
-
2016-10-31 18:35
Ale to Janusz z Moreny
on nie ma nikogo bliskiego
- 15 2
-
2016-10-31 16:31
Jak trafisz na mnie januszu, a będę po pijaku to się dogadamy. Wypinasz się i jesteśmy kwita.
Tylko umyj się wcześniej zanim ruszysz na dogadywanie się.
- 6 5
-
2016-10-31 15:55
też bym się chciał dogadać
przyjął bym każdy rodzaj waluty...najlepiej mieszana, transakcja walutowo-naturalna
- 12 9
-
2016-10-31 15:17
współczuję
czyżby ręka już z spuchła
- 12 1
-
2016-10-31 14:05
od razu na milicje trzeba dzwonić (4)
- 87 14
-
2016-11-01 17:39
???
Tak - to nawet obowiązek !
- 0 0
-
2016-10-31 15:17
I do ORMO i ZOMO. (2)
- 10 2
-
2016-10-31 15:19
(1)
jeśli masz do nich numer
- 10 1
-
2016-10-31 18:25
cały czas bez zmian 997
- 5 0
-
2016-11-01 16:41
Gdyby było więcej patroli na ulicach, to nastąpiłby spadek sprzedaży zniczy.
- 0 2
-
2016-11-01 13:32
Kaszubki często wracają z Gdańska od rodziny pijane
A wiozą jeszcze bardziej pijanego męża i dzieci. Najwięcej pijanych kaszubek jest tam gdzie są tanie mieszkania na wynajem czyli Żabianka Przymorze Nowy Port Stogi Orunia.
Wiem bo znajomi opowiadają jak ich c*otki prowadzą albo nawet dzieci jak c*otka sie zważy- 1 3
-
2016-11-01 11:10
Dwie informacje poza zamierzoną:
1. Zanim policja przyjechała gość sam interweniował. Kontakt znacznie utrudniony przez sposób działania centrum, niemalże: jeśli coś tam wybierz jeden, jeśli policja wybierz dwa, jeśli kradną wybierz jeden, jeśli mordują wybierz dwa, jeśli mordują w sposób zwykły wybierz jeden, jeśli mordują ze szczególnym okrucieństwem wybierz dwa, jeśli gwałcą wybierz jeden, jeśli gwałcą..., itd.
2. Kobiecie "grozi" to, tamto i owamto. Skończy się na tym, że jej pogrożą. To sprytne słowo "grozi" powoduje, że prawo nie działa, pijacy dalej jeżdżą, wandale dalej niszczą, itd.- 0 0
-
2016-11-01 10:44
Gdyńska patologia
Ruszyła do innych miast.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.