- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (476 opinii)
- 2 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (105 opinii)
- 3 Mała uliczka, duży problem (197 opinii)
- 4 Był senator skazany na więzienie (151 opinii)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (131 opinii)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (290 opinii)
Zatrzymano agresywnego mężczyznę z Zaspy
Zobacz filmik czytelnika, na którym nagrano napastliwego mężczyznę
Dzień po naszej publikacji, w której opisaliśmy agresywnego mężczyznę, terroryzującego od kliku miesięcy mieszkańców Zaspy, do akcji wkroczyła policja. W czwartek, 9 grudnia 2021 r., po południu mundurowi zatrzymali "do sprawy" 33-latka, który został doprowadzony na komisariat.
Mężczyzna miał bez powodu napadać na przypadkowe osoby. W najlepszym wypadku kończyło się na wulgaryzmach czy grożeniu nożem, w gorszym - na rękoczynach.
Dlaczego problem trwa tak długo?
Płeć i wiek ofiar miał nie odgrywać żadnego znaczenia. Dla przykładu, w lipcu agresywny mężczyzna miał zdemolować lokalny sklep i spoliczkować napotkaną w nim ciężarną kobietę, zaś w ubiegły wtorek miał uderzyć i dusić kobietę na ul. Chrobrego.
Czytaj więcej: Mieszkańcy Zaspy obawiają się agresywnego sąsiada
Jak to możliwe, że przez tyle miesięcy taki człowiek chodził bezkarnie po ulicach i siał strach wśród przechodniów? Jak tłumaczyli stróże prawa, z karnoprawnego punktu widzenia mieli związane ręce. Innymi słowy, pokrzywdzeni chętnie dzielili się swoimi przeżyciami w internecie, ale nie byli skorzy do składania na komisariacie zawiadomień o popełnieniu przestępstwa.
O zatrzymaniu poinformowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta
Mieszkańcy okolicy zgłaszają się na policję
Policjanci zapewnili jednak, że przyglądają się sprawie i prowadzą czynności sprawdzające. Mieli już dotrzeć do pierwszych świadków i zabezpieczyć nagrania z monitoringu. Te intensywne działania przyniosły skutek już w czwartek, gdy nasi czytelnicy poinformowali nas o pojawieniu się sporej liczby stróżów prawa na Zaspie. To również m.in. efekt mobilizacji mieszkańców, którzy zdecydowali się poinformować o incydentach mundurowych.
- Wczoraj [tj. w środę - dop. red.] wieczorem wraz z żoną zgłosiliśmy się na policję i opowiedzieliśmy funkcjonariuszowi o zniszczeniach mienia i groźbach. Wiem, że oprócz nas zgłosiło się kilka innych osób - mówi anonimowo jeden z mieszkańców okolicy.
Mężczyzna doprowadzony do komisariatu
Jak się okazało, agresywny mężczyzna został wreszcie zatrzymany. Należy podkreślić - został zatrzymany do sprawy, czyli nie zostały mu jeszcze przedstawione żadne zarzuty. Nie można jednak wykluczyć, że nastąpi to jeszcze dzisiaj.
- W związku z pojawieniem się w mediach społecznościowych informacji o agresywnym mężczyźnie sprawą od razu zajęli się policjanci z Przymorza. Na początku tygodnia dzielnicowi spotkali się z mieszkańcami osiedla. Podczas spotkania mundurowi ustalili dane osób, które mogą mieć informacje dotyczące mężczyzny. Nad tą sprawą pracowali też kryminalni, którzy zdobyli oraz sprawdzili wiele informacji. Policjanci dotarli do świadków oraz pokrzywdzonych. Dotychczas przesłuchano w tej sprawie kilka osób, zostały też zaplanowane kolejne przesłuchania. Dzisiaj o godz. 12:30 do tej sprawy kryminalni z Przymorza zatrzymali na Zaspie 33-letniego mieszkańca Gdańska. Mężczyzna został doprowadzony do komisariatu i jest w dyspozycji policjantów. Po analizie zgromadzonych materiałów zostaną podjęte dalsze decyzje procesowe - potwierdza asp. sztab. Mariusz Chrzanowski z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Opinie wybrane
-
2021-12-09 17:30
Dzielnicowy (5)
Za komuny jazdy dzielnicowy wszystko wiedział o swoim terenie a teraz najlepiej samemu złapać zebrać świadków i zaprowadzić na komisariat to Jaś kpina przecież wszyscy znali tego ludka myślę że policja też i co czekali aż będzie większe nieszczęście ? Do czego dochodzi ta popularna demokracja
- 82 11
-
2021-12-09 17:48
Haha dlatego sobie kupilem bron na gaz (2)
Masz racje
- 1 2
-
2021-12-09 18:27
Zapalniczkę? (1)
- 3 1
-
2021-12-09 19:30
Zapalniczką można zabić
- 0 0
-
2021-12-09 17:38
za komuny? (1)
jak można być tak głupim.....
- 5 13
-
2021-12-09 18:26
Nie za komuny
A za okupacji ruskiej 45-89
- 4 4
-
2021-12-09 19:53
kiedyś była milicja (25)
i za czasów milicji takie typy wędrowały za kraty bardzo szybko, dzisiaj jest policja która czeka aż do akcji wkroczą dziennikarze bo sami nie wpadną na to że coś z tym fantem trzeba zrobić
- 242 42
-
2021-12-11 11:06
Co może zrobić policjant , Potrzebne są szpitale psychiatryczne, opieka psychologów i psychiatrów. Ten człowiek powinien być odizolowany
- 0 0
-
2021-12-11 02:53
Prądem gnoja
- 1 0
-
2021-12-10 16:41
komisariat na obrońców = nam się nie chce.
od lat, niezmiennie.- 0 0
-
2021-12-10 14:49
Bo jakby go załatwili jak milicja to byście krzyczeli milicja! Zomo!
Więc na co im to? Latacie z kamerkami, a co a po co a jaka podstawa? To macie efekty
- 2 0
-
2021-12-10 10:51
Dzisiaj policja
zajmuje się ludźmi bez masek! mają zajęcie. statystyki idą do góry skuteczność wzrasta ! tylko o cyfry chodzi nie o nasze bezpieczeństwo
- 2 1
-
2021-12-10 08:28
Młody jesteś, za dużo się naczytałeś wykopu (3)
Za czasów milicji nie tylko takie typy wędrowały za kraty bardzo szybko. W sumie jeszcze szybciej lądowali też normalni ludzie. Z których wielu nawet nie dotrwało do tych krat.
Więc puknij się następnym razem w głowę zamiast będziesz pisać pierdoły w internecie.- 9 5
-
2021-12-10 09:47
Nie opowiadaj bzdur. (1)
Było bezpieczniej. Owszem, ludzie wędrowali za kratki za politykę.. owszem ale ilu ich było? Promile promila? Normalny Kowalski mógł bezproblemowo chodzić po mieście.
- 8 1
-
2021-12-10 12:09
To prawda
W nocy tramwaje były nabite ludźmi wracającymi z dyskoteki nie baliśmy się bo były patrole policyjne dzisiaj masz smartfona możesz odrazu zadzwonić po policję ale czy odrazu przyjadą? Otóż jak my zadzwoniliśmy pod alarmowy to zjawili się po dwóch godzinach
- 5 0
-
2021-12-10 09:19
Bzdury piszesz
Nałykałes się bajek od jakiegoś"bohatera" i piszesz bzdety Normalnie zachowujący się człowiek nie musiał bać się milicji ich mieli bać się bandziory i się bały
- 6 3
-
2021-12-10 07:53
Kiedyś...
Kiedyś na widok patrolu Milicji/ZOMO się schodziło z widoku. Teraz patrol na widok trzech dzieciaków zmienia kierunek :)
- 11 1
-
2021-12-10 05:58
Kiedyś przy ul. Leszczyńskich taka sprawa zostałaby szybko załatwiona bez udziału milicji. (5)
Gościu byłby grzeczny i jeszcze drzwi do windy przytrzymał.
- 4 2
-
2021-12-10 10:41
No dobrze, ale to było kiedyś, poza tym bardzo dobrze że tak nie jest, samosądy są niedopuszczalne. Co jak taka grupa się pomyli, albo wymierzy sprawiedliwość nieadekwatnie? Jak tęsknisz za tamtymi czasami, to na Białorusi biją ludzi bez udziału milicji, bije wojsko, za bycie chuliganem (ironia).
- 0 3
-
2021-12-10 07:52
To prawda (3)
Pamiętam Zaspę z końcówki lat 90 i z początku wieku. Teraz "faceci" w kolorowych włosach mogą mu jedynie zrobić loda ekipy.
- 5 5
-
2021-12-10 12:05
(1)
- napisał prawdziwy męski maczo, kryjący się za wygodną osłoną jaką daje internet
- 2 2
-
2021-12-10 20:43
Widać ze was zabolało
Ze jesteście zwykłymi pipami z tęczową flagą i lachą kolegi w rękach.
- 3 0
-
2021-12-10 08:32
Masz rację.
Prawdziwy facecie, trochę wyłysiały, z wąsem i plamą musztardy na podkoszulku.
- 4 10
-
2021-12-10 02:50
Masakra
I takiemu to należał się szybki wpiernicz bez żadnej papierologi
- 6 1
-
2021-12-09 22:28
za czasów milicji to każdy mógł tam zawędrować (2)
za to że się krzywo spojrzał
- 11 3
-
2021-12-09 23:21
za czasów milicji to strach było biegać po parku bo od razu podejrzany, że przed czymś ucieka (1)
więc trzeba zatrzymać. Do głowy nie przyszło, że trenuje.
- 6 6
-
2021-12-10 09:00
Sądzą po tym co napisałeś to milicje to ty chyba tylko w telewizji widziałeś.
- 3 0
-
2021-12-09 21:14
Czytaj ze zrozumieniem (1)
Nie ma sprawcy bez zgloszenia ofiary, w tym wypadku
- 20 6
-
2021-12-09 21:23
zgłaszalismy nie raz
naszego agresywnego sąsiada? i co ? i nic policja mu nie zrobiła chociąż jest nie mniej agresywny od tego z Zaspy
- 12 3
-
2021-12-09 21:08
Przecież prawo ustalają posłowie a nie milicja czy policja:( (2)
Od kiedy zmienił się ustrój w Polsce wybrani posłowie ustawili sobie prawo łaskawe dla wybryków typu Krauze. Przez długi czas prawie nic się nie zmieniło, mafia korzystała z luk prawnych i dopiero ostatnie lata przeżywają renesans prawny. Stare struktury bronią jednak swoich podwórek, dowodzenie ichniej (nie)winy jest trudne ale postępuje. Nie wszystko na raz.
- 20 8
-
2021-12-10 12:09
mamy jakieś Prawo? - to czemu malwersant Sasin nie siedzi? baaa nie został nawet przesłuchany w charakterze świadka w sprawie
policjanci z wielką gorliwością i tłumnie obstawiali bary na covidzie ... jeszcze bardziej z nieoPiSaną gorliwością łapali bezmaseczkowców...
a na codzień ich nie widać - gorzej wykrywalność jest najniższa od przedwojny! ale za to ilość naciętego konfetti przekroczyła wszelkie najwyzsze normy światowe!- 4 3
-
2021-12-10 06:09
Za ten renesans płacimy pół miliona euro kar dziennie, a jak pójdziesz do sądu to nie wiesz czy trafisz na sędziego, przebierańca czy pomoc kuchenną
- 11 9
-
2021-12-09 17:57
Dziwna policja/ Brawo media (23)
Mozna demolować sklep i uderzyć ciężarną i zero zainteresowania policji ,a szczególnie dzielnicowego , ktory pierwszy powinien zareagować . Gdyby nie naglosnienie w prasie to nadal by biegał jak poparzony , a tak to dopiero jutro wyjdzie znów z siatką i jutro będzie wylewał przez okno ,bo oszczędza wode w WC . Rozumiem ,że policji się nie chce robić ,ale zawsze mogą zmienić pracę zamiast blokowac miejsca dla aktywnych .
- 311 26
-
2021-12-10 02:58
Zasadniczo wywrócił stojak z prasą i nie wiadomo czy ta kobieta była ciężarna.
To było pół roku tu w Biedronce temu i nikt nie zareagował ani kasierzy ani klienci ani ochrona.
A z nożem to tu biega ten drugi.- 0 3
-
2021-12-10 00:49
Czego chcesz od policji? Sa wazniejsze problemy, kontrolowanie maseczek w galeriach handlowych
- 6 7
-
2021-12-09 23:44
dziwni ludzie
Skoro nikt nie zgłaszał sprawy na policji to przecież żaden funkcjonariusz jasnowidzem nie jest. Jeśli dzielnicowemu nikt problemu nie zgłosił to do kogo pretensje?
- 9 3
-
2021-12-09 21:15
Zapraszamy
Kanapowcu :):):)
- 3 2
-
2021-12-09 19:43
ot, nasze lokalne realia (3)
Każdy, kto kiedykolwiek zgłaszał zagrożenie np. akty agresji, na policję, wie jak jest. To nie ma sensu, a wręcz może pogorszyć naszą - osób doświadczających tych ataków - sytuację. Naraża nas też na re-traumatyzację ze strony policji i sądów(!) oraz nasilone ataki ze strony sprawcy, który otrzymuje poczucie bezkarności. Do końca życia zapamiętam,
Każdy, kto kiedykolwiek zgłaszał zagrożenie np. akty agresji, na policję, wie jak jest. To nie ma sensu, a wręcz może pogorszyć naszą - osób doświadczających tych ataków - sytuację. Naraża nas też na re-traumatyzację ze strony policji i sądów(!) oraz nasilone ataki ze strony sprawcy, który otrzymuje poczucie bezkarności. Do końca życia zapamiętam, gdy zgłaszałam pobicie (tak, sama nadal nie wierzę w to, czego doświadczyłam), spojrzenie znudzonego policjanta, który zapytał "ale czego Pani od nas oczekuje?". "Przecież Pani nie zabił".. Policja, zawsze będzie szukała tylko okoliczności łagodzących i umniejszających zagrożenie, które odczuwamy. Ostatecznie, odmówią przyjęcia kolejnego zgłoszenia. Czyli coś w stylu "niech Pani do nas wróci, jak on już Panią zabije"... I miałam takie przemyślenia, że może jeżeli nie będę już próbować się bronić- czyli uciekać, ukrywać i zgłaszać, i w końcu zostanę zabita, to może w ten sposób, jedyny w Polsce sposób, ochronię własne dziecko/ochronię jego życie.. Jaka to smutna rzeczywistość. Ochrona przed przemocą/agresją to fikcja. Prawo chroni sprawców i dodatkowo upokarza ofiary. Policja ma pretensje, że chcesz zgłosić przestępstwo (wieloletnie). Bo każdy może doświadczyć przemocy, każdy.
- 15 4
-
2021-12-09 21:19
Za duzo W11
- 4 2
-
2021-12-09 21:09
ale męża można szybko wyrzucić z mieszkania (1)
Niebieska linia na zasadzie oświadczenia , zakaz zbliżania się , szybko alimenty i już ,a nawet mieszkanie zostaje dla siebie Sędzina oczywiście trzyma wersje pani i zainteresowana tylko w określeniu zarobków drugiej strony . Dzieciom wmówić że tata to ch. i czyste rączki są . Niewinna biedna nieszczęśliwa . Żyje za free
- 7 3
-
2021-12-10 14:21
Nie do końca prawda
Znam sytuację z własnego domu, gdzie fakt - trochę to z ojcem trwało - ale dało się wszystko zrobić. Niebieska karta, wzywane często patrole, potem do spółdzielni, dzielnicowego, kilka zatrzymać, kilka nocy na dołku/wytrzeźwiałce, potem wniosek o eksmisję. Trwa to, ale da się, tylko po trzeba się temu niejako poświęcić na 100%.
- 0 0
-
2021-12-09 19:04
myślę że po prostu nie ma dzielnicowego
nie pracuje lub ma to w prezydencie
- 6 3
-
2021-12-09 18:42
(6)
Policja ma ważniejsze sprawy na głowie, jak np. wystawienie mandatu za przechodzenie na czerwonym świetle dla pieszych przez przejście o 1 w nocy. Zero ruchu aut, człowiek po pracy do domu się spieszy. Cóż 100 zł poszło dla Państwa. Pozdrawiam starszego sierżanta.
- 28 12
-
2021-12-10 12:44
rel
dostalem kiedys w czwartek o 1 w nocy na hucisku wracajac z pubu. Na poczatku czekalem, ale po pol minuty, gdy dalej bylo czerwone i w tym czasie nie przejechalo zadne auto, postanowilem ze nie bede stal jak d**il i przeszedlem na czerwonym. A tu zza drzew i slupa ogloszeniowego przy nowym ratuszu wyskakuje dwoch dzielnych rycerzy z bloczkiem, 100
dostalem kiedys w czwartek o 1 w nocy na hucisku wracajac z pubu. Na poczatku czekalem, ale po pol minuty, gdy dalej bylo czerwone i w tym czasie nie przejechalo zadne auto, postanowilem ze nie bede stal jak d**il i przeszedlem na czerwonym. A tu zza drzew i slupa ogloszeniowego przy nowym ratuszu wyskakuje dwoch dzielnych rycerzy z bloczkiem, 100 przepadla. Ja rozumiem, ze to moze nie ich wina, komendant cisnie na wyniki. Ale jak w takiej sytuacji szanowac policje i to teoretyczne panstwo. Na starym miescie tlumy podpitych i agresywnych mlokosow, szczanie i rzyganie po zakamarkach i nie bylo ani jednego patrolu, a w tym samym czasie chlopy chowaja sie po krzakach. Cyrk i kpina
- 1 0
-
2021-12-09 23:45
maria (1)
i prawidłowo
- 3 1
-
2021-12-10 12:47
w cywilizowanych krajach
mozesz smialo przechodzic na wlasna odpowiedzialnosc i jakos ludzie masowo nie gina na przejsciach. Ale polski czlowiek sowiecki lubi miec bat nad glowa. I jakos mimo to mamy jedne z najgorszych statystyk wypadkow (szczegolnie smiertelnych)
- 1 0
-
2021-12-09 19:44
ale jak by cię jakieś auto rozsmarowało na asfalcie, to byś miał pretensje do wszystkich, tylko nie od siebie... o ile byś (2)
- 6 13
-
2021-12-10 13:25
rozumiem że niektórzy bez ukazu z góry zapomnieliby oddychać, ale nie ekstrapoluj swojego zachowania na innych. Dorosły myślący człowiek zna i rozumie ciągi przyczynowo-skutowe i potrafi myśleć za siebie
- 2 0
-
2021-12-09 19:49
się obudził
- 3 3
-
2021-12-09 18:32
Zgłoszenie
Są takie czyny, które są ścigane dopiero na wniosek pokrzywdzonego, jeżeli pokrzywdzony nic nie zgłasza to nie ma problemu, mimo że Tobie jako świadkowi się to strasznie nie podoba np. zniszczenie mienia prywatnego.
- 30 2
-
2021-12-09 18:24
Jagby mi uderzył żonę w ciąży to bym go sponiewierał mocno (3)
- 17 7
-
2021-12-10 13:34
Ta...
Lamusy glosno szczekaja przed moniterami, a dostanie taki strzala na przetarcie i... sami wieci :)
- 1 2
-
2021-12-09 21:32
Ty się chyba sam sponiewierałeś przed napisaniem komentarza.
- 14 0
-
2021-12-09 19:22
Poducz się lepiej polskiego.
- 19 2
-
2021-12-09 18:17
kłopot w tym że nikomu miejsca nie blokują (1)
Policja ma dużo nieobsadzonych wakatów. Siłą rzeczy rzutuje to na czas interwencji, postepowan czy też ich jakość
- 20 5
-
2021-12-10 13:32
Bo te opowiesci to na 99% bajki
Kazdy moze cos takiego opowiedziec. Naprawde wierzycie, ze nikt, by nie wezwal policji?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.