- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (142 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (147 opinii)
- 3 Wzięli pod lupę punktualność SKM (60 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (74 opinie)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (409 opinii)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (131 opinii)
Zbyt szybcy i pijani za kółkiem. Trójmiejska policja podsumowuje sylwestra
O pracowitym sylwestrze mogą mówić policjanci. Podczas licznych kontroli drogowych na terenie Trójmiasta nie obyło się bez zatrzymań kierowców, którzy jechali "na podwójnym gazie". Ale pijani za kółkiem to nie jedyni, którzy w ferworze imprezowych szaleństw wpadli w ręce mundurowych.
Ośmiu pijanych kierowców w Gdańsku
- W Gdańsku funkcjonariusze zatrzymali ośmiu pijanych kierowców, wśród których była osoba poszukiwana przez wymiar sprawiedliwości. Jeden z kierowców oprócz tego, że był pijany, miał przy sobie również narkotyki i był pod ich wpływem. W ręce gdańskich policjantów trafił też kierowca, którego obowiązywał sądowy zakaz kierowania samochodami. Kierowcy stracili uprawnienia, a przed sądem odpowiedzą za kierowanie samochodem w stanie nietrzeźwości, za co grożą im dwa lata pozbawienia wolności - informuje nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Gdańsku.
Jeden z pijanych kierowców trafił w ręce mundurowych dzięki mieszkańcowi Gdańska, który ujął go i przekazał policji. Obywatel Gruzji, który wsiadł za kierownicę skody, miał 1,5 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Inny wpadł na stacji benzynowej - na fotelu obok kierowcy leżała jeszcze otwarta butelka z alkoholem. Mężczyzna "wydmuchał" na alkomacie prawie 2 promile. Okazało się też, że jest na liście poszukiwanych, bo do odsiedzenia w więzieniu ma dwa lata. Od razu trafił więc do aresztu.
W sylwestra i Nowy Rok w Gdańsku doszło w sumie do 21 kolizji i jednego wypadku. Funkcjonariusze z gdańskiej drogówki zatrzymali również pięciu kierowców, którzy przekroczyli dozwoloną prędkość o ponad 50 km/h w obszarze zabudowanym. Wśród nich był 18-latek z Gdańska, który w Tunelu Abp. Gocłowskiego jechał skodą z prędkością 160 km/h, gdzie dozwolona prędkość wynosiła 70 km/h.
W Sopocie i Gdyni spokojniej
Jak informuje kom. Krzysztof Kuśmierczyk, rzecznik KMP w Gdyni, zarówno w sylwestra, jak i w Nowy Rok obyło się tam bez większych incydentów drogowych. Z kolei w Sopocie policjanci odnotowali trzy kolizje drogowe, wyeliminowali z ruchu dwóch nietrzeźwych kierowców aut oraz jednego rowerzystę, który miał blisko 2 promile alkoholu. Został ukarany mandatem w wysokości 500 zł. Mundurowi zatrzymali też dwa dowody rejestracyjne pojazdów.
- W trakcie działań funkcjonariusze zwracali szczególną uwagę m.in. na trzeźwość kierujących pojazdami i w noc sylwestrowo-noworoczną wyeliminowali z ruchu mieszkankę powiatu nowodworskiego, która kierowała samochodem, będąc w stanie nietrzeźwości. Do zdarzenia doszło 1 stycznia br. przed godz. 1 w nocy. Patrolujący ulice policjanci drogówki zauważyli, że kierująca samochodem Skoda nie dostosowała się do znaku drogowego i jedzie pod prąd ul. Armii Krajowej. W trakcie kontroli policjanci wyczuli od 21-letniej kierującej woń alkoholu, a przeprowadzone badanie wykazało, że ma ona w wydychanym powietrzu 1,7 promila alkoholu - informuje asp. Lucyna Rekowska, rzecznik KMP w Sopocie.
Kobiecie zabrano prawo jazdy, a auto trafiło na policyjny parking. Podobny los spotkał 29-letniego obywatela Ukrainy, u którego alkomat wykazał 0,9 promila alkoholu w wydychanym powietrzu.
Miejsca
Opinie (221) 7 zablokowanych
-
2020-01-02 15:32
Opinia wyróżniona
Nie rozumiem tej nagonki na pijanych. 93% wypadków powodują trzeźwi. Po trzeźwemu kogoś zabić to już jest ok? (23)
W 2018r. z winy pijanych zginęło 266 osób.
No niby dużo ale z winy trzeźwych 2598 osób.- 49 143
-
2020-01-03 08:25
dane z tyłka, bo bez źródła, a opinia wyróżniona
Wtf?
- 3 1
-
2020-01-02 18:51
Wyższe kary! (4)
Trójmiasto.pl, czemu ten komentarz jest wyróżniony, przecież to jawne popieranie pijactwa za kółkiem. Moim zdaniem każdy kierowca powyżej 0,2 promila powinien trafiać do więzienia i płacić 10k mandatu. Problem od razu by się rozwiązał. Rozumiem można przekroczyć prędkość albo wymusić pierwszeństwo przez przypadek, ale wsiadanie po alko jest z pełną premedytacją.
- 12 15
-
2020-01-02 21:08
(3)
"Problem od razu by się rozwiązał" - jaki problem? W innych krajach o mniejszej liczbie wypadków można mieć więcej niż 0,2 promila i być uważanym za trzeźwego. Więc gdzie tu problem? Jedynie w polskim głupim ustawodawstwie.
- 6 5
-
2020-01-03 10:02
(1)
Masz rację, obecne przepisy powinno się wywalić do kibla. Powinno być bezwzględne ZERO, każda minimalna ilość % powinna być karana bezwzględnym więzieniem i przepadkiem mienia, którego używałeś podczas jazdy na podwójnym gazie. Nie ważne, czy to był twój samochód czy leasingu czy kolegi. Dostajesz więzienie i dodatkowo, jeżeli to nie był Twój
Masz rację, obecne przepisy powinno się wywalić do kibla. Powinno być bezwzględne ZERO, każda minimalna ilość % powinna być karana bezwzględnym więzieniem i przepadkiem mienia, którego używałeś podczas jazdy na podwójnym gazie. Nie ważne, czy to był twój samochód czy leasingu czy kolegi. Dostajesz więzienie i dodatkowo, jeżeli to nie był Twój samochód, to z urzędu komornik i zajęcie mienia żeby móc spłacić właściciela samochodu. Od razu, żeby jeden z drugim nie zdążył przepisać majątku na matkę/córkę/brata.
- 0 3
-
2020-01-03 14:18
0% jest w Rosji - i bezpieczniej tam nie jest
0% jest tak abstrakcyjne (piwko wczorajsze może być problematyczne) , że przekroczenie tego jest czymś naturalnym i jest na to przyzwolenie
- 0 0
-
2020-01-02 22:33
Raczej w naszych narodowcyh przywarach, łamaniu prawa na potęgę.
- 7 0
-
2020-01-02 18:19
Żeby twoja statystyka była cokolwiek warta musiałoby być 50% pijanych i 50% trzeźwych codziennie za kółkiem (2)
idąc twoim tokiem rozumowania najlepszymi kierowcami są dzieci, ponieważ niezwykle rzadko słyszy się o wypadku spowodowanym przez dziecko za kierownicą. Obstawiam, że to poniżej 1%.
- 14 4
-
2020-01-02 19:01
co nie zmienia faktu ze to wcale nie kierowcy pod wplywem są najwiekszym problemem (1)
- 4 6
-
2020-01-03 07:37
No to dalej jeździj po pijaku, może w końcu cię zamkną...
- 3 2
-
2020-01-02 16:49
(3)
To jest jeszcze nic. Pomyśl o tym, że w UK masz limit 0,8 a w Polsce 0,2.
- 9 7
-
2020-01-03 09:58
To jedź do UK, wal browary i jeździj. W PL też powinno być bezwzględne ZERO i kara bezwzględnego więzienia + przepadek mienia, może to by coś zmieniło.
- 2 2
-
2020-01-02 22:53
(1)
A Ty pomyśl, że np. na Słowacji, w Rosji i chyba jeszcze w kilku innych krajach masz limit okrągłe 0,0.
- 11 1
-
2020-01-03 07:35
d**ilowi nie wytłumaczysz...
- 3 2
-
2020-01-02 16:49
Mamy ponad 16 milionów.... (9)
Kierowców w Polsce z czego 14 tysięcy było w tym roku nietrzeźwych. Spowodowali oni wypadki w których zginęło 266 osób ale twoim zdaniem te pozostałe 16 milionów dalej powoduje więcej tragedii na drogach. Trzeba być chorym mentalnie żeby tak sprzyjać kryminalistom którzy powodują o rzędy wielkości tragedii więcej.
- 33 10
-
2020-01-03 14:03
Liczba nietrzeźwych, a liczba skontrolowanych to nie to samo.
Druga sprawa to "pozostałe 16 milionów". Skąd wziąłeś tę liczbę i co ona ma oznaczać?
Na jakiej zasadzie uważasz, ze te częstości możesz porównywać?
W jednej populacji masz ewidentnie aktywnych kierowców i to jeżdżących często - by nadziać się na kontrolę. W drugiej populacji masz liczbę z czapy.- 0 0
-
2020-01-02 21:55
14 tysięcy było nietrzeźwych (1)
czy tylko tyle wykryli?
- 6 0
-
2020-01-03 09:57
Niestety tylko tyle zostało wykrytych. Więc można spokojnie stwierdzić, znając fantazję januszy, że trzy lub czterokrotnie więcej nie została ujawniona. A d**il ma głowie taki mechanizm, że jeżeli raz się udało to drugi raz też się uda. I udaje się do czasu aż kogoś zabijesz albo okaleczysz.
- 3 0
-
2020-01-02 18:20
(4)
Przyczyną wypadku spowodowanego przez pijanego (czytaj: np. po jednym piwie), nie jest alkohol, tylko te same przyczyny co w przypadku trzeźwych, np. wymuszenie pierwszeństwa, brawura. W innym kraju gościa po jednym piwie uznaje się za trzeźwego, a u nas wrzuca do worka pod tytułem "kompletnie pijany" i robi się nagonkę medialną, pokazując przy tym
Przyczyną wypadku spowodowanego przez pijanego (czytaj: np. po jednym piwie), nie jest alkohol, tylko te same przyczyny co w przypadku trzeźwych, np. wymuszenie pierwszeństwa, brawura. W innym kraju gościa po jednym piwie uznaje się za trzeźwego, a u nas wrzuca do worka pod tytułem "kompletnie pijany" i robi się nagonkę medialną, pokazując przy tym jakieś pojedyncze przypadki, gdzie ktoś miał faktycznie 2+ promile. Tak się urabia mase - stawia się tezę, po czym pokazuje się skrajne przypadki na udowodnienie swojej błędnej tezy.
- 21 17
-
2020-01-03 09:54
(1)
I bardzo dobrze!!!!!!!! Powinno być bezwzględne 0!! Każda minimalna ilość % czy innej substancji powodującej zaburzenia świadomości, kontroli i oceny rzeczywistości powinna być karana bezwzględnym więzieniem, przepadkiem mienia i pracami społecznymi. Dotyczy oczywiście osób w takim stanie za kółkiem. Jeżeli chcesz pić albo coś przypalić lub
I bardzo dobrze!!!!!!!! Powinno być bezwzględne 0!! Każda minimalna ilość % czy innej substancji powodującej zaburzenia świadomości, kontroli i oceny rzeczywistości powinna być karana bezwzględnym więzieniem, przepadkiem mienia i pracami społecznymi. Dotyczy oczywiście osób w takim stanie za kółkiem. Jeżeli chcesz pić albo coś przypalić lub wciągnąć nie ma problemu, wszystko jest dla ludzi. Ale jeżeli wsiadasz po czymś za kierownicę i zaczynasz grać w rosyjską ruletkę to lepiej rzuć się pod pociąg zamiast ryzykować zabicie kogoś.
- 4 3
-
2020-01-03 10:27
Wychodzisz z błędnego założenia, że po niewielkiej dawce alkoholu (1 piwo czy lampka wina) przeciętny człowiek nie jest w stanie normalnie funkcjonować. A to mit będący fundamentem tej zbiorowej histerii przeciwko "pijanym".
- 3 2
-
2020-01-02 19:03
(1)
Dokładnie, zawsze mówię że wrzucają wszystkich do jednego worka a potem gawiedź jest nakręcona... tak się urabia społeczeństwo :(
- 12 8
-
2020-01-03 07:35
No po prostu d**il
- 2 5
-
2020-01-02 16:51
Poprawka.
Chciałem napisać że było 14000 wypadków z udziałem nietrzeźwych.
- 3 4
-
2020-01-02 14:55
Opinia wyróżniona
Ostatni w trójmieście po pościgu zatrzymali pijanego kierowcę z zakazem dożywotniego prowadzenia (9)
I co myślicie że taki po raz kolejny nie wsiądzie za kółko?
Znowu wypije czy zaćpa i pojedzie...- 124 3
-
2020-01-02 17:27
Powinni do paki wsadzac chociaz na tydzien/miesiac. Wiecej by sie nauczyli.
- 3 0
-
2020-01-02 16:43
Jasne
na całe życie obroża i spoko
- 2 0
-
2020-01-02 15:54
Uciąć mu nogi albo ręce, do wyboru, (1)
bez tych członków ciężko mu będzie, bo musiał by przerobić samochód.
- 5 4
-
2020-01-02 19:05
Oj glupiaś Ty, glupiaś
- 0 2
-
2020-01-02 15:40
Auta odbierać i niech nie ma czym jeździć (4)
I nie ma tłumaczeń, że pożyczone - właściciel auta ma obowiązek wiedzieć, komu je udostępnia. Jak udostępnił przez orzeczeniem zakazu, niech to udowodni - wypożyczalnia aut nie będzie z tym miała problemu.
- 20 4
-
2020-01-02 16:51
Odebrać to powinni tobie prawo do komentowania (3)
Jak czytam takie komunistyczne, złodziejskie pomysły, to jestem za reglamentacją postów na forach. Łapy precz od czyjejś własności, złodziejaszku, bo ci ktoś te łapy obetnie. A sprawny samochód można sobie jeszcze tego samego dnia kupić za 2000 zł.
- 7 33
-
2020-01-03 10:05
Ty naprawdę jesteś taki głupi czy tylko udajesz? Wg twojego toku myślenia najlepiej wprowadzić anarchię, niech każdy robi co chce, ćpa, pije i jeździ samochodem bezkarnie. D@bil jakich mało!! Obecne kary dla nawalonych zabójców za kółkiem są za małe i dopiero drastyczne ich podniesienie łącznie z ogromnymi konsekwencjami finansowymi i ich nieuchronność będą w stanie coś zmienić. Więc zamilcz bo z twojego pieprzenia wynika wyłącznie to, że sam chętnie prowadzisz i popijasz po drodze durniu jeden.
- 2 1
-
2020-01-02 19:48
2000 za sprawny samochód?
Tyle kosztuje przyzwoity amortyzator rowerowy kmiocie.- 5 6
-
2020-01-02 19:11
No to będzie 2000 zł w plecy
+ czas na znalezienie auta, kontakt ze sprzedawcą, oględziny, formalności...
Widzę dla niektórych karanie za przestępstwo (i pomoc w nim) to komunizm- 13 1
Wszystkie opinie
-
2020-01-02 16:41
Yanosik i jazda na "bani" (5)
Widać człowieczku,że nie dopuszczasz do wytrzeżwienia i masz problem alkoholowy...
A tak już na "trzeżwo" jak wsiądziesz za kierownice to nie masz żadnych lęków, urojeń czy zwykłego jakiegoś strachu ?
Łoisz gorzałę lub piwka codziennie ? Ja tam abstynentem nie jestem ale jak zaciągnę chociaż trochę to auto zostawiam w spokoju...Jak jeszcze ciebie nie złapali to i nie prędko złapią być może twoim ostatnim kontaktem z Policją będzie rola ofiary śmiertelnej w wyniku czołowego zderzenia z samochodem np.ciężarowym...Amen- 14 4
-
2020-01-02 16:46
(3)
A jak się zderzę czołowo z ciężarówką na trzeźwo, to będzie jakaś różnica? Wyłącz telewizję, włącz myślenie. Za dużo propagandy dałeś sobie wcisnąć, w UK jest 0,8 i nie ma problemu, wręcz przeciwnie - anglicy biją rekordy w rankingach najbezpieczniejszych kierowców na świecie.
- 1 6
-
2020-02-04 08:57
to rób wyjazd do UK
i nie stwarzaj zagrożenia w PL.
Won!- 0 0
-
2020-01-02 22:42
Chrzanisz, chyba ci się kraje pomyliły. Masz na myśli Austrię lub Szwajcarię.
- 1 0
-
2020-01-02 17:26
Tacy nie myślą. Telewizor robi to za nich.
- 0 2
-
2020-01-02 17:41
Zmień leki
- 0 0
-
2020-01-02 14:14
Sobie możecie podsumowywać (20)
Pijani i tak dalej będą bo śmieją się policji w twarz. Wy panowie policjanci też jesteście współwinni. Dlaczego? Potraficie tylko strajkować jak wam mało pinindzy. Skoro prawo nie działa, sądy i rządy to dla czego nie wykażecie inicjatywy aby zrobić strajk w którym domagacie się zaostrzenia kar za jazdę po pijaku? Drakońskich kar? Skoro wy czuwacie nad bezpieczeństwem nas wszystkich? Nasze życie nic dla was nie znaczy? Tylko kasa? Ludzie jeżdżą z zakazami, bez prawka i pijani. Skandal. Wydaje mi się że wasza praca idzie czasami na marne
- 41 33
-
2020-01-02 14:49
Rzutka treść itp (9)
ale alergii dostaję jak słyszę "niech ktoś coś". Sam możesz też strajkować. Zagrożenie i problem dotyczy cię jak wszystkich innych
- 12 3
-
2020-01-02 15:07
Ale ja nie dostaje wynagrodzenia za pilnowanie porzadku (8)
Ja im płacę! Tak samo jak płacę strażakom , dozorcom czy politykom. Potrafisz to rozróżnić? Płacę więc wymagam aby pijanych nie było na drogach? Za to.dostaja kase. Ja? Ja mogę zastosować metodę samosądu. To mogę. Pamiętaj kaziu że jednostka nie ma mocy.
- 2 14
-
2020-01-02 18:06
"ja im płacę! (2)
Płacę to wymagam". Weź się dzbanie obudź i przestań bredzić. Sądząc po Twojej ortografii i interpunkcji, to ja płacę Tobie na Twoje "plusy"
- 7 3
-
2020-01-03 00:26
Może mam dysleksję i dysortografię (1)
A do tego przez 20 lat nie pisałem po polsku? Za mało jesteś sprytny aby wszystko przewidzieć. Poziom inteligencji poniżej 70 czyli skrajnej głupoty.
- 1 4
-
2020-01-05 13:55
A może dysmózgię?
- 0 0
-
2020-01-02 15:30
A on dostaje za pilnowanie porządku - nie za tworzenie prawa. (4)
A prawa agitacji politycznych i różnych akcji to zwykły cywil ma więcej niż mundurowy.
- 8 1
-
2020-01-02 16:22
Ale za jego egzekwowanie (3)
Mają ich wyeliminować z ruchu za nim zrobią komuś krzywdę. Niestety tak nie jest bo pijani zabijają więc coś nie działa panie mądry
- 0 8
-
2020-01-02 17:21
(1)
A jak to wyegzekwowac? Przyjsc kazdemu pod dom, czekac az moze wsiadzie w samochid i wtedy sprawdzic trzezwosc? Zastanow sie....
- 3 1
-
2020-01-03 00:24
Właśnie takie twoje myslenie
Powoduje że pijani za kółkiem jak byli tak są.
- 1 1
-
2020-01-02 16:45
No i egzekwują
Ale autor nie płakał że nie egzekwują, jeno że nie dążą do jego zmiany na bardziej surowe
- 1 1
-
2020-01-02 14:15
Policjanci nie mają prawa do robienia strajku dlatego nigdy nie strajkowali. (8)
- 8 9
-
2020-01-02 14:21
Co ty bredzisz? (7)
A w listopadzie 2018 kto strajkował? Kominiarze? Krótką masz pamięć.
- 7 7
-
2020-01-02 14:24
Pamięć mam dobrą, dziękuję. Policjantom nie wolno strajkować, czyli odstąpić od pracy w ramach protestu. (6)
- 8 2
-
2020-01-02 14:31
Ale jednak strajkowali (5)
Więc tylko oni nam mogą pomóc. Im wolno jeździć po pijaku a policji nie wolno strajkować? Panie....
- 1 6
-
2020-01-02 18:02
Rozumiesz dzbanie (1)
w języku polskim? Policjantom strajkować nie wolno! Zabrania tego ustawa o Policji. Z resztą od wymierzania sprawiedliwości jest sąd, więc z tym strajkiem to pomyliłeś adres
- 2 2
-
2020-01-02 19:31
Twój papi
To dzban
- 1 1
-
2020-01-02 14:32
"strajk włoski" to nie strajk. Przecież wykonuje się obowiązki podczas takiego protestu. (2)
- 7 3
-
2020-01-02 15:02
To niech zrobią włoski (1)
Chiński albo czeski ale niech coś zrobią.
- 2 6
-
2020-01-02 17:19
Albo Ty sam cos zrób, o.
- 5 2
-
2020-01-02 15:37
Jak policja nie będzie rozsądnie zarabiać, to nie będzie nikogo do pracy w niej.
Co dadzą wysokie kary jak szansa złapania będzie praktycznie 0?
Mandaty wypadałoby podnieść ale przede wszystkim musi się podnieść wykrywalność. Co z tego, że zabierają prawa jazdy za przekroczenie prędkości, czy pijaństwo, skoro nikt nie złapie?
Jak by była niemal pewność, że dostanie się mandat, to by się w końcu jedni z drugimi zastanowili. Jakby za te "niewinne" +10km/h każdy dostałby 5 mandatów dziennie, to się nazbiera niezła suma. Po tygodniu by się każdy nauczył.- 1 3
-
2020-01-03 12:03
Śmiać mi się chce jak na koniec wiadomości dodają ''miał też przy sobie narkotyki' ' (1)
Udupiają jak się tylko da :) złośliwe te pieski jak zawsze, każdy z nich ma woreczek w kieszeni na takie sytuacje :p
- 1 2
-
2020-01-04 20:42
Dlatego nie wolno dotykać niczego, co kulson poda, podsunie, czy (UWAGA!!!) - rzuci.
Ręce z tyłu!- 0 0
-
2020-01-02 17:20
1 stycznia na drzwiach do Komisariatu na Przymorzu kartka: "Alkomatu Brak" (4)
Bo po co ludziom pomagac....
- 5 5
-
2020-01-02 17:27
Ta kartka to od dawna tam wisi (3)
- 2 0
-
2020-01-02 17:29
(2)
Czyli jest wszystko ok.
- 2 1
-
2020-01-02 23:13
(1)
A jest jakiś przepis, który mówi, że w każdym komisariacie ma być alkomat dostępny dla "suwerena"? Nie?? To jeśli masz kasę na wódkę to na alkomat też ją znajdź.
- 1 1
-
2020-01-04 20:33
Oczywiście, że nie ma takiego przepisu. Ale o co chodzi? Przecież napisano, że wszystko w porządku...
- 0 0
-
2020-01-02 14:16
Polscy kierowcy są dyskryminowani. (22)
trwa nagonka na trzeżwych, ale "wczorajszych", którzy w większości krajów europejskich byli by praworządnymi obywatelami, a przy polskich normach są kryminalistami. Czasem się zdarzy pijak za kółkiem, i takich trzeba eliminować, większość jednak złapanych ma śladowe ilości , nie wpływające na zdolność kierowania. Policja robi sobie statystyki, a potem demonizuje.
- 79 60
-
2020-01-02 15:06
piłes, nie jedź - to zbyt skomplikowane? (8)
moze powinienes sie zapisac do AA skoro nie rozumiesz tak krótkiego instruktazu. Tu nie ma zadnej dyskryminacji, organa scigania nie są od tego by podwazac obowiazujące prawo i dochodzic czy piłes wczoraj czy tydzien temu. Jesli masz alkohol we krwi to jestes pijany i koniec.
- 15 15
-
2020-01-04 20:05
Istnieją dania, które lepiej smakują w towarzystwie odpowiednio dobranego trunku...
Rozumiesz, czy to zbyt skomplikowane?
A może myślisz, że wszyscy muszą pić alkohol do upojenia i nie ma możliwości poprzestania na rozsądnej dawce?
Cóż, nie sądź po sobie...- 0 0
-
2020-01-02 16:53
A kim ty jesteś, aby mnie pouczać (5)
Jestem europejczykiem , czy nie ? Skoro już tu mieszkam, to chcę mieć takie same prawa jak wszyscy. I jak będę chciał to będę pił, i żaden nawiedzony nie będzie mi mówił gdzie się mam zapisywać
- 12 11
-
2020-01-02 19:32
z takim gadaniem to jestes anarchistą (2)
w tym przypadku nie ma znaczenia czy jestes europejczykiem, czy azjatą czy mieszkasz na wyspach HulaGula, bo wszedzie będziesz naginał przepisy do własnej rzeczywistosci
- 7 12
-
2020-01-03 11:05
Był taki gość. Który
podzielił ludzi na rasę panów , i podludzi. Najciekawsze jest to że był pi....lony abstynentem.
- 1 0
-
2020-01-02 21:44
Nie naginal
Tylko chcę równych praw dla wszystkich. A to jest chyba oczywiste. To ten co mi ich odmawia jest faszystą. Teraz ci lepiej ?
- 5 4
-
2020-01-02 23:51
nie ma takieto panstwa Europa (1)
ani obywatelstwa unii obywatelskiej
- 3 1
-
2020-01-03 10:32
Mylisz się - jest obywatelstwo Unii. I piszę to jako prawnik.
- 0 2
-
2020-01-02 15:24
Pijany w Polsce ale w Niemczech, Austrii, Włoch, Irlandii już NIE !!!!!.
- 9 9
-
2020-01-02 17:20
Wystarczy sie przeprowadzić... (1)
Do któregoś z tych krajów i po kłopocie. Nie trzeba się będzie więcej żalić w internetach.
- 8 7
-
2020-01-03 10:53
Znam kraje gdzie jest 0,00
a za picie alc. wymierzają karę chłosty, albo kamieniują , też się tam można przeprowadzić , i nie żalić więcej w internetach.
- 1 0
-
2020-01-02 14:34
(3)
W Polsce ktoś wczorajszy złapany przez policję jest pijanym kierowcą mając 0.40 promila ale np. w Niemczech taki kierowca nie jest pijanym kierowcą. Są kraje w Europie gdzie można jechać mając np. 0.65.promila. Obłuda i fałsz. Wszystkie kraje w Europie a przede wszystkim kraje w U. E. powinny mieć takie same normy.
- 19 11
-
2020-01-02 22:38
Połącz naszą słowiańska fantazję, tj chamstwo i agresję, z procentami. (1)
My się nie nadajemy do kierowania.
- 11 4
-
2020-01-03 10:36
Może ty się nie nadajesz
każdy sądzi po sobie.
- 2 2
-
2020-01-02 14:58
dokładnie
0.0 promila!
- 16 19
-
2020-01-02 14:19
Przecież do 0.2 promila to właśnie śladowa ilość dopuszczająca prowadzenie pojazdu. O co bijesz pianę? (6)
- 13 23
-
2020-01-02 14:25
Nie biję piany , tylko (4)
Większość europy to 0,4, 0,5, a nawet 0,8
Jadę z Niemiec , jestem OK. Przekraczam granicę z Polską, staję się przestępcą. Norma powinna być jednakowa dla wszystkich w UE.- 34 9
-
2020-01-02 14:26
Czechy to nie EU? Tam masz ZERO. (3)
- 22 3
-
2020-01-02 14:33
No toż mówię !! (2)
norma powinna być jednakowa !
- 19 0
-
2020-01-02 15:07
Dokładnie! Niech wszędzie będzie ZERO! (1)
PIŁEŚ - nie jedź
- 16 15
-
2020-01-02 17:22
Zjadles lody z adwokatem nie jedz.
- 18 3
-
2020-01-02 14:23
No i to jest nic
A nie śladowa ilość. Śladowa ilość to jest do 0.5.
- 16 11
-
2020-01-04 06:47
poprostu niskie sa kary robiom co chcom-a Minister ziobro patrzy i nic nierobi tylko wyplate bierze
- 1 0
-
2020-01-04 02:45
Na skuterze ale nie autem
- 0 0
-
2020-01-03 18:56
Jeszcze więcej amerykanskich filmów w polskiej tv typu Szybcy i wściekli
To zła propaganda z usa. Jak najmniej amerykańskich produkcji w polskiej tv! Tylko przestępstwa, przemoc, rasizm itp.
- 1 0
-
2020-01-02 15:32
Opinia wyróżniona
Nie rozumiem tej nagonki na pijanych. 93% wypadków powodują trzeźwi. Po trzeźwemu kogoś zabić to już jest ok? (23)
W 2018r. z winy pijanych zginęło 266 osób.
No niby dużo ale z winy trzeźwych 2598 osób.- 49 143
-
2020-01-02 18:51
Wyższe kary! (4)
Trójmiasto.pl, czemu ten komentarz jest wyróżniony, przecież to jawne popieranie pijactwa za kółkiem. Moim zdaniem każdy kierowca powyżej 0,2 promila powinien trafiać do więzienia i płacić 10k mandatu. Problem od razu by się rozwiązał. Rozumiem można przekroczyć prędkość albo wymusić pierwszeństwo przez przypadek, ale wsiadanie po alko jest z pełną premedytacją.
- 12 15
-
2020-01-02 21:08
(3)
"Problem od razu by się rozwiązał" - jaki problem? W innych krajach o mniejszej liczbie wypadków można mieć więcej niż 0,2 promila i być uważanym za trzeźwego. Więc gdzie tu problem? Jedynie w polskim głupim ustawodawstwie.
- 6 5
-
2020-01-03 10:02
(1)
Masz rację, obecne przepisy powinno się wywalić do kibla. Powinno być bezwzględne ZERO, każda minimalna ilość % powinna być karana bezwzględnym więzieniem i przepadkiem mienia, którego używałeś podczas jazdy na podwójnym gazie. Nie ważne, czy to był twój samochód czy leasingu czy kolegi. Dostajesz więzienie i dodatkowo, jeżeli to nie był Twój samochód, to z urzędu komornik i zajęcie mienia żeby móc spłacić właściciela samochodu. Od razu, żeby jeden z drugim nie zdążył przepisać majątku na matkę/córkę/brata.
- 0 3
-
2020-01-03 14:18
0% jest w Rosji - i bezpieczniej tam nie jest
0% jest tak abstrakcyjne (piwko wczorajsze może być problematyczne) , że przekroczenie tego jest czymś naturalnym i jest na to przyzwolenie
- 0 0
-
2020-01-02 22:33
Raczej w naszych narodowcyh przywarach, łamaniu prawa na potęgę.
- 7 0
-
2020-01-02 16:49
Mamy ponad 16 milionów.... (9)
Kierowców w Polsce z czego 14 tysięcy było w tym roku nietrzeźwych. Spowodowali oni wypadki w których zginęło 266 osób ale twoim zdaniem te pozostałe 16 milionów dalej powoduje więcej tragedii na drogach. Trzeba być chorym mentalnie żeby tak sprzyjać kryminalistom którzy powodują o rzędy wielkości tragedii więcej.
- 33 10
-
2020-01-03 14:03
Liczba nietrzeźwych, a liczba skontrolowanych to nie to samo.
Druga sprawa to "pozostałe 16 milionów". Skąd wziąłeś tę liczbę i co ona ma oznaczać?
Na jakiej zasadzie uważasz, ze te częstości możesz porównywać?
W jednej populacji masz ewidentnie aktywnych kierowców i to jeżdżących często - by nadziać się na kontrolę. W drugiej populacji masz liczbę z czapy.- 0 0
-
2020-01-02 18:20
(4)
Przyczyną wypadku spowodowanego przez pijanego (czytaj: np. po jednym piwie), nie jest alkohol, tylko te same przyczyny co w przypadku trzeźwych, np. wymuszenie pierwszeństwa, brawura. W innym kraju gościa po jednym piwie uznaje się za trzeźwego, a u nas wrzuca do worka pod tytułem "kompletnie pijany" i robi się nagonkę medialną, pokazując przy tym jakieś pojedyncze przypadki, gdzie ktoś miał faktycznie 2+ promile. Tak się urabia mase - stawia się tezę, po czym pokazuje się skrajne przypadki na udowodnienie swojej błędnej tezy.
- 21 17
-
2020-01-03 09:54
(1)
I bardzo dobrze!!!!!!!! Powinno być bezwzględne 0!! Każda minimalna ilość % czy innej substancji powodującej zaburzenia świadomości, kontroli i oceny rzeczywistości powinna być karana bezwzględnym więzieniem, przepadkiem mienia i pracami społecznymi. Dotyczy oczywiście osób w takim stanie za kółkiem. Jeżeli chcesz pić albo coś przypalić lub wciągnąć nie ma problemu, wszystko jest dla ludzi. Ale jeżeli wsiadasz po czymś za kierownicę i zaczynasz grać w rosyjską ruletkę to lepiej rzuć się pod pociąg zamiast ryzykować zabicie kogoś.
- 4 3
-
2020-01-03 10:27
Wychodzisz z błędnego założenia, że po niewielkiej dawce alkoholu (1 piwo czy lampka wina) przeciętny człowiek nie jest w stanie normalnie funkcjonować. A to mit będący fundamentem tej zbiorowej histerii przeciwko "pijanym".
- 3 2
-
2020-01-02 19:03
(1)
Dokładnie, zawsze mówię że wrzucają wszystkich do jednego worka a potem gawiedź jest nakręcona... tak się urabia społeczeństwo :(
- 12 8
-
2020-01-03 07:35
No po prostu d**il
- 2 5
-
2020-01-02 21:55
14 tysięcy było nietrzeźwych (1)
czy tylko tyle wykryli?
- 6 0
-
2020-01-03 09:57
Niestety tylko tyle zostało wykrytych. Więc można spokojnie stwierdzić, znając fantazję januszy, że trzy lub czterokrotnie więcej nie została ujawniona. A d**il ma głowie taki mechanizm, że jeżeli raz się udało to drugi raz też się uda. I udaje się do czasu aż kogoś zabijesz albo okaleczysz.
- 3 0
-
2020-01-02 16:51
Poprawka.
Chciałem napisać że było 14000 wypadków z udziałem nietrzeźwych.
- 3 4
-
2020-01-02 16:49
(3)
To jest jeszcze nic. Pomyśl o tym, że w UK masz limit 0,8 a w Polsce 0,2.
- 9 7
-
2020-01-03 09:58
To jedź do UK, wal browary i jeździj. W PL też powinno być bezwzględne ZERO i kara bezwzględnego więzienia + przepadek mienia, może to by coś zmieniło.
- 2 2
-
2020-01-02 22:53
(1)
A Ty pomyśl, że np. na Słowacji, w Rosji i chyba jeszcze w kilku innych krajach masz limit okrągłe 0,0.
- 11 1
-
2020-01-03 07:35
d**ilowi nie wytłumaczysz...
- 3 2
-
2020-01-03 08:25
dane z tyłka, bo bez źródła, a opinia wyróżniona
Wtf?
- 3 1
-
2020-01-02 18:19
Żeby twoja statystyka była cokolwiek warta musiałoby być 50% pijanych i 50% trzeźwych codziennie za kółkiem (2)
idąc twoim tokiem rozumowania najlepszymi kierowcami są dzieci, ponieważ niezwykle rzadko słyszy się o wypadku spowodowanym przez dziecko za kierownicą. Obstawiam, że to poniżej 1%.
- 14 4
-
2020-01-02 19:01
co nie zmienia faktu ze to wcale nie kierowcy pod wplywem są najwiekszym problemem (1)
- 4 6
-
2020-01-03 07:37
No to dalej jeździj po pijaku, może w końcu cię zamkną...
- 3 2
-
2020-01-03 12:20
tez bylem szybki ale trzezwy
za szybki dla mandaciarni znowu nie zlapali
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.