• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zielone na most, kłopot na Elbląskiej

mb
6 kwietnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Na Elbląskiej tworzą się korki, bo zmieniono sygnalizację na skrzyżowaniu z ul. Sucharskiego, prowadzącą na most wantowy - sugeruje nasz czytelnik. - Nic nie zmienialiśmy - zapewniają w ZDiZ-ecie. Na Elbląskiej tworzą się korki, bo zmieniono sygnalizację na skrzyżowaniu z ul. Sucharskiego, prowadzącą na most wantowy - sugeruje nasz czytelnik. - Nic nie zmienialiśmy - zapewniają w ZDiZ-ecie.

Dobrze funkcjonujące skrzyżowanie ul. Elbląskiej z drogą na most wantowy zaczęło szwankować. - Jeżdżę tamtędy od lat, ale dopiero tydzień temu zaczęły się tworzyć gigantyczne korki - skarży się nasz czytelnik.



Pan Paweł zastanawia się, czy w ostatnim czasie Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku nie wprowadził na skrzyżowaniu zobacz na mapie Gdańska jakichś zmian w działaniu sygnalizacji świetlnej. - Czy w ostatnim czasie wasi specjaliści od poprawy płynności ruchu zmieniali coś w pracy sygnalizatorów na skrzyżowaniu ul. Elbląskiej i Sucharskiego? - pyta w liście do ZDiZ-u.

Wbrew pozorom żadnych zmian nie było. - Wiemy od wykonawcy, że niczego nie zmieniał w działaniu sygnalizatorów - zapewnia Krzysztof Łutowicz z działu inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni. - Mimo to podeślemy tam fachowców, którzy sprawdzą, czy nie nastąpiły jakieś zmiany. Niewykluczone, że korki tworzą w innym miejscu.

Jednak pan Paweł przekonuje, że właśnie to skrzyżowanie jest przyczyną utrudnień w ruchu. - Ruch w kierunku mostu wantowego jest minimalny, dlaczego więc setki kierowców każdego dnia muszą tracić czas przez bezmyślnie zaprogramowaną sygnalizacją świetlną? - pyta.

ZDiZ obiecał nam, że zajmie się tą sprawą.
mb

Opinie (102) 3 zablokowane

  • ..Lepiej pociągnąć dwa pasy do makro tam zrobić bezkolizyjne i jest o.k. (3)

    ja tracę zwykle 50 minut na wyjeździe to poprostu jest nieporozumienie, czy nie można coś z tym zrobić?

    • 4 1

    • (2)

      to omiń tą droge jadac przez olszynke badz rudniki i wyjedziesz koło rafinerii omijajac cały korek.

      • 1 4

      • kolego - zasada jest prosta (1)

        • 0 0

        • kolego - zasada jest prosta

          im więcej ludzi myśli, że nie ma alternatywy, tym lepiej dla myślącej mniejszości. tak więc nie uważam, żeby słuszne było propagowanie miejskich skrótów, bo już zupełnie nie będzie przejazdu...

          • 2 0

  • "Most do nikąd"

    Fajna inwestycja, most do nikąd.

    Co następne?
    "schody do wody"

    • 9 1

  • ŚWIATŁA KOŁO LOTOSU!!!! (2)

    nie wydaje mi sie aby problem dotyczył tego skrzyzowania wydaje mi sie że najwieksze problemy stważa sygnalizacja przy siedzibie LOTOSU...korki w godzinach szczytu zaczynaja sie właśnie tam w kierunku elbląga a kończą w okolicach rudnik lub jeszcze bliżej centrum gdanska....niech ZDiZ zajmie sie tamtymi światłami w szczególnośći około 15-16.

    • 7 4

    • Popieram ... (1)

      ... w 100%. W ogóle dziwie się, że jedynym rozwiązaniem dla ZDiZ zawsze są światła, które nie usprawniają, a pogarszają przepływ aut. Nie mówię tu o estakadach, bo na te pewnie nie ma pieniędzy, ale np o tym, żeby zlikwidować wszystkie lewoskręty, etc. I te durne światła przy zjeździe do LOTOS Asfalt, które sa za zakrętem, a które widzi sie dopiero w ostatniej chwili.

      • 3 3

      • Ciekawe jak sobie wyobrażacie

        przechodzenie tłumów ludzi z autobusów w tym miejscu bez świateł ????

        • 0 1

  • Co racja to racja

    • 0 0

  • To jest bzdura.... (1)

    Sygnalizacja dobrze działa, tylko korki tworzą się dzięki światłom pod Rafinerią. Tam trzeba zmienić sygnalizacje bo na razie większe zielone mają pracownicy LOTOS-owa od 14 do 18. A dochodzi do tego więcej autek. Wiem co mówię mieszkam przy tym skrzyżowaniu z mostem wiszącym od 21 lat. I korków nie ma, jedynie czasem sięgnie początku wjazdu na most. Ale o staniu nie ma mowy.

    Tak jak ktoś wspomniał korki były ostatnio bo od 5-tej do 15 były zamknięte wjazdy i zjazdy ze skrzyżowania gdyż TIR leżał na drodze.

    • 5 2

    • Światła pod rafinerią to odrębny temat. Dziś korek był przy moście a sygnalizacja przy rafinerii była wyłączona (godz. 6:50)

      • 1 0

  • 1200 metrów w 30 minut (2)

    w zeszła środe pobilem rekord, korek na Podwalu Przedmiejskim zaczynał sie w okolicach ulicy Łąkowej, jest coraz gorzej, w zeszłym roku korki zaczynały sie na wysokości Kotwiczników, coraz trudniej wjechać do Gdańska, jadąc 7 od strony warszawy problemy zaczynają sie przed przejazdowem, następnie rafineria no i niedługo pewnie bedziemy już stali na wiadukcie na wysokości siennickiej.

    • 8 2

    • około godziny 15 się stoi na wiadukcie na wysokości Siennickiej niestety :/

      • 2 0

    • I to był twoim zdaniem

      duży korek? Ty chyba niezbyt często tam jeździsz. Korki zaczynają się tam w najlepszym wypadku przy szkole muzycznej, a zazwyczaj przy estakadzie Elbląska - Podwale (brama żuławska przy Długich Ogrodach)

      • 0 0

  • zielony mosteczek ugina się
    zielony mosteczek ugina się
    wezmę kasię za szyję, potem w pasie
    sprawdze, a może niżej da sie
    hey

    • 4 3

  • ten most to świetny przykład

    ...jak można wydać kupę kasy, namęczyć, się, napocić i... nic nie osiągnąć. To jest.. KLASYK!

    Każdy Polak powinien mieć w ogrodzie taki most, żeby codziennie rano przed wyjściem do pracy przypominał że nie liczy się wysiłek, ale efekt.

    • 9 3

  • piękny

    most jest nieuzyteczy i w złym miejscu ustawiony takie jest moje zdanie

    • 2 4

  • Proszę! (8)

    Niech wpisze się choć jedna osoba która używa tego mostu częściej niż 2razy w miesiącu.

    • 5 2

    • ja nie

      • 1 2

    • ale do czego? bo jak do łapania kasi w pasie, to ja bardzo chętnie.... (1)

      • 2 3

      • A ja tam nie jeżdże bo tam stoja z radarem głaby

        • 3 0

    • (1)

      założeniem był most, nastepnie tunel podziemny i cały ruch , tranzyt itp. który przechodzi przez miasto a idzie w kierunku północnym miał zostac skierowany w tamta strone.Z pozytkiem by było i dla miasta i dla uzytkowników obecnie zatkanego Przedwala.
      Pytanie czemu nie pociagneli tej inwestycji do końca?
      I faktycznie stworzyli most, ładny a jakże, ale niczego nie rozwiazujący.
      Mam nadzieje, ze tym razem na planach przedłuzenia Trasy Sucharskiego sie nie skonczy.

      • 1 0

      • A tu jeszcze podrzucę cytat z Wikipedii "

        "Trasa Sucharskiego ma stanowić podstawowe drogowe połączenie Portu Gdańskiego (a szczególnie Portu Północnego) z siecią dróg krajowych, w tym z drogą ekspresową S7 i autostradą A1.

        Drugim zadaniem Trasy Sucharskiego ma być połączenie innych projektowanych tras: południową obwodnicę Gdańska i Drogę Zieloną. W ten sposób powstać ma tzw. północna obwodnica Gdańska, w której skład będą wchodzić właśnie Trasa Sucharskiego, Droga Zielona oraz Trasa Kaszubska (zwana też Trasą Lęborską).

        Trasa umożliwi dojazd do portu z pominięciem śródmieścia Gdańska. Połączy także północne dzielnice Gdańska, Sopot i Gdynię z drogą nr 7 w kierunku Warszawy. Nieopodal końca trasy, w gdańskiej dzielnicy Letnica powstać ma ponadto Arena Bałtycka - stadion piłkarski na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012."

        • 1 0

    • Ja używam kilka razy w tygodniu wraz z setkami TIRów z DCT i innymi autami ciężarowymi obsługującymi Port Gdański i kilkanaście innych mniejszych i większych firm.

      Korków nigdy nie widziałem, poza wypadkami.

      • 2 0

    • (1)

      Ja używam kilka razy w tygodniu wraz z setkami TIRów z DCT i innymi autami ciężarowymi obsługującymi Port Gdański i kilkanaście innych mniejszych i większych firm.

      Korków nigdy nie widziałem, poza wypadkami.

      • 0 0

      • wpisałeś się dwa razy - no to jest was dwoje :)

        PS. setki tirów częściej niż dwa razy na miesiąc to około 14 tirów na 24 godziny. :)
        Czy warto było budować cały byczy most dla tej garstki? Nie sądzę

        • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane