Fakty i opinie

Zielone światło dla budowy dużego osiedla przy ul. Morskiej

Najnowszy artukuł na ten temat

Deweloper prezentuje pierwszy wieżowiec osiedla przy Trasie Kwiatkowskiego

Teren, gdzie powstanie osiedle graniczy m.in. z ul. Morską. Od strony ulicy mają pojawić się usługi i handel.
Teren, gdzie powstanie osiedle graniczy m.in. z ul. Morską. Od strony ulicy mają pojawić się usługi i handel. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Radni Gdyni uchwalili nowy plan miejscowy pozwalający na powstanie u zbiegu ulicy Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego osiedla, na którym będzie mogło powstać nawet 1,6 tys. mieszkań.



Przypomnijmy:

  1. Teren o powierzchni blisko 44 tys. m kw. należał od 2008 roku do sieci sklepów Carrefour.
  2. Spółka odkupiła go od Gdyńskich Zakładów Naprawczych.
  3. Miało tam powstać trzykondygnacyjne centrum handlowe o powierzchni ok. 40 tys. m kw.
  4. Z planów nic nie wyszło, a teren przejęła firma Semeko.
  5. Deweloper zapowiedział w zeszłym roku budowę osiedla, do czego potrzebna była zmiana planu miejscowego.
  6. W lipcu nastąpiło wyłożenie projektu planu oraz dyskusja z udziałem mieszkańców.
  7. Zgodnie z wnioskami dewelopera, projekt założył w tym miejscu powstanie zabudowy wielorodzinnej.
  8. W środę, na wrześniowej sesji plan został uchwalony przez radę miasta.


graf. Trojmiasto.pl

Wysokość budynków do 36 i 55 metrów



Teren między Estakadą Kwiatkowskiego, ul. Morską i Działdowską podzielono na dwie strefy. Bliżej ul. Morskiej będą mogły powstać budynki do 55 m wysokości (84,5 m n.p.m.), a obok niskiej zabudowy jednorodzinnej ustalono wysokość do 36 m (64 m n.p.m).

- Zmiana planu została wywołana przez nowego właściciela terenu. Wiemy, że popyt na rynku mieszkań jest duży i w ten sposób chcemy na niego odpowiedzieć. W tym miejscu dopuszczona zostanie intensywna zabudowa pozwalająca wybudować około 1,6 tys. mieszkań - tłumaczył Andrzej Bień, radny Samorządności.
Na parterze w ciągu ul. Morskiej dopuszczono sklepy o powierzchni powyżej 2 tys. m kw. W stanie nienaruszonym mają pozostać znajdujące się przy ul. Morskiej schrony. Dodatkowo planiści zaproponowali przejście przez osiedle do terenu szkoły i zachowanie zieleni na znajdującej się nieopodal skarpie. Powstanie też zbiornik retencyjny.

W projekcie ustalono także minimum 0,9 stanowiska postojowego na 1 mieszkanie, lecz nie mniej niż 1,8 stanowiska na 1 mieszkanie o powierzchni większej niż 75 m kw. oraz do 1 do 3 miejsc parkingowych na 100 m kw. powierzchni usług, a także od 1 do 2 miejsc parkingowych na 100 m kw. powierzchni biurowej.

1,8 tys. miejsc postojowych



Według szacunków dla mieszkańców zostanie ok. 1,8 tys. miejsc postojowych. Wcześniej deweloper wnioskował o 2,5 tys. takich miejsc.

Dojazd do osiedla ma się odbywać ul. Działdowską.

- Nikt nie ma złudzeń, że nowa zabudowa nie zwiększy ruchu samochodów. W planie wpisane zostało, że dojazd będzie odbywał się od ul. Działdowskiej, ale jest on też dopuszczony od Morskiej i Estakady - dodał Bień.
Radny wskazywał, że w projekcie planu przewidziano przebudowę ul. Działdowskiej i przebudowę lub rozbudowę skrzyżowania ul. Działdowskiej z ul. Morską, podkreślając, że obszar uznaje się za strefę śródmiejską, w związku z tym powinno się ograniczać ruch samochodów.

Na zachętę poparcia planu padały argumenty związane z tym, że teren jest dobrze skomunikowany i znajduje się w pobliżu stacji SKM oraz przystanków autobusowych.

Projekt planu spotkał się - podobnie jak podczas wyłożenia publicznego - z krytyką opozycyjnych radnych z Prawa i Sprawiedliwości.

Uwagi od opozycyjnych radnych



- Niewystarczająco zdefiniowano strefy projektowanych budynków. W projekcie planu teren działek inwestora ujęto w jednej karcie. Błędem jest też założenie, że to śródmiejska strefa zabudowy i wynikające stąd konsekwencje w postaci ograniczenia miejsc parkingowych - oponował Paweł Stolarczyk, radny PiS.
Przychylnie do propozycji planistów odnieśli się z kolei radni Platformy Obywatelskiej.

- Tam, gdzie jest infrastruktura gotowa tam trzeba zezwalać na budowę. Tutaj mamy do czynienia z taką sytuacją. Właśnie tego rodzaju plany zagospodarowania powinniśmy uchwalać częściej - podkreślał Tadeusz Szemiot, radny PO.
Ostatecznie plan został uchwalony. Za było 21 radnych, przeciw 5 - wszyscy z Prawa i Sprawiedliwości.

Opinie (266) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Beton zalwje okolice. (21)

    Brak nowych środków komunikacji, jedno miejsce parkingowe na mieszkanie, brak budowy zbiornika retencyjnego. Dramat.

    • 116 71

    • morska przyjmie 1500 aut w godzinach szczytu? (3)

      Przepelnione autobusy kilka tysięcy pasażerów?

      • 23 10

      • Te same samochody jadą z Rumii czy Redy i to ci nie przeszkadza (2)

        poza tym myślisz, że wszystkie samochody punkt 7.30 będą synchronicznie wyjeżdżać?

        • 17 24

        • Czy ty nie rozumiesz, że to jest 1,5 tys. dodatkowych samochodow w godzinach szczytu? Jaki trzeba miec rozum, zeby kwestionowac elementarne fakty...

          • 10 4

        • Piszę się Rumi.

          • 0 1

    • Przecież napisali, że będzie zbiornik. (7)

      I od kiedy jedno miejsce postojowe na mieszkanie to mało? Tuż obok masz Morską z masą linii autobusowych i kawałek dalej SKM...

      • 22 13

      • od kiedy? (5)

        od ładnych kilku lat ... mało tego - jeżeli ktoś zechce Cię odwiedzić, to gdzie ma zaparkować auto . Niestety nie każdy może/chce korzystać z komunikacji, która czasem pozostawia wiele do życzenia...

        • 15 11

        • (4)

          Komunikacja w Gdyni nie jest tak zła więc trollu bredzisz, a co do reszty komentarza to jest tylko Twój problem.

          • 10 14

          • Sam jesteś troll a właściwie zapewne gołodupiec społecznik

            a w zkm jest syfiaste i nie zaklinaj rzeczywistości, ty nie masz problemów bo czekasz na miejskie mieszkanko w śródmieściu zapewne

            • 5 7

          • No się przejedź SKM-ką w godzinach szczytu, w środku lata albo zimą. (2)

            Polecam. A pierdzielenie o tym, że jest przecież komunikacja jest i**otyczne. Samochód jest wygodniejszym środkiem lokomocji, bo jedzie tam gdzie chcesz, zapewnia więcej prywatności i komfortu. I tyle, nic tego nie zmieni, choć by skały sr*.... Więc aktywiści jeżdżący przy -10 stopniach rowerem, lub korzystający z komunikacji miejskiej z własnego wyboru, mogą mówić co chcą, ale ludzkiej chęci podróży w komforcie nie zmienią. I nie zmienią tego nawet rosnące korki oraz sztuczne ograniczanie miejsc parkingowych, które prowadzi w takich miejscach tylko i wyłącznie do ich wzrostu. Ktoś kto przez całe życie był zmuszony jeździć komunikacją miejską. W momencie w którym stać go na kupno samochodu, w większości przypadków wybierze samochód,. Bo każdy chce zwiększać komfort swojego życia, a samochód to zapewnia, mimo rosnących korków. Żeby ludzie przestali korzystać z aut, muszą mieć równie komfortową alternatywę...

            • 10 1

            • (1)

              Tak, samochód to komfort. Ale posiada też minusy i nie mam na myśli kosztów użytkowania. Po prostu dla środowiska lepsze jest korzystanie z komunikacji miejskiej.

              • 5 4

              • Tak. Ale dla środowiska również byłoby zdecydowanie lepiej gdyby fabryki w Chinach nie produkowały smartfonów.

                Czy jesteś na to gotowa?

                • 1 1

      • Wyobraźmy sobie przeciętnego mieszkańca tego osiedla. To małżeństwo w wieku 25-40 lat pracujące jako handlowcy, każdy z firmowym samochodem. Ten kto zakłada, że ludzie posprzedają samochody, bo mają blisko do SKMki chyba niewiele wie o Polakach. Współczynik 0,9 miejsc parkingowych na mieszkanie spowoduje zawalenie okolicznych uliczek samochodami.

        • 7 0

    • nie rozumiem, maja stawiać szałasy? ktoś te obiecane przez prezesika 3 miliony mieszkań (2)

      musi postawić

      • 3 11

      • (1)

        przecież to nie będą mieszkania od państwa tylko prywata developera.

        • 11 0

        • no właśnie

          mateuszek kłamczuszek

          • 5 5

    • jak ograniczyć smog? (5)

      W nowoczesnych miastach europy zmniejsza się właśnie libczbę miejsc postojowych w centrach i zachęca się do korzystania z transporu zbiorowegi i carsheringu..
      Akurat w tej lokalizacji, przy bliskości komunikacji miejskiej ludzie powinni rezygnować z własnych aut..

      • 13 7

      • Jak będzie taka komunikacja miejska jak w tych nowoczesnych miastach to zrezygnuje z auta. Bo póki co wolę jechać autem do pracy (30min) niż komunikacja miejska z 3 przesiadkami (1.15min) plus 15min spacerku od przystanku do firmy

        • 9 4

      • (2)

        Jak dojechać np. w niedzielę gdzieś poza Gdynie np. pod Kościerzynę. Ludzie obudźcie się, nie wszyscy mieszkają w Gdyni czasem trzeba dojechać gdzieś gdzie komunikacja nie funkcjonuje nawet w dni powszednie.

        • 6 2

        • Hmm do tego właśnie służy jedno miejsce postojowe dla mieszkania. (1)

          • 4 2

          • Przyjęto 0,9 miejsca na mieszkanie, więc chyba jest mały problem.

            • 6 1

      • "ludzie powinni rezygnować z własnych aut.."

        Chyba żartujesz? Powinni według jakiej doktryny? Społeczeństwo można edukować, namawiać do różnych rzeczy, ale nie można do niczego zmuszać. Bo to zawsze budzi sprzeciw. Doktryny są różne, a oceniać działania można według różnych kryteriów.

        • 5 0

  • Okolica taka sobie... (11)

    • 73 20

    • (10)

      A co jej brakuje, do centrum 3km,wokoło piękne lasy, 30 minut dojazd na cypel helski, 15 minut Rewa i Mechelinki, 15 minut Bieszkowickie jeziora i 60 minut jeziora kaszubskie. Do tego blisko SKM gdzie dojedziesz szybko do Sopotu i Gdańska. Milony ludzi w Polsce chciałoby tu mieszkać, więc nie narzekaj

      • 27 11

      • przez lata się zastanawiałem czemu tam jeszcze nie ma osiedla?

        to idealne miejsce pod domki jednorodzinne /z zamkniętym osiedlem ViP/

        • 1 7

      • Brakuje spokoju (6)

        Obok dwie najbardziej zakorkowane ulice w Gdynii, będą usługi i handel na dole, spory procent pójdzie na wynajem (efekt dobrej lokalizacji), na 90% też problem z parkowaniem (dużo mniej miejsc parkingowych niż pierwotnie zakładano). I cena pewnie też będzie raczej bliżej 10k za metr niż 5.
        Mieszkałem w bardzo podobnych miejscach, więc wiem jak to jest - studenci, turyści, specjaliści/menedżerowie i bardzo mało rodzin z dziećmi.

        • 12 3

        • Rodziny z dziećmi to akurat sąsiedzka udręka (4)

          • 5 14

          • (3)

            to zależy wyłącznie od poziomu sąsiadów-rodziców ...

            • 7 4

            • (2)

              Nie da się zakazać dziecku hałasować, fizycznie to niemożliwe, nawet jak się ma wysoki poziom jako rodzic. Dziecko musi biegać, musi się rozbijać po ścianach, musi popłakać itd. Przekleństwo z tymi dziećmi i tyle.

              • 3 9

              • Ty pewnie aniołek byłeś, co?

                • 1 3

              • Na pewno dzieci są udręką, a nie studenci albo czasowy wynajem, na pewno...

                • 8 1

        • A specjaliści/menedżerowie to nie są po prostu często ojcowie dzieci, którzy mają jakąś kobietę (żonę nawet, jak są głupi) i funkcjonują też jako "rodzina z dziećmi"? Czemu to rozdzielać? Przecież specjaliści/menedżerowie nie są nimi w domu i na osiedlu.

          • 5 0

      • (1)

        Zapomniałeś dodać że te 30min na cypel to poza sezonem tylko :)

        • 6 0

        • te czasy przejazdu trzeba pomnozyc przez dwa

          • 0 0

  • idealne pod wynajem Szwedom z promów (4)

    krótkoterminowo

    • 111 21

    • na godziny ... tak poPiSowo (3)

      • 20 6

      • Czepiasz się- (2)

        A może faktycznie nie wiedział, co wynajmujący tam urządził...! Mało takich przypadków w Polsce było i pewnie będzie...

        • 1 12

        • Uczciwy człowiek. Tak zapewniali jego koledzy

          Aaaa... uczciwych ludzi to jest sporo. Mój szwagier na ten przykład, niejaki Szymczak, taksówkarz, jechał jak raz po lufie, aż tu nagle zatrzymuje go patrol. To on się przysięga, że nic nie pił, normalnie nie? A na wszelki wypadek wkłada dwójkę w prawo jazdy. Ten patrolant to mówi tak: "Panie Szymczak, wysiądź pan i chuchnij. Bo jak pan nie piłeś, to ja grosza od pana nie wezmę". Teraz uczciwych ludzi jest sporo.

          • 11 0

        • kto zlote lancuchy nosi?

          • 1 0

  • Czekamy na pierwszą powódź (4)

    • 61 28

    • A co, aż tak boisz się o swój Gdańsk?

      • 3 5

    • (1)

      przecież to na górce jest, co ma tam zalać? xD

      • 5 2

      • zaleje tych nizej, przeciez w gdansku tak jest

        • 0 0

    • z tą powodzią to to Ci nie wyszło ha ha ha

      • 3 3

  • (3)

    1600 x średnio 400000pln daje 640mln. Jakby to powiedział Siara, Mają rozmach sk..

    • 101 5

    • Nawet jak odejmie się na prezent

      dla dobrych dusz, zmieniających plan zagospodarowania przestrzennego to i tak jest co przygarnąć:)

      Nie dla rozbudowy dróg i kolei w Gdyni. Tak dla deweloperów. Gdzie tu sens i logika?

      • 28 8

    • semeko

      • 6 0

    • Do tego 1600x15000 za miejsce postojowe i cyk kolejne 24 mln wpada

      • 9 0

  • W tym hałasie? (9)

    i w tym smogu?

    I tak blisko głównej hałaśliwej ulicy?

    Przecież tam nie będzie okna można otworzyć...

    • 119 42

    • Ale blisko autobusu i skm :)

      • 21 1

    • myślisz (1)

      że nie znajdą się desperaci?

      • 14 0

      • Nawet przy szadółkach kupują...

        • 16 0

    • mieszkałem w okolicy wiele lat i zawsze na spacery chodziłem do lasu za rogiem.. trójmiejskiego parku krajobrazowego!! Znajomi zazdrościli.

      • 12 8

    • przecież to ogromny teren. pierwsza linia pewnie bedzie nie najlepsza a w głębi osiedla myśle ze ulica nie będzie miała wpływu (1)

      • 12 1

      • dokładnie

        całkiem mozliwe ze w pierwszej linii od ulicy zwłaszcza na dole będą biura

        • 0 0

    • Będzie klimatyzacja, to po co otwierać okna

      • 4 1

    • bydło kupi wszystko, nie martw się

      • 1 7

    • przeciez to nie ty bedziesz kupował i tam mieszkał !! ha ha

      • 0 0

  • radni przyklepali wszysto co chciał deweloper, nie sluchano uwag mieszkańców. (9)

    Wysokie blokowisko, okno w okno, sam beton, jedyna zieleń to na dachach...

    • 138 31

    • (1)

      jeżeli znajda się chętni do kupna mieszkania, to oznacza, ze są ludzie , którym te mieszkania pasują, nieprawdaż?

      • 10 15

      • Ludzie wszędzie kupia, nawet przy wysypisku smieci mieszkania w Gdansku sprzedaly się.

        • 26 0

    • mieszkańcy nigdy nie chca inwestycji w pobliżu (2)

      tylko parki, galerie sztuki, ew. ścieżki rowerowe i siłownie na świeżym powietrzu

      • 8 2

      • Bo tego w Gdyni po prostu brakuje. (1)

        • 5 1

        • niedaleko jest park kiloński

          akurat tam całkiem niedaleko jest park wiec nie wiem po co te jęki

          • 0 0

    • (1)

      obok masz las wiec o jaka zielen ci chodzi?

      • 3 12

      • Jest też morze, to po co budować baseny. Zimą zamarną kałuże, to po co lodowiska.
        Powtarzam do znudzenia - cieszymy się z terenów Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, ale to nie to samo co park miejski.

        • 9 1

    • a łapownictwo powinno byc karane śmiercia...

      chodzi o deweloperow...bo z ludzmi normalnymi...zwyklymi nikt sie nie liczy a te byki na stanowiskach ..musza byc karane...

      • 0 0

    • Kto wybierał

      Nienasyconych i na dorobku

      • 0 0

  • Mieszkając na Gniewskiej w bloku (5)

    Nie idzie wytrzymać...a co mówić tu jeszcze bliżej i jeszcze głośniej.
    Latem na Gniewskiej nie idzie okien otworzyć.
    Powodzenia

    • 104 21

    • Gniewska ..... (2)

      No właśnie, słuchając wiadomości muszę zamykać balkon.dramat .

      • 18 3

      • Sprzedajcie i kupcie gdzies indziej,jaki to problem?

        • 4 6

      • Nie macie obaj klimatyzacji? To sobie zamontujcie i okien nie trzeba będzie otwierać...

        • 2 6

    • to idzie się

      mieszkać gdzie indziej

      • 5 2

    • gdzie jest Gniewska a gdzie ta inwestycja !!!

      • 0 0

  • Koniecznie ogrodzić (1)

    i może jakiś punkt widokowy obiecać?

    • 76 17

    • Widok

      Po co drugi taras ? Juz jest jeden ogólnodostępny. Przesyt bedzię .

      • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.