Fakty i opinie

stat

Zielone światło dla budowy nowej mariny w Gdańsku

Najnowszy artukuł na ten temat

Kładka św. Ducha udostępniona na dwa dni

Po obu stronach Motławy powstanie nowa marina na 60 miejsc do cumowania, w rejonie obecnych pozostałości mostu na Szopy i w głębi widocznego most Stągiewnego.
Po obu stronach Motławy powstanie nowa marina na 60 miejsc do cumowania, w rejonie obecnych pozostałości mostu na Szopy i w głębi widocznego most Stągiewnego. fot. Piotr Hukało/Trojmiasto.pl

Budowa nowej mariny w centrum Gdańska otrzymała właśnie pozwolenie na budowę od prezydenta Gdańska. Dzięki temu wzdłuż ul. Szopy zobacz na mapie Gdańska przybędzie 60 miejsc do cumowania.



Czy w Trójmieście brakuje marin?

tak, jest ich zdecydowanie za mało 63%
nie orientuję się 27%
nie, w ostatnich latach sporo ich przybyło 10%
zakończona Łącznie głosów: 1867
W centrum Gdańska od ponad 20 lat funkcjonuje Marina Gdańsk przy ul. Szafarnia, która powstała w 1997 roku, na 1000-lecie miasta.

Miejsce to w sezonie niekiedy pęka w szwach - oficjalnie posiada 75 stanowisk do cumowania, rozlokowanych na Motławie na długości 290 m.

Niedawno prezydent miasta podpisała decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę nowej mariny dla żeglarzy, która będzie przedłużeniem obecnie już istniejącej.

Liczba miejsc się prawie podwoi



Most Stągiewny zostanie przebudowany na zwodzony, by statki z nowej mariny mogły swobodnie przepływać.
Most Stągiewny zostanie przebudowany na zwodzony, by statki z nowej mariny mogły swobodnie przepływać. fot. Małgorzata Zimnoch/Trojmiasto.pl
Nowe cumowisko dla jachtów pomieści 60 jednostek. Powstanie po obu stronach Motławy (na terenie nieruchomości przy ul. Motławska/Szopy) na odcinku ok. 200 metrów od Mostu Stągiewnego na południe.

Budowa nowej mariny w Gdańsku to część działań inwestora z firmy Granaria, który z miastem zawarł umowę partnerstwa publiczno-prywatnego na zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów w Gdańsku. Planowany termin zakończenia prac to połowa 2022 roku.

Inwestycja jest jednocześnie powiązana przebudową mostu Stągiewnego w most zwodzony, by jachty mogły swobodnie poruszać się po Motławie i okolicach wyspy. Most Stągiewny był zwodzony do końca II wojny światowej, kiedy został zniszczony.

Nowe bulwary i zwodzony most Szopy



Projekt zmiany planu obejmuje obejmuje teren wpisany do rejestru zabytków jako historyczny układ urbanistyczny miasta Gdańska.
Projekt zmiany planu obejmuje obejmuje teren wpisany do rejestru zabytków jako historyczny układ urbanistyczny miasta Gdańska. infografika Trojmiasto.pl
Dopełnieniem inwestycji są też plany miasta. W maju odbyła się dyskusja w Biurze Rozwoju Gdańska na temat zmiany planu miejscowego dla obszaru przy ul. Szopy i wokół Nowej Motławy.

Plan: odbudować most na Szopy i budynek straży spichrzowej



Zakłada się utworzenie wzdłuż Nowej Motławy nadwodnych bulwarów, zarówno od strony Wyspy Spichrzów, jak i ul. Szopy. Ponadto zostanie odtworzony ciąg dla pieszych, który przetnie Wyspę Spichrzów ze wschodu na zachód i umożliwi przejście między ulicami Szopy i Chmielną. Jednym z elementów tego ciągu będzie odbudowany Most na Szopy, zwany również Mostem Matników lub Mostem Rogoźników. To ostatnia przeprawa leżąca w historycznym centrum Gdańska, która wciąż nie została odtworzona po zniszczeniach II wojny światowej.

Przy zespole Stągwi Mlecznych planuje się odbudowę niewielkiego budynku, który przylegał do nich od południa. Chodzi o odwach - czyli wartownię - tzw. straży spichrzowej, który został rozebrany na przełomie XIX i XX stulecia.

Opinie (117) 9 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.