• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zielone światło dla budowy nowej mariny w Gdańsku

Katarzyna Moritz
9 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów
Po obu stronach Motławy powstanie nowa marina na 60 miejsc do cumowania, w rejonie obecnych pozostałości mostu na Szopy i w głębi widocznego most Stągiewnego. Po obu stronach Motławy powstanie nowa marina na 60 miejsc do cumowania, w rejonie obecnych pozostałości mostu na Szopy i w głębi widocznego most Stągiewnego.

Budowa nowej mariny w centrum Gdańska otrzymała właśnie pozwolenie na budowę od prezydenta Gdańska. Dzięki temu wzdłuż ul. Szopy zobacz na mapie Gdańska przybędzie 60 miejsc do cumowania.



Czy w Trójmieście brakuje marin?

W centrum Gdańska od ponad 20 lat funkcjonuje Marina Gdańsk przy ul. Szafarnia, która powstała w 1997 roku, na 1000-lecie miasta.

Miejsce to w sezonie niekiedy pęka w szwach - oficjalnie posiada 75 stanowisk do cumowania, rozlokowanych na Motławie na długości 290 m.

Niedawno prezydent miasta podpisała decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę nowej mariny dla żeglarzy, która będzie przedłużeniem obecnie już istniejącej.

Liczba miejsc się prawie podwoi



Most Stągiewny zostanie przebudowany na zwodzony, by statki z nowej mariny mogły swobodnie przepływać. Most Stągiewny zostanie przebudowany na zwodzony, by statki z nowej mariny mogły swobodnie przepływać.
Nowe cumowisko dla jachtów pomieści 60 jednostek. Powstanie po obu stronach Motławy (na terenie nieruchomości przy ul. Motławska/Szopy) na odcinku ok. 200 metrów od Mostu Stągiewnego na południe.

Budowa nowej mariny w Gdańsku to część działań inwestora z firmy Granaria, który z miastem zawarł umowę partnerstwa publiczno-prywatnego na zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów w Gdańsku. Planowany termin zakończenia prac to połowa 2022 roku.

Inwestycja jest jednocześnie powiązana przebudową mostu Stągiewnego w most zwodzony, by jachty mogły swobodnie poruszać się po Motławie i okolicach wyspy. Most Stągiewny był zwodzony do końca II wojny światowej, kiedy został zniszczony.

Nowe bulwary i zwodzony most Szopy



Projekt zmiany planu obejmuje obejmuje teren wpisany do rejestru zabytków jako historyczny układ urbanistyczny miasta Gdańska.

Projekt zmiany planu obejmuje obejmuje teren wpisany do rejestru zabytków jako historyczny układ urbanistyczny miasta Gdańska.
Dopełnieniem inwestycji są też plany miasta. W maju odbyła się dyskusja w Biurze Rozwoju Gdańska na temat zmiany planu miejscowego dla obszaru przy ul. Szopy i wokół Nowej Motławy.

Plan: odbudować most na Szopy i budynek straży spichrzowej



Zakłada się utworzenie wzdłuż Nowej Motławy nadwodnych bulwarów, zarówno od strony Wyspy Spichrzów, jak i ul. Szopy. Ponadto zostanie odtworzony ciąg dla pieszych, który przetnie Wyspę Spichrzów ze wschodu na zachód i umożliwi przejście między ulicami Szopy i Chmielną. Jednym z elementów tego ciągu będzie odbudowany Most na Szopy, zwany również Mostem Matników lub Mostem Rogoźników. To ostatnia przeprawa leżąca w historycznym centrum Gdańska, która wciąż nie została odtworzona po zniszczeniach II wojny światowej.

Przy zespole Stągwi Mlecznych planuje się odbudowę niewielkiego budynku, który przylegał do nich od południa. Chodzi o odwach - czyli wartownię - tzw. straży spichrzowej, który został rozebrany na przełomie XIX i XX stulecia.

Miejsca

Opinie (118) 9 zablokowanych

  • Ale co jest "coraz bliżej nowej mariny"???

    • 1 1

  • Czy dostaniecie mieszkańców od centrum?

    Jak często podnoszony most będzie?

    • 2 0

  • Ankieta "czy w Trójmieście brakuje marin" jest trochę nie na miejscu, poruszmy raczej kwestię cen, miejsce w marinie "morskiej" miesięcznie kosztuje więcej niż cały rok na jeziorze.

    • 1 1

  • czemu na zdjęciu jest flaga Austrii a nie Polski? (1)

    • 0 4

    • Gamoń... po prostu gamoń:-)))))

      • 1 0

  • most

    No nareszcie most zwodzony. A nie tylko kładki.

    • 1 1

  • Konserwator?

    Pewnie pomysł uwali bo chłop . Bo przecież w Gdańsku trzeba wszystko zablokować każdą inwestycję. Podejrzewam w tym jakiś wyższy cel.

    • 2 2

  • Kolejna przystań dla motorówek

    będących plagą gdańskich akwenów. Chamstwo i bezmyślność "panów kapytanów" oraz brak znajomości przepisów portowych widoczne są każdego dnia.

    • 4 2

  • Most Stągiewny będzie zwodzony.

    Za tę przebudowę powinien zapłacić inwestor mariny.

    • 4 1

  • A co z projektowanym molem w Brzeźnie?

    Kiedy zostanie wydłużone molo w Brzeźnie zapowiadane już na początku lat 2000-2002? Prezydent Adamowicz rozpisał nawet konkurs na projekt wydłużenia mola.Wydłużone molo jest niezwykle potrzebne dla przystani statków turystycznych. Czyżby młodzi radni o tym zapomnieli, ale b. przewodniczący Rady Miasta Bogdan Oleszek i Radny Piotr Dzik to chyba jeszcze pamiętają. Ja zgłaszałem ten projekt. Cz Nowak

    • 0 0

  • I tak trzymać......

    Nasz Gdańsk powinien obfitować w takie miejsca,ale też powinien umożliwiać Gdańszczanom w korzystaniu właśnie z tych miejsc.Ale ceny niestety są zaporowe....Sam mam łódź motorową i wiem jak jest....trochę to zniechęca.Nasi włodarze powinni mieć to na uwadze,że swoi też chcą korzystać z uroków naszego miasta...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane