• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zima bez ogrzewania tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
30 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Ogrzewanie miało się pojawić na łącznicy wyjazdowej z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej. Ogrzewanie miało się pojawić na łącznicy wyjazdowej z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej.

Nadchodzącej zimy kierowcy wyjeżdżający z tunelu stromym podjazdem na rondo w Letnicy zobacz na mapie Gdańska znów będą zdani tylko na siebie. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni unieważnił drugi przetarg na ogrzewanie jezdni, na której zimą ślizgają się głównie ciężarówki. Niewykluczone, że kolejny przetarg drogowcy ogłoszą w najbliższych tygodniach, ale na wykonanie podgrzewanej nawierzchni będziemy musieli poczekać do przyszłego roku.



Jak często korzystasz z tunelu pod Martwą Wisłą?

O potrzebie zainstalowania rur grzewczych w jezdni na łącznicy tunelu z rondem w Letnicy informowaliśmy na początku roku. Zimą okazało się bowiem, że na stromym i oblodzonym podjeździe nie radzą sobie ciężarówki, często blokując przejazd w kierunku Zaspy i Nowego Portu.

Zanim ogłoszono pierwszy przetarg, wiosną odbył się dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami systemu. Pracownicy GZDiZ i centrum zarządzania tunelem podpatrywali też, jak podobne rozwiązania funkcjonują w praktyce np. na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zapewniono też finansowanie inwestycji z budżetu miasta. Szacowano, że może ona kosztować od kilkuset tysięcy zł do 1 mln zł.

Zobacz także: Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą

- Dialog dał nam nadzieję, że system uda się wprowadzić także u nas - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Jak się okazało: ani na pierwszy, ani na drugi przetarg nikt nie odpowiedział. Analizujemy teraz, co z tym dalej zrobić. Nawet jeśli ogłosimy kolejne postępowanie w tym roku, to prace z pewnością przeprowadzimy w 2019 r.
Dlaczego na oba przetargi nie odpowiedziała żadna firma? Drogowcy przypuszczają, że zabrakło czasu. Instalacja ogrzewania w jezdni wymaga odpowiednich warunków atmosferycznych, a te z każdym tygodniem są i będą coraz trudniejsze.

Innym czynnikiem jest specyfika miejsca, w jakim ogrzewanie jezdni miałoby się pojawić. To strategiczny odcinek tunelu, który od momentu otwarcia jest jedną z osi komunikacyjnych nie tylko Gdańska, ale i całego Trójmiasta.

Wpływ na to, że po zakończeniu przetargu nie było można otworzyć żadnej koperty, bo ta nie wpłynęła, miała też z pewnością obecna sytuacja na rynku. Wykonawcy są zaangażowani w wiele nowych inwestycji, często o wiele bardziej opłacalnych i obarczonych mniejszym ryzykiem niż ta w Gdańsku.

Wygląda na to, że nadchodzącej zimy kierowcy będą musieli znów radzić sobie ze śliską nawierzchnią, a w razie problemów z podjazdem korzystać ze skrzynek z piaskiem, podstawionych przez operatora tunelu.

Opinie (249) 7 zablokowanych

  • Ataki pisowskie we wszystkich tematach na portalu

    Debata kandydatów?
    aparat partyjny...czytaj pisowscy 'dziennikarze" zjedliby Prezydenta stronniczymi pytaniami...tylko na to czekali, ale się nie doczekali...Brawo Prezydent
    Nie dał gamoniom pisowskim od bulteriera Kurskiego satysfakcji

    • 0 1

  • Nie widzę informacji, że Adamowicz nie przyszedł na debatę z Płażyńskim? (11)

    Kiedy o tym poinformujecie na portalu trojmiasto.pl? Rzetelny portal powinien poinformować o takim zachowaniu jednego z dwóch kandydatów na prezydenta największego miasta regionu.

    • 6 3

    • słusznie zrobił...

      aparat partyjny...czytaj pisowscy 'dziennikarze" zjedliby Prezydenta stronniczymi pytaniami...tylko na to czekali, ale się nie doczekali...Brawo Prezydent
      Nie dał gamoniom pisowskim od bulteriera Kurskiego satysfakcji

      • 0 0

    • (7)

      A po kiego ma się szarpać z cieciem? I tak wygra.

      • 1 2

      • Gdyby czuł się pewnie to by przyszedł, pogadał i poszedł. (6)

        Ewidentnie się boi, że Kacper Płażyński może w takim bezpośrednim starciu przekonać do siebie niezdecydowanych, a może nawet część sympatyków Adamowicza.

        • 1 1

        • (5)

          Bardzo możliwe że masz rację. Dlatego Budyń robi to, co uważa za słuszne w danej sytuacji.
          A że dobrze kombinuje, więc wygra. Niestety. Ale to i tak lepiej, niż miałby wygrać katotalib. Złodziej - w sumie bliższy bulandzkiej tradycji narodowej...

          • 0 1

          • Kto to jest "katotalib"? (4)

            Masz coś do katolików, chrześcijan? Jeśli tak to które z 10 Przykazań Bożych jest złe?

            • 0 1

            • Katolików (jakich?), czy chrześcijan? To nie są pojęcia tożsame. Zatem doucz się i zadaj poprawne pytanie.
              A które z przykazań bożych jest złe? Kościół Rzymskokatolicki twierdzi że to pierwsze, o zakazie oddawania czci bałwanom... Nawet je usunęli, poprawiając przy tym Boga. Cóż ja, biedny misio - nie będę się kopał z koniem.

              • 0 0

            • Wszystkie sa do piczki...

              • 0 0

            • Czcij proboszcza swego i dyrektora swego. (1)

              • 0 1

              • Mnóstwo krytyki wylewa się na Ojca Tadeusza Rydzyka - a co ten duchowny takiego złego robi, oprócz tego, że jego media są

                Gdyby był nieuczciwy, brał pieniądze do kieszeni i wydawał na luksusy (nie miał Maybacha wbrew temu co podawały media) nie stworzyłby tylu wartościowych dzieł - telewizji, radia, gazety, portalu internetowego, świątyni, szkoły wyższej, nie budowałby potrzebnej obywatelom geotermii (która produkować może czystą energię).

                Inny zarzut to, że miesza się w politykę - ale co w tym dziwnego, że popiera partię, która jest przeciw aborcji, tzw. małżeństwom homoseksualnym i co za tym później przyjdzie adopcji dzieci przez homoseksualistów, powodującej choroby wielu (sztucznie stworzonych) dzieci metody in vitro, eutanazji starszych ludzi (tylko dlatego, że osiągnęli swój wiek i nie pracują)? Kościół musi walczyć o te sprawy i środkiem do celu jest popieranie polityków, którzy będą walczyć ze złem.

                Nie można (jak robi to opozycja i część lewicowych mediów) twierdzić jednocześnie, ze Kościół nie ma się mieszać do polityki, a za chwilę jak dwóch czy trzech biskupów powie coś o uchodźcach czy imigrantach (zresztą bardzo ogólnie) powoływać się na to stanowisko w debacie publicznej. Albo głos Kościoła jest nieistotny w każdej kwestii, albo jest istotny w każdej kwestii. Nie krytykowało się też - do czasu ujawnienia kompromitujących taśm z jego udziałem - tak bardzo księdza Kazimierza Sowy, choć i mieszał się w politykę i angażował się w biznesie. To pokazuje, że mediom nie chodzi o krytykę wynikającą z dobrej woli, ale o zwalczanie konkurencyjnych mediów o prawicowym światopoglądzie.

                Chyba ostatni zarzut związany z duchownym to to, że instytucje Państwa wspierają dzieła Ojca Tadeusza Rydzyka finansowo lub rzeczowo. Tyle, że rządy po 1989 roku wspierają milionami złotych wiele różnych inicjatyw, fundacji czy nawet poszczególnych ludzi (np. naukowców) i zdarza się, że nie są to najlepiej wydane pieniądze - tymczasem media, świątynia czy szkoła wyższa stworzone przez Ojca Tadeusza Rydzyka służą setkom tysięcy, a zapewne nawet milionom Polaków. Zatem jeśli krytykować wydatki na dzieła stworzone przez Ojca Tadeusza Rydzyka, to powinno się krytykować wszystkie wydatki Państwa na nie państwowe inicjatywy, a nie tylko gdy środki otrzymuje Kościół czy jeden z ośrodków Kościoła. Tymczasem takiej zmasowanej krytyki w mediach i internecie innych dofinansowań z budżetu Państwa nie ma. To potwierdza moją tezę, że powodem krytyki są względy ideologiczne i obawa o utratę odbiorców przez media lewicowe, a nie względy merytoryczne.

                • 0 0

    • Debatować to trzeba mieć jeszcze z kim. To ZERO nie miało praw przejść do II tury, nie miało prawa startować w wyborach, nie miało prawa nawet o tym myśleć.

      • 0 1

    • do debaty to jeszcze trzeba mieć godnego partnera

      • 0 2

  • (6)

    A ile z tych ciężarówek jeździ na oponach zimowych?

    • 10 3

    • (3)

      Opona zimowa nic nie poradzi na lód

      • 2 0

      • (2)

        Sam kiedys na lodzie przykrytym pod swiezym sniegiem sunąlem za zimowych / nowych Michelinach/jak na sankach przy predkoscio moze 20-25 km/h . Szczescie ze nic nie stalo na mej drodze i nic nie moglem zrobic.

        • 1 0

        • (1)

          Masz rację ale zimowe opony napewno nie pogarszają warunków jezdnych twojego samochodu . Zima na całym swiecie utrudnia poruszanie się po drogach ale trzeba zrobić wszystko żeby jazda była bezpieczniejsza . Latem tez giną ludzie na drogach a już mu Polacy jesteśmy w czołówce kolizji i wypadków śmiertelnych . Środki techniczne to jedno a to co w głowach to drugie. Zakładam zimą zimowe opony i zimą mam lżejszą nogę na gazie - to działa . Przejechałem od 1972 roku ok 2 mln km i raz wjechałem w tył innego samochodu LATEM bo sie zagapiłem .

          • 0 0

          • ale jak to ma działać

            gdy TIR lub autobus stanie na śniegu pod górę i potem już nie może ruszyć ?
            w takiej sytuacji tylko łańcuchy pomagają, ale niszczą asfalt i nikt tam nie będzie zakładał łańcuchów na kilkadziesiąt metrów podjazdu

            • 0 0

    • (1)

      nie ma normalnych zimowych opon dla ciezarowek ;)

      • 4 0

      • Nie ma normalnych co piszą że nie ma opon do cięzarówek .

        • 0 2

  • Po co podgrzewać? (17)

    Czyj to pomysł, starczy troszeczkę zadbać o to żeby piaskarki posypały piachem i sprawa załatwiona

    • 79 13

    • tak sie zastanawiam, skoro to był nowy tunel budowany od zera (3)

      to czy nie dało rady zrobić podjazdu nieco dłuzszego o mniejszym kącie wznoszenia....

      • 4 2

      • (1)

        Tu niestety wchodzą problemy z ograniczoną ilością miejsca na ten tunel, bo musiał się wpasować w już istniejącą infrastrukturę. Za wcześnie nie mógł wychodzić w górę ze względu na rzekę, a za daleko nie mógł sięgać, bo trzeba go było spasować z Marynarki Polskiej, której nie ma jak przesunąć dalej na zachód.

        • 2 0

        • mój mąż z zawodu jest dyrektorem

          i taką Marynarki Polskiej przesunął by raz dwa i po kłopocie

          • 0 0

      • nie ma problemu gdy ktoś jedzie prosto

        problemem jest wyjazd na rondo Marynarki Polskiej, bo za duży ruch i samochody stają w korku na podjeździe
        a jak taka ciężarówka stanie na śniegu pod górkę, to już nie ruszy

        • 0 0

    • (10)

      Jeszcze mi tylko powiedz jak się sypie piach w korku podczas kilkugodzinnych opadów.

      • 7 11

      • W tunelu nie pada... (3)

        • 6 1

        • W sumie racja (1)

          Może prościej byłoby zrobić nad tym stromym odcinkiem zadaszenie?

          • 5 0

          • problem nie jest na prostym odcinku

            tylko na podjeździe na rondo ( skręt na Marynarki Polskiej)

            • 0 0

        • I w tunelu nie ma problemu

          • 7 0

      • (2)

        Czerwone światło na wjeździe do tunelu i czyścimy i posypujemy. Proste. A ty masz mózg zryty wachaniem kleju

        • 3 6

        • A ty od...

          ...głupich pomysłów nie musisz chaty ogrzewać, bo tak ci czacha paruje! Litości, bo sąsiad nad tobą sobie od podłogi stopy poparzył!

          • 1 0

        • I korek do Pruszcza

          A zdrugiej strony do Sopotu vbuhehehjeje

          • 1 0

      • Ręcznie, niech wyjdą z biura tego tunelu. Łopata w dłoń i jazda! (1)

        • 9 5

        • Wytrzezwiej idioto.

          • 5 8

      • No nie da się !

        • 4 0

    • żeby cieć na łysych oponach

      mógł bezpiecznie jeździć na koszt wszystkich

      • 1 1

    • Bo my są metropolia

      • 8 1

  • Nie było tunelu- źle. (14)

    Jest tunel- źle, że nie grzany. Patrzy na znaki nad pasami i będzie cacy.

    • 69 20

    • Co ci dadza znaki jak 40 tonowy tir stojąc w tunelu nie podjedzie na sliskim (1)

      Fachowcu od 7 boleści

      • 2 0

      • nie w tunelu tylko poza nim

        podjazd jest już poza tunelem i dlatego pada na niego śnieg

        • 0 0

    • (11)

      Ciepłe gacie powinni zakładać przed wjazdem wiecznym narzekaczom. Nie było opon zimowych, były śnieżne i mroźne zimy a ja Polonezem robiłem Katowice i z powrotem w jeden dzień .Miękie faje ci dzisiejsi "dorośli" .

      • 11 5

      • A twoj polonez tez wazy 50 ton?

        Jak taki madry jestes to pokaz jak tym polonezem po lesie jezdzisz bo ja rowerem bez problemu

        • 1 2

      • No dobra, jaka była wtedy najwieksza ciężarówka na drogach? (2)

        Star miał 10 ton, Kamaz 12 DMC.
        Jak to się ma do współczesnych 40 tonowych tirów?

        • 8 1

        • ...

          ...zaistnieć już w fazie projektu i realizacji przed otwarciem tunelu! Teraz zdziwienie, że nikt rozsądny nie chce zgniłego jaja! Ech ci nasi inżynierowie ruchu z ... kiosku Ruchu!

          • 3 0

        • Ale były też volvo i inne podobne. Nie było takiego ruchu, tylu sygnalizatorów i tu jest różnica. A ogrzewanie powinno tam

          ...

          • 0 1

      • Będziesz stal za tirem w korku (6)

        To zrozumiesz dlaczego jest potrzebny ten system . Jak będzie tam lód to tir ci nie podjedzie uwierz mi

        • 9 3

        • Są gaciowi w obsłudze tunelu (3)

          Szufla w dłoń i jazda z solą

          • 5 1

          • Dokładnie! (2)

            Ruszyć tyłki sprzed ekranów monitoringu i łopaty w garść a nie podstawiać skrzynki z piaskiem i kręcić bekę jak kierowcy się męczą.

            • 2 0

            • Chciałbym zobaczyć jaką minę byś miał gdyby Ciebie pracodawca zagonił do odśnieżania parkingu (1)

              No, chyba że w Twojej sytuacji to awans...

              • 4 4

              • Jest emerytowana policjna obsługa tunelu

                I inni nieudacznicy, to niech obsługują. A nie grzeją tyłki za trzy koła

                • 1 1

        • (1)

          A co to jest tir? To pojęcie celno skarbowe a nie pojazd.

          • 1 6

          • A ja jeżdżę na motorze. Mam nadzieję, że Ci żyłka pękła.

            • 7 0

  • Czy to znaczy, ze (1)

    będzie bardzo ślisko w tunelu i będą wypadki?!

    • 3 1

    • nie chodzi o tunel

      tylko o podjazd na rondo na Marynarki Polskiej

      • 0 0

  • Budyn Peło i takie skutki,,, (1)

    • 5 3

    • Pinokio sam by to lepiej zrobił

      on na wszystkim się lepiej zna

      • 0 0

  • (1)

    A wystarczy kupić opony zimowe do ciężarówki...

    • 5 3

    • ta, najlepiej z kolcami

      • 0 0

  • a nie prościej/taniej jest wysypywać piach i sól? (1)

    • 2 2

    • nie

      • 0 0

  • hahaha kolejny przykład nieudolnosci władz miasta Tunel juz stracił swoją przepustowosc!! (4)

    Odpowiedzialny jest za to prezydent miasta i władze miasta!! Trzeba natychmiast wprowadzić ograniczenia dla wjazdu słoików do miasta !! I usprawnić komunikacje miejska .Niema dnia bez awarii komunikacji miejskiej.A jednocześnie polska przez blachosmrody jest najbardziej zatrutym spalinami państwem w UE!!

    • 4 12

    • kłamiesz specjalnie czy nie masz pojęcia o czym piszesz ?

      tunel nie stracił przepustowości, tylko rondo na Marynarki Polskiej korkuje wyjazd z tunelu

      • 0 0

    • Głupi jesteś.

      • 1 1

    • bzdura (1)

      nie wierz we w to co mówią

      • 3 4

      • bzdura tak sie nazywasz :)

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane