- 1 Apel do kierowców: przepuszczajcie pługi (76 opinii)
- 2 Lewe tablice nie uchroniły przed kontrolą (32 opinie)
- 3 Turysta: Gdańsk - najgorzej odśnieżone miasto (654 opinie)
- 4 Policja zajmie się sprawą marki Nowrocky (560 opinii)
- 5 Drogie podróże służbowe władz Gdańska (416 opinii)
- 6 Kto odśnieża wiaty? "Dachy się uginają" (74 opinie)
Zima pokazuje, że sprzątanie po psach to fikcja
- Utrzymujący się od kilkunastu dni śnieg pokazuje, jaką fikcją są zapewnienia posiadaczy psów o tym, że po nich sprzątają. W ciągu pięciu minut spaceru przy bloku naliczyłem kilka "pozostałości" po czworonogach - pisze pan Piotr.
Nie jestem antypsiarzem. Mam czworonoga, którego wyprowadzam codziennie na spacer. Noszę ze sobą worki i sprzątam psie kupy, choć nie są z racji wielkości pieska duże. I gdy nie było śniegu, wydawało mi się, że nie jest tak źle z motywacją innych właścicieli psów do sprzątania po zwierzętach.
Pomyliłem się. W trawie, zwłaszcza jesienno-zimowej, psich odchodów nie widać. Zupełnie inna perspektywa pojawiła się teraz. Dopiero utrzymujący się od kilkunastu dni śnieg pokazuje, jaką fikcją są zapewnienia posiadaczy psów o tym, że po nich sprzątają.
Śnieg odsłonił prawdę o właścicielach psów
W ciągu pięciu minut spaceru naliczyłem kilka "pozostałości" po czworonogach. I nie było to w lesie, gdzie trudno o to, by w pełni posprzątać po swoich psach i jeszcze mieć gdzie te odchody wyrzucić. Było to przy bloku, na osiedlu, na trasie, gdzie właściciele spacerują z psami i widać ich tam codziennie.
Ktoś powie, że na białym śniegu odchody przynajmniej widać, więc nikt w nie nie wdepnie. Tylko że śnieg kiedyś zniknie, bo stopnieje, a odchody zostaną, a na pewno pojawią się nowe.
Moja wiara w to, że coś się przez lata zmieniło, jeśli chodzi o zachowanie ludzi posiadających psy, umarła. Wydawało mi się, że jest lepiej, że ludzie sprzątają, schylają się z woreczkami. Niby tak pokazują różnego rodzaju badania odczuć mieszkańców. Ale pewnie było tak, że szukałem udowodnienia swojej tezy, zwracając uwagę tylko na tych sprzątających.
Daleko od wspólnej odpowiedzialności
Zimowy obraz pokazuje, że wciąż daleko nam do osiągnięcia poziomu, w którym będziemy mogli o sobie mówić, że dbamy o wspólną przestrzeń. Niestety nie wiem, co musiałoby się stać, żebyśmy nawet w tak prostej rzeczy byli po prostu solidni i nie zostawiali podobnych min pochodzących z naszych psów.
Może potrzeba kolejnej akcji informacyjnej w tym temacie, a może więcej śmietników na ulicach. Pojemniki z torebkami już były i akcja pozostała miłym propagandowym wspomnieniem. Liczę, że w tym roku problem zostanie potraktowany na serio, bo psów przybywa, ale kultury - jak się okazuje - już nie za bardzo.
Raport: Kapsko
Kapsko (10 opinii)
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2026-01-19 23:36
To tylko połowa prawdy (29)
Druga połowa jest taka, że na wielu osiedlach brak jest koszy na śmiecie. Jeśli piesek zrobi to, co każdy piesek robi 2x dziennie to właściciel po zebraniu "urobku" musi go nosić w woreczku przez cały czas spaceru. Tak właśnie jest w rejonie Osowej. Jedni to robią, a inni nie. Gdyby były kosze to wiele śmieci, w tym odchody psów by do nich trafiły. Nie mówię, że wszystkie bo społeczeństwo jest jakie jest, ale byłoby lepiej.
- 38 225
-
2026-01-23 13:35
I powinien wyrzucić do swojego kosza w domu .
- 0 0
-
2026-01-20 18:09
xd
chciało się pieska to trzeba teraz nosić kupkę w rczce. Zwierzę to nie maskotka. Dla mnie mozesz nawet do plecaka sobie schowac te pakunki. Nie moj pies, nie moj problem.
- 16 0
-
2026-01-20 13:56
Właśnie dlatego walę w przejściach podziemnych (2)
Ponieważ nie ma blisko darmowych toalet. Robię gdzie popadnie. Jaka to różnica, człowiek czy pies.
- 11 0
-
2026-01-20 18:10
ja juz przestałem szukać przejsc podziemnych
walę sasiadowi na maskę golfa
- 0 0
-
2026-01-20 16:04
ja też
- 1 0
-
2026-01-20 13:23
To bierzesz siatkę i do domu, co to za argument ma być. Jak kupię pićko i wypiję, to idę za butelką tak długo aż nie znajdę śmietnika.
- 14 0
-
2026-01-20 13:22
Niestety w miejscach z dużo liczbą koszy, jak np Śródmieście jest dokładnie tak samo.
Poza tym jako osoba posiadająca psa uważam, że zawsze należy po nim posprzątać, niezależnie od tego jak daleko jest do najbliższego śmietnika.- 11 0
-
2026-01-20 11:27
czekaj....
to teraz trzeba za wami chodzić, poczekać aż was pies się załatwi i za was posprzątać i wyrzucić do śmieci?
ojej, ale ciężko wam jest, no niesamowite- 17 0
-
2026-01-20 10:54
(1)
Jak nie umiesz posprzątać to oddaj psa do schroniska. Proste.
- 15 1
-
2026-01-20 16:04
albo uśpij
- 5 0
-
2026-01-20 10:25
a co za probnlem chwile nosić i znaleźć kosz? albo napisać do dzielnicy o postawieni ekoszy?
- 13 1
-
2026-01-20 09:50
Tak dla przypomnienia (2)
Kosze uliczne są przeznaczone na śmieci drobne typu papierek po cukierku, patyczek od loda, zgaszony papieros, folia z opakowania papierosów czy też wysmarkana chusteczka i inne tym podobne a odchody zwierzaków, pieluchy itp należy wrzucać do dużych koszy na odpady resztkowe których to na osiedlach nie brakuje. Ale ludzie są oportuniści i oprócz
Kosze uliczne są przeznaczone na śmieci drobne typu papierek po cukierku, patyczek od loda, zgaszony papieros, folia z opakowania papierosów czy też wysmarkana chusteczka i inne tym podobne a odchody zwierzaków, pieluchy itp należy wrzucać do dużych koszy na odpady resztkowe których to na osiedlach nie brakuje. Ale ludzie są oportuniści i oprócz wyżej wymienionych w koszach ulicznych są upychane wszelkiego typu duże śmieci o ile tylko da się je choć częściowo przecisnąć przez otwór w klapie, typowe jest to że lądują w nich worki śmieci wynoszone z domów, duże butelki i baniaki po płynach samochodowych, resztki sprayów i środków do konserwacji samochodów, termosy, po sylwestrze również duże rozmiarowo pozostałości po fajerwerkach choć te w większości walają się po całej okolicy - dosłownie wszystko czego nie chciało się komuś wrzucić do kontenera kilkanaście metrów dalej.
- 7 0
-
2026-01-20 11:19
(1)
Nie ma rozgraniczenia na "śmieci drobne" i niedrobne. To są kosze na odpady zmieszane (inaczej resztkowe). Jeżeli zakazałbyś wyrzucania do nich zwierzęcych odchodów, to albo najpierw zadbaj o utworzenie większej ilości koszy na same odchody (spełniające zapotrzebowanie), albo tylko pogłębisz problem, w którym ludzie nie będą zbierać odchodów, bo będą mieli za daleko.
- 3 3
-
2026-01-20 18:12
potem cały dzień smiardoli z takiego smietnika w promieniu 15metrów
fujjjjjj z wami psiarzami to zawsze tak
- 2 1
-
2026-01-20 09:27
(2)
ale kogo to obchodzi? bierzesz w woreczek i zanosisz do najbliższego śmietnika. Brak śmietnika w okolicy to nie jest żadne wytłuczenie dla waszego braku szacunku do przestrzeni publicznej
- 25 0
-
2026-01-20 11:22
(1)
Jak to jest, że jak w Gdańsku deweloper zamknął przejście przez prywatny teren stawiając płot, przez co ludzie musieli iść 5 minut dłużej na przystanek - to była wielka afera i ludzie jak jeden mąż krzyczeli, że to jest złe...
... ale Ci sami ludzie mówią do właścicieli psów: ponoś sobie ten pełny woreczek przez 5 minut szukając kosza, który w ogóle nie jest na trasie Twojego spaceru.- 0 9
-
2026-01-20 11:36
Rozumiem, że jak mi się zachcę to mogę narobic na srodku chodnika?
Przeciez nie moze byc tak, że mam nosić w jelitach przez 5 minut szukajac toalety, chce mi sie tu i teraz, to zdejmuje gacie i sr*m na molo.
- 9 0
-
2026-01-20 09:38
Nie prawda. Na Żabiance jest pełno koszy co chwile i wygląda tak samo. Problemem nie jest brak koszy.
- 12 0
-
2026-01-20 08:23
Powinny być kursy na posiadanie psa (4)
Bo ludzie nie wyobrażają sobie z jakimi obowiązkami wiąże się posiadanie psa. Ot, kupiłem sobie przyjaciela (posłusznego), lub żywą zabawkę dla dzieci, a później... jakoś to będzie. Dziecko wcześniej czy później da się "odpieluchować", ale psa trzeba przez kilkanaście lat wyprowadzać. I nie ważne, czy deszcz, mróz, wichura...
- 34 0
-
2026-01-20 11:23
Co Ci dadzą kursy?
Masz kurs na prawo jazdy, na którym uczą zatrzymywania się przed czerwonym światłem z zieloną strzałką, a i tak samochody przejeżdżają przez takie światła bez zatrzymywania się.- 4 0
-
2026-01-20 09:12
Niestety, od wielu lat następuje degradacja kultury posiadania (2)
psa w mieście. Za dużo ludzi, którzy nie dorośli do takiego obowiązku, posiada, a nie powinno.
Przybywa takich, co po za czubkiem własnego nosa nic innego nie widzą.
Zwróć uwagę, wyzwiska, obelgi...- 17 2
-
2026-01-22 11:11
Za dużo tych byfli. Tylko kupy walą,śmierdzą, warczą, szczekają i gryzą. Strach iść do parku
- 1 0
-
2026-01-20 11:25
Ale 25 lat temu było dokładnie to samo, ale wtedy nie miałeś internetu aby porobić foty psich odchodów. A wtedy woreczki na psie odchody nie były tak dostępne, nie dało się ich na całym osiedlu kupić.
- 3 3
-
2026-01-20 06:52
(3)
A co robisz ze zużytą dziecięcą pieluszką, gdy nie ma kosza na śmieci w okolicy? Siup w trawę?
- 32 2
-
2026-01-20 07:53
(2)
No wiesz, niedawno ktoś tu pisał że jak ktoś nie wylewa zużytego oleju w krzaki, tylko jedzie do serwisu, to jest niemotą...
- 1 0
-
2026-01-20 13:58
Taki kraj. (1)
Jak był post policji na FB o kierującym na totalnie łysych oponach (praktycznie slicki) i zabranym wcześniej prawem jazdy, to połowa komentujących chwaliła kierowcę, że widocznei dobry driver, skoro radził sobie na takich oponach w zimę..
- 0 0
-
2026-01-22 11:11
Chorzy ludzie
- 0 0
-
2026-01-20 01:12
Brak kosza nie jest wytłumaczeniem. Zabierasz do domu. Tak samo posiadanie psa nie jest obowiązkowe. To fanaberia.
- 61 4
-
2026-01-20 07:05
Co to za tłumaczenie?
Brudas zostanie brudasem.
- 34 0
-
2026-01-19 22:24
Czasami usprawiedliwiam wyprowadzających psy - szczególnie starszych i niepełnosprawnych, którzy.... (7)
nie mają jak w takie mrozy lub śnieżyce wyjść z domu (lód, nie posprzątane chodniki itp.) a i zwierzęta nie za bardzo chcą wyjść na spacer i szybko wracają. Alerty RCB - mimo, że nie mam psa, wolę kilka kup niż przewróconych lub ze złamanymi kończynami właścicieli zwierząt. A niestety pełnosprawny w takich warunkach też ma trudności w poruszaniu. Pozdrawiam i trochę empatii dla ludzkich ułomności.
- 27 217
-
2026-01-20 09:03
co za bzdura
Jak ktos nie jest w stanie zapewnic psu odpowiedniej opieki i zaspokoic potrzeb (w tym dlugich spacerow - bo tak pies potrzebuje spacerow, to nie jest pluszowa zabawka do przytulania) ani nie jest w stanie po zwierzeciu sprzatac, to w ogole nie powinien miec psa! I co to jest za tlumaczenie, ze jak jest slisko, to sie nie mozna schylic po odchody? Alert RCB zwalnia ze sprzatania? Wiekszego i**otyzmu nie slyszalam. Empatie dla ludzkiej ulomnosci mam, ale nie dla lenistwa i syfiarstwa.
- 25 0
-
2026-01-20 06:31
Jak sprzątanie po psie zimą to za dużo to raczej oznaka, że posiadanie psa przerasta właściciela
- 38 2
-
2026-01-20 06:58
Empatia dla ludzkich ułomności jest potrzebna (2)
Zwłaszcza że psiarze to w większości ludzie ułomni na umyśle
- 17 2
-
2026-01-20 07:35
nie mierz wszystkich swoja miarą deklu (1)
- 2 11
-
2026-01-20 07:53
Sam fakt trzymania psa zamkniętego w mieszkaniu wystarczy.
- 8 5
-
2026-01-20 05:56
Serio? A dlaczego? Czy to jakiś obowiązek mieć psa?
- 22 2
-
2026-01-19 23:35
litosci, iel takich osob? garstka.
- 12 4
-
2026-01-20 05:17
(9)
Ja z kolei jestem przerażona że nie ma śmietników na chodnikach do których można to wyrzucić!
- 50 117
-
2026-01-20 09:43
lol, w kieszeń i do domu
a jak to problem to niech wali w mieszkaniu na dywanie, będziesz miała blisko do kosza
- 17 1
-
2026-01-20 08:44
(1)
To ile ty z psem na spacerze pokonujesz, że śmietnik jest za daleko? 30 metrów?
- 10 0
-
2026-01-20 11:34
Osiedle Gdynia Pogórze - śmietniki znajdują się tylko i wyłącznie przy ulicy Dąbka. W pozostałych częściach osiedlowych dróg i chodników prawie nie ma koszy na śmieci, a wiaty śmietnikowe są zamknięte na zamek + mają kratownicę przez którą nie przejdzie ręka. Jest jeden śmietnik przy szkole, inny był na końcu Mieszkowskiego i jeden jest na Szponara przy tym betonowym boisku. Na 1.5 kilometra spaceru wzdłuż całej dzielnicy można w ogóle nie natknąć się na kosz na śmieci.
- 0 5
-
2026-01-20 08:08
(1)
w japonii nie ma śmietników i jakoś tam nikt nie narzeka na ich brak. ludzie po prostu zabierają swoje śmieci do domu. jakoś się da i można
- 12 2
-
2026-01-20 11:38
W Japonii są śmietniki, ale w samych sklepach. Tam panuje przyzwyczajenie, że jak kupujesz sobie "hotdoga z żabki" to jesz go na miejscu i tam wyrzucasz śmieci. Nikt tam nie chodzi z jedzeniem w ręku po ulicy. To + parki, w których też są śmietniki.
Co do wyrzucania psich odchodów: w Japonii używa się kompletnie innego rodzajuW Japonii są śmietniki, ale w samych sklepach. Tam panuje przyzwyczajenie, że jak kupujesz sobie "hotdoga z żabki" to jesz go na miejscu i tam wyrzucasz śmieci. Nikt tam nie chodzi z jedzeniem w ręku po ulicy. To + parki, w których też są śmietniki.
Co do wyrzucania psich odchodów: w Japonii używa się kompletnie innego rodzaju woreczków, które są szczelnie zamykane (przez co nie wydzielają odoru) i które albo można wyrzucić w sklepie, w którym kupiło się te woreczki, albo wrzuca się do śmieci przeznaczonych do spalenia albo po prostu do kibelka.- 1 1
-
2026-01-20 07:58
Już nawet nie o same psie kupy chodzi (2)
Smietników jest po prostu za mało i z głupim papierkiem po batonie czy lodzie trzeba czasem sadzić spory kawał drogi
- 8 9
-
2026-01-20 08:41
Jak dałeś radę wziąć ze sobą batona to dasz radę przenieść kawałek papierek po nin (1)
- 12 1
-
2026-01-20 14:37
No właśnie nie
- 0 4
-
2026-01-20 06:25
Weź do domu..Co za problem
- 29 2
-
2026-01-19 21:28
O tym samym ostatnio myślałam (17)
Wystarczy wyjść z domu i wszędzie kupy i żółty śnieg :-/ Fuj!
- 259 26
-
2026-01-20 09:35
To dziki, pełno tego łazi.
- 2 9
-
2026-01-20 09:10
Nowy Port
Plac zabaw przy falowcu to spacering i sr*lnia dla psów z okolicy.
- 4 0
-
2026-01-20 08:58
Kraina g*wnolubkow jak w Tytusie
- 3 0
-
2026-01-20 07:05
Zero tolerancji. (2)
Mniejszość robi ten zły PR większości.
Odchody zostawione przez Właścicieli zwierząt na ulicach świadczą o nich. Tylko zasada zero tolerancji, olbrzymie mandaty i możliwość wystawiania ich na podstawie filmików załatwiła by sprawę.
Ale to nie przejdzie. My lubimy jako Polacy żyć w takiej okolicy. Podobnie śmieci i wyrzucane na ulicę pety oraz guma do żucia.- 11 3
-
2026-01-20 08:29
Niestety
W takim razie przy każdym mieszkańcu miasto powinno zapewnić smerfa który tego pilnuje
- 0 0
-
2026-01-20 07:37
podnieciłeś się za bardzo. Wsadź głowę w śnieg
- 0 8
-
2026-01-19 22:35
zwracam uwage na wlascicieli i powiem wam ze szok (5)
osoby młode - powiedzmy tak do 50ki w przytłaczającej większości - pudełko na woreczki przy smyczy i sprzątają. Młodzież - chyba jeszcze nie widziałem jednego nastolatka, który by nie posprzątał. Ku mojemu zaskoczeniu nie sprzątają głównie.... osoby starsze. I co ciekawe dosyć agresywnie i wulgarnie reagują na zwrócenie uwagi. Takich wiązanek to bym się spodziewał raczej od stereotypowego nastolatka.... ale cóż, wiek a kultura nie zawsze idzie w parze.
- 53 1
-
2026-01-20 09:18
Mam psa i w związku z tym wychodzę często na spacery i mam trochę inne spostrzeżenia. Według moich obserwacji młodzież często nie sprząta, ale też nie sprzątają dorośli mężczyźni.....niestety.
- 5 0
-
2026-01-20 08:59
Kurpińskiego 11... tu mieszka król g*wna trawnikowego. Duże i dużo po śladach dojdziesz gdzie mieszka
- 2 0
-
2026-01-20 06:26
Kultura to nie wiek
Witam, nie zgodzę się, że ludzie starsi nie sprzątają. Mieszkam na osiedlu, gdzie ja czlowiek po poedziesiatce jest jednym ze starszych. Większość młodszych, a i tak w koło same kupy.
- 6 0
-
2026-01-19 22:41
Bo dla starszych pies to pies a nie dziecko
- 11 12
-
2026-01-20 00:11
Jak dla mnie
To w przestrzeni publicznej, parkowanie sprzątanie itd to starsi ludzie zachowują się dużo gorzej niż młodsi
- 10 4
-
2026-01-19 23:18
Żółty (3)
Kupy ok, ale ze co żółty snieg też mamy do woreczka zbierać?
- 17 11
-
2026-01-20 08:21
nie walcz , wystarczy że oni muszą walczyć
- 0 1
-
2026-01-20 06:41
przeciez jestescie tacy wrazliwi...na wlasna wygode
- 2 0
-
2026-01-20 06:16
My
Jakie my?? Jeżeli ktoś jest chamem to odpowiada za swoje chamskie zachowanie.
- 3 1
-
2026-01-19 23:03
Przecież wystarczy ominąć
- 4 21
-
2026-01-19 20:40
U mnie na Jantarowej w Gdyni to samo (4)
Chodnikiem nie przejdziesz bo pozastawiany samochodami, moze 50 cm wolnego, w teorii mozesz pojsc wydeptana sciezka zieleni za blokami, niby bo w praktyce to sr....a dla psow. Pomimo tego psow i samochodow przybywa.
- 122 11
-
2026-01-20 09:22
Niestety nikt jeszcze nie wymyślił toalety dla psów, a sr*.... gdzieś muszą.
- 0 3
-
2026-01-19 21:38
Na wieś się wyprowadź. (2)
- 4 21
-
2026-01-19 22:49
Widac ze duzo wiesz- Do naturalnego obornika juz przyzwyczajony? (1)
- 4 2
-
2026-01-20 07:55
Jakoś nie zdarza mi się wdepnąć w obornik...
- 0 7
-
2026-01-19 21:44
Gdansk- Osowa , Park Chirona (1)
W lato, jesień i wiosnę właściciele piesków sprzątają ale jak leży śnieg to ciezko sie schylic i posprzątać, Teraz to naocznie widać jak dbamy o miejsca po których chodzimy. A może to snieg i mroz ogranicza procesy myślowe właścicieli.
- 71 7
-
2026-01-19 22:42
Dobrze robią
Sprzatanie kup jest dla podludzi, dumni aryjscy wlasciciele czworonogow nie schylaja sie po takie rzeczy. Uchodzcy ktorych przyjelismy powinni sprzatac ulice polskich miast za darmo w ramach podziekowania dla milosciwych polskich panów
- 4 7
-
2026-01-19 20:09
Kurde (9)
Sam mam psa, zdarzało się że zapomniałem worków i pakowałem ładunek w zerwane liście, trawę albo jakiś śmieć i nieziemsko mnie wku%#* jak wychodzę rano jak jeszcze ciemno a wracam z jakąś nieposprzątaną kupa na bucie. To nie ma żadnego ale bo coś tam - masz psa, wyprowadza go, sprzątasz po nim. Nieważne czy na rzadko, czy modelowo.
- 347 8
-
2026-01-20 20:26
Obrońców Wybrzeża
To samo, ja sprzątam a wydeptuje w inne. Już przy okazji zaczynam sprzątać te inne, żeby w nie za chwilę nie wdepnąć. Teraz śnieg to chociaż widać, ale na jesieni, ciemno po 15, w trawie nic nie widać, to co chwilę mina na bucie. O pustych butelkach po piwie czy małpkach to już nie wspomnę. Natomiast ulica Przymorze Wielkie od Leklerka do ronda przy szkole - zero koszy na śmieci - można się wściec.
- 1 0
-
2026-01-20 06:23
No to mnie najbardziej wnerwia jak sprzątając po moim psie wdepnę w kupę niesprzątniętą przez jakiegoś i**otę.
- 17 0
-
2026-01-19 22:13
Masakra
To, co dzieje się zimą na osiedlach i chodnikach, to jest jakiś absurd. Śnieg zasr*ny psimi odchodami, wszędzie obsikane miejsca, a potem dzieci, starsi ludzie i wszyscy inni muszą po tym chodzić. W XXI wieku nadal nie potrafimy dopilnować tak podstawowej rzeczy jak sprzątanie po własnym psie?
Mam wrażenie, że dziś każdy musi mieć psa,To, co dzieje się zimą na osiedlach i chodnikach, to jest jakiś absurd. Śnieg zasr*ny psimi odchodami, wszędzie obsikane miejsca, a potem dzieci, starsi ludzie i wszyscy inni muszą po tym chodzić. W XXI wieku nadal nie potrafimy dopilnować tak podstawowej rzeczy jak sprzątanie po własnym psie?
Mam wrażenie, że dziś każdy musi mieć psa, kompletnie bez refleksji, czy potrafi wziąć za niego odpowiedzialność. Pies to nie gadżet do spacerów ani sposób na zabicie nudy. Skoro ktoś decyduje się na zwierzę, to powinien też sprzątać po nim zawsze, a nie jak się uda.
Kiedyś pies w bloku był rzadkością i ludzie naprawdę pilnowali porządku. Dziś psów jest więcej niż zdrowego rozsądku u ich właścicieli. Efekt? Brud, smród, ryzyko chorób i totalny brak szacunku dla wspólnej przestrzeni.
Może zamiast kolejnego psa warto zacząć od odpowiedzialności. Miasto to nie toaleta dla zwierząt.- 15 4
-
2026-01-20 06:39
Mam tak samo zbieram ładunek po moim a tam obok leży wywalona butelka małpka i wlazłem w stolec. Gdzie jest straż miejska, gdzie patrole policji?
- 3 2
-
2026-01-19 22:35
Brawo TY !
- 6 2
-
2026-01-19 22:10
(2)
hym ja tam chodzę chodnikiem :)
- 4 7
-
2026-01-20 10:25
właśnie na chodniku jest mnóstwo guana
- 5 0
-
2026-01-19 22:20
Problem chodników
Właśnie dzisiaj mi ręce opadły, jak szłam do sklepu ok 300m po odsłoniętych paskach chodników i wydrążonych w śniegu ścieżkach i dosłownie na środku tych pasów było 6x nadrobione. Jak tak można!?! Ścieżka na szerokość 50cm i na środku kupa!!!
- 18 1
-
2026-01-19 20:20
Brakuje w atykule info...
... za sa ludzie sprzatajacy nie tylko kupy swojego psa, ale i po cudzych
- 9 3
-
2026-01-19 21:01
Zgadzam się. (7)
Mieszkam we Wrzeszczu Dolnym, przy Kościuszki wygląda tragicznie! Sama mam psa, sprzątam po nim, ale inni nie, szkoda gadać. Oczywiście nie wsadzajmy wszystkich do jednego worka. Jestem zażenowana taką postawą sąsiadów.
- 136 6
-
2026-01-20 10:08
Dwa dni temu zwróciłam uwagę takiemu jednemu co nie sprzątnął kupy po swoim psie (1)
odpowiedział mi, że jak mi to g*wno przeszkadza, to mam je zabrać.
Więc mu odpowiedziałam grzecznie, że g*wno to on ma w głowie.
Co w tych jajowatych głowach takich ludzi siedzi???- 5 0
-
2026-01-20 10:34
W takich sytuacjach kusi mnie, żeby faktycznie zebrać to cudze g.ówno i wsmarować je w kurtkę brudasa.
- 3 0
-
2026-01-20 07:29
:-)
To pewnie czasem widujemy się na spacerze z naszymi "pociechami". Nie wsadzajmy wszystkich do jednego worka.. zabrzmiało dwuznacznie w kontekście zbierania kupek :-)
- 3 1
-
2026-01-19 22:02
Taaaa, wszyscy wyborcy tuska mowia ze sprzątają (3)
A świstak siedzi i zawija w te sreberka. Ps. Moj sąsiad mowi, ze pisiaki sa od sprzątania. Taka to elyta tuska!!!
- 4 18
-
2026-01-20 10:42
Skończyłeś chociaż podstawówkę ??
Śmiem wątpić.
- 1 0
-
2026-01-20 08:48
Szanowny pismanie-półanalfabeto /u was to norma?/.
Czy w czasach jak z mozołem studiowałeś w podstawówce pani od polskiego nie nauczyła cię, że nazwiska piszemy z dużej litery?
- 0 0
-
2026-01-19 22:25
Idź siać swoją nienawiść gdzie indziej, smutny człowieku.
- 12 1
-
2026-01-19 21:02
Pierwsza zima o wielu lat gdzie mamy tyle śniegu a psoarze wszystko niszczą... (21)
Na moim osiedlu dzieci porobiły sobie bałwany, niektóre zdąrzyły zrobić tylko jedną wielką kulę, chciały dokończyc następnego dnia. Następnego dnia po południu już wszystko zaszczane przez kundle. To jest chore! Wszędzie żółty śnieg. Dziwić się ze potem kiełba z geschenkiem lezy w trawie.
- 169 38
-
2026-01-19 23:22
(7)
Mam wrażenie, że duża część psiarzy po prostu nienawidzi dzieci. Jsk inaczej wytłumaczyć takie zachowanie, lub wyprowadzanie psów na placach zabaw?
- 22 3
-
2026-01-20 19:12
Plac zabaw przy falowcu w Nowym Porcie.Defilada.
U nas więcej psów niż dzieci na placu.Niektórzy właściciele mają po kilka,bo jeden pies nie wystarczy.
- 0 1
-
2026-01-20 08:00
Większość psiarzy ma gdzieś dzieci akurat, serio
- 11 1
-
2026-01-20 06:02
Nie, że psiarze nienawidzą dzieci (2)
Oni ich nie mogą mieć i dlatego mają takie zwyrodnienie, przykre
- 8 7
-
2026-01-20 08:00
Psiarze mają generalnie gdzieś dzieci, choć też wielu z nich oprócz psa ma też co najmniej jedno dziecko:)
- 5 1
-
2026-01-20 06:59
Współczuję horyzontów umysłu...
- 2 7
-
2026-01-20 04:36
(1)
Jakie zachowania ? Sikaniem na spacerze ? Kto tutaj mówił o placu zabaw ?
- 4 3
-
2026-01-20 09:16
ja nie sikam byle gdzie
czy to na placu czy wspolnym trawniku za ktory płacę w czynszu, a ktory ma pełno wypalonych placków od moczu. Nie zgadzam się na to!!!
- 1 1
-
2026-01-19 22:37
(10)
Żarty sobie stroisz!? Pies juz nawet sikać nie może? Może jeszcze słomka mamy to wciagac ? A jak faceci leją gdzie popadnie to juz jest dobrze ? Puknij sie w głowę, ale.lepiej mocno.
- 11 30
-
2026-01-20 23:10
Faceci nie leją 3x dziennie pod każdym drzewem czy kamieniem.
Pomnóż przez liczbę psów, a ja tych w samym moim bloku naliczyłem przynajmniej 10.
- 2 0
-
2026-01-19 22:45
(7)
z mocy prawa osoba wyprowadzająca w mieście poza psim wybiegiem psa powinna mieć go na smyczy. Jak wytłumaczysz obsikanego bałwana? Właściciel podprowadza psa pod bałwana i czeka aż ten sobie ulży?
- 25 5
-
2026-01-20 20:33
Bałwan (1)
Nie musi być na placu zabaw. Dzieci robią bałwany gdzie się da. Na wybiegu dla psów też widziałam. Wyobraźni ludzie...
- 1 3
-
2026-01-20 23:11
Na wybiegu dla psa? Tym ogrodzonym?
Serio?
- 1 0
-
2026-01-20 04:36
(4)
To niech sobie postawi bałwana w swoim mieszkaniu albo balkonie jak chce go na własność. Tak, ja mogę podejść do którego tylko miejsca chce w przestrzeni publicznej, z psem, na smyczy i tak, moze tam sikać ile mu sie podoba.
- 4 20
-
2026-01-20 09:26
...... z mocy prawa
- 0 0
-
2026-01-20 09:16
nie moze
- 3 0
-
2026-01-20 05:53
(1)
Przez takich jak ty mam gaz pieprzowy na te wasze pchlaki
- 17 2
-
2026-01-20 06:58
Ale zwierząt to ty nie krzywdź. Nie są winne, że właściciel jest głupcem.
- 3 5
-
2026-01-19 23:05
masz psa to niech sika u ciebie w domu
- 18 4
-
2026-01-19 21:33
Zdecydowanie trzeba zabronić posiadania psów w mieście (1)
Zresztą malo kto ma pokój 20 m2 który trzeba oddać psu wg nowej zawetowanej ustawy
- 32 11
-
2026-01-20 11:03
Nie no w wielkiej płycie salon 25m2 jest standardem Jak kogoś nie stać na takie mieszkanie (zakup/wynajem) to niech na psa się nie decyduje.
- 3 0
-
2026-01-19 20:20
A co z właścicielami psów które pozostawione same wyją calymi dniami (5)
Dużo ludzi pracuje w domu i musi znosić codziennie te hałasy. Zwracanie uwagi nic nie daje, przecież to nic złego.
Ale jak strzelają z petard i zwierzęta sie boją to ich właściciele manifestują ze tak nie wolno...
A czy wolno "pastwić" sie nad mieszkańcami, sąsiadami wyjacymi zwierzętami? One sa nieczemu winne, to właściciele sa winni- 207 21
-
2026-01-19 21:06
kundlozol 1000
- 8 2
-
2026-01-19 20:38
Ja tam wiele zniosę, jak wyje w ciągu dnia to jakoś wytrzymam, ale jak szczękający pies nie daje mi spać w nocyU mnie w bloku mieszkał jakiś student, który miał psa i lubił sobie wyskoczyć w nocy na miasto, a pies ujadał całą noc. I on po upomnieniu, mówił mi że powinienem mieć trochę wyrozumiałości. No ludzie
- 31 0
-
2026-01-19 20:27
Art 193 kk (2)
Ot co. Pomysl czasem.
Jako wlasciciel cichego psa... polecam.
3x i policja wystawia mandat "z urzedu".- 14 0
-
2026-01-20 08:59
Nie za bardzo.
Raczej art.144 KC lub 51 par.1 KW.
- 0 0
-
2026-01-20 08:57
to niech przyjdą z miernikiem decybeli i udowodnią że pies jest za głośny
- 0 9
-
2026-01-19 21:00
A ja tak to widzę (18)
Mam psa i nie zamierzam sprzątać po nich Kup. chyba że pies załatwił się na chodniku lub w jakimś innym ciągu pieszym. Jak widzę ludzi którzy wygrzebują z zakamarków trawnika Psią kupę do plastikowego Woreczka to uważam że to szalone. Albo zbieranie kupy po psie w lesie i zostawianie ich plastikowym Woreczku nie dajmy się zwariować
- 54 259
-
2026-01-20 10:37
Nie pisz, że nie sprzątasz po psie, bo nie chcesz dokładać plastiku. Nie sprzątasz, bo jesteś zwykłym brudasem. Są woreczki ze skrobi i takich byś używał, gdyby zależało ci na wspólnej przestrzeni. Hatfu
- 29 1
-
2026-01-20 10:14
Raczej masz rację, natura sobie z tym poradzi, a z trawy i tak niewiele się wyciągnie, tylko upaprać się można
- 2 14
-
2026-01-19 22:46
(2)
Popieram. Zawsze Mam przy sobie woreczki. Jeśli jest to miejsce przy chodniku, ścieżce to oczywiście, że posprzątam. Ale w lesie czy w krzaczkach, gdzie prędzej ten woreczek sie rozerwie to zdecydowanie tego niw robię. Nie popadajmy w paranoje. To sie rozkłada jak każda inna kupa zwierzęca. Ci co tak marudzą niech lepiej pilnują ludzi, bo mieszkając na dolnym mieście nie raz widziałam jak ładują jak zwierzęta, a wątpię ze włożyli to w woreczek.
- 4 24
-
2026-01-20 20:38
Kupy
Się nie rozkładają, pleśnieją, wysychają, ale się nie rozkładają, chyba że je zakopiesz w ziemi.
Nie wierzysz? Zbiore ci takie egzemplarze i przyniosę do domu!- 1 1
-
2026-01-20 08:27
W lesie pies nie ma prawa być bez smyczy.
Jak kiedyś dzik zrobi z twojego psa marmoladę, wspomnisz moje słowa.
- 16 1
-
2026-01-19 22:16
Też się kiedyś krygowałem, teraz jak mam potrzebę to wystawiam węża i leje gdzie popadnie, ale z dwójką trochę gorzej na takim
mrozie
- 18 1
-
2026-01-19 22:04
Podaj adres (2)
Do końca tygodnia zostawię Ci niespodziankę na wycieraczce, tylko daj mi dwa dni na przygotowanie się. Zjem kurczaki z kentucky żeby zapewnić Ci niezapomniane wrażenia. Chyba, że uważasz, że to szalone, to wtedy nie ma tematu.
- 37 0
-
2026-01-20 19:48
Zaszalej, a co tam :)
- 0 0
-
2026-01-19 22:28
10 lutego 10 Gdynia
- 2 0
-
2026-01-19 21:47
(1)
To zazwyczajsa woreczki biodegradowalne z masy kukurydzianej. Przynajmniej takie tez bez problemumozna kipic.
- 20 4
-
2026-01-20 11:41
za 5zł za sztukę?
- 2 3
-
2026-01-19 21:24
popieram
widac bo jest snieg, jak zniknie nie widac
- 2 15
-
2026-01-19 21:24
ach, zamieńmy wszystko wokół w kibel...
- 37 0
-
2026-01-19 21:23
Nie masz dzieci, samolubie (3)
Nie spodziewam się, że zrozumiesz, jesteś brudasem i tyle
- 36 2
-
2026-01-19 22:14
(2)
kiedyś byłeś / łaś mały / a to nikt nie sprzątał odchodów psów i jakoś żyjesz. Wiesz też kiedyś byłem dzieckiem i szczerze nie pamiętam tego horroru związanego ze zwierzęcymi odchodami. Zresztą co z resztą zwierząt?, koty to nie wypróżniają się na dworze?
- 2 23
-
2026-01-20 00:15
(1)
Reszty zwierzat takze nie powinno sie trzymac w blokach.
- 7 2
-
2026-01-20 11:41
Ludzi też nie.
- 0 2
-
2026-01-19 21:10
brudas
- 36 3
-
2026-01-19 20:16
Male psy.... (3)
... robia male kupy i najwyrazniej wlasciciele sie nie poczuwaja.
Mam owczarka i stolec to lopata trzeba... i sprzatam tak, ze sladu nie ma na sniegu.- 81 4
-
2026-01-20 06:12
No każdy robi w życiu to co lubi
Ja nie sprzątam , chyba że zrobi w miejscu naprawdę nieodpowiednim. A tak trawa po kolana , chaszcze i śmieci i ja mam być superbohaterem w pelerynie ? No nie
- 2 7
-
2026-01-19 21:12
Po moim małym psie zbieram najmniejszego "bobka"
Natomiast widzę najczęściej, że zostawione są te duże gabaryty... I muszę uważać żeby moje maleństwo w to nie wlazło, bo będzie uwalone po pas. Masakra
- 15 2
-
2026-01-19 21:05
a dlaczego nie nauczysz psa robić w domu?
co śmierdzi? co, trzebaby kupić podkłady? dlaczego zasmradzasz wspólne trawniki na ktorych chciałbym pograć z dziećmi w piłkę
- 8 7
-
2026-01-19 20:06
Oni tylko (14)
Umią gadać jak jest sylwester i zeby nie strzelać fajerwerkami a tak to maja w nosie sprzątanie
- 267 29
-
2026-01-19 21:40
Magda (2)
Fajerwerki to nie tylko kwestia psów to też koty, dzika zwierzyna, ptactwo, a także - często pomijane - osoby z autyzmem czy niepełnosprawnościami intelektualnymi !
- 6 18
-
2026-01-20 09:41
przecież psy dosłownie mordują dziką zwierzynę, patrz liczne przypadki zagryzionych saren czy owiec
jak również są utrapieniem dla osób z autyzmem czy wszystkim innym nadwrażliwym na bodźce takie jak głośne szczekanie
- 6 0
-
2026-01-20 08:00
Zakazać wszystkiego
Bo zawsze znajdzie się jakaś sierota co ma z czymś problem.
- 3 1
-
2026-01-19 21:18
Uśpić jak nie Sprząta
- 11 1
-
2026-01-19 21:03
W czasach mojej młodości na trawnikach (2)
pod wieżowcami oprôcz psich kup, których wtedy nikt nie sprzątał, walały się również wyrzucane przez okna podpaski. To było coś! Zwłaszcza wiosną, kiedy kilkumiesięczne pokłady zaczęły tworzyć jedną całość.
- 3 8
-
2026-01-20 09:36
I mnóstwo petów.
Kiedyś ludzie palili na potęgę i często wyrzucali kiepy przez okno czy z balkonu.
- 1 0
-
2026-01-19 22:05
to chyba mlodość spędziłeś w Novorossyjsku!!
- 5 2
-
2026-01-19 20:49
Tak się zawszę zastanawiam, skąd wy wiecie że to psie odchody? (2)
Wy to organoleptycznie sprawdzacie? Bo ja u siebie na osiedlu widzę, że psiarze sprzątają po psach za to nikt po bezdomnych kotach nie sprząta.
- 5 23
-
2026-01-19 21:03
Stąd że koty nie chodzą same na plażę
Zapraszam na plażę.. tam też widac niestety ta sama smutną prawdę o właścicielach psów.
Za mało dotkliwe kary, za trudno udowodnić nawet przy złapaniu za rękę takiego właściciela.
Jedna uwaga. Prawdopodobnie procentowo zwiększyła się ilość osób sprzątających ale przy takim przyroście ilości psów to wrażenie jest takie że kupZapraszam na plażę.. tam też widac niestety ta sama smutną prawdę o właścicielach psów.
Za mało dotkliwe kary, za trudno udowodnić nawet przy złapaniu za rękę takiego właściciela.
Jedna uwaga. Prawdopodobnie procentowo zwiększyła się ilość osób sprzątających ale przy takim przyroście ilości psów to wrażenie jest takie że kup przybywa:/
Szczególnie częsty obraz pies biega luźno albo na długiej smyczy. Właściciel w telefonie, nie widzi albo udaje że nie widzi że pies zostawił odchody.
No i wieczorne i super poranne spacery. W słabo oświetlonych miejscach. Rzut okiem w lewo i prawo, nikogo w pobliżu i idziemy dalej smutno ale tak to wygląda- 12 1
-
2026-01-19 21:15
psa czy kota, jaka to różnica
chyba nie Mietka spod piątki
- 4 0
-
2026-01-19 20:47
Mieszkania by chcieli, smartfoniki a kupy nie umieja sprzatac.
Odbierac mieszkania i dawac tym co sprzataja kupy.
- 5 1
-
2026-01-19 20:18
Umio?
- 3 4
-
2026-01-19 20:16
Chyba umieją - z resztą się zgadzam
- 8 2
-
2026-01-19 20:15
jaki to ma zwiazek, ze "umia"?
- 2 4
-
2026-01-19 20:04
Sylwia (5)
Zgadzam się z artykułem, sama też mam psa po którym sprzątam ale przerażająca jest ilość odchodów na moim osiedlu
Ludzie puszczają psy bez smyczy i udają że nie widzą kiedy ich pies się załatwia- 250 7
-
2026-01-19 20:48
Nie rozumiem tego że ktoś chodzi i nie sprząta po psie bo prawdopodobnie tą samą drogą jak niema śniegu ten drepcze i przynosi na łapach do domu.
- 9 0
-
2026-01-19 20:35
(1)
Mimo iż nie posiadam psa, noszę ostatnio woreczki. I gdy widzę, że ktoś nie sprząta po psie to zwracam uwagę. Wtedy najczęściej słyszę: ..." o jejku zapomniałam woreczka..."! I wtedy z uśmiechem na twarzy mówię: " ależ proszę bardzo, akurat mam". Ich mina bezcenna!!!
- 35 1
-
2026-01-19 22:18
Super pomysł. Gratulacje :)
- 9 0
-
2026-01-19 20:37
,,,,,,,,,,,,,,,
to jest normą. A najlepiej rano przed wyjściem do pracy piesek pierwszy zdąży nasikać na klatce potem w drzwiach właściciel z petem.
Pies się wybiega i załatwi swoje przy
klatce a właściciel psa peta też przy
klatce wyrzucić.- 16 0
-
2026-01-19 20:16
Siki też sprzątasz?
- 3 22
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.