- 1 Pierwsza dyscyplinarka za węzeł Karwiny (218 opinii)
- 2 32-latek zatrzymany. To on jechał 299 km/h? (275 opinii)
- 3 Odwołali kursy, bo brakuje kierowców (192 opinie)
- 4 Były trener Lechii zmarł w Kanadzie (8 opinii)
- 5 Serduszko pełne narkotyków (70 opinii)
- 6 Od weekendu lepiej omijać Chwarznieńską (98 opinii)
Zjazd z Trasy Kaszubskiej w drogę widmo. Nowa Kielnieńska musi czekać na realizację
Powstający ogromny węzeł Chwaszczyno na Trasie Kaszubskiej przez najbliższe lata będzie tylko w niewielkim stopniu wykorzystany. Na zjeździe w stronę Gdańska montowane są już ekrany akustyczne, choć kierowcy tzw. ul. Nową Kielnieńską na całej długości pojadą najwcześniej za kilka lat. Mieszkańcy Osowej oprotestowali jej budowę w formie "ekspresówki", ale nie wstrzymali całkowicie możliwości realizacji.
- do/z Gdyni (Trasa Kaszubska),
- do/z Lęborka (Trasa Kaszubska),
- do/z Gdańska (Nowa Kielnieńska),
- do/z Obwodnicy Metropolitalnej.
Zjazdy z nowego węzła prosto w domki lub pole
Obecnie w budowie jest tylko pierwsza z wymienionych dróg - Trasa Kaszubska, która oddana do użytku zostanie w całości latem przyszłego roku. Ostateczny termin będzie uzależniony od pogody.
Czytaj więcej:
Kierowcy nie pojadą Trasą Kaszubską w tym roku
Dla pozostałych dróg przygotowano już docelowy kształt węzła drogowego, ale zjazdy w Obwodnicę Metropolitalną oraz ul. Nową Kielnieńską kończą się na domach jednorodzinnych lub... dosłownie w polu.
Budowa Obwodnicy Metropolitalnej jest na etapie wybranych wykonawców oraz umowy na finansowanie. Obecny harmonogram zakłada, że kierowcy skorzystają z niej już w 2025 r. Podobnie jak Trasa Kaszubska, droga będzie realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowa Kielnieńska byłaby w budowie, gdyby nie protesty
Zupełnie inaczej wygląda realizacja tzw. ul. Nowej Kielnieńskiej. Będzie to połączenie drogowe Obwodnicy Trójmiasta z Trasą Kaszubską przez Osową i Chwaszczyno, zlokalizowane równolegle ok. 200 m na północ względem istniejącej ul. Kielnieńskiej.
Ponad 10 lat temu mieszkańcom Osowej skutecznie udało się storpedować budowę Trasy Kaszubskiej do węzła z ul. Spacerową w śladzie ul. Nowej Kielnieńskiej i w efekcie skierować Trasę Kaszubską do węzła Wielki Kack. Na korzyść wariantu gdyńskiego przemawiało też ominięcie terenów leśnych.
Przeciwnikom Trasy Kaszubskiej nie udało się jednak w żaden sposób zlikwidować rezerwy terenowej pod docelową realizację nowej drogi równoległej do ul. Kielnieńskiej. Ich działania sprawiły natomiast, że budowa i problem znalezienia źródeł finansowania spadł na barki Gdańska.
- Nie możemy partycypować w kosztach budowy ul. Nowej Kielnieńskiej. Natomiast uwzględniliśmy ją jako czwarty wlot na węźle Chwaszczyno. To działanie podjęte celowo, aby nie było trzeba w przyszłości ponownie przebudowywać tego węzła - zwraca uwagę Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Czytaj też:
Osowa: nie będzie planu, który miał uporządkować dzielnicę
Nowa Kielnieńska pozostała w fazie planowania
Nowa Kielnieńska znajduje się we wszystkich edycjach studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Studium musi natomiast być respektowane przy sporządzaniu nowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Czytaj też:
Mieszkańcy na przegranej pozycji. Planowanie przestrzenne w Polsce to farsa
W przypadku północnej części Osowej od 2019 r. trwają prace nad nowym planem, który obejmuje przedmiotową drogę. Przewiduje się jej realizację w klasie ulicy głównej, podczas gdy cała Trasa Kaszubska będzie w standardzie o dwie klasy wyżej - jako droga ekspresowa.
- Teren dla tzw. Nowej Kielnieńskiej zabezpieczony zostanie w planie dla przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z obustronnymi chodnikami i drogami rowerowymi oraz szpalerami zieleni wysokiej. Obecnie projekt planu jest na etapie koncepcji - mówi Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Budowa drogi połączona z nowym przystankiem PKM
Miasto liczy, że budowę drogi łączącej węzeł Chwaszczyno z węzłem Osowa uda się współfinansować ze środków unijnych. Jako argument za rozwojem transportu publicznego, chętnie wspieranego przez Unię Europejską, przemawiać ma wpisanie do zakresu inwestycji budowy węzła integracyjnego "Gdańsk Kukawka" (wcześniej również pod nazwą "Gdańsk Osowa Północ").
Będzie to nowy przystanek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej wraz z parkingiem typu park and ride oraz przystankami autobusowymi, zlokalizowany w rejonie wiaduktu ul. Kielnieńskiej nad torami kolejowymi. Budowa samego przystanku ma być finansowana z rządowego programu przystankowego na lata 2021-2025.
Tunel pod Pachołkiem w nieokreślonej przyszłości
W październiku br. na wniosek urzędników po prawie czterech latach procedowania umorzono postępowanie na wydanie tzw. decyzji środowiskowej dla ciągu Nowa Kielnieńska - Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem. Inwestycja w takim zakresie okazała się całkowicie nierealna do sfinansowania w najbliższym czasie.
- Przygotowywane jest nowe postępowanie środowiskowe w zakresie ul. Nowej Kielnieńskiej, częściowo bazujące na dokumentacji z zakończonego postępowania, rozszerzone o węzeł integracyjny Kukawka, obejmujące również Gminę Żukowo, Gdynia oraz Sopot. Szacujemy uzyskanie ostatecznej decyzji środowiskowej na grudzień 2022 r. Następnie zlecone będzie przygotowanie dokumentacji i realizacja w przypadku możliwości pozyskania środków zewnętrznych - zapowiada Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Nowa Kielnieńska za kilka lat, tymczasowe połączenie z Oliwską
Urzędnicy szacują obecnie, że cały proces budowy ul. Nowej Kielnieńskiej wraz z pozyskaniem dokumentacji zajmie ok. pięciu - sześciu lat, o ile oczywiście mieszkańcy Osowej ponownie skutecznie nie zablokują budowy tej drogi.
Do czasu budowy ul. Nowej Kielnieńskiej przewiduje się doraźne połączenie węzła w Chwaszczynie przez jego południową część z ul. Oliwską w Chwaszczynie (Oliwska jest przedłużeniem gdańskiej ul. Kielnieńskiej).
Czytaj też:
Ponad 1000 głosów za kładką nad obwodnicą w Osowej
Buspasy na Spacerowej zamiast tunelu pod Pachołkiem
Rozwiązaniem tymczasowym dla budowy tunelu pod Pachołkiem będzie natomiast rozbudowa istniejącej ul. Spacerowej o buspas lub buspasy.
- Zadanie to jest wyjątkowo skomplikowane z uwagi na uwarunkowania środowiskowe, ale także finansowe. W tej chwili trwają prace przygotowawcze nad zleceniem wielokryterialnej koncepcji buspasa z uwzględnieniem także ruchu rowerowego. Realizacja takiego rozwiązania pozwoliłaby na zapewnienie odpowiedniego standardu przemieszczania się alternatywnymi dla indywidualnej komunikacji samochodowej środkami transportu, takimi jak autobus i rower, a także mogłaby być znaczącym etapem poprawy połączenia Osowej z Oliwą do czasu realizacji docelowego układu - dodaje Kozicka-Prus.
Czytaj więcej:
Trzy warianty buspasa na Spacerowej
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-12-28 08:35
Mieszkancy Osowej ze wszystkim maja problem (73)
Mino, ze dzielnica jest wiecznie zakorkowana i wykluczona pod wzgledem komunikacji miejskiej to nadal wszystkie inwestycje torpeduja. Kladka do Auchan zle, nowa Kielnienska zle, Park Rozrywki na Owczarni zle. Specyficzni ludzie tam mieszkaja. Zaraz calkowicie zostana odcieci od Trojmista bo zjechac spacerowa do Oliwy juz teraz graniczy z cudem.
- 548 38
-
2021-12-29 22:17
Kto protestuje?
Cwaniacy którzy kupili tanio działki przy planowanym pasie drogowym, a teraz udaj że nic nie wiedzieli. Proponuję też sprawdzić kto tam mieszka i jaką ma władzę :)
- 0 0
-
2021-12-28 23:55
bo tam mieszkaja stare buraki ktorym wszystko przeszkadza
- 5 2
-
2021-12-28 19:00
(1)
Nie ze wszystkim mamy problem. Dumą jest rondo na końcu ulicy Niedziałkowskiego i Jednorożca.
- 2 0
-
2021-12-29 00:36
stary cap
- 0 0
-
2021-12-28 14:27
Zbudowali chaty w obrębie korytarza tranzytowego
bo ziemia była za pół ceny, a teraz cwaniakują i udają płacz. Typowo po Polsku.
- 12 5
-
2021-12-28 12:53
Pisuary
Dziadki i hrabiostwo. Lepsi ludzie tam mieszkają. Nie taki plebs jak my.
- 6 2
-
2021-12-28 12:35
odcięcie od Gdańska byłoby najlepszym rozwiązaniem (3)
per capita zapewne mieszkańcy Osowej wnoszą do miasta niemały pieniądz, większy aniżeli z innych jego dzielnic. Skoro mamy być traktowani jak bezwolne bydło, któremu łaskawie przedstawi się super warianty do zatwierdzenia, bez żadnej dyskusji to może faktycznie odłączmy się od Gdańska, wskoczmy w Żukowo, Kartuzy czy Szemud i tyle.
- 12 7
-
2021-12-29 08:43
Bron cie panie podlaczac sie pod kartuzy, zukowo czy inne sprawnie dzialajace i inwestujace w infrastrukture rejony. Enklawe sobie zrobcie.
- 4 0
-
2021-12-29 00:34
dokladnie precz z warcholami i zasciankiem , niech siedza w stodolach a jak do gdanska chcecie to placic myto
na rogatkach jak w sredniowieczu
- 6 3
-
2021-12-28 16:21
Pa pa!
Nie będziemy tęsknić.- 7 7
-
2021-12-28 11:55
Tak to są skrajni egoiści, paranoicy którzy odcieli się od świata w swoich osowskich enklawkach. (1)
Ci ludzie odcięci od rzeczywistości nie wiedzą co to wspolnota, socjalizacja, dobro wspolne, liczy się maks koniec swojego nosa - żenada.
- 13 4
-
2021-12-28 13:04
Ja, Moje, Więcej...
- 2 1
-
2021-12-28 10:42
(5)
Mieszkańcy Centrum mieli problem z przejściem podziemnym to postanowiono rozwalić ulicę by mogli sobie przechodzić przejściem naziemnym. Tutaj widać kto jest ważny i ważniejszy bo mieszkańcy Osowy jak widać nie mogą mieć swego głosu. Swoją drogą Centrum też jest wiecznie zakorkowane a mimo to nadal robi się kierowcom pod górkę.
- 6 5
-
2021-12-28 11:33
Tak, mieszkańcy są ważniejsi niż tranzyt. (4)
To chyba dość logiczne, nie?
- 6 4
-
2021-12-28 14:34
(3)
No to masz odpowiedz dlaczego mieszkańcy Osowy nie chcą kolejnej drogi
- 2 2
-
2021-12-28 16:20
Tranzytowa jest Kaszubska (2)
- 1 1
-
2021-12-28 19:53
Nie, dopóki nie otworzą OMT.
- 0 2
-
2021-12-28 19:31
Obwodnica podobno też
- 2 0
-
2021-12-28 10:39
Jeszcze nie wiem o co chodzi
Ale na wszelki wypadek już protestuję
- 30 3
-
2021-12-28 10:29
(2)
Ludzie.. Projekt drogi Via Hanseatica nie uwzględniał wykonania zjazdów do Osowej. Miała to być trasa dla tranzytu, nie dla mieszkańców, stąd tak gwałtowne protesty.
- 5 14
-
2021-12-29 00:29
o klamczuch pan jest
- 1 0
-
2021-12-28 11:10
Bzdura. Miały być dwa zjazdy w formie bezkolizyjnej.
- 11 0
-
2021-12-28 10:10
Nie zapominajmy o protestach w sprawie poszerzenia Spacerowej
- 23 2
-
2021-12-28 10:09
komentarz w punkt (14)
Dokladnie tak jest, ciekawe skad sie bierze ten wieczny bol pu py mieszkancow Osowej? Przeciez to jedna z najgorszych dzielnic Gdanska do mieszkania. Kominikacyjnie armageddon, na dojazdy do centrum do pracy schodzi pol zycia. Do tego od jesieni do wiosny syf w powietrzu taki, ze trudno przez ta dzielnice przejechac - mam tu oczywiscie na mysli
Dokladnie tak jest, ciekawe skad sie bierze ten wieczny bol pu py mieszkancow Osowej? Przeciez to jedna z najgorszych dzielnic Gdanska do mieszkania. Kominikacyjnie armageddon, na dojazdy do centrum do pracy schodzi pol zycia. Do tego od jesieni do wiosny syf w powietrzu taki, ze trudno przez ta dzielnice przejechac - mam tu oczywiscie na mysli domki ogrzewane na paliwa stale. Smog niczym w gdynskim Malym Kacku. Miasto chce zbudowac droge, ktora poprawi znaczaco komunikacje i zycie mieszkancow, to nie, beda protestowac. Inwestor chce zbudowac park rozrywki, ktory jak rozumiem tylko administracyjnie bylby na Osowej, i troche zycia by wprowadzil do tej smutnej dzielnicy, to nie, protestuja.
Co ciekawe, z kilkoma osobami jak rozmawiam, to twierdza ze to swietne miejsce do mieszkania. Ale gdy innym razem o szczegolach sie rozmawia, tragedii komunikacyjnej, syfie w powietrzu, to jednak te problemy sa dostrzegane. Skad ten dualizm?- 61 7
-
2021-12-28 14:35
(3)
Ale mamy 3 Biedronki., warzywniaki, 2 poczty, 2 szkoły i pod tym względem dla mieszkańca Osowej wiele rzeczy jest pod ręką ale niestety dojazd do Oliwy, stan dróg, brak gdzieniegdzie chodników i rzeczywiście dym z kominów starych domów pozostawia wiele dla kontroli czym są ogrzewane .Chyba dzisiaj po raz pierwszy poczułam rano smród szadółkowy.
- 3 2
-
2021-12-28 15:55
WOW 3 Biedronki (2)
Normalnie nowoczesnosc w domu i w zagrodzie.
- 7 3
-
2021-12-28 23:10
(1)
niech się ten wyżej pochwali, ile mają Żabek w całej Osowej... ;)
- 0 1
-
2021-12-29 00:28
a ktore to te od rydzyka biedronki czy zabki?
- 0 0
-
2021-12-28 12:57
mnie się tam świetnie tu żyje. Wyjeżdżam do miasta kiedy korki się rozpraszają więc tylko
jakość nawierzchni Kielnieńskiej powoduje u mnie ból du...y. Zważywszy na wysokość PIT, który odprowadzam...
- 9 2
-
2021-12-28 10:47
(7)
Ja też nie rozumiem czemu mieszkańcy Dolnego Miasta nie chcieli korzystać z przejść podziemnych. Po zmianach Podwale Przedmiejskie jest zakorkowane autobusy jeżdżą dłuższą trasą a do tego na Łąkowej zlikwidowano tramwaj.
- 18 3
-
2021-12-28 10:59
Jak to "po zmianach"? (6)
Przecież tam jest budowa i stąd korki...
A przejścia naziemne powinny być normą. Przeciwni są tylko przyspawani do foteli, którzy nawet 100m jadą samochodem.- 10 13
-
2021-12-28 11:15
jasne, a potem puść karetkę przez takie miasto (3)
- 6 2
-
2021-12-28 11:29
W przepisach jak wół jest korytarz życia. (2)
A że całe pokolenie 40+ wyciągnęło prawo jazdy z chipsów za PRLu, to mamy, co mamy...
- 4 10
-
2021-12-28 12:53
tak, tak korytarz życia (1)
a pobocza są z gumy i karetka się zmieści he
Niech piesi chodzą górą ale wtedy samochody prosze puścić tunelami. Jak brać przykład z zachodu to we wszystkim, nie tylko w sprawie pieszych i rowerzystów.- 3 1
-
2021-12-28 14:27
A po co Ci pobocze? Jeździsz samochodem o szerokości 3.5m?
Mamy w mieście pasy o parametrach autostrady.
- 1 5
-
2021-12-28 11:08
(1)
Korki bo auta muszą się zatrzymywać na światłach i przed przejściami dla pieszych nie zaś przez budowę. W Osowej jak widać nie są przyspawani do foteli skoro nie chcą nowej drogi.
- 9 5
-
2021-12-28 11:28
Korki, bo Janusze przez 15 lat jazdy po mieście dalej nie potrafią ogarnąć zielonej fali.
Jak to jest, że jak jadę samochodem z AK do Wrzeszcza, pierwsze czerwone mam pod Operą, a w drugą stronę dopiero pod wiaduktem?
Czarna magia?
Wystarczy nie ścigać się od świateł do świateł, a nigdzie się nie trzeba zatrzymywać.- 9 8
-
2021-12-28 10:21
To było świetne miejsce ze 30 lat temu, gdy pierwsi sie tam wyprowadzali. Tak jakbyś stawiał dom na wsi. Ale z czasem Osowa zaczęła się rozrastać, pozytywy się wykruszyły, zostały problemy...
- 31 3
-
2021-12-28 09:55
(4)
zakorkowana jest przez mieszkańców wsi i pegerów cisnących do miasta "za robotą" , a potem "z roboty "
- 16 18
-
2021-12-28 10:30
czyli nowa droga odciążyłaby
obecny układ drogowy
- 23 1
-
2021-12-28 10:13
(2)
bo mieszkancy osowy sie nie cisna spacerowa codzien hahahahaha
- 37 1
-
2021-12-29 00:19
bezrobotni siedza w domu i zyja z 500 plus i ogrzewaja palac smieci w piecu (1)
- 2 5
-
2021-12-29 10:39
W Osowej? Ty wale jagielloński.
- 2 0
-
2021-12-28 09:11
Nie wszystkie, tylko głupie pomysły. (29)
To nie Osowy wina, że włodarze chcą ze spokojnej dzielnicy zrobić tranzyt i śmietnik. Zwrócisz im wartość nieruchomości? Oddasz hajs za leczenie dziecka po wypadku na przejściu dla pieszych na nowej super drodze? A może będziesz wdychał za nich cząstki stałe?
- 19 185
-
2021-12-28 23:57
miasto sie rozwija, jak nie chcesz mieszkac w miescie to wyprowadz sie dalej na wies
- 4 0
-
2021-12-28 22:01
Słusznie
Niech Jaśnie Wielmożni mieszkańcy Osowy kiszą się we "własnym sosie". A samochody i tak będą jeździć, korkować, smrodzić. Bo przecież w korkach samochody emitują 5 razy tyle spalin, cząstek stałych, pyłu z okładzin, tudzież wiele innych szkodliwych substancji. A wartość nieruchomości i tak spada, bo nikt nie chce mieszkać na takim zad*piu, gdzie dojazd to koszmar.
- 9 2
-
2021-12-28 18:43
Właśnie dlatego chcą zbudować nową drogę odsunietą od osiedla i wtedy kielnieńska z drogi tranzytowej zmienia się w osiedlową. A auta które jadą a nie stoją w korku wydzielają mniej spalin.
- 16 1
-
2021-12-28 16:50
A może coś w jakiejś puszczy niech sobie wybudują? Jak mieszkają w mieście to raczej muszą się liczyć z jakimiś niedogodnościami. To cud, że przez takich ludzi rozwój nie zakończył się na transporcie konnym. Nowych dróg nie chcą, a stawiam dolary przeciwko orzechom, że każdy z nich klnie jak szewc stojąc w wiecznych korkach.
- 9 0
-
2021-12-28 15:12
Proponuje na wieś się wyprowadzić i dać miastu się rozwijać
- 9 0
-
2021-12-28 13:01
Moze całe Śródmieście zamknąć bo ludzie nie chcą wdychać spalin. Skąd biorą się takie łby jak ty.
- 15 2
-
2021-12-28 12:06
Odwiedzilem Osowe po ponad 20 latach-po prostu tragedia
pracowalem tam pod koniec lat 90-tych w przychodni i choc bywam w Gdansku czesto,to Osowej akurat nie widzialem przez ponad 2 dekady.Pierwsze wrazenie-tragedia, w porownaniu z reszta miasta totalna degrengolada tej dzielnicy.W samym centrum ,na rozjezdzonym asfalcie korek samochodowy na godzine stania ,syf wokol.Jakby PRL sie tam zatrzymala w
pracowalem tam pod koniec lat 90-tych w przychodni i choc bywam w Gdansku czesto,to Osowej akurat nie widzialem przez ponad 2 dekady.Pierwsze wrazenie-tragedia, w porownaniu z reszta miasta totalna degrengolada tej dzielnicy.W samym centrum ,na rozjezdzonym asfalcie korek samochodowy na godzine stania ,syf wokol.Jakby PRL sie tam zatrzymala w czasie.Musi cos byc w tych mieszkancach ,ze blokuja wszystko-a dzielnica stacza sie na dno.Osowa mogla byc elitarna czescia Gdanska-ale sami storpedowali wszelkie proby skomunkowania ich z otoczeniem.
- 43 5
-
2021-12-28 11:24
Chyba lepiej wybudować drogę szybkiego ruchu...
niż wybudować zwykłą drogę, która będzie wiecznie zakorkowana, a spaliny będą wdychać mieszkańcy....
- 19 1
-
2021-12-28 10:45
A w innych dzielnicach można budować tak? (5)
Tylko Osowa ma pozostać spokojna, bez zadnych inwestycji? Ten spokój to tak naprawdę wykluczenie, bo autobusy kursują tam zadko - tylko glownymi ulicami (linia 171). Reszta tylko w dni nauki szkolnej i to tak do 18:00. Czasami przejedzie 210.
Osowa ze wzgledu na specyficzne polozenie za obwodnica potrzebuje inwestycji, bo to nie toTylko Osowa ma pozostać spokojna, bez zadnych inwestycji? Ten spokój to tak naprawdę wykluczenie, bo autobusy kursują tam zadko - tylko glownymi ulicami (linia 171). Reszta tylko w dni nauki szkolnej i to tak do 18:00. Czasami przejedzie 210.
Osowa ze wzgledu na specyficzne polozenie za obwodnica potrzebuje inwestycji, bo to nie to samo miejsce co 30 lat temu. Ale jesli mieszkancom odpowiada wieczny korek na spacerowej (brak nawet sciezki rowerowej!!!), korek na kielnienskiej, ciagle spoznione autobusy to prosze bardzo. Ludzie mieszkaja 300m od Auchan a nawet nie moga piechotka sobie pojsc na zakupy, tylko odpalac samochod. Wszedzie samochodem.tam nawet hulajnog na minuty nie ma. Jak w tej dzielnicy ma byc dobrze?- 65 3
-
2021-12-29 13:20
Fenomen sr*czki rzadko i często
- 0 0
-
2021-12-28 11:14
widziałaś kobieto kiedyś rozkład jazdy autobusów z Osowej? (3)
o czym Ty w ogóle piszesz?
- 7 28
-
2021-12-28 11:22
Czaisz? (2)
O wiecznych korkach, chłopino pisze.
- 20 2
-
2021-12-28 12:38
bo autobusy kursują tam zadko - tylko glownymi ulicami (linia 171). Reszta tylko w dni nauki szkolnej i to tak do 18:00. (1)
Czaisz?
- 9 4
-
2021-12-28 19:49
Jak to możliwe?
Dalej masz problemy z rozumieniem krótkich form pisemnych!
- 1 2
-
2021-12-28 10:41
Spokojna dzielnica z drogą wojewódzką
Ale buduj teraz tunele i obwodnice bo 20 lat temu gołodupce pobudowali biedadomki na zad*piu
- 40 4
-
2021-12-28 10:32
(7)
Tania demagogia.
Jaka spokojna dzielnica? To byla glowna tranzytowa droga od kilkuset lat, przejrzyj sobie mapy z XVIII czy XIX wieku. To byly czasy gdy Osowa to bylo kilka domow w wiosce o nazwie Wittstock. Nota bene, obwodnica tez przebiega po sladach dawnej drogi. Smiech na sali. Normalnie jak ludzie co buduja domy przy lotnisku, aTania demagogia.
Jaka spokojna dzielnica? To byla glowna tranzytowa droga od kilkuset lat, przejrzyj sobie mapy z XVIII czy XIX wieku. To byly czasy gdy Osowa to bylo kilka domow w wiosce o nazwie Wittstock. Nota bene, obwodnica tez przebiega po sladach dawnej drogi. Smiech na sali. Normalnie jak ludzie co buduja domy przy lotnisku, a po roku placza i robia pikiety by zlikwidowac istniejace 50 lat lotnisko!
Jakie wypadki na przejsciach dla pieszych? W planach to miala byc droga szybkiego ruchu, wiec nie moze byc mowy o zadnych przejsciach dla pieszych. Caly ruch lokalny pieszy i samochodowy przebiegalby bezkolizyjnie. Argument klamliwy.
Wdychanie czastek stalych? Ludzie, przy tym jak syficie palac smieci, drewno i wegiel przez 3/4 roku, te czastki stale z samochodow to pikus. Dwa, wbrew temu co laikom sie zdaje, pojazdy najwiecej syfu - czastek stalych, zwiazkow azotu, generuja podczas ruszania. To wlasnie obecnie, gdy przez wiekszosc dnia stoja w korkach i co chwile ruszaja tabuny samochodow, generowany jest najgorszy syf. Przy tym obwodnica na ktorej samochody jada z optymalna i jednostajna predkoscia, mimo wiekszej przepustowosci generuje znacznie mniej czastek stalych niz auta stojace 30 min w korku na Kielenskiej.
A czy wartosc nieruchomosci spadnie? Nie sadze. Cala dzielnica raczej duzo zyska gdyby udalo sie poprawic czasy dojazdu do szkol i miejsc pracy. To bylby znacznie silnijszy sygnal niz negatywny wplyw pobliskiej drogi.- 115 3
-
2021-12-28 16:54
Nie myślałem, że to powiem, ale - zenek na prezydenta!!!
Nie mylić z "TYM" Zenkiem :-/- 6 1
-
2021-12-28 13:25
Co za bzdury. (4)
Jak wpuszczenie do wiecznie zatkanej Spacerowej ruchu tranzytowego ma poprawić jej przepustowość i zlikwidować korki? Większość dzielnicy jako paliwa używa gazu, więc z jakością powietrza nie jest najgorzej. Co prawda, deweloperzy budują jak wściekli nowe osiedla, na istniejących ciekach wodnych (na siłę osuszając stawy) lub 20 metrów od
Jak wpuszczenie do wiecznie zatkanej Spacerowej ruchu tranzytowego ma poprawić jej przepustowość i zlikwidować korki? Większość dzielnicy jako paliwa używa gazu, więc z jakością powietrza nie jest najgorzej. Co prawda, deweloperzy budują jak wściekli nowe osiedla, na istniejących ciekach wodnych (na siłę osuszając stawy) lub 20 metrów od istniejącej obwodnicy, i wydostanie się z dzielnicy jest trudne, ale buspasy to jedna z madrzejszych inwestycji. Mamy tu piękne jeziora, lasy i ścieżki krajobrazowe. Dalsze psucie dzielnicy przez wprowadzenie tranzytu jest niedopuszczalne. Aha, co do kładki nad obwodnicą, dużo lepsze byłoby podziemne przejście. Szczególnie dla osób wracających z zakupami.
- 4 29
-
2021-12-28 16:59
(2)
Jakie przejście podziemne??? To ty nie wiesz, że teraz najnowszym trendem są pasy zwane zebrą??? Podobno przejścia podziemne dzielą przestrzeń i powodują izolację pieszych. Poczytaj o pomysłach naszych gdańskich speców od ruchu drogowego. To właśnie dlatego na wysokości LOT-u Gdańsku robią normalne przejście :-/ Widać chcą żeby piesi mogli bardziej nasycić płucka spalinami aut stojących tam w korkach w godzinach szczytu :-/
- 13 8
-
2021-12-29 00:09
poto buduje sie przejsca w centrum miasta zeby ludzie przesiedli sie na komunikacje miejska (1)
a jak sie przesiada to wlasnie przejsciami naziemnymi dojda szybciej do celu a samochodom sie utrudnia, ten trend sprawdza sie w zachodniej europie ale chyba nie w buraczanym pisogrodzie gdzie burak starym bmw bedzie stal w korku 2 godziny zeby tzlko nie pojechac tramwajem i zalatwic to w 20 min
- 5 4
-
2021-12-29 09:52
A może zacznij pisać zgodnie z zasadami pisowni.
Brak interpunkcji, to bardzo duża wada.
- 2 1
-
2021-12-28 16:24
Alez prosze bardzo. Po pierwsze, przyczyna przytykania Spacerowej nie jest jej przepustowosc, bo ta jest bardzo duza, a "ujscia" z niej. I to nie zjazdy na obwodnice, bo tam przewaznie zatorow nie ma. Problemem jest przepustowosc samej Osowej, gdzie pierwsza bariera jest rondo, a dalej system slabo ustawionych swiatel oraz lewoskretow, gdzie
Alez prosze bardzo. Po pierwsze, przyczyna przytykania Spacerowej nie jest jej przepustowosc, bo ta jest bardzo duza, a "ujscia" z niej. I to nie zjazdy na obwodnice, bo tam przewaznie zatorow nie ma. Problemem jest przepustowosc samej Osowej, gdzie pierwsza bariera jest rondo, a dalej system slabo ustawionych swiatel oraz lewoskretow, gdzie kierowcy czesto nie potrafia skrecic przez cala zmiane swiatel, blokujac calkowicie ruch na kilka minut. Poprowadzenie ruchu tranzytowego trasa szybkiego ruchu znacznie zmniejszy i uspokoi ruch na samej Osowej, gdzie pozostanie tylko ruch lokalny. Jak widac w artykule dodatkowo w planach jest poszerzenie Spacerowej.
Co do jakosci powietrza, to bede sie spieral, bo przejezdzam tam dosc czesto, w okresie jesienno-zimowym jest slabo. Sporo domow jednak kopci co wyraznie widac i czuc. Aby nie byc goloslownym, w tej chwili wedle sieci Airly urzadzenia pomiarowe na Osowej rejestruja PM2.5 na poziomie 39um, w Malym Kacku 38, Redlowie 34, blizej centrum Gdanska ok 30-35.
Co do jezior, lasow, trudno polemizowac, jednak korzystanie bedzie z nich znacznie zdrowsze i bedzie na nie wiecej czasu, jezeli nie bedzie trzeba stac 1.5h wracajac po pracy do domu, smrodzac w okolicy.- 36 1
-
2021-12-28 12:37
droga tranzytowa od kilkuset lat
Brawo zenek. Argument jak z d...
- 3 47
-
2021-12-28 10:00
Ale mówi Pan o aktualnym stanie, czy o tym, jak Osowa wyglądała 20 lat temu? (3)
Przecież teraz to kambodża.
- 88 4
-
2021-12-28 11:58
Dokładnie, błoto, ciemność, syf (2)
Do tego drobnomieszczańscy posiadacze "domku na przedmieściach" lubi popalić w piecu węglem, o ile nie śmieciami. Duszno, że oddychać nie idzie
- 57 6
-
2021-12-28 12:37
stare piece mają tutaj tylko ludzie, którzy pobudowali się w latach 70-tych i 80-tych (1)
o jakim zasyfieniu piszesz? Byłeś tu kiedyś?
- 9 40
-
2021-12-28 19:45
Mieszkam tu. Więc nie turbuj się tak, malutki.
- 21 5
-
2021-12-28 09:57
Spokojna dzielnica?? Wiecznie zakorkowana i hałasem i spalinami. Do tego niebezpieczna pod kątem pieszych i rowerzystów. Nic tylko blokować jak mieszkańcy Żabianki a późnej będą płakać że cały czas korek, hałas i spaliny. A tak będzie jak droga kaszubska zostanie oddana. Cześć aut pojedzie przez węzeł Kack ale dużo tez przez Osowa.
- 92 5
-
2021-12-28 09:44
kurcze a spalarni nie oprotestują ?
dioksyny i cząstki stałe o rzut kamieniem i to nie pikusiowe ilości które emituje transport tylko 160 tysięcy ton rocznie...
- 49 8
-
2021-12-28 08:30
(17)
Szacun dla GDKKiA za zrobienie zjazdu z uwzględnieniem, ze Nowa Kielnienska zostanie wybudowana. Tzn. to powinien być standard, takie myślenie dwa kroki do przodu, ale w naszych realiach wiadomo jak jest ;)
- 292 15
-
2021-12-28 12:17
czekaj tatka latka (2)
Też kiedyś spodziewałem się wiaduktu AK-Łostowicka-Havla.....U nas za życia możesz się nie doczekać rozwiązań ,które dawno powinny być wykonane.
- 4 0
-
2021-12-28 14:28
Ale co da ten wiadukt? (1)
Przesunie kilkukilometrowy korek na tym skrzyżowaniu do Śródmieścia i tyle.
- 0 5
-
2021-12-28 14:57
Część osób skręca np. na Chełm i niepotrzebnie stoi w korku. Tak więc wiadukt jest jak najbardziej wskazany. Nie wszyscy jeżdżą tylko prosto inteligencie.
- 4 0
-
2021-12-28 09:52
"Miasto liczy, że budowę drogi łączącej węzeł Chwaszczyno z węzłem Osowa uda się współfinansować ze środków unijnych" (5)
trzeba najpierw zmienić "prezydętę " od parzenia kawy na prawdziwego prezydenta miasta
- 15 9
-
2021-12-28 10:26
(4)
To kogo byś widział na tym stanowisku?
- 4 3
-
2021-12-28 10:44
Grzegorza Brauna (3)
- 6 12
-
2021-12-28 12:26
Hahahahaha
Brauna to jo.
- 2 1
-
2021-12-28 10:52
(1)
Chętnie poczytam skąd ten wybór?
- 5 0
-
2021-12-28 16:22
Rozwali mafię Gdańska i jest spoza układu
To wystarczy
- 3 4
-
2021-12-28 09:39
(2)
Ciekawe że przy budowie zakończenia obwodnicy południowej nie byli tacy przewidujący i teraz trzeba będzie przebudować pół węzła.
- 13 6
-
2021-12-28 14:19
głupoty opowiadasz. od strony wschodniej (czyli istniejącej o. południowej) buduje się nowe rozjazdy bez żadnej kolizji z istniejącym ruchem. istniejące wjzazdy owszem idą do piachu, ale jezddnia rozprowadzająca już ma dwa pasy, więc pfff.
wiadukt jest na 2x2, a swobodnie mogli zrobić 2x1 i nic by to w istniejącym łączniku nie zmieniło.
za wiaduktem jedna strona w zasadzie gotowa, druga do zbudowania od zera tak czy siak.- 2 1
-
2021-12-28 09:41
robili to za tuska więc wiadomo dlaczego jest źle
- 11 19
-
2021-12-28 08:55
a potem wiadukty stoją 20 lat nieużywane i trzeba rozbierać. (4)
- 8 34
-
2021-12-28 09:03
ja wam władz miasta nie wybierałem (3)
- 20 12
-
2021-12-28 10:22
(2)
Wszyscy wybierali, a rzadza Ci, ktorzy dostali wiekszosc. To sie nazywa demokracja.
- 8 5
-
2021-12-29 10:46
Taki sam wybór mieszkańcy mieli za tzw. demokracji ludowej, łosiu.
- 0 0
-
2021-12-28 11:12
i Ty w to wierzysz
no dobrze
- 2 7
-
2021-12-28 07:49
(2)
Usprawnić trzeba komunikacje tak aby ludzie i dzieci prosto do szkół trafiali bez przesiadek, przystanki lini Specjalnych , pospiesznych powinny być tuż przy skrzyżowaniach żeby można się było przesiąść na lokalny bus,
- 65 14
-
2021-12-28 10:50
Taksówka dla każdego!
- 2 1
-
2021-12-28 09:20
ale komu by się chciało....
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.