Fakty i opinie

Zmiana przy Morskiej i Trasie Kwiatkowskiego. Będzie bezpieczniej?

Skrzyżowanie Trasy Kwiatkowskiego i Morskiej w Gdyni. W piątek samochód potrącił tu rowerzystę.

Kierowcy regularnie nie zatrzymują się przed zieloną strzałką na skrzyżowaniu Trasy Kwiatkowskiego z ul. Morską w Gdyni. Regularnie dochodziło tam do potrąceń rowerzystów i pieszych, do ostatniego w piątek. Dlatego zielona strzałka dla kierowców nie zapala się już, gdy pali się zielone światło na przejściu i przejeździe rowerowym.



Czy zielone strzałki trzeba zlikwidować?

tak, większość 22%
tak, ale tylko w niektórych, najbardziej niebezpiecznych miejscach 20%
nie, ale warto dostosować do nich sygnalizację 36%
nie, przepustowość jest najważniejsza 22%
zakończona Łącznie głosów: 1445
Skrzyżowanie ul. Kwiatkowskiego i Morskiej jest dwupoziomowe, ale kierowcy jadący od strony obwodnicy w kierunku centrum Gdyni muszą przeciąć przejście dla pieszych i przejazd rowerowy biegnące wzdłuż ul. Morskiej.

O tym miejscu wielokrotnie pisaliśmy w Raporcie z Trójmiasta, a czytelnicy regularnie przysyłali filmy z niebezpiecznych sytuacji, do jakich tam dochodziło.

Przyczyna niemal zawsze była taka sama: kierowcy nie zatrzymywali się przed przejściem i przejazdem, lecz wjeżdżali na nie, korzystając z zielonej strzałki pod sygnalizatorem, który wyświetlał sygnał czerwony.

Przypomnijmy: taka konfiguracja świateł oznacza, że samochód musi się zatrzymać, przepuścić pieszych oraz rowerzystów i dopiero wtedy wjechać na skrzyżowanie.

W praktyce jest tak, jak w wielu miejscach z takimi światłami: większość kierowców nie zatrzymuje się, a zieloną strzałkę traktuje jak zielone światło.

Nietrudno się domyślić, że często dochodziło tam do potrąceń. To ma się właśnie zmienić.

Zielona strzałka tylko, gdy czerwone dla pieszych



- W związku z powtarzającymi się niebezpiecznymi sytuacjami wymuszenia pierwszeństwa względem pieszych i rowerzystów, nieznacznie zmieniono przedziały czasu, w których wyświetla się strzałka warunkowego skrętu w prawo. W obecnym programie została wyeliminowana sytuacja, w której jednocześnie wyświetla się strzałka warunkowego skrętu w prawo oraz strumień pieszo-rowerowy otrzymuje sygnał zielony - informuje Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zmiana wprowadzona tuż przed weekendem ma uporządkować ruch, ale przede wszystkim ma poprawić bezpieczeństwo. Urzędnicy zapowiadają, że będą monitorować, jak to rozwiązanie się sprawdza. Jeśli będzie poprawa, nie wykluczają podobnych rozwiązań na innych skrzyżowaniach. Rozwiewają jednak nadzieję tych, którzy od pewnego czasu apelują, by w ogóle zlikwidować zielone strzałki, argumentujących, że korzyść z nich jest niewielka, a zagrożenia niewspółmiernie duże.

Likwidacji zielonych strzałek nie będzie



- Nie mamy planu kompleksowej likwidacji "zielonych strzałek". Natomiast sukcesywnie podejmujemy działania dostosowujące sygnalizację świetlną na wybranych skrzyżowaniach po to, aby poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu - podkreśla Wojciech Folejewski, dyrektor gdyńskiego ZDiZ.

Opinie (172) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Bezpieczenstwo

    Moim zdaniem, rowerzyści nie powinni wjeżdżać na przejścia dla pieszych ani w miejscach wyznaczonych, bo wielokrotnie to oni nie uważają i nawet jak tył samochodu już stoi na przejściu to potrafią w niego wjechać a wina zawsze jest po stronie kierowcy. Dla rowerzystów interesuje tylko zielone światło i jak koń z zasłoniętymi oczami wjeżdża na pasy. Powinien być dalej zakaz wjeżdżania rowerzystą na pasy, tylko przeprowadzać i by było bezpieczniej.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Potrącenie rowerzysty w Gdyni

    (1)

    Ścieżka rowerowa powinna się kończyć przed pasami i być kontynuowana za przejściem.Rowerzysci powinni mieć kartę lub prawko i obowiązkowe OC.Rowerzysci mimo ścieżek jeżdżą chodnikami i ulicami,apolicja ich nie ściga . Wzdłuż całej morskiej jest ścieżka to z kad biorą się goście w rajtuzach i z słuchawkami na glacy na pasie drogowym???A jaki geniusz wymalował te ścieżki na 3-go mają w centrum,to już jest szczyt kretynizmu

    • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Potrącenie rowerzysty w Gdyni

      to po co taka ścieżka pacanie?Może skrzyżowania ulic skuć i popchnij sobie samochodzik?Kto ma problem i kto jest sprawcą problemów?Skąd się biora ci goście?A stąd palancie że na tej ścieżce można spotkac samochody d**ili którzy kawałek dalej jeżdżą po ścieżce bo se chca pod blok dojechać co skrzyżowanie to d**il i daltonista który nie umie nawet skrzyżowania pokonac na warunkowej strzałcei na bezczelnego wymusza albo blokuje przejazd masz palancie odpowiedź dlaczego nie jeżdżą ścieżką tylko jezdnią.Poza tym na wysokości warszawskiej g... ścieżka się kończy i dalej co?

      • 0 0

  • kiedy w Gdyni powstanie bezpieczna, spójna sieć dróg rowerowych? (7)

    • 43 19

    • wtedy, gdy kierowcy uznają sens uspokojenia ruchu

      a decydenci miejscy rozszerzą strefę Tempo 30 na większy obszar to znaczna część sieci ulicznej Gdyni stanie sie przyjazna dla wszystkich, w tym dla ruchu rowerowego.
      Ważniejsze od tworzenia wydzielonych dróg rowerowych są działania na rzecz uspokojenia i redukcji skali ruchu i parkowania na ulicach miasta.

      • 0 0

    • W Gdyni panuje papierowa architektura i planowanie przestrzenne. Znaczy się wszystko zostaje na planach :)

      • 2 0

    • Pewnie nieprędko ale jest już co raz lepiej. Rower to mój podstawowy środek lokomocji.

      • 2 2

    • a

      nie da sie

      • 5 0

    • a po co?

      kalesoniarze do lasu!

      • 8 5

    • Migdy (1)

      • 8 1

      • uprzedziłeś mnie, ale z błędem

        Nigdy!

        • 7 2

  • jak z Morskiej dojechac rowerem do ulicy Wisniewskiego? (22)

    • 45 6

    • (4)

      a po co tam jechać?

      • 8 9

      • np do pracy. (3)

        • 11 5

        • (1)

          to komuś jeszcze w tych czasach opłaca się pracować?

          • 13 7

          • No co ty za 6tysi? To tylko idioci. Nawet na ośmiorniczki nie starczy.

            • 0 0

        • przecież autobus jeździ

          • 6 4

    • Przez Redę chyba się da :D (2)

      • 18 0

      • (1)

        po co przez Redę? można na przełaj tylko trzeba przeprowadzić rower przez tory

        • 8 0

        • wielu tak własnie robi, ale

          niestety dla pani na rózowym rowerku z koszykiem lub pana w "rajstopach" to przeszkoda nie do pokonania.

          • 2 0

    • Przez most nad torami, na wysokości przystanku SKM Gdynia Stocznia. (4)

      • 5 5

      • z Morskiej z okolic Estakady mam jechać do Gdyni Stocznia??? (3)

        • 11 0

        • Możesz pchać się przez Śródmieście, albo przez przejazd kolejowy w Chyloni. (1)

          Pytałeś? To są odpowiedzi. Przykro mi, że nie ma teleportu.

          • 4 1

          • A mi przykro że chodnika też nie ma

            • 3 0

        • Możesz polecieć ew. przyczołgać się.

          • 5 3

    • Jechać ciągiem pieszym estakadą do barierki przy ślimaku (5)

      przestawić rower i zjechać ślimakiem...
      W drugą stronę odwrotnie...

      • 9 0

      • Jak przestawić? (4)

        • 5 1

        • podnieść i z części pieszej (3)

          przestawić na jezdnię.
          W drugą stronę odwrotnie...

          Budując estakadę "zapomniano" o części pieszej na ślimakach... ;)

          • 9 0

          • A czy czasem nie ma zakazu poruszania się rowerem po Estakadzie? (1)

            W końcu ślimaki to jeszcze Estakada.

            • 7 1

            • To prawda - a wpis jest prowokacja

              Ktora pokazuje, jak niewiele do szczescia potrzeba a jak gleboko z tylu maja tem fakt zarzadcy. Szczegolnie w kontrascie do rowerowej, nikomu nie potrzebnej estakady nieopodal...

              • 8 1

          • zablokowano je najzwyczajniej

            • 5 0

    • (1)

      Koło biedronki na grabowku jest przejście podziemne

      • 1 0

      • To na Hutnicza

        Potem trzeba pokonac drugie torowisko...

        • 5 0

    • Nie można

      Tak jak z Hutniczej, przejść rownież nie można, da się natomiast autem - taka promocja ekologi według Gdyni

      • 14 0

  • dobra zmiana (3)

    Aż prosi się, aby zbudować napowietrzne lub podziemne przejście dla pieszych od strony Chyloni. Takie są standardy światowe. Pieszy nie powinien poruszać się po jezdni

    • 5 3

    • Chyba dawno nie byłeś poza swoją wioską skoro taką masz wiedzę o przejsciach podziemnych?

      Raczej ruch samochodowy wprowadza się w tunele.

      • 0 0

    • pieszy ma prawo czuć się bezpiecznie poruszając się po mieście

      w centrum np. powinny być obszerne strefy piesze wolne od jeżdżących i parkujących samochodów, z dopuszczeniem ruchu rowerów na większości z nich.

      • 1 0

    • O czym marzysz?

      Teraz "mądrale" wymyślają przejścia naziemne nawet tam gdzie już podziemne istnieje od lat.

      • 3 2

  • Od lat mamy do czynienia z akcją komplikowania, kolidowania,ruchu samochodowego pod różnymi pretekstami. (2)

    W obecnej sytuacji kierowcy są wręcz otumaniani przez ilość znaków ,świateł ze wszystkich kierunków. Dodam działanie w czasie np. 1,5 godzinną podróż z Gdańska do Gdyni ok. 17tej . Statystyki się pogarszają, bo nikt nie likwiduje zagrożeń tylko je dodatkowo stwarza. to Bangladesz.

    • 3 2

    • od lat mamy do czynienia z procesem coraz większego ograniczania wyobraźni wielu uzytkowników samochodów (1)

      Z centrum Gdańska do centrum Gdyni od dawna można jeździć SKM w czasie nie dłuższym niż 34 minuty. Z Wrzeszcza do Wzgórza św. Maksymiliana można dojechać w 28 minut, bez stresu.

      • 1 0

      • No i co dalej? Mieszkasz i załatwiasz wszystko na dworcu?

        • 0 0

  • Niekonsekwentne strzałki (4)

    Przepis wymaga, aby w przypadku warunkowe strzałki zatrzymać się jak na "stopie". Ok. Tylko nie na każdym skrzyżowaniu ma to sens. Zatrzymanie musi mieć miejsce PRZED strzałką. Bardzo często od strzałki do samego skrętu, który ona wskazuje jest kilka, a nawet kilkanaście metrów. Często strzałka świeci się na zielono, gdy na przejściu, które strzałka "chroni" piesi mają i tak czerwone światło. Tak jest np na skrzyżowaniu Unruga i Estakady od strony Pogorza Dolnego. I tu widać bezsens przepisu. Bo, staje się na strzałce. Piesi maja czerwone, więc i tak nie wejdą. Ale stanąć trzeba. Potem trzeba przejechać parę metrów do samego skrętu... I co? Uważam, że przy tym układzie świateł to TAM powinna być dopiero strzałka, żeby uważać na auta jadące z lewej strony. Takich miejsc w Gdyni jest więcej. Tu rola strzałki, a właściwie obowiązkowego zatrzymania wobec pieszych, nie spełnia żadnej roli a wobec ruchu poprzecznego też nie, bo jest za wcześnie i zanim się do skrętu dojedzie i tak trzeba drugi raz stanąć. Ktoś powie, że to zwiększa bezpieczeństwo. I tak i nie, bo kierowcy tą strzałkę ignorują, bo przepis nie odpowiada rzeczywistości. Strzałka przed samym zakrętem miałaby TU dużo większy sens.

    • 6 1

    • (3)

      To stajesz 2 razy gamoniu, takie to trudne?

      • 1 2

      • Gamoniu? (2)

        Dla słabszych umysłowo jeszcze raz, krótko... Stanąć można i 5 razy. Tylko sensu w tym nie ma. A przepis bez sensu zaczyna być ignorowany. Znaki maja być stawiane z sensem i uzasadnieniem. Czy to trudno zrozumieć?

        • 1 0

        • (1)

          przepis ma sens człowieku bo skręcając warunkowo w prawo masz kurs kolizyjny nie tylko z pieszymi ale często a w zasadzie najczęściej z pojazdami jadącymi drogą poprzeczną i to oni mają wtedy zielone ile razy się zdarza że taki d**il skręcając w prawo wymusza bezczelnie pierwszeństwo na samochodach mających otwarty ruch.W innym miejscu ignorując wskazania sygnalizacji możesz ciołku skręcając w prawo zderzyć się z samochodem któremu sygnalizator kierunkowy podał zielone światło do zawrócenia

          • 0 0

          • Jednak nie rozumiesz co napisałem.

            Ja nie neguje stopu na strzałce w ogóle. Neguję jej sens, gdy zatrzymanie na niej nic nie daje. A w przytoczonym przypadku nic nie daje. Nawet gdy ktoś się na niej zatrzymuje to i tak rusza by za chwilę stanąć, aby przepuścić ruch z lewej. Więc strzałka nie daje nic, no może poza spowolnieniem ruchu. Ale inna konsekwencją jest jej coraz częstsze ignorowanie. I to o to mi chodzi. Taki mały lokalny absurd drogowy. A jak ktoś jest d**ilem, jak miło zauważyłeś, to strzałka i tak mu nie pomoże.

            • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Potrącenie rowerzysty w Gdyni

    Kurde koleś naucz się nagrywać filmy dłuższe bo w tych 11 sekundach co nagrałes to kompletnie nic nie widać.

    • 1 0

  • czy analizy nie trwały zbyt krórtko? (1)

    zazwyczaj takie śmiałe kroki podejmuje się po analizach trwających miesiącami a nawet latami

    • 53 3

    • taaa... zamiast ukarać winnego - zlikwidowano strzałkę - logika d**ili - w czym to pomoże ? Teraz jak jakiś i**ota przejedzie na czerwonym bez strzałki i kogoś potrąci to co to zmieni ...... lol - NIC ! mandat jest taki sam. :P Większość komentujących tutaj to idioci , a redaktorzy próbują dotrzymać im kroku.

      • 1 0

  • Nic prostszego

    i**otyzm spowalniający płynność i tak już bardzo ograniczonego ruchu drogowego na tym odcinku głównej drogi w Gdyni. Najlepiej wyłączyć i problem rozwiązany?! Wystarczy zamontować chociażby aktywną kamerę drogową (tzw. przez kierowców żółtą), która "nadgorliwcom" za każdym razem pstryknie "fotkę" co spowoduje przesłanie zainteresowanym (odpowiednio płatnej) galerii zdjęć "na pamiątkę".

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.