• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana przy Morskiej i Trasie Kwiatkowskiego. Będzie bezpieczniej?

Michał Sielski
4 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Skrzyżowanie Trasy Kwiatkowskiego i Morskiej w Gdyni. W piątek samochód potrącił tu rowerzystę.

Kierowcy regularnie nie zatrzymują się przed zieloną strzałką na skrzyżowaniu Trasy Kwiatkowskiego z ul. Morską w Gdyni. Regularnie dochodziło tam do potrąceń rowerzystów i pieszych, do ostatniego w piątek. Dlatego zielona strzałka dla kierowców nie zapala się już, gdy pali się zielone światło na przejściu i przejeździe rowerowym.



Czy zielone strzałki trzeba zlikwidować?

Skrzyżowanie ul. Kwiatkowskiego i Morskiej jest dwupoziomowe, ale kierowcy jadący od strony obwodnicy w kierunku centrum Gdyni muszą przeciąć przejście dla pieszych i przejazd rowerowy biegnące wzdłuż ul. Morskiej.

O tym miejscu wielokrotnie pisaliśmy w Raporcie z Trójmiasta, a czytelnicy regularnie przysyłali filmy z niebezpiecznych sytuacji, do jakich tam dochodziło.

Przyczyna niemal zawsze była taka sama: kierowcy nie zatrzymywali się przed przejściem i przejazdem, lecz wjeżdżali na nie, korzystając z zielonej strzałki pod sygnalizatorem, który wyświetlał sygnał czerwony.

Przypomnijmy: taka konfiguracja świateł oznacza, że samochód musi się zatrzymać, przepuścić pieszych oraz rowerzystów i dopiero wtedy wjechać na skrzyżowanie.

W praktyce jest tak, jak w wielu miejscach z takimi światłami: większość kierowców nie zatrzymuje się, a zieloną strzałkę traktuje jak zielone światło.

Nietrudno się domyślić, że często dochodziło tam do potrąceń. To ma się właśnie zmienić.

Zielona strzałka tylko, gdy czerwone dla pieszych



- W związku z powtarzającymi się niebezpiecznymi sytuacjami wymuszenia pierwszeństwa względem pieszych i rowerzystów, nieznacznie zmieniono przedziały czasu, w których wyświetla się strzałka warunkowego skrętu w prawo. W obecnym programie została wyeliminowana sytuacja, w której jednocześnie wyświetla się strzałka warunkowego skrętu w prawo oraz strumień pieszo-rowerowy otrzymuje sygnał zielony - informuje Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zmiana wprowadzona tuż przed weekendem ma uporządkować ruch, ale przede wszystkim ma poprawić bezpieczeństwo. Urzędnicy zapowiadają, że będą monitorować, jak to rozwiązanie się sprawdza. Jeśli będzie poprawa, nie wykluczają podobnych rozwiązań na innych skrzyżowaniach. Rozwiewają jednak nadzieję tych, którzy od pewnego czasu apelują, by w ogóle zlikwidować zielone strzałki, argumentujących, że korzyść z nich jest niewielka, a zagrożenia niewspółmiernie duże.

Likwidacji zielonych strzałek nie będzie



- Nie mamy planu kompleksowej likwidacji "zielonych strzałek". Natomiast sukcesywnie podejmujemy działania dostosowujące sygnalizację świetlną na wybranych skrzyżowaniach po to, aby poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu - podkreśla Wojciech Folejewski, dyrektor gdyńskiego ZDiZ.
09:38 15 LISTOPADA 19

Zielone dla pieszych krótsze o 50 sekund (16 opinii)

Skrzyżowanie Morska/Kwiatkowskiego. Urzędnicy zmienili tu fazę świateł, bo kierowcy wjeżdżali w pieszych i rowerzystów, nie zatrzymując się wcześniej na zielonej strzałce. Teraz nie ma zielonej strzałki przy zielonym dla pieszych. Jak to zrobiono? Skrócono fazę dla pieszych o 50 sekund! Zawinili kierowcy, ukarali pieszych.
Skrzyżowanie Morska/Kwiatkowskiego. Urzędnicy zmienili tu fazę świateł, bo kierowcy wjeżdżali w pieszych i rowerzystów, nie zatrzymując się wcześniej na zielonej strzałce. Teraz nie ma zielonej strzałki przy zielonym dla pieszych. Jak to zrobiono? Skrócono fazę dla pieszych o 50 sekund! Zawinili kierowcy, ukarali pieszych. Zobacz więcej

Opinie (172) 7 zablokowanych

  • (2)

    Wszystkie zielone strzałki powinny być zlikwidowane. Skoro pieszy nie może wchodzić na czerwonym na jezdnię, to dlaczego kierowca ma "warunkowy" wjazd na czerwonym?

    • 18 11

    • To może odwrotnie (1)

      Skoro kierowca (w założeniu przeszkolony i ostrożny) może warunkowo przejechać to i pieszy może warunkowo przejść na czerwonym (jak w Wielkiej Brytanii)?

      • 5 0

      • Światła powinny regulować ruch, a nie coś nakazywać czy zakazywać.

        bez sensu stać np. w nocy. jezdnia pusta po horyzont, a trzeba stać bo światła.
        jak ktoś jest pewny manewru to powinno być to dopuszczone.

        • 2 0

  • (2)

    To może jakaś zmiana, żeby usprawnić zjazd z Kwiatkowskiego na Morską w stronę Chylonii? Dwa pasy w prawo?

    • 11 2

    • I tak staniesz przed Kartuską

      • 2 1

    • tak kiedyś było

      ale była zbyt łatwo skręcić w Morską

      • 0 0

  • Bezwzględny nakaz zatrzymania się (11)

    rowerzystów przed wszystkimi skrzyżowaniami . Bez względy na światło . Tylko to zabezpieczy tych , którzy robią wszystko aby się zabić. I nie pomoże wieszanie psów na kierowcach , utrudnianiu ruchu drogowego na wszelkie sposoby i szykanowaniu tych dla których te ulice budowano. Jeśli rowerzysta zamiast mózgu ma na głowie słuchawki , przed oczyma smartfona , a z tyłu głowy nawtłaczane, że jest świętą krową , to nic mu nie pomoże.

    • 24 19

    • (3)

      A dlaczego rowerzysta ma się zatrzymać, a nie kierowca?

      • 10 5

      • Bo jest nie widoczny z tymi swoim migającym pseudo oświetleniem (2)

        Jak byś pojeździł trochę za kółkiem to byś zrozumiał

        • 6 7

        • a czerwone światło palancie na semaforze jest widoczne czy nie jest?Poza tym jeśli się w biały dzień nie widzi rowerzysty z 5 m to lepiej się zbadać na oczy i głowę,bycie kierowcą nie jest obowiązkiem

          • 8 2

        • Skoro nie widzisz, nie masz pierwszeństwa to nie jedziesz. proste

          to są pierwsze zajęcia na prawko.

          • 8 2

    • wystarczy głupi i**oto że tzw kierowcy zaczną respektować wskazania sygnalizacji ty odwracający kota ogonem kolejny d**ilu

      • 9 0

    • Ulice budowano dla wozów konnych i rowerzystów na długo przed spopularyzowaniem automobili. (5)

      Dopiero w latach 60-tych samochody zaczęły zawłaszczać ulice.

      • 4 3

      • Jak jeżdziły wozy konne, to dróg nie było

        a pan Miecio w beretce z antenką i flaszką wystającą z kufajki jeżdził tylko do GS-u po piwo na kaca.

        • 1 3

      • To zacząc budować drogi! (3)

        Poszerzać, dostosować do wieku XXI. Co nasz Potiomkin zrobił w tej sprawie?

        • 1 1

        • Wszystko OK.

          Ale ped**arze muszą poczekać, albo sfinansować.

          • 0 3

        • Miał coś zrobić Macho Picu

          ale sprzedał was za POsadkę.

          • 1 3

        • Poczekamy aż ped**arze sfinansują

          • 0 3

  • Zmiana (1)

    ....kiedy zlikwidujcie bus pas w kierunku Wejherowa przy zjezdzie z estakady?!tam trzeba zrobić pas do włączenia się na ulicę morską przy zjezdzie z estakady....w godzinach szczytu korek na pół estakady

    • 14 3

    • Jak drogowcom mózg odrośnie.

      a ruchem drogowym przestaną zarządzać bezmózgi.

      • 3 3

  • I dlatego powinno się wprowadzić nakaz zatrzymywania samochodu i przepychania go przez wszystkie przejścia i przejazdy (1)

    • 19 2

    • I noszenia rowerków na plecach

      • 0 1

  • Standardowa sytuacja. (2)

    Cyklogłupek z słuchawkami na uszach cisnął ile pary w nogach i bez zachowania szczególnej ostrożności wpakował się pod samochód. Oni zawsze mają urojone pierwszeństwo, niektórzy nawet przed pociągiem. Uważają, że droga rowerowa to tor wyścigowe, a zachowanie szczególnej ostrożności zbliżając się do skrzyżowania ich nie dotyczy.

    • 22 17

    • a faktu emitowania przez sygnalizator fazy czerwonej nie jesteś w stanie gnoju zarejestrować?Do kogo masz gnoju pretensje że jesteś ślepy?

      • 9 4

    • sprawdź statystyki kierowców wjeżdżających na przejazdy kolejowe mimo czerwonego światła

      oko ci zbieleje

      • 1 0

  • U nas wypadek zawsze skutkuje kolejnym ograniczeniem

    Zupełnie jakby winy szukano wyłącznie w rozwiązaniach zamiast w uczestnikach ruchu. Ta wieczna w konsekwencji przezorność jest już chora i otępiająca procesy decyzyjne ludzi

    • 11 0

  • (1)

    Prawo: Dopuszcza warunkowy przejazd na czerwonym przy skręcie w prawo po zatrzymaniu się i upewnieniu w celu upłynnienia ruchu.
    Kierowcy z osk Lays: Wjeżdża na czerwonym i rozjeżdża pieszego lub rowerzyste.
    Prawo: Blokuje warunkowy przejazd.
    Wszyscy: Stoimy w korku.

    • 8 1

    • Dotarło?

      Sami kierowcy sobie wzajemnie utrudniają życie.
      Nie piesi, nie rowerzyści a właśnie sami kierowcy!

      • 2 0

  • Jedną z najgłupszych zielonych strzałek mamy na końcu Witomińskiej (1)

    tam, gdzie samochody mają zielone światło z Kieleckiej w Rolniczą, to z Witomińskiej w Rolniczą jest zielona strzałka. Codziennie, kilkadziesiąt razy dziennie w czasie popołudniowego korka i co najmniej kilka razy w jednym cyklu zmiany świateł ci, co mają zieloną strzałkę wymuszają wpuszczenie przez tych, co mają zielone światło do jazdy na wprost. To jest chore. tam po prostu powinno by czerwone światło i walić mandat za mandatem. Niektórzy są tak zadufani w tym swoim pragnieniu wciśnięcia się, pomimo tego, że im nie wolno, że trąbią na tych, co jadą przepisowo.

    • 7 1

    • Trąbić nie powinni popieram, ale tam inaczej nie wyjedziesz z Witominskiej :-(

      • 0 0

  • najpierw były metalowe tabliczki z zieloną strzałką, koliste znaki stop inne niż w całym świecie

    warunkowego zielonego nie ma w cywilizowanym świecie. a nas a jakże... jest. a przepis po to by go łamać. relikt PRL w sam raz na mózgowie polactwa

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane