• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana przy Morskiej i Trasie Kwiatkowskiego. Będzie bezpieczniej?

Michał Sielski
4 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Skrzyżowanie Trasy Kwiatkowskiego i Morskiej w Gdyni. W piątek samochód potrącił tu rowerzystę.

Kierowcy regularnie nie zatrzymują się przed zieloną strzałką na skrzyżowaniu Trasy Kwiatkowskiego z ul. Morską w Gdyni. Regularnie dochodziło tam do potrąceń rowerzystów i pieszych, do ostatniego w piątek. Dlatego zielona strzałka dla kierowców nie zapala się już, gdy pali się zielone światło na przejściu i przejeździe rowerowym.



Czy zielone strzałki trzeba zlikwidować?

Skrzyżowanie ul. Kwiatkowskiego i Morskiej jest dwupoziomowe, ale kierowcy jadący od strony obwodnicy w kierunku centrum Gdyni muszą przeciąć przejście dla pieszych i przejazd rowerowy biegnące wzdłuż ul. Morskiej.

O tym miejscu wielokrotnie pisaliśmy w Raporcie z Trójmiasta, a czytelnicy regularnie przysyłali filmy z niebezpiecznych sytuacji, do jakich tam dochodziło.

Przyczyna niemal zawsze była taka sama: kierowcy nie zatrzymywali się przed przejściem i przejazdem, lecz wjeżdżali na nie, korzystając z zielonej strzałki pod sygnalizatorem, który wyświetlał sygnał czerwony.

Przypomnijmy: taka konfiguracja świateł oznacza, że samochód musi się zatrzymać, przepuścić pieszych oraz rowerzystów i dopiero wtedy wjechać na skrzyżowanie.

W praktyce jest tak, jak w wielu miejscach z takimi światłami: większość kierowców nie zatrzymuje się, a zieloną strzałkę traktuje jak zielone światło.

Nietrudno się domyślić, że często dochodziło tam do potrąceń. To ma się właśnie zmienić.

Zielona strzałka tylko, gdy czerwone dla pieszych



- W związku z powtarzającymi się niebezpiecznymi sytuacjami wymuszenia pierwszeństwa względem pieszych i rowerzystów, nieznacznie zmieniono przedziały czasu, w których wyświetla się strzałka warunkowego skrętu w prawo. W obecnym programie została wyeliminowana sytuacja, w której jednocześnie wyświetla się strzałka warunkowego skrętu w prawo oraz strumień pieszo-rowerowy otrzymuje sygnał zielony - informuje Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zmiana wprowadzona tuż przed weekendem ma uporządkować ruch, ale przede wszystkim ma poprawić bezpieczeństwo. Urzędnicy zapowiadają, że będą monitorować, jak to rozwiązanie się sprawdza. Jeśli będzie poprawa, nie wykluczają podobnych rozwiązań na innych skrzyżowaniach. Rozwiewają jednak nadzieję tych, którzy od pewnego czasu apelują, by w ogóle zlikwidować zielone strzałki, argumentujących, że korzyść z nich jest niewielka, a zagrożenia niewspółmiernie duże.

Likwidacji zielonych strzałek nie będzie



- Nie mamy planu kompleksowej likwidacji "zielonych strzałek". Natomiast sukcesywnie podejmujemy działania dostosowujące sygnalizację świetlną na wybranych skrzyżowaniach po to, aby poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu - podkreśla Wojciech Folejewski, dyrektor gdyńskiego ZDiZ.
09:38 15 LISTOPADA 19

Zielone dla pieszych krótsze o 50 sekund (16 opinii)

Skrzyżowanie Morska/Kwiatkowskiego. Urzędnicy zmienili tu fazę świateł, bo kierowcy wjeżdżali w pieszych i rowerzystów, nie zatrzymując się wcześniej na zielonej strzałce. Teraz nie ma zielonej strzałki przy zielonym dla pieszych. Jak to zrobiono? Skrócono fazę dla pieszych o 50 sekund! Zawinili kierowcy, ukarali pieszych.
Skrzyżowanie Morska/Kwiatkowskiego. Urzędnicy zmienili tu fazę świateł, bo kierowcy wjeżdżali w pieszych i rowerzystów, nie zatrzymując się wcześniej na zielonej strzałce. Teraz nie ma zielonej strzałki przy zielonym dla pieszych. Jak to zrobiono? Skrócono fazę dla pieszych o 50 sekund! Zawinili kierowcy, ukarali pieszych. Zobacz więcej

Opinie (172) 7 zablokowanych

  • dobra zmiana (3)

    Aż prosi się, aby zbudować napowietrzne lub podziemne przejście dla pieszych od strony Chyloni. Takie są standardy światowe. Pieszy nie powinien poruszać się po jezdni

    • 5 3

    • O czym marzysz?

      Teraz "mądrale" wymyślają przejścia naziemne nawet tam gdzie już podziemne istnieje od lat.

      • 3 2

    • pieszy ma prawo czuć się bezpiecznie poruszając się po mieście

      w centrum np. powinny być obszerne strefy piesze wolne od jeżdżących i parkujących samochodów, z dopuszczeniem ruchu rowerów na większości z nich.

      • 1 0

    • Chyba dawno nie byłeś poza swoją wioską skoro taką masz wiedzę o przejsciach podziemnych?

      Raczej ruch samochodowy wprowadza się w tunele.

      • 0 0

  • Zdzich

    Niestety, Gdyni nie budowali Niemcy stąd tak wąskie ulice w centrum. Brak rozmachu wszędzie widać.

    • 2 5

  • Zielona strzałka

    To tylko pogorszy zakorkowanie

    • 2 2

  • Od lat mamy do czynienia z akcją komplikowania, kolidowania,ruchu samochodowego pod różnymi pretekstami. (2)

    W obecnej sytuacji kierowcy są wręcz otumaniani przez ilość znaków ,świateł ze wszystkich kierunków. Dodam działanie w czasie np. 1,5 godzinną podróż z Gdańska do Gdyni ok. 17tej . Statystyki się pogarszają, bo nikt nie likwiduje zagrożeń tylko je dodatkowo stwarza. to Bangladesz.

    • 3 2

    • od lat mamy do czynienia z procesem coraz większego ograniczania wyobraźni wielu uzytkowników samochodów (1)

      Z centrum Gdańska do centrum Gdyni od dawna można jeździć SKM w czasie nie dłuższym niż 34 minuty. Z Wrzeszcza do Wzgórza św. Maksymiliana można dojechać w 28 minut, bez stresu.

      • 1 0

      • No i co dalej? Mieszkasz i załatwiasz wszystko na dworcu?

        • 0 0

  • jestem za ścieżkami rowerowymi ale tak zbudowanymi aby nie kolidowały z głównymi drogami samochodowymi bo zawsze będą konfliktowe i będą kolizje!!!!!!

    • 3 1

  • Nic prostszego

    i**otyzm spowalniający płynność i tak już bardzo ograniczonego ruchu drogowego na tym odcinku głównej drogi w Gdyni. Najlepiej wyłączyć i problem rozwiązany?! Wystarczy zamontować chociażby aktywną kamerę drogową (tzw. przez kierowców żółtą), która "nadgorliwcom" za każdym razem pstryknie "fotkę" co spowoduje przesłanie zainteresowanym (odpowiednio płatnej) galerii zdjęć "na pamiątkę".

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Potrącenie rowerzysty w Gdyni

    Kurde koleś naucz się nagrywać filmy dłuższe bo w tych 11 sekundach co nagrałes to kompletnie nic nie widać.

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Potrącenie rowerzysty w Gdyni

    (1)

    Ścieżka rowerowa powinna się kończyć przed pasami i być kontynuowana za przejściem.Rowerzysci powinni mieć kartę lub prawko i obowiązkowe OC.Rowerzysci mimo ścieżek jeżdżą chodnikami i ulicami,apolicja ich nie ściga . Wzdłuż całej morskiej jest ścieżka to z kad biorą się goście w rajtuzach i z słuchawkami na glacy na pasie drogowym???A jaki geniusz wymalował te ścieżki na 3-go mają w centrum,to już jest szczyt kretynizmu

    • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Potrącenie rowerzysty w Gdyni

      to po co taka ścieżka pacanie?Może skrzyżowania ulic skuć i popchnij sobie samochodzik?Kto ma problem i kto jest sprawcą problemów?Skąd się biora ci goście?A stąd palancie że na tej ścieżce można spotkac samochody d**ili którzy kawałek dalej jeżdżą po ścieżce bo se chca pod blok dojechać co skrzyżowanie to d**il i daltonista który nie umie nawet skrzyżowania pokonac na warunkowej strzałcei na bezczelnego wymusza albo blokuje przejazd masz palancie odpowiedź dlaczego nie jeżdżą ścieżką tylko jezdnią.Poza tym na wysokości warszawskiej g... ścieżka się kończy i dalej co?

      • 0 0

  • Bezpieczenstwo

    Moim zdaniem, rowerzyści nie powinni wjeżdżać na przejścia dla pieszych ani w miejscach wyznaczonych, bo wielokrotnie to oni nie uważają i nawet jak tył samochodu już stoi na przejściu to potrafią w niego wjechać a wina zawsze jest po stronie kierowcy. Dla rowerzystów interesuje tylko zielone światło i jak koń z zasłoniętymi oczami wjeżdża na pasy. Powinien być dalej zakaz wjeżdżania rowerzystą na pasy, tylko przeprowadzać i by było bezpieczniej.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane