• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana rządowych planów w sprawie "ekspresówek" na Pomorzu

Maciej Naskręt
24 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ministerialne plany rozbudowy dróg na północ od Trójmiasta. Ministerialne plany rozbudowy dróg na północ od Trójmiasta.

O rozpoczęciu prac nad koncepcją nowej drogi krajowej łączącej Gdynię z Władysławowem poinformował w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa. Przyszłość Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta i Trasy Kaszubskiej jest bardzo mglista.



Która droga powinna powstać w pierwszej kolejności?

Wreszcie ministerialni urzędnicy wypowiedzieli się w kwestii budowy dróg ekspresowych na Pomorzu. W czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa odpowiadał na pytania posłów w tej sprawie.

Zaskoczeniem było to, że poinformował o rozpoczęciu prac nad koncepcją nowej drogi krajowej, łączącej Gdynię z Władysławowem. Projekt miałby rozładować korki, które - szczególnie latem - tworzą się na drodze wojewódzkiej w kierunku Półwyspu Helskiego.

- Podjęliśmy prace nad zupełnie nową koncepcją, która może rozwiązać bardzo dużo problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej, mianowicie chcemy pokazać nową drogę krajową, która będzie wychodziła z Gdyni, będzie obejmowała część tzw. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i następnie będzie szła na północ, do Władysławowa - zapowiedział w czwartek w Sejmie zastępca ministra infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit.
Nowa droga zdaniem ministra rozwiązywałaby problemy, które występują dzisiaj na starej drodze krajowej nr 6, która przechodzi przez Rumię, Redę i dalej idzie do Władysławowa.

- Wspomniana droga jest wiecznie zablokowana, szczególnie w okresach wakacyjnych jest po prostu zupełnie już nieprzejezdna - zaznaczył zastępca ministra. - Niebawem będziemy mogli przedstawić to jako konkretne rozwiązania, które wejdą do realizacji - dodał.
Zwróćmy jednak uwagę, że jeżeli minister mówił o "rozpoczęciu prac nad koncepcją drogi", to oznacza, że powstanie ona nie wcześniej, niż za dziesięć lat. Co najmniej tyle czasu mija od powstania pomysłu budowy nowej drogi, poprzez jej zaprojektowanie, zdobycie dokumentacji niezbędnej do budowy, przeprowadzenie przetargów i samą budowę.

Obwodnica Metropolitalna. Obwodnica Metropolitalna.
Ważna, ale blokowana Obwodnica Metropolitalna

Odpowiadając w czwartek na pytania posłów, wiceminister Szmit potwierdził, że na budowę całego pomorskiego odcinka drogi S6 (jej elementem jest Trasa Kaszubska) zabraknie środków w opracowywanym właśnie Krajowym Funduszu Drogowym. Jerzy Szmit poinformował, że wartość prac na odcinku S6 od Gdańska do Koszalina, wraz z Obwodnicą Metropolitalną Trójmiasta, została oszacowana na 7,7 mld zł.

- Budowa samej Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta jest w pełni uzasadniona. Głęboko się zastanawialiśmy, czy nie ogłaszać przetargu na jej budowę, ale niestety okazało się, że została podważona decyzja środowiskowa i dzisiaj budować nie można - wyjaśnił Szmit.
Urzędnikom pozostaje czekać na rozstrzygnięcia sądu. Kwestie odwołania od decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej poruszyliśmy w miniony poniedziałek w osobnym artykule.

Według ministerialnych urzędników obwodnica została zgłoszona jako jedna z propozycji dofinansowania pozabudżetowego, czyli poza Krajowym Funduszem Drogowym. Z tego powodu o rozpoczęciu tej inwestycji zdecyduje Ministerstwo Rozwoju. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa czeka na jego opinię w tej sprawie.

Przebieg Trasy Kaszubskiej z Trójmiasta do Lęborka. Przebieg Trasy Kaszubskiej z Trójmiasta do Lęborka.
Ministerstwo: Trasa Kaszubska potrzebna, ale trwają analizy

Ministerstwo stoi na stanowisko, że drugim odcinkiem S6, który powinien powstać, jest trasa od Gdyni do okolic Lęborka.

- To jest rzecz, którą dzisiaj bardzo dogłębnie analizujemy i bardzo poważnie zastanawiamy się, czy nie spróbować jednak zapewnić finansowanie tego odcinka drogi S6" - mówił Szmit.
Wiadomo już na pewno, że najbliższym czasie nie rozpocznie się budowa ekspresówki z Lęborka do Słupska.

Budowa tej części drogi ze Szczecina do Trójmiasta, na odcinku od Sianowa, przez Słupsk i Lębork, miała się rozpocząć w 2018 r. Teraz wiadomo, że ekspresówką przez Słupsk pojedziemy nie szybciej niż po 2020 r.

Opinie (282) 4 zablokowane

  • o rany kto na tych durniów głoswał? (3)

    ale wiocha.
    ty kaczorze tępy ze swoimi panami. spadaj do San Escobar planować sobie drogi.
    albo pani szydło wysyp gruzem pod domem.
    do tego się nadajesz.

    zostaw ten kraj w spokoju karakanie.

    • 46 13

    • I konusie..

      • 10 2

    • brawo

      Też tak myślę, musimy pokazać tym karakanom kurduplom zakłamanym złodziejom pisim kto rządzi!

      • 10 6

    • Pytanie

      Ja bym raczej zapytała, kto wcale nie poszedł na wybory?!

      • 5 0

  • Jak ...

    bym miała budować to lepiej opactwo...tam droga komu potrzebna hi..hi..

    • 0 9

  • Po co ta droga?! (1)

    Trasa Kaszubska jest najwazniejsza. Na Hel jest problem tylko przez 2 miesiace!!!! Budować TK a nie jakis OPAT

    • 29 17

    • Zamiast 500+

      A może by tak wybudować,w środku Polski coś na kształt niemieckiego Tropical Island? Lub inne fajne parki wodne? A nie całą warszafffke i resztę spragnionych plaży,wody i fal turystów "upychać" na jednym małym półwyspie... zniknął by problem gigantycznych, cotygodniowych korków na bramkach przy zjeździe z autostrady, zatłoczonych plaż czy zakorkowanej obwodnicy. moze nowa droga do Wladka okazałaby się zbędna?..

      • 4 1

  • OPAT i 3cia nitka w obu kierunkach na Obwodnicy Trójmiasta !!!

    Taka powinna być kolejność budowy dróg od początku.Platforma robił wszystko pod kątem Gdańska,najmniej obchodziły ją inwestycje na północ od Gdyni.OPAT i trzecia nitka na obecnej Obwodnicy Trójmiasta są ważniejsze i bardziej potrzebne niż Trasa Kaszubska czy Obwodnica Metropolitarna.Nareszcie ktoś to zauważył.

    • 25 15

  • Zbudowac Metropolitarna i na chwilę obecną Nową do Władysławowa .
    I dobudowac niedaleko naszych plaż wiecej parkingow (bezpłatnych )

    • 2 11

  • programy patologia plus i melina plus kosztują.

    Realne plany budów przerwą, posnują mrzonki by odłożyć maksymalnie w czasie finansowanie.

    Ciemny lud to kupi.

    • 21 8

  • Przedłużenie Obwodnicy (3)

    W 2005 roku czytałem, że w 2007 będzie przedłużona Obwodnica Trójmiejska aż pod Puck.
    I co z tego mamy?

    • 12 2

    • No nic nie mamy, bo kolejny prezydent wypoczywał w Budzie Ruskiej, a obecny woli góry. ;)

      • 3 1

    • tunel (1)

      i obwodnicę południową Gdańska

      • 3 1

      • Co z tego mamy

        Musashi, Ty masz z tego dobrą pamięć i stary artykuł,a my tylko stary artykuł;-)

        • 0 0

  • jaki sens budowy drogi, która przez 10 miesięcy w roku będzie przewymiarowana?

    poszerzanie korytarzy ruchu drogowego generuje tzw. ruch indukowany.

    Korki się nie zmniejszają, a nakłady na utrzymanie infrastruktury rosną.

    Jaki jest sens wyrzucania pieniędzy podatników w błoto?

    Przecież na Helu i tak się zakorkuje, a parkujące na półwyspie samochody zniweczą sens przyjeżdżania tam na wakacje.

    • 14 6

  • Co ten pajac Szmit wymyśla?! (2)

    Wykreśla z realizacji gotowy i potrzebny na wczoraj projekt Trasy Kaszubskiej a przedstawia swoje chore wizje w postaci OPAT-u, ktory po pierwsze nie ma zadnego uzasadnienia a po drugie watpie czy wogle zdobedzie unijne dofinansowanie. Problemem jest tranzyt do Szczecina przez cały rok a nie wczasowicze na Helu przez 2 miesiące!

    • 16 17

    • Brawo. Dobrze gada

      • 1 2

    • Przyjrzy się czym jest OPAT a czym droga do Władka...

      • 0 1

  • jechał se v-minister na wakacje do Władka...

    więc go natchnęło, że "wywalamy wszystkie plany i robimy inno droge, bo ja chce do Władka jechać a nie w korkach stać!"

    • 12 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane