• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana w organizacji ruchu w okolicy wiaduktu Biskupia Górka

Rafał Borowski
7 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Zmiana na wiadukcie Biskupia Górka nie powinna spowodować korków, bo obecnie ruch jest niewielki. Zmiana na wiadukcie Biskupia Górka nie powinna spowodować korków, bo obecnie ruch jest niewielki.

Od wtorku, 7 kwietnia, od godz. 13, zostanie wprowadzona zmiana organizacji ruchu na odcinku Traktu św. Wojciecha, położonego przy wiadukcie Biskupia Górka. Od teraz będzie obowiązywał tzw. układ 1+1, czyli po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Zmiana obowiązuje do odwołania.



Czy odczujesz zmianę ruchu na Trakcie św. Wojciecha?

Decyzja została podyktowana skutkami pandemii koronawirusa, czyli znacznym zmniejszeniem natężenia ruchu. Aby utrzymać płynność ruchu w tym newralgicznym punkcie na mapie Gdańska, dotychczas obowiązywał tzw. układ zmienny 2+1.

W praktyce wyglądało to w ten sposób, że w godzinach porannego szczytu, kierowcy mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu w kierunku centrum i jeden w kierunku Pruszcza Gdańskiego, zaś w godzinach szczytu popołudniowego odwrotnie: dwa pasy do Pruszcza i jeden do centrum. To rozwiązanie rzeczywiście przyczyniło się do rozładowania korków.


W związku z tym, że problem korków zniknął, pionowe i poziome znaki drogowe będą od wtorku ustawione w ten sposób, że kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

- We wtorek, 7 kwietnia, o godz. 13 nastąpi zmiana w organizacji ruchu na Trakcie św. Wojciecha, gdzie dotychczas obowiązywał układ zmienny 2+1. Zgodnie z nową organizacją ruchu w rejonie wiaduktu Biskupia Górka przez całą dobę funkcjonował będzie układ 1+1. Taka organizacja obowiązywać będzie do odwołania - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje budowę wiaduktu.
Przypomnijmy, że na początku kwietnia rozpoczął się montaż stalowej konstrukcji budowanej drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Scalanie stalowych elementów potrwa co najmniej trzy miesiące. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, kierowcy będą mogli korzystać z drugiej nitki wiaduktu w czwartym kwartale tego roku.
06:41 9 KWIETNIA 20

Zmiana organizacji ruchu na Biskupiej Górce (6 opinii)

Od trzech dni zamknięty środkowy pas Biskupia Górka. Czy ktoś się stęsknił za porannymi korkami, że taka decyzja? Już 2 lata utrudnień na tym odcinku i postanowiono zamknąć pas, który jako tako pozwalał rozluzować ruch w tym miejscu
Od trzech dni zamknięty środkowy pas Biskupia Górka. Czy ktoś się stęsknił za porannymi korkami, że taka decyzja? Już 2 lata utrudnień na tym odcinku i postanowiono zamknąć pas, który jako tako pozwalał rozluzować ruch w tym miejscu

Miejsca

Opinie (47) ponad 10 zablokowanych

  • To nie można... (4)

    Zostawić 2+1 ale jej nie zmieniać rotacyjnie? Nic nie trzeba by było robić. A teraz pasami i pachołkami namieszają i jak korki wrócą to oni ruchu 2+1 nie przywrócą. Wkręcać to my a nie nas.

    • 33 17

    • W obecnej sytuacji to korki wrócą najprędzej na wrzesień (1)

      także kompletnie nie rozumiem Twojego bezzasadnego marudzenia

      • 1 0

      • korki

        czyzby juz byl wrzesien? bo juz stoje w korku rano do pracy i jak z niej wracam:)

        • 0 0

    • Od razu tak pomyslalem

      Ale dla urzedasa to za trudne

      • 3 5

    • Duch

      Nie bój żaby. Po prostu nie bedziesz jeździć środkowym pasem. Covid odejdzie, wrócą ludzie do pracy, wrócą korki, wróci 2+1.
      Szerokości.

      • 2 1

  • Pomyslcie o pieszych anie tylko o tym zeby nie bylo korkow, placimy tez podatki

    • 0 0

  • Dlaczego autor artykułu nie napisał (13)

    kiedy po tym wiadukcie będą mogli się poruszać rowerzyści?. Na poważnym portalu nie powinno się umieszczać tekstów sugerujących że samochód jest jedynym sposobem poruszania się po Gdańsku lub też że jedynie komunikacja zbiorowa jest jego poważnym substytutem w okresie walki z pandemią.

    • 11 35

    • rowerzyści (1)

      mogą bezkolizyjnie jechać koroną wału nad kanałem Raduni.

      • 5 2

      • kolizyjność pojawia się na skrzyżowaniach tej drogi technicznej udostępnionej dla ruchu pieszych

        i rowerzystów z jezdniami ulic prostopadłych do niej (np. Małomiejskiej)

        • 1 0

    • Kodeks ruchu drogowego się kłania (7)

      poczytaj to dowiesz się ze wiaduktami nie wolno jeździć na rowerze

      • 5 6

      • w dobrze zarządzanych miastach na wiaduktach przy jezdniach tworzone są drogi dla rowerów (6)

        oraz chodniki. Niestety widać , że z tego portalu nadal korzysta wiele osób niemających świadomości uzależnienia mentalnego od samochodu i samochodozowej wizji miasta. To się bardzo szybko leczy w okresie kryzysu, który nieuchronnie nastąpi. Na krótkie odległości (do 5 kilometrów) rower jest nie tylko tańszym, ale i szybszym sposobem poruszania się po mieście niż samochód. Zwłaszcza jeśli uwzględni się czas poświęcony na szukanie miejsca do parkowania.

        • 5 4

        • Zapraszam z rowerem do odwiezienia dzieci do szkoly (5)

          Pozdrowienia dla rowerzysty. Czekamy na filmik jak podwozisz 3 dzieci do szkly z rana, po czym zasuwasz do pracy. Po pracy robisz zakupy, odbierasz dzieci i to wszystko na rowerze. Juz sama roznica w ilosci samochodw w roku i w wakacje swiadczy ze gro z nich to samochody rodzicow odwozacych dzieci do szkol i przedszkoli.
          Pomysl... jak ci ludzie maja zabrac te dzieci? Na rame? Zdajesz sobie tez sprawe ze nie kazdy ma mozliwosc umycia sie pod prysznicem po przybyciu d pracy, a perspektywa smierdzenia przez 8h nie jest taka aktrakcyjna?

          • 5 4

          • Gdybym miał trojaczki, to przypuszczalnie sprawiłbym sobie rower typu cargo

            W Gdyni można takie wypożyczyć z urzędu miasta - wspomagane elektrycznie. Troje dzieci w jednym wieku można nimi przewieźć swobodnie. Moje dzieci rodziły się w odstępach wystarczających do tego, by po osiągnięciu wieku 4 lat docierać do przedszkola pod moją lub żony opieką na rowerkach bieganych a później, po osiągnięciu wieku szkolnego, samodzielnie na zwykłych rowerkach. W przyczepce rowerowej swobodnie mieszczą się dzieci młodsze. Z obserwacji znajomych i literatury wiem, że wożenie dzieci do przedszkoli i szkół samochodami rodziców to forma zabierania im dzieciństwa, a innymi mieszkańcom miasta przestrzeni, która mogłaby być lepiej wykorzystana niż na asfalt jezdni lub beton parkingu.

            • 0 0

          • (1)

            Ale komu Ty to tłumaczysz? Bezdzietny, mieszka z matką, a rower to jego pasja. Do pracy, z pracy, na rower w miasto podokuczać pieszym i kierowcom, potem pouprzykrzać życie pasażerom autobusów. Tak dowartościowany kupuje piwo z biedry po drodze, siada w necie ponarzekać na PiS i spać.

            • 3 5

            • 3xF naprawdę mi Ciebie żal

              Mam wrażenie, że znasz życie z bardzo nieprzyjemnej strony. Tylko współczuć.

              • 2 2

          • Nikt nie każe nikomu jeździć na rowerze ani autobusem, ale jak ktoś chce to powinien mieć taką możliwość. I to też jest w interesie ludzi, kryzy jeżdżą samochodami, bo po pierwsze mają dzięki temu mniejszy tłok, po drugie może kiedyś sami też będą chcieli skorzystać gdy do tego dorosną, albo będą mieli problemy zdrowotne.

            • 4 0

          • dzieci mają nóżki

            Mogą same iść, jechać na rowerze lub autubusem.

            W swoim rowerze mam koszyk i zrobienie zakupów to też nie problem.

            • 3 2

    • Gumiaste kalesony. (1)

      Po salonie sobie jeździj.

      • 10 5

      • wartościowy głos w dyskusji

        • 4 1

    • Można jechać na rowerze przecież.
      Jest chodnik, drogą też można.

      • 4 3

  • kiedy jakieś nowe inwestycje? (2)

    trwa kończenie tego co załączał poprzednik a nic nowego się nie dzieje.

    • 12 11

    • Oby tego typu inwestycji już nie było więcej w Gdańsku

      • 0 0

    • Przy tym co sie szykuje w gospodarce to bym nie liczyl na nowe inwestycje przez kilka lat

      • 1 1

  • Idzie kryzys (4)

    Dobrze że wiele inwestycji udało się zrealizować lub jest na etapie zakończenia przed zbliżającym się kryzysem, który zamknie na wiele lat infrastrukturalne plany.

    • 36 10

    • S6 do Słupska i obw. Metropolitarna jeszcze czeka (3)

      A w Gdańsku SKM na Orunię Górną

      • 4 0

      • Nie mówiąc już o Nowej Świętokrzyskiej, (1)

        którą miasto buduje (na papierze oczywiście) już od niemal 20 lat. Dobijam 50-tki, więc poważnie się obawiam, że nie powstanie za mojego życia.

        • 3 0

        • Przestań kłamać

          Nawe tplany sa raptem od 2-3 lat. To słoikowo w końcu niedawno rozbudowało się od takiej skali. Wcześniej psy tam d*pami szczekały a teraz słoje i pisowcy pyskują

          • 1 2

      • SKM na Stogi prędzej chyba.

        • 2 1

  • Ktoooo (1)

    Kto to wymyśla ??? Teraz to czas na prosperite nadejdzie tak za 3tyg po epidemii. Wierzmy w prawo i sprawiedliwość = solidna tarcza antykryzysowa. z takim rządem jestem spokojny.

    • 1 7

    • Tak!!

      Zgoda w 100%

      • 0 3

  • Czy kierowcy to ogarną?

    większość jeździ na pamięć.

    • 4 0

  • jeden pas w jedną stronę

    to dobre rozwiązanie. Tylko dlaczego przy okazji zlikwidowano ograniczenie szybkości do 30 km/godz i zakaz wyprzedzania w obrębie budowy ? Dotychczas mimo ograniczenia szybkości nikt tego nie przestrzegał a teraz hulaj dusza. Jaki i..ota to wymyślił?

    • 1 3

  • w skrajnych oknach czerwonego budynku siedział Napoleon

    tylko nie pamiętam na którym piętrze.

    • 2 4

  • ile to jeszcze będzie trwało? maskara jakie opóźnienia, (2)

    panie prezydent moglaby się wypowiedzieć.

    • 11 27

    • W tym miescie prezydent nie istnieje zajęty obecnie zakupami malpek w biedrze

      • 1 4

    • Jakie opóźnienia, trollu? Tak planowano tę inwestycję - do końca 2020 roku.

      • 6 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane