• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • progi , zwężenie? po co ???? (4)

    wystarczą światła uruchamiane przez pieszego !!!! ruch będzie zatrzymywany tylko gdy będzie to niezbędne a progi i zwężenie będą ograniczały płynność cały czas !!! dlaczego w ZDiZ nikt nie myśli logicznie ????

    • 42 12

    • i co jeszcze? (2)

      światła uruchamiane przez pieszego nie dadzą nic, bo buraki "może zdążą". Niestety, ale chamstwo boi się bardziej zniszczenia zawieszenia niż konsekwencji łamania prawa. O pieszych się nie martwią wcale.

      • 6 1

      • (1)

        jakto moze zdążą? światło zielone nie zapala się w momencie naciśnięcia guzika i świATŁA czerwonego dla samochodów.

        • 2 1

        • nie zapala się, i owszem

          ale u nas są światła: zielone, późnozielone, wczesnożółte, żółte, późnożółte, pónopomarańczowe... i "szczałki". Czerwonego kierowcy jakby nie widzieli

          • 5 0

    • to nie jest ich mocna strona

      wiele utrudnien w ruchu ich autorstwa jest iscie kretynskich.

      • 0 0

  • logika ZDiZ

    "Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię"
    Przez analogię:
    Ponieważ urzędnicy są skorumpowani (niektórzy) trzeba zmusić ich (wszystkich) do uczciwości i zająć im połowę pensji, do czasu aż udowodnią, że są uczciwi.

    • 34 9

  • Ewidentna wina kierowcy! (1)

    Kierowca powinien się zatrzymać zwłaszcza że już policjanci byli na przejściu i na pewno byli dla niego widoczni. Po za tym widać że Chevrolet jedzie ponad ustanowione w tym miejscu 30km/h. Takich 81-letnich dziadków powinni wykluczać z poruszania się samochodami - często widać takiego że ledwie chodzi na nogach, a jeszcze wsiada do auta i prowadzi. Moim zdaniem to przejście powinno być zlikwidowane całkowicie.

    • 33 4

    • to w końcu wina dziadka czy przejścia?

      • 1 1

  • Żądam wieżyczki strzelniczej!!!

    ....sprzęgniętej z fotoradarem i przyciskiem dla pieszych!

    • 14 1

  • (3)

    Proszę się przesiąść do komunikacji publicznej to korki zmniejszą się wielokrotnie, bo nie ma w tym nic dziwnego że są korki skoro na 1 samochód przypada jeden pasażer, Każdy samochód niech ma ok 5 metrów długości x 70 samochodów to mamy korek na długości co najmniej 350 metrów nie licząc już odstępów między pojazdami, przy czym liczba 70 osób jest w stanie się pomieścić w jednym autobusie o długości około 10 metrów - amai sobie to robicie drodzy kierowcy i nie miejcie pretensji do pieszych bo sami też przez przejścia dla pieszych nie raz przejść potrzebujecie i potrzebować będziecie wy i wasze rodziny.
    Włączcie myślenie

    • 22 20

    • do pracy zabierasz tylko słuchawki ? (2)

      • 8 3

      • nie, aktówkę (1)

        z laptopem. Narzędzia mam w pracy.

        • 3 1

        • nie każdy pracuje w callcenter

          • 1 0

  • Taxi w ostatnich kilku sekundach

    A ten pirat na drodze rowerowej zostanie ukarany. Ci Taksiarze to już we łbach mają poprzewracane. Przez takich właśnie cwaniaków drogowych mamy najwięcej wypadków, potrąceń. Coś niebywałego. Ludzie, dziwić się, że jest coraz więcej donosów z kamer. Ludzie wrzucajcie na maile policji wszystko... trzeba to w końcu zakończyć!!!!!

    • 18 0

  • Rozwiązanie (5)

    A może tak po prostu zlikwidować to przejście ? Przecież w obie strony są przejścia odległe o zaledwie 100 metrów.

    • 35 19

    • (1)

      100 razy 4, bo tyle jest w rzeczywistosci raz 2 = 800 metrow = 10 minut kapciem + 3 w oczekiwaniu na zielone = 13 minut zamiast pol minuty. Proponuje podobne usprawnienia dla aut.

      • 4 5

      • 800m to do UCK

        między bramą wyżynną a Operą jest 2000m a ty piszesz że do przejścia jest 400m - chyba tego przy Traugutta - ale bliżej jest przy Operze - jakieś 100m i Klinicznej z 80m

        • 3 2

    • Niestety to zbyt trudne rozwiązanie dla decydentów

      • 2 2

    • Zlikwidujesz przejście to ludzie będą przebiegać przez jezdnię...

      • 3 3

    • studenckie przejscie

      Przez to przejście prowadzi najkrótsza droga SKM Gd. Politechnika do Politechniki.

      • 0 0

  • Przebudować cały układ drodowy: Opera - Hallera (1)

    W całym Gdańsku nie ma takiego "gardła" jak pod wiaduktem na Hallera.

    • 36 1

    • jest - pod wiaduktem na Wyspiańskiego

      • 0 0

  • Jak widac na wcześniejszych filmach, wyprzedzają na przejściu "na trzeciego"

    mimo, iż z obu stron auta stoja, by puscić pieszego

    to jest zabójstwo, a nawet morderstwo

    w polsce nie karane

    • 37 0

  • Zlikwidować jezdnie skoro się kierocom przejście dla pieszych nie podoba (3)

    • 25 10

    • ja bym cały Gdańsk zlikwidował

      • 3 3

    • Można jechać Wyspiańskiego i jana z Kolna (1)

      • 1 3

      • nie można - Wyspiańskiego jednokierunkowa a Jana z Kolna rozkopana - tylko do 3,5t, a my jesteśmy miastem portowym - koń by się uśmiał bo wyjechać z niego nie ma jak i ładunki uciekają do Gdyni

        • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane