• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Węźle Lipce. Kierowcy stoją dwie zmiany świateł

Maciej Naskręt
4 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Korek na Trakcie św. Wojciecha na Węźle Lipce. Korek na Trakcie św. Wojciecha na Węźle Lipce.

Kierowcy skarżą się, że zjeżdżając z Południowej Obwodnicy Gdańska w Lipcach zobacz na mapie Gdańska muszą czekać kilka cykli na zielone światło. Drogowcy przekonują, że to niezbędne, by odkorkować Trakt św. Wojciecha.



Czy drogowcy powinni informować o zmianach w programie świateł?

Od kilku dni cierpliwość kierowców, którzy zjeżdżają z Południowej Obwodnicy Gdańska na Węźle Lipce jest wystawiana na próbę. Zielone światło zapala się tam po kilku cyklach świateł.

- Codziennie ok. godz. 15 zjeżdżam na tym węźle z Południowej Obwodnicy Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego. Od kilku dni zielone światło zapala się co kilka cykli. Mało tego - czas, kiedy jest włączone umożliwia przejechanie 2-3 samochodom. Korek robi się ogromny - mówi Wojciech Walczak, nasz czytelnik.

- Sporo osób, by uniknąć zatoru skręca w prawo, w stronę Gdańska i na najbliższym przystanku autobusowym zawraca, powodując ogromne zagrożenie - dodaje.

Na prośbę naszego czytelnika postanowiliśmy wyjaśnić sprawę tego nietypowego programu sygnalizacji świateł. O informacje poprosiliśmy rzecznika prasowego gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Piotra Michalskiego.

- To efekt dostosowania sygnalizacji do dużego ruchu, który odbywa się na Trakcie św. Wojciecha. Ustalając program sygnalizacji opieraliśmy się na badaniach ruchu, które wskazują, że więcej zielonego światła potrzebują pojazdy jadące w relacji Pruszcz Gdański - centrum Gdańska. Nie możemy korkować Traktu św. Wojciecha, by uprzywilejować kilka samochodów zjeżdżających z obwodnicy - mówi rzecznik prasowy.

Władze GDDKiA zapowiadają, że to początek zmian. - Programy sygnalizacji na Węźle Lipce będą jeszcze zmieniane, tak by lepiej dostosować je do sytuacji panującej na drodze, a konkretnie do dużego ruchu na Trakcie św. Wojciecha - mówi Michalski.

Część kierowców postuluje także, by całkowicie wyłączyć sygnalizację na Węźle Lipce. Na to jednak GDDKiA się nie zgodzi, bowiem zjazd z obwodnicy graniczyłby z cudem. Duży ruch na Trakcie św. uniemożliwiłby ruch po lewoskrętach na wspomnianym węźle.

Miejsca

Opinie (105)

  • Można jechac innym zjazdem. Nie trzeba zaraz przez Lipce. (2)

    Po co pchać się tam gdzie jest korek.

    • 38 58

    • Żeby mieć powód do narzekania :)

      • 1 5

    • a

      Jasne, że można. To po co wybudowali ten zjazd? Żeby nadrabiać kilka km?

      • 5 0

  • Szkoda że nikt nie wpadł żeby zrobić tam rondo. (4)

    rondo rondo rondo

    • 99 20

    • hmmmm nawet TURBO RoNDO ....

      • 10 4

    • spoko, spoko....

      przecież o to chodzi, żeby "gonić króliczka a nie żeby go od razu złapać"; rondo jest nieopłacalne bo bezobługowe, a sygnalizację trzeba było kupić za grubą kasiorę i teraz jeszcze regularnie serwisować, he,he........:))))

      • 19 3

    • ale duże, dwupasmowe (1)

      i nie musi być turbinowe

      • 1 1

      • Jak dwupasmowe,to powinno być z turbiną,albo z nakazanymi prawoskrętami z prawego pasa.

        Inaczej są mocno kolizyjne zjazdy.

        • 0 0

  • (15)

    I po kiego ten Tristar? Kolejne miliony wyrzucone w błoto...

    • 149 14

    • Inaczej,kolejne miliony zarobione

      oczywiscie dla miasta ,nikt chyba sie nie łudził,ze tristar ma cokolwiek usprawnic.Dalej głosujcie na beton peowsko pisowski.

      • 25 5

    • (13)

      Tristar ma działać w Trójmieście, czyt. Gdańsk-Sopot-Gdynia.
      Może kiedyś dotrze na Lipce i do Pruszcza ...

      • 9 8

      • uprzejma uwaga

        W Gdańsku Tristar już zablokował ruch w centrum.
        Ten system jest tylko po to aby zarabiać na mandatach i generować korki.
        W Gdyni Tristar unieruchomił Wielkopolska tak mocno, ze musieli go wyłączyć...

        • 30 5

      • Lipce są w Gdańsku, rybi łbie. (1)

        • 8 6

        • zamilcz arek

          • 0 0

      • tristar to maszynka do robienia pieniedzy z mandatów ktore zaleja kierowców. (7)

        skoro w Polsce nic już się nie produkuje to urzędasy wymyślili produkcje mandatów

        • 20 4

        • Nie łam przepisów,to nie dostaniesz mandatów. To jeden z nielicznych problemów z prostym rozwiązaniem. (6)

          • 7 16

          • ciekawe, że rozwiązanie jest jakoś w smak (4)

            żeby tak zgodnie z przepisami

            • 1 0

            • wujek dobra .ada! jak tom jest jechać i nie patrzeć na drogę? (3)

              sprubój jechać z przepisami skoro ktoś - czyli zarządca drogi ustawia na ciebie pułapki. Odcinkowy pomiar prędkości. Zobaczymy czy bez ciągłego wpatrywania sie w prędkościomierz uda ci sie utrzymać szybkość przepisową. O obserwowaniu drogi zapomnij bo przekroczysz szybkość i czas przejazdu.

              • 4 5

              • Tempomat, lub jazda 10% poniżej limitu prędkości. Czy to, aż takie trudne?

                • 1 2

              • Naprawdę musisz bez przerwy wpatrywać się w prędkościomierz, by równo jechać?

                • 1 0

              • Jadąc zgodnie z limitem,masz więcej czasu na obserwowanie drogi.

                Jeżeli jazda z nieprzekraczającą limitu prędkością i jednoczesne obserwowanie drogi przekracza Twoje umiejętności,to skąd masz PJ?

                • 0 0

          • Jak to, zgodnie z przepisami!? Tak się nie da! Zgodnie z przepisami ten sam odcinek przejeżdża się aż 3-4 minuty dłużej!!

            • 1 3

      • (1)

        problem w tym że Lipce to Gdańsk :-)

        • 2 0

        • Wiemy już wiemy

          Taki zapomniany Gdańsk...

          • 1 0

  • (2)

    Czyli standardzik po polsku. Wyjazd z Chylońskiej w Morską na Leszczynkach wieczorem też wymaga rakietowego startu pod górę inaczej czekanie dwa razy żeby wyjechać z pustej ulicy podporządkowanej na pustą ulicę główną tylko w Polsce takim niepiśmiennym idiotom pozwala się na majstrowanie przy ruchu drogowym.

    • 54 6

    • goń się dziadu (1)

      tsza było się uczyć to byś ty decydował co i jak a tak to od nas się bujaj!

      • 5 13

      • Chamskie,ale celne.

        • 1 4

  • Źle zaprojektowany węzeł - brak odpowiedzialności wśród urzędników GDDKiA (1)

    Węzeł Lipce został źle zaprojektowany, oczywiście wcześniej urzędnicy prawdopodobnie otrzymali premię za "dobrą" robotę a teraz wychodzi w rzeczywistości że jest to jeden wielki bubel. Urzędnicy nie spodziewali się ruchu na tym węźle? Winnych oczywiście brak.

    A może teraz usłyszymy że czas na modernizację węzła tak aby znowu mieć pracę.

    • 75 8

    • bujaj się!

      od nas i od naszych premii!!! -to nie twoja brocha leć lepiej do biedry bo promocja na kaszankę jest

      • 4 11

  • (3)

    Zrobili drogę za kilka mld, a pożałowali kilku mln na bezkolizyjny węzeł. Kocham ten kraj.

    • 89 6

    • To problem nie tyle kasy , co miejsca. (2)

      Nie ma miejsca na w pełni bezkolizyjny zjazd. Trzeba by odsunąć cały Trakt od Kanału Raduńskiego,a to by oznaczało:
      - utrudnienia w czasie budowy
      - wyburzenia
      Ale można było zrobić dwa ronda przy zjazdach

      • 10 2

      • Inwestycje na taką skalę robi się dla naszych dzieci i wnuków, a to rozwiązanie nie sprawdziło się tuż po otwarciu. Może warto by było odrobinę przesunąć przebieg starej drogi. W końcu to skrzyżowanie głównych dróg krajowych.

        • 6 1

      • nie trzeba było wcale robić kończyny

        można było rzeczywiście odsunąć trakt od kanału - ale tylko na szerokość 2-3 pasów i wybudować połączenie kończyny z turbiną (pętle 3/4 okręgu tylko po wschodniej stronie Traktu, po zachodniej stronie traktu tylko zjazd/wjazd pomiędzy zachodnią jezdnią Traktu a Straszynem, połączenia ze strony Przejazdowa z zachodnią jezdnią traktu na estakadach a'la turbina)

        • 3 2

  • Bo dekle zrobili kolizyjny węzeł (2)

    a wystarczyło zrobić bezkolizyjny ale w Polandii się nie da...

    • 62 10

    • Musiał byś przesunąć cały Trakt, od strony Kanału nie było miejsca. Ale rondo 2x mogli zrobić

      • 5 1

    • Też zwróciłem na to uwagę...

      jadąc Traktem że aż się prosi o bezkolizyjne.
      Coraz więcej dróg ale zamiast szybciej jechać coraz dłużej stoimy na światłach.

      • 7 0

  • Bo ludzie zamiast jechać jak się zapali zielone to czekaja na niebieskie (6)

    albo się rozgladają na boki, szukaja czegoś w schowku, albo startują tak dynamicznie, że juz nikt nie zdąży przejechać za nimi, takie sieroty są najgorsze.

    Gdyby wszyscy ruszali w miare szybko i dynamicznie (oraz ustawiali się w kolejce z małym odstępem a nie czasem po 2 odległości samochodu ) to korki byłyby dużo mniejsze.

    Ale ja tam się nie znam, jestem niedzielnym kierowcą*

    • 108 7

    • dobrze.prawisz, nie którzy.zapominają jak.się wrzuca.jedynke (3)

      • 19 0

      • masz xperie? wrzuca kropki jak się używa spacji ;) (2)

        • 3 1

        • L9

          • 1 0

        • to da się wyłączyć, tak jak ruszać zaraz po zielonym, ale nie każdy UMI :) jak widać...

          • 0 0

    • spokojnie

      Spokojnie z tym dynamicznym startem.. Jak ktoś się na czerwonym nie zatrzyma i w ciebie wjedzie to sprawę w sądzie masz jak w banku.. A potem się wyplątać z tego..
      Więc światło zielone OK ale niestety rozejrzeć troszkę się trzeba..

      • 0 1

    • F1

      Powinni ruszać jak na starcie F1 - nie mówię o prędkości czy przyspieszeniu - ale tam na zielonym (lub jak kto woli po zgaśnięciu czerwonych świateł) wszyscy ruszają w jednym momencie

      • 1 0

  • Wczoraj na Traugutta stałem trzy zmiany świateł i zielonego się nie doczekałem :-/ (3)

    • 18 3

    • pewnie żarówkę ukradli (1)

      wiadomo - traugutta

      • 9 1

      • Zieloną - była potrzebna do kompletu z białą

        • 7 2

    • tam są na fotokomórkę :)

      powinno być oznaczenie przy sygnalizacji

      • 4 0

  • Kartuską też ostatnio zrypali...

    ...jakieś idiotyczne korki się robią od strony Leźna jak się wraca.

    • 30 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane