• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy

Maciej Korolczuk
1 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Buspas ma zostać wytyczony na fragmencie istniejącego prawoskrętu i przebiegać na drugą stronę skrzyżowania do przebudowanego wjazdu do zatoki autobusowej.
  • W tym miejscu będzie przebiegać pas przeznaczony autobusom komunikacji miejskiej w kierunku Matarni.
  • Buspasy mają poprawić płynność ruchu autobusom zjeżdżającym ze Słowackiego w kierunku Moreny, Niedźwiednika i Wrzeszcza.
  • Buspas miałby przebiegać po istniejącym pasie zieleni aż do wjazdu na widoczną na drugim zatokę autobusową.

Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową zobacz na mapie Gdańska będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.



Czy buspasy na rondzie de La Salle poprawią twoim zdaniem płynność ruchu autobusów komunikacji miejskiej?

Rondo de La Salle to jedno z największych i najbardziej kluczowych skrzyżowań w Gdańsku. Trasa Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są głównym ciągiem między obwodnicą a Wrzeszczem, a także Moreną i Niedźwiednikiem. Dziennie przejeżdża tamtędy kilkadziesiąt tysięcy aut przez co, szczególnie w godzinach porannych, tworzą się tam długie korki.

W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.

Planowane buspasy na rondzie de La Salle. Planowane buspasy na rondzie de La Salle.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.

Opinie (226) 6 zablokowanych

  • Będzie jak na Dmowskiego (3)

    Gdzie kierowcy mają w nosie bus pas. W Gdańsku drogówka ma ważniejsze rzeczy na głowie niż przestrzegania przez kierowców przepisów ruchu drogowego.

    • 16 1

    • Już zlikwidowali bus pas na Dmowskiego

      • 4 0

    • Jak z Dmowskiego w prawo skręcić...tylko z buspasa... on tam był potrzebny jak dziura w moście (1)

      • 1 1

      • Buspas się kończył wcześniej mułku

        • 1 0

  • są korki ale w stronę MORENY, CZYLI NA LEWYM PASIE

    • 29 2

  • Buspasy są akurat tam, gdzie nie są potrzebne i utrudnią skręt na Morenę i Niedźwiednik

    • 20 4

  • Chyba ulica powinna nazywac sie De La SOUL JAK TEN zaspol z lat 90

    • 10 3

  • Niech się cwaniaczki z ZTM przestaną wciskać tam omijając kolejkę do skrętu w lewo (1)

    Autobus po wyjechaniu z zatoczki ma takie same prawa i obowiązki jak każdy inny pojazd i niech nie będzie cwaniakiem, tylko stoi w kolejce jak inni, w samochodach też ludzie się spieszą.

    • 8 25

    • autobusem jedzie 100 osob, samochodem czesto tylko taki Janusz jak Ty. Ja tam nie mam problemu z wpuszczaniem ich, skoro musza sie trzymac rozkladu i przewoza tyle osob.

      • 0 0

  • Tam jest potrzebna możliwość skrętu w lewo z dwóch pasów na Morenę, a nie buspas na wprost.

    227, czy 116 dalej będą stać w korku.

    • 32 2

  • A może wiadukt (2)

    Moim zdaniem znacznie usprawniłoby ruch wybudowanie wiaduktu góra- dół jak z grunwaldzką

    • 13 4

    • Dobry pomysł. (1)

      Powinno być to rozwiązane tak jak nad Grunwaldzką - wiaduktem.
      Wtedy autobus by jechał dołem na przystanek, a reszta górą bez świateł.

      • 2 2

      • Wiadukt + rozbudowa wezla matarnia i bedzie klasa - z wrzeszcza na osowe w 20 min pojedziemy

        • 1 1

  • Jola

    Codziennie jadę z Przymorza tamtą drogą.
    Busy nie blokują tam drogi i po drodze nie mijam ani jednego busa. Korki robia się przez rodziców którzy blokują cały prawy pas aby wysadzic dziecko do prywatnej szkoły. Zabranie pasa i przerobieie go na bus pas jest najgorsza opcja.

    • 26 3

  • Rondo De La Soul

    w Gdańsku to się jednak znają na muzyce

    • 6 1

  • Usprawnić skręt na Morenę (4)

    Zjeżdżając ze Złotej Karczmy blokuje się prawy pas przez skręcających na Morenę. Powinien być tam wydłużony prawoskręt, albo tak przebudowane skrzyżowanie, by na Potokowej powstał pas rozbiegowy, który będzie ułatwiać włączenie się do ruchu.

    Skręcając na Morenę ze strony Wrzeszcza powinny być dwa pasy, albo lewoskręt już od wiaduktu PKM, bo blokowany jest lewy pas do jazdy na wprost, przez co potęgują się korki.

    A buspas po stronie Niedźwiednika nic nie zmieni istotnie bo autobusy stoją w korku na całej długości Żołnierzy Wyklętych, więc te kilkaset metrów nie zmieni im opóźnień.

    • 30 2

    • Dokładnie, i to są zmiany, które mogłoby przełożyć się na usprawnienie ruchu w obrębie tego skrzyżowania i nie wykluczają wprowadzenie buspasów.

      • 2 1

    • O tym wiadomo od lat. Nim wybudowano Nową Słowackiego trzeba było ten prawoskręt od strony obwodnicy poprawić, a robiąc Nową Słowackiego zbudować dwupasmowy lewoskret w Potokową

      Ale lobby antysamochodowe wygrało i dzięki nim mamy nadal korki i stojące w korkach autobusy.

      Ale to jest tak, jak ideologia wygrywa ze zdrowym rozsądkiem.

      • 5 4

    • Analogicznie jadąc w górę (w kierunku Złotej Karczmy), problem jest tylko ze skrętem w lewo (na Morenę).

      • 1 0

    • przedłużyć pasa się nie da po prywatna działka.

      ale wyciąć kawał lasu to się dało

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane