• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy

Maciej Korolczuk
1 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Buspas ma zostać wytyczony na fragmencie istniejącego prawoskrętu i przebiegać na drugą stronę skrzyżowania do przebudowanego wjazdu do zatoki autobusowej.
  • W tym miejscu będzie przebiegać pas przeznaczony autobusom komunikacji miejskiej w kierunku Matarni.
  • Buspasy mają poprawić płynność ruchu autobusom zjeżdżającym ze Słowackiego w kierunku Moreny, Niedźwiednika i Wrzeszcza.
  • Buspas miałby przebiegać po istniejącym pasie zieleni aż do wjazdu na widoczną na drugim zatokę autobusową.

Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową zobacz na mapie Gdańska będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.



Czy buspasy na rondzie de La Salle poprawią twoim zdaniem płynność ruchu autobusów komunikacji miejskiej?

Rondo de La Salle to jedno z największych i najbardziej kluczowych skrzyżowań w Gdańsku. Trasa Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są głównym ciągiem między obwodnicą a Wrzeszczem, a także Moreną i Niedźwiednikiem. Dziennie przejeżdża tamtędy kilkadziesiąt tysięcy aut przez co, szczególnie w godzinach porannych, tworzą się tam długie korki.

W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.

Planowane buspasy na rondzie de La Salle. Planowane buspasy na rondzie de La Salle.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.

Opinie (226) 6 zablokowanych

  • Brawo (1)

    Brawo! Za to że ktoś zauważył i pomyślał. Ale tam jest tyle miejsca że swobodnie można wybudować buspas i prawoskręt. To by dopiero udrożniło to miejsce! I mniej trawy do koszenia przez zdiz...

    • 0 0

    • Nie mówiąc o lewo skrócie w potoków ą który można również wydłużyć...

      • 0 0

  • Rondo tylko z nazwy

    To skrzyzowanie nie jets de facto rondem, z kazdej zstrony przejedziemy je na wprost, nie ma na nim ruchu okreznego. Nazwa zostala ustalona przy suto zastawionym stole, miedzy dyrekcja prywatnej szkoly a prezydentem miasta w 2001 roku.

    • 1 2

  • a co na to tristar? (1)

    • 1 0

    • Jak co - działa.
      Ale nie ma szans rozwiązać korków, bo brakuje ulic.

      • 0 0

  • PKM to Porażka Komunikacyjna naszych Miast !

    PKM to pieniądze wyrzucone na śmietnik

    • 0 0

  • a może by tak postawić dodatkowy sygnalizator dla osób skręcających od strony wrzeszcza na morene? TYSIĄCE samochodów przejeżdza tam codziennie na czerwonym......

    • 0 0

  • zrobcie tramwaj odmorenyna matarnie . lub z wrzeszcza na lotnisko lub matarnie choziaz

    Powinien byc buss pas od dzielnicy matarnia i ciagnac powinien sie do potokowej w lierunku wrzeszcza poniewaz sa tam niesamowite korki codziennie. A transport na lotnisko powienien byc sprawny dla pasazerow prawda????
    rozwiazaniem byloby tez od moreny przez niedzwiednik az do matarni polozyc przedluzyc tory trameajowe wtedy BYSMY CODZIENNIE SIE NIE SPOZNIALI . PORUSZANIE SIE TRANSPORTEM MIEJSKIM BYLOBY WYGODA A NIE GEHENNA I KOSZMAREM

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane